Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod bouska.t » 22 lis 2011, 08:13

jj taky jsem nato koukal. Ty popruhy jsou dobry. Ale vy tam nemusite lozit tak často. Já na amalfi nemá to tlačítko na otevírání kufru musím to dělat přes tu přihrátku a pokaždě od tam něco vypadne...
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod KYBLOS » 22 lis 2011, 09:05

oldik: Co je myšleno tím bordeldeklem ? Jinak když to dělám já, tak sundavám šedý plast u zámku sedla, lak. kryt baterky, povoluju šedý plast pod lak. plastem co kryje baterku, pak sundám boční šedý plast a to vše. Ovšem, když mi teď měnil matys řemen, viděl sem, že jen povolil zadní šedý plast pod lak. krytem baterky na jedné straně a tím se dostal k bočnímu šedýmu plastu tj. k šroubku co ho povoluje a pak ho sundal, takže o dost jednodužší, než co sem dosud dělal já :roll: Budu to muset někdy zkusit sám. 8) K tomu, že musíš sundavat i středový tunel atd... , asi tam máš holt plast, který já tam už nemám no, proto mě to jde i bez toho .... :?
Naposledy upravil KYBLOS dne 22 lis 2011, 09:26, celkově upraveno 1
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod horrabin » 22 lis 2011, 09:26

Na krytu variatoru jsou zepredu otvory pro nasavani vzduchu (dil c. 20) a aby tam nelital bordel , tak je tam pred tim kus plastu, ktery ty otvory kryje. Dobre je to videt v seznamu dilu. Na strane 35 je to polozka 17. Ted si ale nemuzu uvedomit, jestli nejak zavazi sundani krytu varce. Kdyz jsem to rozebiral, tak vetsinou komplet.
Uživatelský avatar
horrabin

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 323
Registrován: 29 zář 2009, 21:31
Bydliště: Praha 6
Skútr / moto: Piaggio X9 500 evo

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod KYBLOS » 22 lis 2011, 09:34

Tak to tam já buď nemám, nebo to nevadí při sundání deklu varce, ale spíš to první :roll:
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod oldik » 22 lis 2011, 09:53

Ten bordelkryt jde odmontovat pouze když to celý odmašlíš. Právě přemýslím, jestli v našich podmínkách je ten kryt před sáním důležitej. Když to sání do varecu má nexus otočený dozadu a funguje to.
jinak ten boční nelakovaný plast jde sundat během 30s bez oddělání zadku jak popisuje Kyblos. Sice trošku nasilu, ale bez problémů. Vyšroubuješ zadní a přední šrouby, pak chytneš ten prdelní nelakovaný lem, trošku silou vyhneš tu špici lemu tak, až uvidíš ten vnitřní šroubek držící nelakovaný boční plast, demontuješ, trošku víc zatlačíš tím bočním plastem dozadu abys vycvaknul ze zámků v lakovaným plastu a hotovo. Není třeba se bát, nic neodřeš a nepraskneš. Já to tak dělám z obou stran, když kontroluju olej atd. Musíš samozřejmě přesně vědět, jak ty plasty navazujou, abys vyvíjel sílu správnými směry, ale jde to absolutně bez problémů.

Ten plast č.17 je skoro bez mezery našroubován na vnějším krytu varece. Už z obrázku je jasný, že ten obdélníkový výběžek brání oddělání deklu varece. Zřejmě ten bordeldekl vyhodím ven, pokud mi umožní dostat se k varecu bez takovéto demontáže. Takže kyblos ho tam na 99,9% nemá. Asi to pořešil už někdo před ním :D
Nový obrázek (7).jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
objem ničím nenahradíš :-)
DL 650 V-strom K5, X9 500 Evo - prodáno
oldik

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 643
Registrován: 05 dub 2010, 14:41
Bydliště: Brno-venkov

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod KYBLOS » 22 lis 2011, 10:15

Nejspíš :mrgreen: Mám odlehčenou verzi :mrgreen:
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod oldik » 22 lis 2011, 10:22

V sobotu budu opět komplet demontovat a odlehčovat :D . Ale jinak je to pravdu přes hoďku práce celkem navíc. Akorát je tím hodně ztížena potřeba případného zásahu v terénu.
objem ničím nenahradíš :-)
DL 650 V-strom K5, X9 500 Evo - prodáno
oldik

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 643
Registrován: 05 dub 2010, 14:41
Bydliště: Brno-venkov

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod sokol » 22 lis 2011, 13:14

Borci mnohokrate dik.... ten reset jsem tam opravdu mel jen ten cudl nekde vypadl a zustala tam jen cokolada zapadla za svetlama.... pres dratek jsem to vyresetoval..... diky vam vsem co mi pomohli :mrgreen:
sokol

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 9
Registrován: 14 zář 2010, 09:27
Skútr / moto: x9
Tuning / úpravy: NO

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod oldik » 22 lis 2011, 20:21

Tak jsem provedl zmíněné odlehčení, odebrání bordelplastu.
1) pokud ten bordelplast tam je, nejde rozhodně sundat dekl varecu
2) bordelplast je chycen tak, že bez totálního odplastování není možnost se dostat ke šroubům, které ho drží
3) jeho význam je s ohledem na nutnost odplastování sporný. Nepřijde mi jeho přítomnost až tak podstatná
- ze strany od svodu výfuku je plast pokryt stříbrnou teploizolační fólií a je tvarován tak, že vytvoří oddělenou dutinu, kde se točí vzduch nasátý otvorem v plastu pod nohami
S ohledem na zjednodušení přístupu jsem ho natrvalo demontoval. Kryt varecu jde sice docela těžko sundat, ale jde to. Hlavně to chce grif na nandání zpátky. Vše je bez problémů přístupné a jediné co je třeba pro otevření varecu je ten nebarvený podélný boční plast.
Od uvolnění řídítek klíčkem mi trvalo kompletní odplastování a opětovné osazení až po zacvaknutí sedanu 45min vcelku v pohodě.
Do prostoru varecu (k řemeni) se dá po odebrání bordelplastu dostat do 5-ti minut, ale to je už skoro tempo F1 (od kompletně složené motorky).
Skůtr jsem kupoval ve scootland. Už při koupi byl přerušen kabel od cívek a nefungovalo dobíjení (opraveno).
Vcelku až na přední gumu a vzduchový filtr (to bylo psáno jako nové a prd), co bylo inzerováno, to platilo.
- nový olej, olejový filtr, řemen, spojka (buben i pakny - nebo použito z velmi málo jetého stroje), zadní guma, vše funguje
Akorát jsem omakem zjistil nerovnosti na miskách varecu cca v rozsahu 1/3 délky od středu.
S ohledem na styl jízdy (mimo město) mám toto řešit?
Když bych to měl řešit - zkusit sehnat šikovnýho nástrojáře a na soustruhu to nechat sjet, nebo koupit nové?

Ještě dotaz na poskládání podložek na spojce. V manuálu je to tak, že se v tom ani za mák nevyznám.
Já jsem to rozmontovával v tomto pořadí.
matice - velká podložka, malá podložka, ložisko v deklu, distanční podložka, spojkový zvon.
b.JPG

a.JPG

f.JPG

d.JPG

e.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
objem ničím nenahradíš :-)
DL 650 V-strom K5, X9 500 Evo - prodáno
oldik

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 643
Registrován: 05 dub 2010, 14:41
Bydliště: Brno-venkov

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod libor_m » 22 lis 2011, 22:43

sokol píše:Borci mnohokrate dik.... ten reset jsem tam opravdu mel jen ten cudl nekde vypadl a zustala tam jen cokolada zapadla za svetlama.... pres dratek jsem to vyresetoval..... diky vam vsem co mi pomohli :mrgreen:

A byl bys od té dobroty a podíval se mi, kam ten kabel přesně vede, popř. zkusil nafotit? Já má opačný problém, čudl tam mám, ale kabel nikde :shock: :cry:
Piaggio X9 500 Evolution, stříbrný, 2005
Uživatelský avatar
libor_m

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 253
Registrován: 13 bře 2011, 22:45
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio X9 500 Evolution
Tuning / úpravy: žádný tuning, pouze GIVI Maxia 3 s brzdovými světly, opěrkou a zahrádkou

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod bouska.t » 23 lis 2011, 08:26

to jsou problěmy... :D a nemas ho v té pristrojovce?
http://bouskat.rajce.idnes.cz/
http://bouskat.motorkari.cz
http://www.miros-nabytek.cz (Zde není moje tel. číslo)
T-max 2001 117 000 km
KTM 1050 Adventure 2016 98 000km
Uživatelský avatar
bouska.t

1000+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 1425
Registrován: 06 úno 2011, 22:14
Bydliště: Brno-Černovice
Skútr / moto: KTM 1050 ADV-Yamaha, T-MAX

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod MilosVee » 03 pro 2011, 23:08

Zdarec, když měníte olej,tak jakou má barvu ten vyjetej?Je černej,nebo má furt stejnou barvu jako novej.Někde jsem slyšel,že by měl bejt černej,to prý prokazuje,že je kvalitní,a váže na sebe usazeniny.Já když změřím olej na měrce,a otřu do bílýho hadru,tak má barvu jako novej,a černej vůbec není.Tak jestli nemám něco špatně.Jakej olej tam lejete?
Babetta 210-najeto 500km-prodáno
MP Korado Via 50 2T-najeto 3000km-prodáno.
Piaggio X9 500 EVO ´06-najeto 14 000km-prodáno

Nyní SUZUKI DL 650 V-STROM


Objem ničím nenahradíš (zvlášť ne tuzingem:-))
Uživatelský avatar
MilosVee

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 584
Registrován: 31 kvě 2010, 21:05
Bydliště: Třebíč-venkov
Skútr / moto: Yamaha FZ6 FAZER

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod kamčák » 04 pro 2011, 08:14

libor_m píše:
sokol píše:Borci mnohokrate dik.... ten reset jsem tam opravdu mel jen ten cudl nekde vypadl a zustala tam jen cokolada zapadla za svetlama.... pres dratek jsem to vyresetoval..... diky vam vsem co mi pomohli :mrgreen:

A byl bys od té dobroty a podíval se mi, kam ten kabel přesně vede, popř. zkusil nafotit? Já má opačný problém, čudl tam mám, ale kabel nikde :shock: :cry:

kam vede kabel přímo není vidět končí totiž ve svazku u řidítek.Jesdtli ti to trošku pomůže tak je to svorkovnice pouze s dvěmi kábly zelený a černý ale jinak to tam nevidím.

MilosVee:
Já tam mám castrol 10w40 řesnou specifikaci ti mohu napsat odpoledne až dorazím domu.Ale dávali mu ho tam po go motoru a specifikace se shoduje jeko originál selenie co doporučuje piaggio.Když jem měnil olej tak byl tmavší než nový,ale né úplně černý

libor m nebo jestli budeš mít cestu na Boleslav tak se můžeš stavit podívat.
Uživatelský avatar
kamčák

250+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 373
Registrován: 28 lis 2010, 20:07
Bydliště: Kosmonosy skype pepicek3303
Skútr / moto: piaggio x9 500 prodáno a čekám co vymyslím

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod jofrix » 04 pro 2011, 10:06

Já používám dle specifikace výrobce 5w40, dávám Agip racing, olej je před výměnou hodně tmavý ale černý ne.
Uživatelský avatar
jofrix

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 230
Registrován: 12 bře 2009, 00:18
Bydliště: Praha 5
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo GT500 ABS

Re: Piaggio X9 500 - mot. olej, filtr atd...

Příspěvekod MilosVee » 04 pro 2011, 12:01

Já když jsem X9 koupil,tak tam bylo oleje hodně pod minimem,bohužel Mili nevěděl,co tam bylo za olej,tak jsem koupil specifikaci 5W-40, která tam má být,a olej elf Scooter 4fortissimo,a dolil jsem do max rysky,tzn. dolil jsem cca 500ml.
A když jsem po čase olej měřil,byla barva stále stejná,a borec v práci mi právě říkal,že by olej měl být jako bota,jak v aztě, že je to důkaz kvalitního oleje,že na sebe váže karbon a usazeniny.Ale pokud to tak máte všichni,tak bych to teda asi neřešil.
Babetta 210-najeto 500km-prodáno
MP Korado Via 50 2T-najeto 3000km-prodáno.
Piaggio X9 500 EVO ´06-najeto 14 000km-prodáno

Nyní SUZUKI DL 650 V-STROM


Objem ničím nenahradíš (zvlášť ne tuzingem:-))
Uživatelský avatar
MilosVee

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 584
Registrován: 31 kvě 2010, 21:05
Bydliště: Třebíč-venkov
Skútr / moto: Yamaha FZ6 FAZER

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků