New Forza 300 (2018+)

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod Gandalf » 04 lis 2019, 06:41

Kolem strany 30 tohoto vlákna "majk660" rozebíral záruční výměnu přední pneu kvůli kmitání, resp. vibracím skútru. Po výměně PP Pirelli za Michelin se stav údajně vyřešil. O kmitání zejména v rozmezí cca 60-80 km/h tu psalo víc uživatelů. Řešil to někdo další:
a) výměnou?
b) jste si na to zvykli?
c) nebo to snad časem přestalo?

Díky za vyjádření konkrétních majitelů. Teoretické úvahy majitelů jiných modelů prosím ponechte pro jiná vlákna :)
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 59
Příspěvky: 1343
Registrován: 14 čer 2011, 15:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod forester » 04 lis 2019, 06:59

Ja som také mierne kmitanie cítil ešte začiatkom sezóny ale teraz už to nekmitá. Myslím že to dosť ovplyvňuje teplota vzduchu/vozovky a zaťaženie zadnej časti/kufru. Keď je teplo 20+ guma zmekne a kmitanie je mizivé až žiadne. To isté kmitanie bolo markantné pri prvých km a po dlhšom odstavení skútra. Ako sa pneumatiky zohriali tak vśetko zmizlo. Posledné dlhšie jazdy včetne včerajšej kratšej 50km boli úplne bez problémov s kmitaním. Naschvál som sa na to zameral a žiadne kmitanie tam už nie je, uvidíme zase z jari :D
Sezónu som včera ukončil z nájazdom 6530km, skúter naleštil a zakril plachtou. Niekedy v zime ho napichnem na nabíjačku a tot všetko. Myslel som že si včera zajazdím viac a aj keď bolo 21st tak fúkalo riadne.

Pokial viem tak na kmitanie sa u Forzi 125 ešte nikto nesťažoval, začalo to až u F300, kde sa začali používať pneumatiky Pirelli.
Honda PCX, 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,40 tis km
Yamaha X-Max 250,2012,76 tis km
Honda Forza 300, 2018, 6 tis km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 424
Příspěvky: 4344
Registrován: 14 čer 2010, 15:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod quickmoto » 05 lis 2019, 06:37

Gandalf píše:Kolem strany 30 tohoto vlákna "majk660" rozebíral záruční výměnu přední pneu kvůli kmitání, resp. vibracím skútru. Po výměně PP Pirelli za Michelin se stav údajně vyřešil. O kmitání zejména v rozmezí cca 60-80 km/h tu psalo víc uživatelů. Řešil to někdo další:
a) výměnou?
b) jste si na to zvykli?
c) nebo to snad časem přestalo?

Díky za vyjádření konkrétních majitelů. Teoretické úvahy majitelů jiných modelů prosím ponechte pro jiná vlákna :)


Já to řešil reklamací při první servisní prohlídce v 1000km. Vyměnili mi ráfek i pneu za Michelin. Od té doby je úplný klid.

V mém případě se kmitání nejvíce projevovalo kolem 50kmph nebo při zatížení předního kola, například po ubrání plynu nebo brzdění. Nutno podotknout, že mám verzi bez kufru.

Já jsem se taktéž nějakou dobu přesvědčoval, jestli to řešit nebo ne, ale teprve po výměně jsem zjistil, jak to bylo špatné. Takže doporučuji navštívit servis.
quickmoto

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 23 úno 2019, 14:38

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod Gandalf » 05 lis 2019, 06:58

Pánové, díky za kvalifikované odpovědi :)
quickmoto: Předpokládám, že mluvíme o výměně kola a pneu pouze předního, souhlas?
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 59
Příspěvky: 1343
Registrován: 14 čer 2011, 15:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod forester » 05 lis 2019, 07:04

Gandalf a čo máš ty za gumy?
Honda PCX, 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,40 tis km
Yamaha X-Max 250,2012,76 tis km
Honda Forza 300, 2018, 6 tis km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 424
Příspěvky: 4344
Registrován: 14 čer 2010, 15:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod Gandalf » 05 lis 2019, 10:51

Rudo, to není pro mne, ale pro známého :) Já mám na město 125 a tam jsou z výroby Citigripy.
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 59
Příspěvky: 1343
Registrován: 14 čer 2011, 15:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod forester » 05 lis 2019, 10:53

No práve aj som si myslel ale si to nespomenul tak som sa opýtal :D
Honda PCX, 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,40 tis km
Yamaha X-Max 250,2012,76 tis km
Honda Forza 300, 2018, 6 tis km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 424
Příspěvky: 4344
Registrován: 14 čer 2010, 15:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod Gandalf » 05 lis 2019, 12:30

Na F 300 dávají asi pořád Pirelli, on je tam má taky. Otázkou je, jestli je vadná série pneu nebo i kol, když tu v záruce měnili kompletní kolo...

majk660 píše o výměně pneu za Michelin, quickmoto o výměně kompletního kola, tak mne zajímá, kdo to ještě s prodejcem nějak řešil :)
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 59
Příspěvky: 1343
Registrován: 14 čer 2011, 15:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod Dalton12 » 05 lis 2019, 16:53

Zdravím
to cukání mám taky, V servise jsem to hlásil při kontrole v 1000 km. vyvážily to, takže to trošku pomohlo, ale pořád je to cítit. Je to v rychlosti cca 40-60 km/h. V servise mi řekli, že je to normální. Zatím mám najeto málo, takže změna pneu zatím nebudu dělat.
Tomáš
Keeway City Blade 125
Honda Forza 300 - 2018
Uživatelský avatar
Dalton12

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 46
Registrován: 02 črc 2016, 08:40
Skútr / moto: 2/1
Tuning / úpravy: Ne

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod JardaB » 05 lis 2019, 17:57

Opravdovým řešením je tlumič řízení ... dávalo se to na Škoda 100, které tím trpěly (vůle celé přední nápravy a řízení) a některé motorky to mají také.

Jinak je to u skútrú nahodilá vlastnost
Naposledy upravil JardaB dne 07 lis 2019, 09:28, celkově upraveno 1
JardaB
(Stadion 11; Babetta 210; Kymco Downtown 125i ABS) ... Kymco New Downtown 350i ABS - Givi V56N MAXIA 4;
Tábor; http://www.buchtik.eu ; buchtik@post.cz
Uživatelský avatar
JardaB

750+
 
Reputace: 152
Příspěvky: 839
Registrován: 17 črc 2015, 13:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách :-)

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod ivos11 » 05 lis 2019, 18:17

Ako som tu už aj ja spomínal to kmitanie bolo pri prvých kilometroch riadne. Teraz po 6700km už je všetko v poriadku. Čím je to spôsobené by mali vedieť v honde. Ale je možné že záleží aj od teploty ako tu bolo spomenuté.
ivos11

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 5
Registrován: 30 říj 2018, 16:30
Bydliště: Malacky
Skútr / moto: Honda FORZA 300

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod quickmoto » 05 lis 2019, 20:39

Gandalf píše:Pánové, díky za kvalifikované odpovědi :)
quickmoto: Předpokládám, že mluvíme o výměně kola a pneu pouze předního, souhlas?


Přesně tak. Výměna komplet předního kola.

Že je to "normální" si nenechávejte namluvit. Není. Já to teď mám klidné jako spící dítě.
quickmoto

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 4
Registrován: 23 úno 2019, 14:38

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod JardaB » 07 lis 2019, 09:39

To, že říkám, že je to "normální" neznamená, že je to dobře. Má to občas nějaký kus, nesouvisí to jenom s výměnou pneu nebo tlumiči, nebo tebou navrhovanou výměnou předního kola. U mně to třeba přestalo po montáži a demontáži motoru. Já bych to popsal jako "vlastnost" ... těžko odstranitelná vlastnost (nebo vada jestli chceš ... vyjde to ve výsledku nastejno).

Může to souviset s vyvážením pneu, s vůli hlavy řízení nebo s pružností vidlice, může to souviset s tím, že přední a zadní kolo nejedou přesně v jedné stopě (není souosý motor a osa rámu), s těžištěm a zatížením stroje, s vlastní frekvencí celé soustavy "rámu, kol a pohonu" a co já vím ještě s čím ... rozhodně to není způsobeno jednou jednoznačnou příčinou a nemá to spolehlivé řešení a nemůžeš říct: vím čím to je a teď to spolehlivě odstraním. Při dokonalé kontrole kvality výroby je to sice s podivem ... ale prostě se to vyskytne.

P.S: vyvažují se kola skútru radiálně i axiálně (závaží na obou stranách) ?
JardaB
(Stadion 11; Babetta 210; Kymco Downtown 125i ABS) ... Kymco New Downtown 350i ABS - Givi V56N MAXIA 4;
Tábor; http://www.buchtik.eu ; buchtik@post.cz
Uživatelský avatar
JardaB

750+
 
Reputace: 152
Příspěvky: 839
Registrován: 17 črc 2015, 13:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách :-)

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod josuk » 07 lis 2019, 14:28

pozn. pokud vím tak se u motorek kola vyvažují jen staticky - dynamické vyvažovačky jako na auta, které kolo roztočí a i stranové nevyvážení se tím pádem větší silou projeví - na motorky myslím normálně nejsou. Tzn. při kvalitní výrobě disku a pneu by normálně nějaké stranové nevývažky u mnohem užší motorkové pneumatiky měly být zanedbatelné..
Kymco XCT 400 ABS (2016): Obrázek
X-max 250 ABS (2012): Obrázek
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 459
Příspěvky: 1024
Registrován: 14 pro 2012, 09:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: X Max na citygrip WINTER a Xciting na Diablo Rosso
Tuning / úpravy: reflexní nálepky a deka

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod JardaB » 07 lis 2019, 14:55

Na rozdíl od auta, kde zavěšení je poměrně tuhé a nad tím je tuhá plechová krabice, je přední vidlice jednostopého trochu pružná i na zkrut a nad tím je něco jako deska. Prostě je to "jen dvourozměrné". Je to jako vyříznout rám z lamina 40mm dát kolo dopředu a dozadu a jet na tom. Chytí to nějakou vlastní rezonanci a je to.

Však tak Asiati prodávají jakýsi ztužující prvek ke zpevnění jednoduchých skútr vidlic https://www.aliexpress.com/item/33046997240.html

Pruboval to někdo ?
JardaB
(Stadion 11; Babetta 210; Kymco Downtown 125i ABS) ... Kymco New Downtown 350i ABS - Givi V56N MAXIA 4;
Tábor; http://www.buchtik.eu ; buchtik@post.cz
Uživatelský avatar
JardaB

750+
 
Reputace: 152
Příspěvky: 839
Registrován: 17 črc 2015, 13:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách :-)

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků