Piaggio X Evo 400

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod nedory » 29 lis 2015, 20:36

tak ještě brzdovka, ale to až o dovolené (které první týden strávím .... v práci :D ).
A když už si s tím budu hrát, tak to vezmu i s chladící kapalinou, ať je to při jedné práci.
Argumenty mohou dojít, munice nikoli Konfucius
Uživatelský avatar
nedory

500+
 
Reputace: 20
Příspěvky: 715
Registrován: 27 pro 2010, 10:49
Bydliště: Polná
Skútr / moto: Aprilia Mana 850

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 07 led 2016, 14:22

Tak opět trochu oživím naše vlákno.
Konečně jsem se pustil do údrždy po cca 50tkm (přesněji 49500).

Zase přezuto, na Pirelli Diablo, tentokrát jsem ji hodil i na předek (poprvé).
Minulou Metzeler feelfree hodnotím na předku zatím jako lepší než Michelin CityGrip i Dunlop Scootsmart.
Uvidím, co udělá Diablo na předku, na zadku nemá konkurenci (co se týče přilnavosti).

Vyměněn olej, filtr, olej v zadní převodovce, svíčka.., musím vyměnit i vzduch filtr protože už se nějak rozpadá.

Brzdový destičky: na předku stále origo , zbývá ještě cca 2,5-3mm na obou stranách.
To je celkem dobrý bych řekl (nový mají cca 6mm), ještě by mohly tak 15000 dát (do příští výměny přední pneu).
Na zadku taky zbývá cca 3 mm (mají najeto 30000, měněno ve 20000, protože se jedna strana nějak divně sjížděla).

Brzdové kotouče: všechny OK, jen mírné opotřebení.
BTW zadní jsem měnil v cca 40000, protože byl zvlněný (cukala mi už dlouho zadní brzda) - asi si za to můžu sám, páč jsem jednou za začátku povoloval matku zadního kola přes zmáčknutou brzu :( .

Přední tlumiče: budu měnit olej (poprvé), už jsem z nich neměl dobrý pocit (odskoky na větších nerovnostech).
Krk řízení: ložiska a usazení naprosto v pohodě :) , čemuž se mi moc nechtělo věřit (Repka13 měnil ve 20000 dle jeho slov).

Řemen: 27mm, je na předepsaném minimu (má najeto cca 10000), ale zatím ho nechám, dalších 10 dá..
Spojka: na paknách je už znatelné opotřebení, viz obrázek., spojkový zvon bych řekl, že je v pohodě..

DSC_0008_spojk_pakny.JPG
DSC_0009_spojk_zvon.JPG


odhadem by tak 20000 ještě mohla dát.

Už mi došla trpělivost se strhanými závity v krytu airboxu. Tohle prostě Ital nevymyslel.
Ať se snažíte sebevíc, tak při častém čištění vzduch filtru prostě nějaký ten závit při dotahování strhnete (já už cca polovinu).
Takže jsem závity odvrtal a osadil 4mm závitem v 6mm závitové tyčce cca 1 cm dlouhé.
Filtrbox budou držet normální šroubky a ne ty vruty do plastu:

DSC_0025_filter_box.JPG


Ještě musím osadit skůtr vyhřívanými gripy Oxford touring (přinesl je Ježíšek :mrgreen: ).
A ještě chci zkontrolovat ventilové vůle..

No a trochu popřemýšlet jestli osadit brzdy origo brzd destičkama, nebo neorigo, případně nějaké sintrované..
Zatím se mi docela líbí sintrované EBC, měly by to být tyto:
levá,zadek a pravá

Pokud má někdo nějakou zkušenost s neorigo destičkama (EBC,SBS,Brembo, RMS, Delta-braking, ...) tak sem s ní..

Celkově bych řekl, že stroj je i v 50tkm ve velmi dobré kondici a nic se na něm nesype/neodchází.
Asi by si zasloužil i nějaký tuningový výfuk (homologovaný), ale k tomu asi nedojde..
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Piaggio X Evo 400 (2012), najeto - 84400 km
Honda SH125 ABS (2016), najeto - 7300 km
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 422
Registrován: 09 čer 2011, 10:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Piaggio X EVO 400
Tuning / úpravy: MRA X - screen, prodloužená zrcátka, kufr Givi G47 Blade, blastry, Malossi kontrastka + spojkové pružinky, Dr. Pulley 17,5g

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod krizik1 » 07 led 2016, 14:28

Destičky RMS na Atlaticovi byly děs běs. Vydržel jsem to asi 5000 km a šly. Pro úplnost nutno říci, že nebrzdily a je to už 5 let :wink:
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 788
Příspěvky: 2217
Registrován: 22 srp 2010, 07:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod Lubon » 07 led 2016, 19:02

Tak destičky rozhodně Brembo XS, mám pocit že taloši to dávají z prvovýroby. A ty šrouby fakt nevím, čistím cca 10 000km a fšechny drží, dotahuji z citem a zatím jsem žádnej neztratil a nestrhl.
Lubon

100+
 
Reputace: 7
Příspěvky: 146
Registrován: 18 led 2014, 22:43
Bydliště: Brno-Žebětín
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 250 Honda VFR 800 Triumph Tiger

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 08 led 2016, 10:50

Tak jsem se včera dostal k rozebrání předních tlumičů.
První překvapení - servisní manuál říká použít dlouhý imbus 22 (nebo podobný přípravek) k rozborce tlumiče, nicméně v reálu je třeba 19tka..
Nakonec jsem jeden povolil 18tkou kterou jsem si zbastlil.
Po rozdělání je jasný, že tlumič vypadá jinak než v servisním manuálu :? (str 270) chybí nějaký kroužky..
Z tlůmičů jsem vylil odhadem jen tak 1deci starýho oleje (trochu málo řekl bych).
Tlumiče vypadají naprosto OK, včetně manžet a stíracích kroužků.

Nicméně moje otázka je kolik oleje tam přijde.
Manuál říká (str 272), že 195+-3ccm, což mi přijde docela hodně vzhledem k vnitřímu průměru (při úplném stlačení to je v podstatě 30mm) a délce.
Tomu manuálu už moc nevěřím (viz výše).
Mnohem lepší by byl hladina oleje do vrchu tlumiče při maximálním stlačení bez pružiny.
Např. pro majdu 400, jsem našel, že to má být cca 88mm pod.
Nevíte někdo zhruba jak by to mělo být na X-Evo?

Edit 9.1.:
* S tím olejem se to potvrdilo, 195cl se tam nemůže vlézt, když jsem nalil 150, tak při chybějícím pružině byl olej cca 6cm pod horní hranou.
Pokud by se dala ještě pružina a to víčko (který je ještě tak 25mm zapuštěný, tak by to bylo nahraně, možná i moc - natož 195cl...
Takže nakonec jsem nalil 125cl a hladina oleje je cca 11cm od ohraje při stlačeném tlumiči bez pružiny. I tak je celý tlumič ještě tak 6cm zalit olejem. Snad to bude OK - uvidí se až vyjedu..

* A ještě k Oxfordům. Touringy mají jen 120mm, nicméně původní mají cca 124. Doporučoval bych tedy trochu delší (Adventure 122-132mm, Sport 123mm) a raději v případě nutnosti zkrátit.
Já budu muset tak 4 mm nastavit nějakým gumovým kroužkem..

Edit 15.1.:
Takže Oxfordy nainstalovány. Zapojeny origo kablíkem přímo na baterii. Kablík lze s trochou šikovnosti protáhnout tunelem.
Nicméně napájení jsem v řidítkách přesřihl a zapojil přes relé na žluto-černý vodič co vede do přepínače světel, takže Vyhřívání funguje jen po otočení klíčkem. I když mají Oxfordy ochranu samy o sobě , tak se mi to nelíbilo, protože tu ochranu lze tlačítky deaktivovat.
Jinak jsem dost dlouho přemýšlel jak a kam přidělat ovladací krabičku a nakonec jsem to udělal takto (dík Nedorymu za inspiraci):
DSC_0053.JPG
DSC_0059.JPG
DSC_0056.JPG
DSC_0063.JPG
DSC_0061.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Piaggio X Evo 400 (2012), najeto - 84400 km
Honda SH125 ABS (2016), najeto - 7300 km
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 422
Registrován: 09 čer 2011, 10:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Piaggio X EVO 400
Tuning / úpravy: MRA X - screen, prodloužená zrcátka, kufr Givi G47 Blade, blastry, Malossi kontrastka + spojkové pružinky, Dr. Pulley 17,5g

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod nedory » 02 úno 2016, 19:43

kluci, ráno jsem měl vybitou baterku, dal jsem ji na nabíječku, ale nejsem schopen nastartovat: světla svítí, čerpadlo zabzučí, ale místo startování jen něco rychle cvaká (skoro vrčí) = cívka, ale startér se neroztočí. Když to pár vteřin cvakat (vrčet), tak pohasnou světla, znovu zabzučíčerpadlo a nabíječka baterku krmí skoro 1A. Baterka hin, co?
(z auta jinou nevytáhnu, ani z jednoho)
Argumenty mohou dojít, munice nikoli Konfucius
Uživatelský avatar
nedory

500+
 
Reputace: 20
Příspěvky: 715
Registrován: 27 pro 2010, 10:49
Bydliště: Polná
Skútr / moto: Aprilia Mana 850

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod JRM66 » 02 úno 2016, 19:55

Skús poklepať po štartovacim relé, pripadne polomcuj z kabelažou okolo toho relé!
MOTO: BMW R 850R.95tkm, teraz 105tkm Piaggio Liberty 125 m.02 Maslová metla. cca. 45tkm teraz cca.65tkm Beverly 250 RST-ie 04 silver Italka.kauf.27tkm, aktuál 50tkm Dalšie BV250-300ie Tourer čierna z CZ teraz už white pearl 566. Viva Piaggio! BV 350 ST
JRM66

500+
 
Reputace: 68
Příspěvky: 719
Registrován: 08 říj 2015, 17:22
Bydliště: Totalitna EU. v panelaku zatiaľ
Skútr / moto: BV RST 250ie BV-300 Tourer BV-350 ST
Tuning / úpravy: Vymenena pôvodna brzdova kvapalina!

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod crhy » 02 úno 2016, 20:26

Žádný poklepání v tomto případě nepomůže - baterie totál kapůt! Já teď kupoval žlutou motobatt. Ještě jsem jí nenamontoval, ale už čeká v dílně :-D
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 457
Příspěvky: 3241
Registrován: 29 kvě 2009, 19:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod JRM66 » 02 úno 2016, 20:34

Predpokladám že bateriu riadne nabil pripadne ju premeral aj pri záťaži, inak by to mohla byť aj bateria ak ma svoje roky za sebou! Ja som tiež kupoval minuli mesiac žltú Motobatt, toči ako čert!
MOTO: BMW R 850R.95tkm, teraz 105tkm Piaggio Liberty 125 m.02 Maslová metla. cca. 45tkm teraz cca.65tkm Beverly 250 RST-ie 04 silver Italka.kauf.27tkm, aktuál 50tkm Dalšie BV250-300ie Tourer čierna z CZ teraz už white pearl 566. Viva Piaggio! BV 350 ST
JRM66

500+
 
Reputace: 68
Příspěvky: 719
Registrován: 08 říj 2015, 17:22
Bydliště: Totalitna EU. v panelaku zatiaľ
Skútr / moto: BV RST 250ie BV-300 Tourer BV-350 ST
Tuning / úpravy: Vymenena pôvodna brzdova kvapalina!

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod nedory » 02 úno 2016, 21:08

2 roky stará, a ještě 23.12.jsem s ní jel a byla OK.
Argumenty mohou dojít, munice nikoli Konfucius
Uživatelský avatar
nedory

500+
 
Reputace: 20
Příspěvky: 715
Registrován: 27 pro 2010, 10:49
Bydliště: Polná
Skútr / moto: Aprilia Mana 850

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod TUNER » 03 úno 2016, 06:36

Zkus proměřit v klidu a při startu napětí baterie kam až to spadne. Projdi taky veškeré kabelové spoje,pojistky a pročisti,prostříkni nějakým kontaktolem....ale víc řekne už to proměření.
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 201
Příspěvky: 3749
Registrován: 02 říj 2006, 20:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod nedory » 03 úno 2016, 20:18

jo, řekl bych ***** **** ***** ****!
baterka má 12,9V, zapnu světla a je tam 11.4V. Při startu 6.8V a jsme doma, baterka je v baterčím nebi. Její olověné desky proženu hlavní svého Coltu.
Holt co dva roky nová baterka.
Argumenty mohou dojít, munice nikoli Konfucius
Uživatelský avatar
nedory

500+
 
Reputace: 20
Příspěvky: 715
Registrován: 27 pro 2010, 10:49
Bydliště: Polná
Skútr / moto: Aprilia Mana 850

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod JRM66 » 03 úno 2016, 21:21

mr. Crhy ma"1.rep.bod" za rýchlu a jednoznačne správnu odpoved!!! :wink: :idea:
MOTO: BMW R 850R.95tkm, teraz 105tkm Piaggio Liberty 125 m.02 Maslová metla. cca. 45tkm teraz cca.65tkm Beverly 250 RST-ie 04 silver Italka.kauf.27tkm, aktuál 50tkm Dalšie BV250-300ie Tourer čierna z CZ teraz už white pearl 566. Viva Piaggio! BV 350 ST
JRM66

500+
 
Reputace: 68
Příspěvky: 719
Registrován: 08 říj 2015, 17:22
Bydliště: Totalitna EU. v panelaku zatiaľ
Skútr / moto: BV RST 250ie BV-300 Tourer BV-350 ST
Tuning / úpravy: Vymenena pôvodna brzdova kvapalina!

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 08 úno 2016, 09:44

Já mám baterku pořád origo, tj. cca 4 roky a a ještě před cca měsícem (po měsíční odstávce) skůtr ještě naskočil :mrgreen: .
Uvidím až jak ho dám dohromady.

Jinak jsem se konečně dostal na ventily a musím říct, že je to mazec. Dostat se k nim bez vyndání motoru je fakt zajímavý.
Natož nějak štelovat se šroubovákem a klíčem :| .
DSC_0116.JPG
DSC_0115.JPG
DSC_0114.JPG

Nakonec se to ale nějak po půl hodině podařilo i bez podržení šroubovákem. :mrgreen:
BTW: vůle byly po 3x0,2mm a 1x0,25mm oproti předepsaným 0,15mm u všech ventilů..

By mě zajímalo jestli to v servisu vůbec po těch 20000km dělají. Vzhledem k tomu, že se skůtr musí minimálně z pravé strany odplastovat..
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Piaggio X Evo 400 (2012), najeto - 84400 km
Honda SH125 ABS (2016), najeto - 7300 km
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 422
Registrován: 09 čer 2011, 10:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Piaggio X EVO 400
Tuning / úpravy: MRA X - screen, prodloužená zrcátka, kufr Givi G47 Blade, blastry, Malossi kontrastka + spojkové pružinky, Dr. Pulley 17,5g

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod PetrA3 » 10 úno 2016, 16:10

Zdravím, rád bych pořídil x Evo 400, nevíte o něčem? :-)
Piaggio Typhoon 50 1996 - malossi multivar, Leo Vince ZX-R :-) Vmax 83kmh GPS :)
Honda PCX 150 2012 - Leo vince CorsaGP, Tucano Urbano deka, sloní uši Louis a vyhřívaný hefty + Heidenau K66 - zkrátka ALL SEASON scooter!
Sháním MAXIskůtra
PetrA3

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 112
Registrován: 01 kvě 2015, 17:01
Skútr / moto: Piaggio Typhoon 50 1999
Tuning / úpravy: Malossi Multivar, kevlar řemen Naraku

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot], Seznam.cz a 4 návštevníků