Piaggio X Evo 400

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod nedory » 27 úno 2016, 19:44

ahoj Oldie,

sundáš zrcátka, plexi, přední plast na čumáku, světlo, komplet čumák, spodek pod chladičem, pak kryt nádrže, tunel.....po každém kousku plastu jde zase další. Všechny plasty jdou sundat lehce, nic nejde silou. Když něco nejde lehce od sebe, je tam zapomenutý šroub.
Plynový lanka bych osobně vyndal, prolil olejem (injekční stříkačka s jehlou, pověsil a nechal vykapat, pak namontoval). Moc zkontrolovat nejsou, podle mě v nich kondezuje voda a v nejnižším místě se hromadí a lanka přereznou. Prasknutí na cestě mám za sebou a nechci to už opakovat. Takže za 3 roky je vyměním preventivně.
Jinak XEVO je spolehlivé, sedí, není problém cestovat po dálnici plně naložený a nebrzdit provoz.
Odplastovat celej skůtr, vyměnit lanka a zase složit je práce na celý den, pokud si s tím člověk hraje, dá si kafe, oběd a flinká se.
Argumenty mohou dojít, munice nikoli Konfucius
Uživatelský avatar
nedory

750+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 751
Registrován: 27 pro 2010, 11:49
Bydliště: Polná
Skútr / moto: Aprilia Mana 850

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod oldie » 07 bře 2016, 00:02

Poradili byste mi, na základě vašich zkušeností, jakou svíčku koupit a jaké se raději vyhnout? Jak máte "zmáklý" foukání pneu? V manuálu je psáno 2,3 předek a 2,6 zadek s pasažérem, ale nějak mi z toho nevylívá, jestli to má být jako spolujezdec a kolik by to pak bylo bez něj, nebo naopak, kolik by to bylo s dalším člověkem navíc, pokud je myšleno 2,3 a 2,6 pro jednu osobu. :D Díky

Edit: ještě jedna prosba o radu: chci koupit vzduchový filtr a narazil jsem na dvouvrstvý od Mallosi (abych nemusel platit poštovný). Píšou, že je kvalitní atd. a na můj dotaz, jestli je napuštěn olejem mi řekli, že tyto se nenapouští, že je dvouvrstvý a naopak olej by ho "zasral" :D . Máte někdo zkušenost? Co myslíte?
oldie

25+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 37
Registrován: 19 říj 2014, 21:32
Bydliště: Rudná
Skútr / moto: Piaggio Xevo 400 ie

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 07 bře 2016, 15:59

Svíčku dávám NGK CR7EKB, tuším je to ta samá jako předepsaná s jinou zkušenosti nemám..
Tlak v pneu jak píšeš, 2.3 a 2,6, možná i nepatrně míň (2.2 a 2,5). Jestli v jednom nebo ve dvou neřeším.. Jinak pružinu zadního tlumiče mám nastavenu na 2 nejtvrdší poloze (opět pro jízdu v 1 i ve dvou).
Co se týče vzduchovýho filtru, tak já měl doteď originál. A ten fungoval dobře.
Nicméně už se mi rozpadl, tak jsem teď dal náhradu od hiflo a zatím mě nepřesvědčil, ten molitan je mnohem jemnější než origo a po naolejování bych řekl, že průchod vzduchu je horší.
I na zvukovém projevu mi přijde hrubší a trochu udušený a myslím, že i spotřeba šla nohoru..
Dojedu nádrž a zkusím hodit nějaký červený od Malossi. Mám ho už z dřívějška, ale nejezdil jsem ho. Jinak mi teda nepřijde že by měl nějaké dvě vrstvy, prostě je to jen takový jednolitý červený molitan. Jen je pro změnu zase hrubší než origo, takže by motor neměl tak dusit. Asi ho taky trochu naolejuju a uvidím.
Nevím, proč by měl olej vzduch filtr (z molitanu) zasrat. Olej je tam od toho aby na sebe nachytal víc nečistot, který by jím mohly projít až do válce..
Takže zasrání filtru je v podstatě účel..Proto je třeba ho pravidelně kontrolovat a čistit..
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod Repka13 » 07 bře 2016, 16:27

Lado,já taky vzduchový filtr olejem nenapouštím....(on to svého času zvládal sám,víc než dostatečně),mám vzduchovej Malossi od začátku,po 10.000 km ho měním za novej,a když jsem se ptal ve Scootlandu tak mi dali stejnou informaci ze je dvouvrstvý a že se olejem nenapouští....tak teď nevím....počkám jestli se ozve někdo z kluků odborníků jako Tuner nebo Křižík........
Piaggio X evo 400 "2009":72.600 km
Uživatelský avatar
Repka13

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 157
Registrován: 30 pro 2008, 12:20
Bydliště: Hanácký Jeruzalém
Skútr / moto: Piaggio X Evo 400
Tuning / úpravy: Gianelli,Dr.Pulley,Ermax.

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod krizik1 » 07 bře 2016, 16:39

Když už tu padlo mé jméno :mrgreen:
Molitanový vzduchový filtr jsem měl vždy jen na pracovních strojích (sekačky, pily a moped Ankur :mrgreen: ) a vždy se stačil zaolejovat při provozu bez mého zásahu. Vždy však doporučuji se řídit příručkou k motocyklu.
Skútrům zdar.
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 825
Příspěvky: 2300
Registrován: 22 srp 2010, 08:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod oldie » 08 bře 2016, 08:19

Tak chlapi, než to sešroubuju močit, nebo nemočit filtr? Jo a když máčíte, dáváte to půl na půl s benzínem, jak je v anglickým manuálu? No a ještě k oleji motoru. Koukal jsem, že na štítku je nálepka co dali v servise Castrol Actevo Scooter. Samozřejmě, že když jsem ho chtěl koupit, tak jsem na něj nenarazil a tak jsem vzal Castrol Power 1 4t 5w 40. Vzhledem ktomu, že o olejích vím prd, bych se tedy chtěl zeptat, jestli ho tam můžu zvrhnout. Až teď jsem si všiml, že má ve specifikaci místo SL (v manuálu doporučeno), specifikaci SJ. No a když jsme u olejů, tak ten převodový (dle manuálu), taky žádná sláva ho sehnat. Máte nějakou náhradu?
oldie

25+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 37
Registrován: 19 říj 2014, 21:32
Bydliště: Rudná
Skútr / moto: Piaggio Xevo 400 ie

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod JRM66 » 08 bře 2016, 09:57

Castrol je najváčši kentus čo vdačne zanaša cely motor rychlejšou karbonizaciou ako iná štandartna špička, odporúčam automobilovy olej Mobil, Motul, Shell, Total, Repsol a pod... v danej špecifikacii. Tesne pred vymenou 10-15min tam nalejem cca 1.25dcl flusch čističa usadenin po predošlom oleji. U nového to nieje také markantne ale u staršieho stroja je to už badaťelne poznať na čistote motora z vnútra! :wink: EDIT: Na namastenie filter vložky som použil origo KN olej na filtrové vložky(taky červeny)ktorý mlady použiva na svoje auto. Prehaňať to s tým mastenim zas moc netreba lebo motor dýchanim a uvolnením olejových výparov do filter boxu ti to aj tak čiastočne primastieva!
MOTO: BMW R 850R.95tkm, teraz 105tkm Piaggio Liberty 125 m.02 Maslová metla. cca. 45tkm teraz cca.65tkm Beverly 250 RST-ie 04 silver Italka.kauf.27tkm, aktuál 50tkm Dalšie BV250-300ie Tourer čierna z CZ teraz už white pearl 566. Viva Piaggio! BV 350 ST
JRM66

500+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 725
Registrován: 08 říj 2015, 18:22
Bydliště: Totalitna EU. v panelaku zatiaľ
Skútr / moto: BV RST 250ie BV-300 Tourer BV-350 ST
Tuning / úpravy: Vymenena pôvodna brzdova kvapalina!

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 08 bře 2016, 11:47

Já používám oleje AGIP, resp ENI.
Co se týče toho oleje na air filtry tak tento Motorex.
Jinak ten malossi červený filter co mám určo dvouvrstvý není, je to tento. Dvouvrstvý bude tento.

to Repka11: kterej ten vzducháč tam ty vlastně máš? Opravdu ten dvouvrstvý s tou černou vrstvou? Nebo jen ten vyloženě sportovní červený?
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod Repka13 » 08 bře 2016, 22:58

Podívej se na stránky Scootlandu,popisek je Vzduchový filtr Redsponge 2 vrstvý....a vypadá jak jednovrstvý Malossi... :-)Už nad tím nebudu bádat..... každopádně ho jen měním a neolejuju...
Piaggio X evo 400 "2009":72.600 km
Uživatelský avatar
Repka13

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 157
Registrován: 30 pro 2008, 12:20
Bydliště: Hanácký Jeruzalém
Skútr / moto: Piaggio X Evo 400
Tuning / úpravy: Gianelli,Dr.Pulley,Ermax.

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod oldie » 09 bře 2016, 22:18

Pomooooc :roll: . Mám pocit, že jsem si pěkně naběhl. Rozšroubovaný snad všechny šrouby, vytahaná elektrika, Odplastovaný předek, řídítka (krom takové "vaničky" pod řídítkama. Vyšroubovaný šrouby bočních plastů pod zadníma světlama. Vezmu za ten černy plast s držákem na tašku, ve předu a nadzvednu ten černý plast asi o 1 cm, s tím se hne i plast tunelu a vic nic. Vezmu za zadní boční plast a nic, taky se nehne, někde to drží a už nemám nápad, kde. Připadá mi že to drží někde jak je opěrka spolujezdce, ale nic nevidím. (Ten šroubek co je ze strany u víka kufru je vyndanej). Jěště k tomu vyndání lanka plynu, dalo by se popsat, co kde vyšroubovat, jak na to, aby se mi někde něco nerozpadlo?
oldie

25+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 37
Registrován: 19 říj 2014, 21:32
Bydliště: Rudná
Skútr / moto: Piaggio Xevo 400 ie

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 10 bře 2016, 16:15

Pokud chceš vytáhnout středový díl (tj. ten v kterém je víko nádrže), tak musíš odplastovat nejdřív vše okolo - minimálně zadní boční plasty z obou stran, oddělat sedlo a taky oddělat ten černý plast s držákem na flašku :).
Ten černý plast tam je totiž zasazen do toho středovýho dílu zvrchu samozřejmě přes nějaký packy (cca 1-1,5cm dlouhý). Teoreticky bys to mohl nějak vychlípnout a vysunout, ale jistější je nejdřív ten černý plast oddělat.
Boční plasty jdou sundat celkem v pohodě, jen musíš opravdu povolit všechny šroubky a trochu s citem, jelikož v přední části jsou hezky šikovně zakleslý do ostatních dílů.. U opěrky spolujezdce rozhodně nic nedrží - teda pokud jsi nezapomněl nejdřív oddělat ten černý plast co je hned za sedlem - pod ním jsou ještě šroubky/šrouby co drží boky (abys tenhle plast sundal musíš samozřejmě sundat opěrku spolujezdce) ..
Co se týče lanka plynu: pokud to všechno odplastuješ a pořád nebudeš vědět jak to oddělat, tak to ani nedělej :wink: . Prostě to už musíš vidět, kde co a jak oddělat - tohle ti na dálku prostě nikdo nevysvětlí..
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod oldie » 10 bře 2016, 21:58

sice odplastováno, ale ty lanka fakt nedám, mám obavy, abych je naopak nenarušil. Ještě bych se zeptal jakou chladící kapalinu lejete a kolik. Koukám, že je tam půl bandičky nějaké růžové tekutiny. Je možné odplastovat jenom zadek, aby se nemuselo sáhnout na předek skutru a tunel? Mě se zdá, že musí jít opravdu všechno dolu od předu do zadu.
oldie

25+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 37
Registrován: 19 říj 2014, 21:32
Bydliště: Rudná
Skútr / moto: Piaggio Xevo 400 ie

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod oldie » 21 bře 2016, 20:42

Prosím radu: Jak mám nasadit zpět ten velký černý plast (u kolen). Nemůžu ho dostat dole těma packama do otvorů v plastu tunelu. Nasadil jsem tunel, nášlapy s plastem co jde pod skutr. Vzal jsem ten černý plast, zasunul pod řídítka, co to jde (pod plast - taková "vanička" pod řídítkama) ale nemůžu ho zacvaknout dole do tunelu. Nic není napevno přišroubováno.
oldie

25+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 37
Registrován: 19 říj 2014, 21:32
Bydliště: Rudná
Skútr / moto: Piaggio Xevo 400 ie

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 22 bře 2016, 15:55

Jediný co ti můžu poradit je, podivej se pořádně kde ti co zavazí.. Dát do sebe ty dva plasty byla otázka na max 1 minutu, protože jsou tam jen nějaký západky co zapadnou do sebe.
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod oldie » 22 bře 2016, 21:38

Tak jsem přišel druhý den, vzal za plast a opravdu tam zapadl během chviličky a to jsem s ním hejbal úplně stejně, jako den předtím :D . Na čem jsem ale ztroskotal, bylo odvzdušnění chladícího systému, po výměně kapaliny. Udělal jsem to jak je psáno v manuálu (tedy co zvládnu přeložit). Ale po spojení ventilu (byl povolen) a bandičky na vodu, nastartování, žádná voda hadičkou neběhala (takže jsem nemoh vidět ani vzduchové bubliny). Nechal jsem poměrně dlouho běžet motor, až naskočila teplota jednu čárku před maximem až z toho sepnul větrák a jediné co jsem docílil, že mi začala chlístat voda ven z nádobky :twisted: , takže jsem to chcípnul. Je něco špatně, postupuji špatně já?
oldie

25+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 37
Registrován: 19 říj 2014, 21:32
Bydliště: Rudná
Skútr / moto: Piaggio Xevo 400 ie

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: maros44 a 7 návštevníků