Piaggio X Evo 400

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod krizik1 » 01 črc 2014, 11:03

Repka13 píše:a tu díru zaslepím....a uvidím co se stane....?


Co se stane??? Foukne Ti gufero bych řekl :wink:
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 825
Příspěvky: 2300
Registrován: 22 srp 2010, 08:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod Repka13 » 01 črc 2014, 11:12

Tak to bude "huustej tuning".....já to psal v nadsázce.... :D :D :D doufám že najdu jeden kanálek ucpanej,a bude to vyřešené..... :?
Piaggio X evo 400 "2009":72.600 km
Uživatelský avatar
Repka13

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 157
Registrován: 30 pro 2008, 12:20
Bydliště: Hanácký Jeruzalém
Skútr / moto: Piaggio X Evo 400
Tuning / úpravy: Gianelli,Dr.Pulley,Ermax.

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 01 črc 2014, 13:56

Tak to vypadá, že tohle má fungovat asi jako PCV ventil na autě. Odsávat páry z klikové skříně zpět do airboxu kde by se měly nasát a znova spálit.
Tudíž ta membrána musí fungovat jak píšeš ty - propouštět ven a ne dovnitř.
Nicméně by se z ní současně měl odlučovat olej (asi v té komůrce) a stíkat tím drenážním otvorem zpět do motoru místo toho aby šel do airboxu.

Jinak docela dobrá diskuze je zde. (nutno vyfiltrovat zajímavý informace, např: 08.08.2013, 14:40 | tappaja)
případně wiki.
nebo koho by to zajímalo.
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod Repka13 » 01 črc 2014, 21:24

Tak,nic jsem nefotil,bo není v podstatě co....všechny kanálky jsou pruchodný,by-pass krásně chodí,je malinko přidřenej,to nechápu ale vzhledem k vúli jakou má,to na funkci nemá vliv...je to tak jak píšeš,jestli se zvýší tlak v motoru,tak olejový páry jdou přes membránu do komúrky,tam se mají srazit na olej,a malinkou dírkou vrátit zpět do motoru....dírka je taky pruchodná,takže musím najít proč a kde se dostává vzduch do motoru.Olej byl olej ne emulze,a chladící kapalina taky byla čistá.Napadá mě těsnění hlavy,ale protože je to ital,tak to o víkendu poskládám zpátky,naliju kapaliny a projedu to...Hin sa ukáže,a nebo taky ne...a pak budu řešit dál ale až v zimě,kdy je na to víc času...rozhodit hlavu,dát nový těsnění atd.... :? :roll: :?
A ty to odmasti spoj hadice jak mají být a projeď to...uvidíš,mohla Ti "jen"prasknout spojka na hadici...bylo by to to nejlepší řešení....
Piaggio X evo 400 "2009":72.600 km
Uživatelský avatar
Repka13

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 157
Registrován: 30 pro 2008, 12:20
Bydliště: Hanácký Jeruzalém
Skútr / moto: Piaggio X Evo 400
Tuning / úpravy: Gianelli,Dr.Pulley,Ermax.

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod TomRaptor » 01 črc 2014, 22:38

Ad: Olej v airboxu
Řešíte tady klasiku - honíte skútry po dálnici - motory točí možná i 8.000+ otáček a divíte se, že máte olej v airboxu?
Díky vysokým otáčkám se olej dostane přes odvětrání ventilů do airboxu, kde je odveden do odkapu.
Tuhle "závadu" vám neodstraní ŽÁDNÝ mechanik na světě. Sorry - ale pokud chcete lítat po dálnici, pak si nepořizujte skútra... :D
Najeto Cyborg Zen 50 - 11.000 km, Piaggio X9 Amalfi 180 - 23.000 km, Yamaha Majesty 400 - 40.000 km, Ø 4,1 l/100 km
Klub http://www.SkutrPlus.cz
Uživatelský avatar
TomRaptor

250+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 297
Registrován: 03 dub 2010, 20:30
Bydliště: Teplice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 K5
Tuning / úpravy: Vyhřívané hefty a sedadla, USB a 12V zásuvka, boční brašny.

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod Repka13 » 01 črc 2014, 22:55

Já zírám...ale cením si odpověď.....netočím víc než 6.000,to Za 1. Za 2.mám na skutru najeto viz podpis,a problémy mám poslední cca 1.000 Km...a za 3.Skůtry nepatrí na dálnici???? :roll: :roll: :roll:
Piaggio X evo 400 "2009":72.600 km
Uživatelský avatar
Repka13

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 157
Registrován: 30 pro 2008, 12:20
Bydliště: Hanácký Jeruzalém
Skútr / moto: Piaggio X Evo 400
Tuning / úpravy: Gianelli,Dr.Pulley,Ermax.

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod TomRaptor » 01 črc 2014, 23:39

Já psal něco o tom, že skútry nepatří na dálnici :?:
Sorry, ale nějak jsem nepochopil Tvých posledních 1.000 km... LadasM píše o přesunu přes DE po dálnici... tak jsem vydedukoval, že máš stejný "problém".
Piaggio jsem taky měl - sice X9, ale v konstrukci motoru se toho moc nezměnilo a to taky flusalo olej do airboxu, když "dostával za uši".
Najeto Cyborg Zen 50 - 11.000 km, Piaggio X9 Amalfi 180 - 23.000 km, Yamaha Majesty 400 - 40.000 km, Ø 4,1 l/100 km
Klub http://www.SkutrPlus.cz
Uživatelský avatar
TomRaptor

250+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 297
Registrován: 03 dub 2010, 20:30
Bydliště: Teplice
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400 K5
Tuning / úpravy: Vyhřívané hefty a sedadla, USB a 12V zásuvka, boční brašny.

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod vena307 » 01 črc 2014, 23:46

Není teda spíše problém určitých skútr kterým dělá problém rychlejší jízda nejen po dálnici. 8)
Jinak neznám důvod proč by skútr nemohl na dálnici.
Teda pokud mu to konstrukční rychlost umožňuje. :lol:
Když jsi přišel na svět, plakal jsi a všichni se radovali. Žij tak, aby všichni plakali a ty ses usmíval, až jej budeš opouštět!“
Uživatelský avatar
vena307

500+
 
Reputace: 173
Příspěvky: 602
Registrován: 14 čer 2010, 16:27
Bydliště: Praha-Horoměřice
Skútr / moto: Honda SW-T 400,Yamaha FZS 1000 Fazer,Yamaha R1,
Tuning / úpravy: Honda CBR 1000RR Fireblade

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 02 črc 2014, 00:04

Pár poznatků:
1. Dnes jsem mluvil s jedním technikem z MTT a když jsem mu popsal problém, tak se mě hned zeptal jestli jsem nejel delší dobu po dálnici.
Dle něj je běžná vlastnost jednoválců (možná jen piaggio) při vyšších ustálených rychlostech.., prý lze takto motor i zadřít.
2. Dnes jsem skůtr nastartoval s oddělaným airboxem abych ho trochu zahřál před výměnou oleje.
Zkusil jsem dát prst na tu hadici od motoru a už na volnoběh odfukuje vzduch ven (dovnitř nenasává, to by mi přítáhlo prst).
Není to žádný silný tlak (jde prstem i ucpat) ale je tam. Při zvýšení otáček ten tlak neroste, jen se jakoby změní frekvence vyfukování.
Zkusil jsem chvilkově zvednout otáčky na cca 6000 a naprosto v pohodě žádný olej z toho nešel - prst jsem měl čistý..
Z toho bych usoudil, že ten jednosměrný ventil funguje OK.
Asi rozdělávat nic nebudu.

A pro TomaRaptora:
- nevím proč by maxistkůtr neměl co dělat na dálnici, při 130 (tachometrových) TOČÍM 6000, při 160 cca 7000. V momentě kdy se to asi stalo jsem nejel víc než 120 (tacho). Skůtr má výkonový maximum v 6250 ot, takže v tom fakt nevidím problém.
- uživatelský ani servisní manuál nepopisují, že by se nemělo jezdit po dálnici vyšší rychlostí. dokonce tam píší, že olej v airboxu značí chybu v kanálku, resp. v jednosměrným ventilu.
- do 26000km ten problém nebyl a to jsem spoustukrát skůtru dával docela zabrat.
- myslím že příspěvky se daj psát i bez invektiv.
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod Gandalf » 02 črc 2014, 06:50

Nemyslím, že to Tom myslel špatně ani nějaké invektivum tam nevidím :) Možná to napsal zjednodušeně, ale tenhle fakt nakonec potvrdil i ten mechanik, tedy že může jít o jev následující po dlouhodobější jízdě vyšší rychlostí např. po dálnici. Samotnému se mi to taky moc nelíbí (nezdá), že by se takhle měl chovat motor už při rychlostech 120-130 km/h. Ale je zajímavé, že se Vám to ani jednomu nestalo dřív, vzhledem ke km nájezdu, protože jste snad podobné dálniční přesuny absolvovali už i v minulosti... :?
Sám jsem zvědav, jak se tahle záležitost dále vyvine a držím palce, ať je to dobrým směrem :)
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1466
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod AlesM » 02 črc 2014, 13:35

Ahoj

Mám Xevo400 s nájezdem 29,090km.
Po dálnici se sem tam rád projedu :D a sem tam i vyzkouším maximálku.

Olej měním až po 10.000km (teď budu po třetí) a neubíva...co naleji, to vypustím.
Olej z motoru v airboxu jsem doposud nepozoroval ani náznakem.

Tohle popisované chování bych u nových skútrů (LadasM (2-3 roky :D ) apod.), ani jako vlastnost motoru nepovažoval za normální stav se kterým výrobce počítá že se bude v provozu takto projevovat.

PS. olej kupuji ten nejlevnější co kde seženu pro auta 5W40 jen dávám pozor na specifikaci a kupuji vždy API SM a lepší ( předepsaná API SL )
Uživatelský avatar
AlesM

100+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 122
Registrován: 13 črc 2012, 22:07

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 02 črc 2014, 15:19

No podle mě s tím vyrobce nepočítá, protože v servisním manuálu je toto:
A one-way valve and a decantation chamber are used so that gases from the crankcase do not carry
any oil. The one-way valve is a metal reed valve; the decantation chamber has a drainage hole. A failure
in these components implies oil getting into the line supplying air to the engine.


Tj. olej ve vzduchovým filtru opravdu značí problém..

To Repka13: Mě se takto ztratil minimálně 1l oleje. To že hadice byla odpojená podle mě příčina není (jen mám díky tomu parádně zasv...ný podvozek), ten olej by to jinak vycákalo do filtru.
Otázka tedy je jak se mohlo tolik oleje dostat přes tu membránu a drenážní dírku v tý komoře ven z motoru, když oleje jsem měl kolem minima na rysce.
Chápu že při vyšších otáčkách bude olej lítat všude po skříni, ale i tak by se toto dít nemělo..

Napadají mě jen tyto možnosti:
ucpaný odtokový kanálek, nějak vyměklá ta jednostměrná membrána, zacpaný olej filtr a tím změna tlaků a proudění oleje v motoru (přes by-pass).

Jinak pokud vím vzduch v motoru bude vždycky a neřekl bych že ti netěsní hlava nebo tak něco, to bys asi poznal na zvuku, výkonu, atd.
U jednoválce se ti určitě s pohybem pístu mění objem vzduchu v klikové skříni, takže chvíli tam bude přetlak (píst dole) a podtlak (píst nahoře), tak to asi možná souvisí s tím. A motor vzduch asi nasává do skříně i nějakým jiným kanálkem patrně nějké u sání.
U dvouvlálu to asi problém nebude pokud jdou písty protiběžně, protože objem zduchu ve skříni bude více méně konstantní..
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod nedory » 02 črc 2014, 16:26

Ahoj,

koukám, co máš za problémy, a je to tedy k vzteku.
Přesně tohle mi dělalo kdysi auto, když byla ucpaná hadice odvětrání klikovky (byl na ní sifon, ve kterém zamrzal kondenzát a ucpal ji ledem).
Hledal bych tedy někde něco ucpaného, příčinou je přetlak.

Nikdy jsem si u svého skůtru nevšiml, že by po dálničních přesunech byl někde olej, hladina se drží jak má. (ťuk ťuk ťuk). Nedávno jsem dělal rychlé přesuny po D1 s plně naloženým storjem a nic.

měj se
Dušan
Argumenty mohou dojít, munice nikoli Konfucius
Uživatelský avatar
nedory

750+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 751
Registrován: 27 pro 2010, 11:49
Bydliště: Polná
Skútr / moto: Aprilia Mana 850

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 16 črc 2014, 16:09

Tak jsem sundal pravý kryt motoru abych se dostal k té jednosměrné membráně. Vypadala naprosto OK, dírka v komůrce byla snad trochu ucpaná (je tak malá že to skoro není poznat jestli je čistá, či ucpaná). Takže jsem vše vyčistil a opět složil, vyměnil olej, filtr a chladící kapalinu.
Tu hadici z motoru jsem na filtr chytil pořádnou dotahovací objímkou místo té původní aby to zas nesklouzlo..
Zatím najeto cca 200km mým běžným stylem jízdy a po oleji v airboxu zatím ani památky. Tak snad to bude OK.
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

Re: Piaggio X Evo 400

Příspěvekod LadasM » 23 črc 2014, 12:06

Zajímavý počtení ohledně problémů s úniky oleje do vzduch filtru:

http://www.ljclark.com/downloads/piaggio/Oil%20in%20air%20filter%20-%201.pdf - chce to trpělivost a dočíst to (občas je to šílená hatmatilka)..
http://modernvespa.com/forum/topic111292
http://modernvespa.com/forum/topic36505?view=next

Vypadá to, že je to poměrně častý problém (nebo vlastnost) u Piaggio master 400/500 motorů (týká je i MP3jek) .
Můj závěr je, že mírný uniky oleje do airboxu jsou asi normální (při větších rychlostech delší dobu).
Toto se dá asi vyřešit výměnou hadice z odvětrávání skříně do filterboxu za delší se smyčkou vedenou horizontálně - olej by se měl ve smyčce zachytit na stěnách a ztéct zpět to motoru.
Hadice je dobře vidět na obrázcích v tom třetím odkazu. Dokonce na ní má smyčku i Piaggio Quasar, který měl ale odvětrávání vyvedeno z hrytu hlavy válce, Master motor to má jinak.

Velký úniky oleje do filtrboxu při běžných rychlostech ale budou zásadnější problém vzniklý přetlakem v klikové skříni.
Ten si momentálně nedovedu vysvětlit jinak než úniky přes pístní kroužky (propálený, prasklý, zničený olejový kroužek atd..). Rozhozený ventily by to asi dělat neměly (pokud píst dobře těsní). Ještě by asi byla možnost profouklýho těsnění pod hlavou válce (směrem k rozvodovýmu řetězu ventilů).
To by ale mělo jít nějak změřit/detekovat (měřením komprese, případně měřením tlaku ve válci), takže by to servis měl odhalit.
Yamaha Tracer 700 (2019)
Honda SH125 ABS (2016)
Uživatelský avatar
LadasM

250+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 430
Registrován: 09 čer 2011, 11:05
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Yamaha Tracer 700

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků