Piaggio X 10 ( 350/500 )

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod dreamwalker » 08 kvě 2018, 19:15

vikino píše:To mi hlava nebere. Aké naše klimatické pásmo? Taliani jasne v manuály píšu odporúčaný olej 15W-50 a nepíšu nejakú závislosť na klimatickom pásme. X10 350 jazdia predsa v celej Európe od juhu až po sever. A v manuály sa píše "motor pri nedostatočnom mazani, alebo neodporucanom oleji zrýchľuje opotrebenie pohyblivých častí motora a môže spôsobiť nenapraviteľne poškodenie..."
No vieš, after sales je dobrý biznis :D aj pre Eni. Typujem, že olej má určite vlastnosti ako schopnosť mazať pri istých teplotách. To znamená, že asi ma tu schopnosť mazať mať aj pri nízkych aj vysokých teplotách. 5W kľudne znamením aj za 10W, alebo 15w. Nejazdim v zime :D ....pozri sem.

Ja som aj do predchádzajúceho skútra 4T dával to isté čo do auta. A dodnes slape u druhého majiteľa..... Dával som Shell Helix Ultra 5w40. 7 Eur Liter.


http://www.olej-shop.eu/index.php?_rout ... ceni-oleju

Daj si do Google značenie olejov. Tam máš popísané čo znamenajú tie značenia.


Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
dreamwalker

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 29
Registrován: 13 led 2018, 23:41
Skútr / moto: Piaggio X10 500

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod dreamwalker » 08 kvě 2018, 19:21

vikino píše:To mi hlava nebere. Aké naše klimatické pásmo? Taliani jasne v manuály píšu odporúčaný olej 15W-50 a nepíšu nejakú závislosť na klimatickom pásme. X10 350 jazdia predsa v celej Európe od juhu až po sever. A v manuály sa píše "motor pri nedostatočnom mazani, alebo neodporucanom oleji zrýchľuje opotrebenie pohyblivých častí motora a môže spôsobiť nenapraviteľne poškodenie..."
Použitie olejov pri vonkajšej teplote podľa označenia SAE:

- SAE 30 (-5 oC do 40 oC)

- SAE 40 (0 oC do +45 oC)

- SAE 20W-50 (-15 oC do +50 oC)

- SAE 15W-40 (-20 oC do +45 oC)

- SAE 10W-40 (-25 oC do +35 oC)

- SAE 5W-40 (-30 oC do +30 oC)

- SAE 5W 30 (-30 do +25 oC)

- SAE 0W-30 (-50 oC do + 30 oC)



Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
dreamwalker

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 29
Registrován: 13 led 2018, 23:41
Skútr / moto: Piaggio X10 500

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod icask » 08 kvě 2018, 19:28

Olej ma viac parametrov ako viskozita. Bavite sa o nej. Dolezity je aj frubka filmu ktory olej uroby. Najlepsie je nechat olej ktory uz v motore je zabehany. Lebo prejdenim na kvalitnejsi sa kludne moze zvysit jeho spotreba a netesnosti. Aspon pri autach je vzdy okrem vizkozity napr 10W 40 uvedeny aj kod specifikacie pre olej. To hovori o vsetkych parametroch pre motor. A ked zacnete luskat oleje 10W 40 tak najdete kopec doplnkovych oznaceni. Aj toto je dolezite dodrzat, aby motor mal najdlhsiu zivotnost.
A preco su v skutroch ine oleje? Lebo servisakom je u prdele co tam leju. Hlavne nech na tom zarobia. Majitel sa aj tak nedozvie co tam je.

Odoslané z HUAWEI GRA-L09 pomocou Tapatalku
Uživatelský avatar
icask

100+
 
Reputace: 21
Příspěvky: 146
Registrován: 12 úno 2016, 20:35

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod vikino » 08 kvě 2018, 19:53

...
Naposledy upravil vikino dne 15 bře 2023, 23:12, celkově upraveno 1
vikino

500+
 
Reputace: 132
Příspěvky: 675
Registrován: 09 kvě 2014, 10:53
Skútr / moto: YAMAHA Xmax 300 (2023)

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod icask » 08 kvě 2018, 20:47

Presne tak. Skuter ako skuter. Manual im nic nehovori a momentovy kluc je sproste slovo.
S menej kvalitnym olejom sa motor vyderie viac. A ten olej vyplni tieto medzery. Kvalitnejsi olej zvycajne robi tensi film a tym nevyplny medzery dostatocne a tak sa spaluje viac a menej tesni. Preto je menej zle ist s kvalitou dole ako hore. Kludne sa popytaj distributora olejov co ti povie na tuto temu. Mne to potvrdili aj distributory aj servisaci s ktorimi som pracoval. Ak sa prilis zmeni vyskozita tak sa moze stat, ze prilis husty olej sice tlakove cidlo zopne, ale na studene neprejde vsetkymi kanalikmi cim sa pridrie motor. Prilis rietky olej zas ani nezopne tlakovy snimac a nemusi sa dostat az na koniec mazania, lebo "vytecie" skor. Takto na zeleznici odrovnaly jednu radu rusnov. Lebo diplomovany mudrlant vylepsil udrzbu a nariadil liat riedky olej. Motor sa nestihol ani zadriet, lebo kedze nezopol tlakac tak nebol schopny prevadzky okamzite.

Odoslané z HUAWEI GRA-L09 pomocou Tapatalku
Uživatelský avatar
icask

100+
 
Reputace: 21
Příspěvky: 146
Registrován: 12 úno 2016, 20:35

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod vikino » 09 kvě 2018, 16:15

...
Naposledy upravil vikino dne 15 bře 2023, 23:12, celkově upraveno 1
vikino

500+
 
Reputace: 132
Příspěvky: 675
Registrován: 09 kvě 2014, 10:53
Skútr / moto: YAMAHA Xmax 300 (2023)

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod dreamer » 09 kvě 2018, 19:12

Podla mna je 15W50 prilis na tieto motory, taky sa dava napr. do vzduchom chladenych BMW GS, ktore maju vacsie vole a su horsie chladene. Treba si uvedomit, ze skutre zvyknu jazdit caste kratke trasy aj za chladneho pocasia, napr. rano cestou do prace, pocas dna caste studene starty, kedy sa motor sotva zohreje na pracovnu teplotu, atd. Po dosiahnuti pracovnej teploty, ktora je u vodou chladeneho motora na rozdiel od vzduchom chladeneho viac-menej konstantna bez ohladu na vonkajsiu teplotu bude mat 5W40 aj 15W50 rovnaku viskozitu. Rozdiel medzi nimi je pri hranicnych nizkych a vysokych teplotach, cize po studenom starte, ci pri kratkych trasach, ked sa olej este nestihne zohriat na pracovnu teplotu. Horny teplotny limit oboch tychto olejov vodou chladene motory prakticky nedosiahnu. Pri castych kratkych trasach je preto lepsi 5W lebo sa dostane na kriticke miesta v motore skor, kdezto hustejsi 15W na to potrebuje dlhsi cas pocas ktoreho tvoj motor nie je optimalne mazany.
Honda NC750D Integra
Obrázek
Aprilia SR MAX 300
Obrázek
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207
Uživatelský avatar
dreamer

250+
 
Reputace: 55
Příspěvky: 356
Registrován: 29 dub 2014, 20:13
Skútr / moto: Honda NC750D Integra, Aprilia SR MAX 300

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod vikino » 09 kvě 2018, 19:19

...
Naposledy upravil vikino dne 15 bře 2023, 23:13, celkově upraveno 1
vikino

500+
 
Reputace: 132
Příspěvky: 675
Registrován: 09 kvě 2014, 10:53
Skútr / moto: YAMAHA Xmax 300 (2023)

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod dreamer » 09 kvě 2018, 19:24

hehe, OK, asi im napisem aj to, ze menit brzdove pumpy kazdych 10000 km je tiez kravina :D
Honda NC750D Integra
Obrázek
Aprilia SR MAX 300
Obrázek
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207
Uživatelský avatar
dreamer

250+
 
Reputace: 55
Příspěvky: 356
Registrován: 29 dub 2014, 20:13
Skútr / moto: Honda NC750D Integra, Aprilia SR MAX 300

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod dreamwalker » 09 kvě 2018, 19:28

dreamer píše:hehe, OK, asi im napisem aj to, ze menit brzdove pumpy kazdych 10000 km je tiez kravina :D
To im napíš. Ja som ani na jednej motorke alebo skutry pred X10 takú volovinu nevidel. To mi príde skôr ako naháňanie práce servisu.... Na 500vke to majú po 15000. Iba som namazal stojan, skontroloval oleje a zresetoval to až to neblika.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
dreamwalker

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 29
Registrován: 13 led 2018, 23:41
Skútr / moto: Piaggio X10 500

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod Dusan14 » 09 kvě 2018, 19:29

By si pozeral ako sa da lahko dosiahnut teplota oleja 130 u tych skutrov. Aj ked su vodou chladene.
Dusan14

1000+
 
Reputace: 35
Příspěvky: 1129
Registrován: 09 bře 2014, 22:42
Skútr / moto: TGB Bullet 125

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod vikino » 09 kvě 2018, 19:55

...
Naposledy upravil vikino dne 15 bře 2023, 23:13, celkově upraveno 2
vikino

500+
 
Reputace: 132
Příspěvky: 675
Registrován: 09 kvě 2014, 10:53
Skútr / moto: YAMAHA Xmax 300 (2023)

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod dreamwalker » 09 kvě 2018, 19:58

vikino píše:Presne tak ako píše Dušan. Pre nič za nič neodporúčajú pre X10 350 15W-50.
K tým pumpam mám tiež jednu skúsenosť. Na druhej X10 350 ( mal som tri) mi približne pri 14 tis km ľavá brzdová páčka pri rýchlosti 110 km/ hod zlyhala. Obiehal som auto a oproti sa vyrutilo druhé. Chcel som zabrzdiť a vrátiť sa - zaradiť sa späť za predbiehane auto. Vodič toho auta videl že je zle tak zareagoval a ja som pridal plyn a obehol som ho. Možno keby som pri 10 tis km vymenil brzdovu pumpu, tak by sa mi to nestalo a brzda by normálne zabrzdila a ja by som sa vrátil za obiehané auto... Tá brzdová páčka zostala po tomto úplne mäkká. Neriešil som to už potom lebo som skúter predal.
Zaujímavé. Ja mám už 17tis.km. Nebadam zmenu v správaní sa bŕzd. Ešte som sa nestretol okrem X10 s touto požiadavkou na výmenu celej pumpy. To čo píšeš je ale dosť na zamyslenie.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
dreamwalker

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 29
Registrován: 13 led 2018, 23:41
Skútr / moto: Piaggio X10 500

Re: Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod vikino » 09 kvě 2018, 20:07

...
Naposledy upravil vikino dne 15 bře 2023, 23:14, celkově upraveno 1
vikino

500+
 
Reputace: 132
Příspěvky: 675
Registrován: 09 kvě 2014, 10:53
Skútr / moto: YAMAHA Xmax 300 (2023)

Piaggio X 10 ( 350/500 )

Příspěvekod dreamer » 09 kvě 2018, 20:14

No ak je to s tou pumpou tak ako pises, tak potom pani inzinieri asi naozaj vedia co my nie a preto tu vymenu radsej odporucaju, rovnako ako aj ten husty olej. Ak sa ten motor v tomto skutri totiz prehrieva tak, ze potrebuje olej specifikovany pre vzduchace, tak to je tiez na zamyslenie.
Honda NC750D Integra
Obrázek
Aprilia SR MAX 300
Obrázek
ex: Honda XL 1000V Varadero | Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha XS650 Midnight Special | Simson S50 | Jawa Babetta 207
Uživatelský avatar
dreamer

250+
 
Reputace: 55
Příspěvky: 356
Registrován: 29 dub 2014, 20:13
Skútr / moto: Honda NC750D Integra, Aprilia SR MAX 300

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 5 návštevníků