Piaggio X 10 ( 350/500 )

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod sago2 » 07 kvě 2020, 18:59

Super dobre to vyzerá.Vikino x-max si predal?
sago2

100+
 
Reputace: 9
Příspěvky: 136
Registrován: 15 úno 2015, 13:32

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod vikino » 07 kvě 2020, 19:10

Ďakujem. Jooj kde je uz xmax ;-) to bol len taký nevydareny experiment. Vyzeral a cítil som sa na tom xmaxe ako medveď na kolobežke.... :-) a airflow na xmaxe nepasoval.
Uživatelský avatar
vikino

250+
 
Reputace: 56
Příspěvky: 292
Registrován: 09 kvě 2014, 09:53
Bydliště: Slovensko
Skútr / moto: Piaggio X10 350

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod vikino » 15 kvě 2020, 16:17

Dorazili diely z partsdepod (so zlavou 10%) a tak teda rozbitý zadny blatnik, koncouka vyfuku vymenene za nove. S tym zadnym blatnikom som sa trocha potrapil, kedze cely zadok bolo treba odstrojit od drziaka kufra a zadnych a bocnych plastov okolo sedla. Tie leskle "strieborne listy" isli pekne blbo dole a este horsie naspat. Celkovo sa mi "podarilo" zlomit 3 ks zacvakavacich paciciek... no inak to neslo. Je to tak urobene, ze by to lepsie asi neurobil ani sam servisak a mozno ani ten co tento system vymyslel. :-/
Kedze tento ks X10 ma 7 rokov a "len" 8500km, rozhodol som sa vymenit olej aj v sekundarnom prevode, kedze nemam istotu, ze tam je ten spravny orechovy olej, ktory tam patrí. Vypustil som ho teda a vytiekol odtial husty, namodraly sajrajt , no humus. Mam z CR dodany prevodovy olej Agip eni rotra bike 80W-90 s API GL4, dolial som teda 500ml. Druhu vymenu urobim po par 100 km aby som odtial dostal zbytky toho co tam bol predtym.
Nasledovala vymena oleja a kedze "madari" v Komarne sa s tym asi ne.rali, strhnuty nastrcny inbus kluc 8 na vypustacej srobe som musel riesit rozbrusovackou a sekacom , uff, nebojte bola to "jemna" praca a srobu sa mi podarilo povolit. Nasledne po vymene oleja a filtra som srobu vymenil aj s tesnenim za novu dodanu z partsdepod. Olej ako inak jedine ten co tam patri... Eni i-ride scooter 15W-50. :-)
Nasledovalo este vycistenie vzduchoveho filtra. Nasledovat bude este kozmeticka oprava suchnuteho laveho spodku , ale uz aj bez toho sa da celkom spokojne jazdit... a uzivat si paradnej jazdy na X10 350. :-)
No este jeden detail ma trochu zaraza pri tomto kuse. Oproti predchadzajucim kusom co som mal, ma tento trocha iny zvuk z vyfuku. Skusal som , ci to nie je netesnostou niekde na ceste od motora k vyfuku...nie je. Upchal som rukou koniec vyfuku a nic nikde neodfukuje pomimo. Ale to ma napadlo ako prve kedze ten zvuk je podobny, ako keby to niekde netesnilo. Tak neviem cim to moze byt... Ak by niekoho kto to docital az sem, nieco napadlo, budem rad za prispevok. :-)

PS: skoro som zabudol. Vymenil som tie staré 8 ročne gumy Power pure. No pán v Komarne pri predaji tvrdil, že sú ešte dobre... :-D no ja veľmi dobre viem a aj sám som sa o tom presvedčil , že ich treba okamžite vymeniť. Slúžili len na to aby som sa ubezpečil, že skúter má naozaj len 8000km a na cestu domov. Objednané a vymenené city grip mi prišli úplne čerstvé s DOT 0220. Tá jazda na nových gumách je proste božská ;-)
Uživatelský avatar
vikino

250+
 
Reputace: 56
Příspěvky: 292
Registrován: 09 kvě 2014, 09:53
Bydliště: Slovensko
Skútr / moto: Piaggio X10 350

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod vikino » 29 čer 2020, 15:59

Nasiel som velmi dobre a podrobne video vymeny remena, valcekov, spojkovych lozisk a cistenie vzduch. filtra na Piaggio BV 350 a kedze je to ten isty motor ako v X10 350, tak to sem davam. Mat tie dva "udelatka" a momentovy kluc, tak si to clovek urobi aj sam... nic zlozite na tom nie je.

https://www.youtube.com/watch?v=DUQFssAVjVs

PS: tej jeho americkej anglictine prd rozumiem a melie mu to jedna radost, ale da sa to pochopit :-)
Uživatelský avatar
vikino

250+
 
Reputace: 56
Příspěvky: 292
Registrován: 09 kvě 2014, 09:53
Bydliště: Slovensko
Skútr / moto: Piaggio X10 350

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod Ondrus84 » 29 čer 2020, 16:09

Ale je to dobrý video... Je tam nádherně vidět že 350 ma úplně jinak řešenou spojku než ty starší typy motoru, zrovna včera jsem na to koukal, jelikož mi xevo minulý týden sesmelcoval náklaďák uvažuji o 350 X10 Obrázek

Odesláno z mého COL-L29 pomocí Tapatalk
YP180MAJESTY,Piaggio XEvo 400

YP180majesty : Obrázek
X EVO 400: Obrázek
Fiat Bravo : Obrázek
Uživatelský avatar
Ondrus84

500+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 715
Registrován: 25 čer 2016, 07:00
Bydliště: Domašov U Brna
Skútr / moto: Yp180Majesty, benelli tornado tre novecento
Tuning / úpravy: ......

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod vikino » 29 čer 2020, 18:45

Neviem aká je situácia u vás, no na Slovensku sú X10 350 v ponuke ako šafranu. Momentálne jeden ks s relatívne malým nájazdom
https://motocykle.bazos.sk/inzerat/1123 ... s-2013.php
Ono evidentne takýto skúter s takýmto motorom na trhu chýba... Takze ak je záujem, netreba váhať ... ;-)

-- 30 čer 2020, 08:41 --

Dnes som vymenil zap. sviecku a na jesen este vymenim chladiacu kvapalinu a tym by som tohtorocny servis ukoncil. Aktualne nabehanych 10170km a teda mojich 2000km co mam tento kus od konca aprila.
Uvidim ako na tom budem s kilometrami na jar. Remen sa meni po 20000km, ale kedze moja X10 bude mat na jar 8,5 roka, tak rozmyslam nad jeho skoršou vymenou ako az pri tych 20000. Kludne aj ked bude mat 15000 by som ho vymenil. Uvidime...
PS: trocha som laboroval pri odstraneni serv.klucika na displeji. V navode aj tu na fore niekto pisal, ze pred otocenim klucika do polohy ON, treba stlacit a drzat 10s tlacitko MODE. Mne to tak nefungovalo az som prisiel na to, ze treba stlacit nie MODE, ale prave tlacitko pod displejom na 10s. Serv. klucik je teda uz fuc... :-)
Uživatelský avatar
vikino

250+
 
Reputace: 56
Příspěvky: 292
Registrován: 09 kvě 2014, 09:53
Bydliště: Slovensko
Skútr / moto: Piaggio X10 350

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod vikino » 04 črc 2020, 17:40

Dnes som mojej aktuálnej X10 350 trocha stúpil na krk a skoro sa mi to vypomstilo. Od Žiliny po Trenčín po diaľnici v kuse 140-145 tachometrovych. V Novom Meste som mal prestávku na obed a keď som vyrážal ďalej na Brno, po naštartovaní to hneď chciplo. Po niekoľkýkrát štart a nič. Tak nakoniec som ju dal na hlavný stojan a potom chytila a už držala . Celú cestu na Brno a j v Brne v pohode. Keď som v NM zapkoval bolo cítiť trochu benzín....
Neviem čo sa mohlo stať. Že by prechlastane? ....?
Uživatelský avatar
vikino

250+
 
Reputace: 56
Příspěvky: 292
Registrován: 09 kvě 2014, 09:53
Bydliště: Slovensko
Skútr / moto: Piaggio X10 350

Předchozí

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků