Piaggio X Evo 400

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod Repka13 » 10 úno 2016, 20:47

Tak baterku mám pořád originál od roku 2009....snad s ní přežiju i další sezonu....Ladas proč jsi šteloval ventily? to jsem si myslel že Ti udělali při té naší "společné" opravě???já teda od ní najel jen 3.500 km,zatím vše cajk..tuk.tuk.tuk...a Petře3 my jsme táák vzácní že za 20 let budem stejně populární jak teď Hexagoni.... :-)
Piaggio X evo 400 "2009":72.600 km
Uživatelský avatar
Repka13

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 157
Registrován: 30 pro 2008, 12:20
Bydliště: Hanácký Jeruzalém
Skútr / moto: Piaggio X Evo 400
Tuning / úpravy: Gianelli,Dr.Pulley,Ermax.

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 10 úno 2016, 22:20

Ale jo, ventily určo udělali. Jenže já od tý opravy nalítal už 19500. :wink:
A předepsaných je 20000, takže jsem se do toho pustil.
BTW jsem zjistil jací jsou v autorizovanym servisu odborníci a kolik všelijakých plastových úchytek při rozebírání plastů ulámali :evil:
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod nedory » 13 úno 2016, 12:34

to přesně souhlasí, když jsme měnil plynová lanka, hezky jsem si dal šrouby, jak mají být, pak přišly ventily a šrouby jsou jinak. Nic není ulomené, ale prohodili mi je.
Argumenty mohou dojít, munice nikoli Konfucius
Uživatelský avatar
nedory

750+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 751
Registrován: 27 pro 2010, 11:49
Bydliště: Polná
Skútr / moto: Aprilia Mana 850

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod oldie » 15 úno 2016, 08:54

Zdravím pánové, na podzim jsem zakoupil tento stroj s nájezdem asi 8500 km. Poradili by jste mi ze zkušenosti co projít, promazat, na co si dát pozor? Rovněž jsem chtěl požádat, jestli by mi někdo poradil, co vše lze provézt z údržby v domácím prostředí. Ne že bych byl nějaký extra šikula, ale alespoň něco, ať nemusím se vším lítat po servisu. Pokud možno s detailnějším popisem. Chtěl bych teď měnit olej, tak bych se zeptal, kolik ho tam lejete a jak je to s filtrem. Má to nějaký? Musí se měnit? Nemám žádný servisní manuál. A jak je to s filtrem vzduchu, kudy k němu? Prej se čistí mýdlem a máčí v nějakém spec. oleji. Díky za rady.
oldie

25+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 37
Registrován: 19 říj 2014, 21:32
Bydliště: Rudná
Skútr / moto: Piaggio Xevo 400 ie

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod Gandalf » 15 úno 2016, 09:32

oldie: Manuál máš ke stažení na Motorkářích. Majitelé Ti tady možná něco napíšou, ale otázka je to natolik obecná a široká, že napsat odpovídající odpověď je na hodně času a prostoru. Spíš to bude chtít pročítat a hledat tady, youtube apod :) Jinak gratulace ke stroji!
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1466
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 15 úno 2016, 15:03

jj. jak píše Gandalf základ je servisní manuál kde najdeš téměř vše (včetně obsahu předepsaných servisních problídek) + pročíst ti tohle vlákno.

Obecně bych to krátce shrnul tako.
Každých 10000km:
výměna olej (1,7l), filtr, olej v zadní převodovce, řemen (já měním řemen po cca 20000, protože vydrží víc), zkontrolovat válečky..
svíčka - (asi není nutno po 10tkm, po 20tk bude taky OK.)
nalubrikovat stojany, zkontolovat brzdový destičky, obložení spojky (když budeš měnit řemen.),
zkontrolovat hladinu brzdovky a chladící kapaliny.

Každých 5000:
taky bych hlavně kontroloval a vyčistil vzduchový filtr ve filtrboxu. Je molitanový, nečistoty odstranit vyprat v horké vodě s jarem (mýdlem) a napustit olejem na vzduchové filtry.. - já to tak dělám).
Molitanový origo filtr mi vydržel do teď , teď ho měním za nový protože se nějak rozpadl.
Pak zkontrolovat aspoň brzdy a hladinu mot. oleje.

Každých 20000km:
navíc kontrola a seřízení ventilů.., vůle na plynu, atd..
zkontolovat vůli v krku řízení (u mě po 50000km není žádná..)

Jednou za cca 2 roky bych doporučil:
výměna brzdící kapaliny, možná i chladící (ta asi vydrží víc).

Jednou za 3-4 roky (zkontrolovat přední tlumiče a případně v nich vyměnit olej) - já to teď dělal až po cca 50 000km.

Pak už jen kontolovat vzorek na pneu jestli nemizí moc rychle :mrgreen:

Pokud jsi trochu zručný a máš vybavení a místo a trpělivost, tak se tohle všechno dá zvládnout doma.
Nejhorší z toho jsou přední tlumiče a dostat se k ventilům (tj. odplastovat minimálně půlku skůtra..). Na rozebrání varecu budeš potřebovaž spešl tool,
jinak nepovolíš matku na přední řemenici..
Jinak je to všechno celkem běžná údržba, servisní manuál a info v tomhle vládně tě určitě nasměrují. kdyžtak se zeptej.

Jinak hodně pohodových km a spokojenosti s tímto strojem, myslím že nebudeš zklamaný.

Za mě je to co se týče poměru výkon/pořiz. cena jeden z nejlepších skůtrů a je s podivem, že jich je tak málo..

BTW: hlásím špatné origo ložisko v krytu variátoru(divně šustí ale necuká), takže ho preventivně vyměním (cca 120Kč).
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod oldie » 15 úno 2016, 19:40

Děkuji za rady a gratulace k získání stroje.Přesedlávám z Jonway 125 a když jsem poprvé zatáhnul za plyn, udělal se mi rohlík, místo huby, přes celou hlavu :-) :-) . No málem jsem si fakt cvrnknul do gatí. Ještě bych poprosil o info, jak se dostat k sundání víka ventilů, četl jsem, že je to porod a vybavení dílničky mám pouze základní: klíče gola a co se týže šikovnosti, no pouze omezeně. Moje maximum bylo na jonway ventily, oleje, brzdy, vzd. filtr. Tak jestli bych ty ventily dal? A ještě krk řízení : je třeba nějaký speciální klíč na dotažení a speciální způspob jak se k němu dostat? No a k tomu napuštění filtru olejem: dá se popsat kolik oleje se aplikuje, jak dalece má být nacucaný? No a poslední: máte nějaký osvědčený zdroj náhradních dílů.
oldie

25+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 37
Registrován: 19 říj 2014, 21:32
Bydliště: Rudná
Skútr / moto: Piaggio Xevo 400 ie

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 15 úno 2016, 22:24

Ventily:
musíš odplastovat pravý bok kompletně, včetně prahu aby ses dostal ke šroubům na víku hlavy, je jich celkem 6. Gola sadou by to mělo jít.
Demontovat budeš muset i levou stranu aby ses dostak k těm dvěma šroubům vlevo na hlavě. Když odděláš ty krytky co jsou ke svíčce a z druhé strany tak to trochu uvidíš.
Až odděláš kryt nad ventily, tak zjistíš jak málo místa tam je :mrgreen: , ale dá se to, já měl za půl hodiny seštelováno, samozřejmě potřebuješ měrky, vůle je 0,15 na všech ventilech.

Krk řízení:
nevím, zatím jsem nepovoloval, ale myslím, že se na něj jde zvrchu od řidítek. Krk bych rozdělálal až v momentě, že bys zjistil vůli v řízení, nebo zadrhávání, atd. To zjistíš jednoduše když si skůtra vypodložíš abys měl přední kolo v luftě.
Já jen demontoval šavle z brýlí, kvůli výměně oleje v tlumičík a kontrole. I tak jsem musel v podstatě demotovat celý předek.

Vzduch filtr:
Já to dělám, tak, že naleju přiměřeně oleje na filtr, hodím ho do igelitovýho pytlíku a pořádně promnu aby se rovnoměrně nasákl. Pak vymačkám přebytečný olej přes starou hadru a nechám cca 1 hod vyschnout, pak stačí složit. Nesmí ti z něj kapat olej, jinak ti bude stíkat do airboxu.

Náhradní díly:
tak různě, něco z autorizovaných servisů, pokud není jiná volba.
řemen jsem bral třeba tady. Náplně, oleje, filtry, kde seženeš (já dávám filtr Hiflo HF184, olej předepsaný Agip). V zahraničí seženeš spoustu dílů v UK nebo v NL.
Co mám zkušenost tak to z venku chodí rychlej než od našich autorizovaných servisů, protože to stějmě musej většinou objednat z IT.
Ložisko jsem zrovna dnes koupil v Brně v obchodě. Pár věcí taky třeba z motocyklovedily.cz, scootland.cz, scootershop.cz.
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod nedory » 18 úno 2016, 20:38

když už budeš při údržbě mít odplastovaného skůtra, doporučuji vycvaknout/zacvaknout konektory a klidně prostříknout kontaktolem. Při odplastování je dobré mít krabičky na ukládání šroubků, a že jich je.
Kontrola a promazání plynových lanek neuškodí (tlačit domů není nic moc, v lanovodech kondenzuje voda).
Vzduchový filtr stojí 160Kč a už je namazaný. Dá se prát, v kuchyni ve dřezu, ale nečekej obdivné pohledy paní domácí za to, jak jsi se hezky čelem postavil k praní. (napadá mě, co takhle pračka na šetrný program, hedvábí třeba?) Olej na filtr vydrží roky (a je to humus lepkavej, fujtajxl).
Svíčku měním po 10tkm, jsou už vidět opálené elektrody.
Destičky mám po 21tkm původní, kotouče skoro netknuté.

Jinak vítej a hodně pohodových kilometrů.

BTW: kluci, 23.4. je ve Křtinách motosraz (mše, pokec) a minulou neděli jsem byl v zámecké hospodě, pomalu pečená kotleta se silnou omáčkou byla skvělá - co se tam toho 23.4. potkat, pokecat , nabaštit a projet?

Dušan
Argumenty mohou dojít, munice nikoli Konfucius
Uživatelský avatar
nedory

750+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 751
Registrován: 27 pro 2010, 11:49
Bydliště: Polná
Skútr / moto: Aprilia Mana 850

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 20 úno 2016, 00:23

Píšu do kalendáře. Dobrej nápad. Budu se snažit aby mi to vyšlo.
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod nedory » 20 úno 2016, 08:40

tak nová baterka čeká na dolití, když vidím venku sluníčko, vyjedu. Oxford gripy jsou u PPL, už mě nebudou mrznout pracky
Argumenty mohou dojít, munice nikoli Konfucius
Uživatelský avatar
nedory

750+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 751
Registrován: 27 pro 2010, 11:49
Bydliště: Polná
Skútr / moto: Aprilia Mana 850

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 22 úno 2016, 00:12

Který gripy jsi nakonec objednal? Adventure, nebo Sport?
Já už mám v podstatě složeno. Jinak to vadný ložisko jsem vyměnil za SKF 6203 2RZH/C3 (cca 120,-) kdyby to někomu pomohlo..
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod nedory » 22 úno 2016, 21:46

Ahoj Laďo,

objednal jsem sport, už jen dolepit levý grip a hlavně překrimpovat stávající kabelový svazek na nový konektor (anebo to přeletuji a zaizoluju smršťovačkou, ještě nevím. Nebo tam dám průmyslový konektor, něco vymyslím).
Sport tam perfektně sedí, moc hezky.
Argumenty mohou dojít, munice nikoli Konfucius
Uživatelský avatar
nedory

750+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 751
Registrován: 27 pro 2010, 11:49
Bydliště: Polná
Skútr / moto: Aprilia Mana 850

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod oldie » 25 úno 2016, 10:34

Díky za cenné a obsáhlé rady. Jak tak čtu : Odplastovat, chodím kolem skutru dokola a není mi jasný. z které strany začít a postupovat, aby mi neulítaly plastové nálitky a podobně, jako to bylo u Jonwaye. Doporučili byste mi nějaký osvědčený postup? Mám při mazání těch bovdenů ty lanka úplně sundat, nebo stčí olej stříknout jen dovnitř? K tomu kontaktolu, pamatuji si , že když jsem něco, v letech minulých prostříkl, kontaktolem, tak se z toho za chvíli stal takovej humus a přestalo to vodit. Specielně potenciometry jsme měli zakázáno takto prostříkávat. Je pravda, že to bylo dávno, třeba se už kvalita zlepšila.
oldie

25+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 37
Registrován: 19 říj 2014, 21:32
Bydliště: Rudná
Skútr / moto: Piaggio Xevo 400 ie

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod Repka13 » 25 úno 2016, 21:00

Oldie možnosti máš 2....buď začneš zepředu,od zrcátek..a pokračuješ dál,nebo častější od zadu...takže první odděláš madlo spolujezdce a pak už to jde šup,šup...jen ta krabička na šroubky je dost duležitá...ulámání pacek se neboj,jak jednou pochopíš princip jak je to poskládaný,tak už Ti to pujde pokaždé rychleji....jo a můj děda mi říkal,hlavně nikdy neštourej do toho co funguje a neměn věci jen "preventivně"......takže na Tvém místě bych max vyměnil olej a olejový filtr,a podíval se na vzduchovej filtr,představil se jako nový majitel svíčce a brzdovým destičkám....pokud to má těch cca 10 tisic,tak ho máš akorát zajetýho.......
Piaggio X evo 400 "2009":72.600 km
Uživatelský avatar
Repka13

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 157
Registrován: 30 pro 2008, 12:20
Bydliště: Hanácký Jeruzalém
Skútr / moto: Piaggio X Evo 400
Tuning / úpravy: Gianelli,Dr.Pulley,Ermax.

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků

cron