Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod KYBLOS » 20 črc 2013, 05:33

Čus. Mrkni hned na první stránky tohoto tématu. Tam jsme rozebírali oleje apod. :wink:
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 20:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod boboh » 20 črc 2013, 10:05

To Alfonsator:
Tak bych řekl, že tentokrát servis nepřeháněl, tyto motory jsou pověstné jednoduchostí a z toho vyplývající trvanlivostí .... ale jen za předpokladu, že dostanou to co mají, tedy olej 5W-40 tečka.
S dovolení motáš si viskozitu s polo či plnou syntetikou :!: Dnes jsou přeci oleje, které mají viskozitu 10W-40 a je to plná syntetika :!: . Já být na tvém místě, tak v nejbližším krámě koupím nový filtr /stoji 100,-/ a olej třeba tenhle: http://www.olejecz.cz/q8-scooter-class-plus-5w40 , ten dávám i já. Odměnou ti budiž bezproblémový chod motoru na dlouhá léta, tedy za předpokladu, že někdo před tebou nebyl stejný případ a nenacpal tam něco co tam nepatří :!: :?: :mrgreen:
Nic nemám ale už se těším až budu mít.
Uživatelský avatar
boboh

250+
 
Reputace: 37
Příspěvky: 334
Registrován: 11 zář 2010, 22:18
Bydliště: Praha 9 - Vysočany, Líšno u Benešova, Dobříš. mobil.: 608 277 999
Skútr / moto: Suzuki DL-650, (AA 500 a Honda Lead prodáno)
Tuning / úpravy: rychlý naleštění Sonaxem :-)

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod Aircombat » 01 srp 2013, 07:19

Já tam leju http://www.scootland.cz/zbozi/repsol-ol ... -10w40-1l/. Pokud nejezdíš v mrazech, tak ta nízká viskozita při nízké teplotě je podle mě na houby. Nicméně nemyslím, že by to bylo na životnosti motoru výrazně znát. Zahřát, vypustit a jako samozřejmost beru při každé výměně oleje vyměnit fitr. Zajímací články o tom najdeš na oleje.cz Na těch o¨lejích zrovna doporučují 10W-40 a řekl bych, že ví o čem mluví.
Uživatelský avatar
Aircombat

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 94
Registrován: 01 kvě 2013, 12:06
Bydliště: Holešov
Skútr / moto: Piaggio x9 500
Tuning / úpravy: Kostičky Dr. Pulley

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod MilosVee » 01 srp 2013, 07:40

No, nevím, jestli je správné tam lej 10W-40, má tam být 5W-40.
Někdo mi to jednou popisoval, že jsou tam nějaký šály nebo co, a že pokud nedodržíš předepsanou viskozitu, motor velmi brzy zničíš z důvodu nedostatečného mazání.Ve Scootlandu v Brně mi borec říkal, že to bývá vymlácený na klice, pokud leješ 10w-40, podle něj stačí 2000km a motor je k.o, tak nevím.
Babetta 210-najeto 500km-prodáno
MP Korado Via 50 2T-najeto 3000km-prodáno.
Piaggio X9 500 EVO ´06-najeto 14 000km-prodáno

Nyní SUZUKI DL 650 V-STROM


Objem ničím nenahradíš (zvlášť ne tuzingem:-))
Uživatelský avatar
MilosVee

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 584
Registrován: 31 kvě 2010, 20:05
Bydliště: Třebíč-venkov
Skútr / moto: Yamaha FZ6 FAZER

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod Aircombat » 01 srp 2013, 07:48

Tu je článek o viskozitě http://www.oleje.cz/clanek/517 Podíváš-li se ne rozdíly a při jakých teplotách se to měří, nevím, jestli Ti start při 5°C vylágruje šálky. Ale pokud někdo jezdí při -25°C, pak bez debat 5W-40. Ber to jen jako názor.

Doplňuji: aby se dostal olej do šálků, je podle mě jeho nejdůležitější vlastnost čerpatelnost. 10W- má stejnou čerpatelnost při -30°c, jako 5W při -35°C.
Naposledy upravil Aircombat dne 01 srp 2013, 07:54, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Aircombat

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 94
Registrován: 01 kvě 2013, 12:06
Bydliště: Holešov
Skútr / moto: Piaggio x9 500
Tuning / úpravy: Kostičky Dr. Pulley

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod MilosVee » 01 srp 2013, 07:51

Já fakt nevím, nevyznám se v tom, jen tlumočím názor mekániků :mrgreen:
Ale je fakt, že ta 5w-40 mi příjde od oka dost řidší oproti 10w., ale to je subjektivní...
Babetta 210-najeto 500km-prodáno
MP Korado Via 50 2T-najeto 3000km-prodáno.
Piaggio X9 500 EVO ´06-najeto 14 000km-prodáno

Nyní SUZUKI DL 650 V-STROM


Objem ničím nenahradíš (zvlášť ne tuzingem:-))
Uživatelský avatar
MilosVee

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 584
Registrován: 31 kvě 2010, 20:05
Bydliště: Třebíč-venkov
Skútr / moto: Yamaha FZ6 FAZER

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod Aircombat » 01 srp 2013, 08:00

Řidší ze zásady být musí. Viskozita je měřítko tekutosti. Nutno ale vědět, že s klesající viskozitou klesá tloušťka mazacího filmu a tím pádem ke zhoršení mazání.

Beru to tak, že i mechanik má "jen" názor. Pokud se to neporovná objektivním měřením, jsou to jen dohady. A srovnávat, že Frantovi vydržel s 5W motor dýl něž Pepovi s 10W, je podle mě blbost. Franta mohl jezdit štreky a na pohodu, kdežto Pepa jen krátké a dusil to jak hada.

Ještě mě napadla jedna věc. U Piaggia je poměrně častý neduh benzín v oleji a na těch olejích píšou, že olej bez paliva v motoru neexistuje. No a ten benzín viskozitu dost snižuje.

Nápad: řešním by byl tuning ala BVP nebo tank. Tam se stiskem tlačítka motor před startem promazal elektickým čerpadlem a bylo po ptákách. :D
Uživatelský avatar
Aircombat

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 94
Registrován: 01 kvě 2013, 12:06
Bydliště: Holešov
Skútr / moto: Piaggio x9 500
Tuning / úpravy: Kostičky Dr. Pulley

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod MilosVee » 01 srp 2013, 08:10

Akorát teda nechápu, když je to tak, jak říkáš, proč výrobce zdůrazňuje použití právě 5W-40, když ten 10W-40 podle Tebe líp maže, dělá tlustší film, nařeďený benzínem má stále ještě nějaký omezený mazací schopnosti, proč tam teda už z vároby tohle nedávají, to nechápu!?
Babetta 210-najeto 500km-prodáno
MP Korado Via 50 2T-najeto 3000km-prodáno.
Piaggio X9 500 EVO ´06-najeto 14 000km-prodáno

Nyní SUZUKI DL 650 V-STROM


Objem ničím nenahradíš (zvlášť ne tuzingem:-))
Uživatelský avatar
MilosVee

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 584
Registrován: 31 kvě 2010, 20:05
Bydliště: Třebíč-venkov
Skútr / moto: Yamaha FZ6 FAZER

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod Aircombat » 01 srp 2013, 08:26

Já našel v různých pramenech právě ty dva. 5w i 10W. Vzhledem k tomu, že Chrochťa má skoro 11 let, nepředpokládám, že by byl motor bez vůlí. Myslím tím těsný z výroby. Proto leju 10W. Ber to prosím jako názor. Každý ať promyslí a pohledá a pak leje klidně panenský olivový. Nakonec, je to Ital. :D
Uživatelský avatar
Aircombat

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 94
Registrován: 01 kvě 2013, 12:06
Bydliště: Holešov
Skútr / moto: Piaggio x9 500
Tuning / úpravy: Kostičky Dr. Pulley

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod KYBLOS » 01 srp 2013, 10:25

MilosVee píše:No, nevím, jestli je správné tam lej 10W-40, má tam být 5W-40.
Někdo mi to jednou popisoval, že jsou tam nějaký šály nebo co, a že pokud nedodržíš předepsanou viskozitu, motor velmi brzy zničíš z důvodu nedostatečného mazání.Ve Scootlandu v Brně mi borec říkal, že to bývá vymlácený na klice, pokud leješ 10w-40, podle něj stačí 2000km a motor je k.o, tak nevím.

Tak přesně tohle ( kromě těch kilometrů, kdy to odejde ), říkal i mě servisák, kde servisuju skútr. Myslím s těmi šály. Řekl mi, abych tam lil zásadně 5W-40. Je to kluk co tahá Italy, servisuje je, dováží díly apod. Myslím si, že mu můžu věřit a proto tohle radši vážně dodržuju.
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 20:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod boboh » 01 srp 2013, 13:10

To Aircombat:
Děláš velkou chybu, že tam leješ [b]10W-40[b] :( , jak už jsem psal minule, tenhle motor se povedl a k jeho bezporuchové dlouhodobé funkčnosti je třeba 5W-40. :!: :idea:
Nic nemám ale už se těším až budu mít.
Uživatelský avatar
boboh

250+
 
Reputace: 37
Příspěvky: 334
Registrován: 11 zář 2010, 22:18
Bydliště: Praha 9 - Vysočany, Líšno u Benešova, Dobříš. mobil.: 608 277 999
Skútr / moto: Suzuki DL-650, (AA 500 a Honda Lead prodáno)
Tuning / úpravy: rychlý naleštění Sonaxem :-)

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod oldik » 01 srp 2013, 13:42

Nedělá, ví co dělá. Vždy ten motor má zřejmě vůle, tak potřebude zřejmě i jinej olej. Zřejmě by to jinak dělalo probémy :wink: .
Nevím, co je za doporučenej olej do staršího typu modelu, ale u eva jsem v manuálech našel pouze 5w-40.
Nějak mi uniká důvod, jít si v tomto svoji cestou. Fakt bych ho rád znal, bych byl chytřejší.
objem ničím nenahradíš :-)
DL 650 V-strom K5, X9 500 Evo - prodáno
oldik

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 642
Registrován: 05 dub 2010, 13:41
Bydliště: Brno-venkov

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod Aircombat » 01 srp 2013, 21:16

Kluci šikovní. dal jsem si tu práci a našel něco pro Vás. Zde si to přečtěte. http://www.hazmioil.cz/Novinky/06.Viskozita%20MO.pdf To spodní číslo má vliv JEN NA ČERPATELNOST. No a opakuji, takovou, jako má olej 5W při -35°C ná W při -30°C. Kluci, statosvatě Vám slibuju, že jak bude tak +5, tak Chrochťa jde odpočívat do garáže a já přesedám do auta. Doufám, že článek si přečtete až do konce. Zejména tu část, kde se píše, že oleje s vyšším rozdílem čísel provozem více degradují. :wink:

No a ten důvod: doporučují ho pro tento motor na http://www.oleje.cz a je to kvalita, syntetika za přijatelný peníz.

Nevím Oldíku, jestlis měl třeba někdy auto od funglovky, ale pokud ne, tak se někoho zeptej, jak těsný je nový motor a jak se změní po ujetí pár tisíc km. Děje se to už zaběhnutím dílů na sebe.
Uživatelský avatar
Aircombat

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 94
Registrován: 01 kvě 2013, 12:06
Bydliště: Holešov
Skútr / moto: Piaggio x9 500
Tuning / úpravy: Kostičky Dr. Pulley

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod KYBLOS » 01 srp 2013, 22:37

Z důvodu napadání, nadávek atd., byly smazány poslední příspěvky. Věnujte se tématu a vlastní rozepře řeště prosím přes SZ. Kyblos
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 20:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod oldik » 02 srp 2013, 06:26

Pro Aircombat:
Jen mi jde o to, aby ty věčné debaty o olejích nemátly nováčky, kteří nebudou vědět co je teda správně. Což se děje, protože zakládají dotazy na toto téma, místo toho, aby tam bez jakéhokoli zaváhání dali to co je v manuálu.
Jen jsem chtěl upozornit, že na základě domněnek řešit mimo doporučení výrobce něco, co možná není třeba řešit, není úplně správná cesta, zejména pro toho, kdo problematice olejů rozumí asi tak jako já.
objem ničím nenahradíš :-)
DL 650 V-strom K5, X9 500 Evo - prodáno
oldik

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 642
Registrován: 05 dub 2010, 13:41
Bydliště: Brno-venkov

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků