New Forza 300 (2018+)

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod forester » 26 říj 2019, 12:07

Káble na 12V zásuvku do kufra prioritne pre nabíjačku som si zapájal tak źe som ju dával očkami na skrutky pod matičku takže nebolo potrebné odpájať batériu úplne, svorky zostale na póloch batérie. Takže počítam že nabíjačky ktoré majú konektor na nabíjanie na káblikoch tiež sú zakončené očkami takže montáž bude rovnaká.

Čo sa týka oleja tak samozrejme že 12000 km sa zdá byť veľa ale je písané že čo skôr nastane,či ten km nájazd alebo 1 rok. Takže myslím že pre teba bude druhý variant pravdepodobnejší. Máme také predsudky že ten interval je veľký, ale dnešná moderná technika a longlive oleje to s prehladom ustoja a nič sa nemôže stať, Honda by to predsa ináč nedala do servisného manuálu. Bral by som do úvahy aké jazdy zo skútrom sa absolvujú. Keď prevláda mestska prevádzka a jazdy okolo komína tak tých 6000-8000 km je na mieste ale keď sa jazdí po vonku tak hraničné km nič neohrozia. Tento predsudok máme z minulosti a terajšie km nájazdy na výmenu sú konštrutérmi odskúšané. To isté sa deje keď si niekto myslí že skúter po 50000km je na GO.
Honda PCX, 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,40 tis km
Yamaha X-Max 250,2012,76 tis km
Honda Forza 300, 2018, 6 tis km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 425
Příspěvky: 4347
Registrován: 14 čer 2010, 15:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod adacarp » 26 říj 2019, 18:20

Forester né úplně ve všem s tebou souhlasím,naše předsudky jsou správné, právě že dnešní technika přímého vstřikování a egr ventilů způsobuje zakarbonováni motoru, u auta je prostě 2roky a 30tis nesmysl!!však díky egr nedostane motor ani pořádně vzduchu a žere zpětně zplodiny, oleje je taky málo tak 3litry a brzy se degraduje teplem a zplodinama tak to u aut dnes je. Myslím že u moto to bude podobné, pár lidí na motorkářích má taky zakarbonované motory a ve skútru ho je cca 1,5l to nemůže 12tis dát, ano maj to tak nastavené ale vše je zkoušeno za ideálních podmínek což v běžném používání často nedocílíš, souhlas s tebou měnit 6tis,kdo jezdí dál tak 8tis,kdo to dá za 14dni jako ty je jasný že bude měnit po 12tis.a je jasné že 50 tis není na go, ale když řidič není hovado tak je to dobře zajetej motor.
adacarp

100+
 
Reputace: 22
Příspěvky: 112
Registrován: 26 led 2019, 13:28
Bydliště: Barchov u Pardubic
Skútr / moto: Honda forza 300

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod josuk » 26 říj 2019, 18:45

Dlouhé výměny motorům nesvědčí! Prvním majitelům ale ušetří peníze.. proto je doporučují hlavně všichni účetní firemních autoparků.. :-)
Odpojit baterku a případně znovu spárovat nemůže být velká potíž..
Kymco XCT 400 ABS (2016): Obrázek
X-max 250 ABS (2012): Obrázek
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 459
Příspěvky: 1026
Registrován: 14 pro 2012, 09:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: X Max na citygrip WINTER a Xciting na Diablo Rosso
Tuning / úpravy: reflexní nálepky a deka

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod kantor » 26 říj 2019, 19:32

Zdravím,
Forza první cca 2 km po rozjezdu lehce při přidání plynu "škube". Jak se motor zahřeje přestane to. Má někdo podobnou zkušenost? Najeto mám 11 tis.km
kantor

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 26
Registrován: 03 lis 2018, 11:15
Bydliště: Velky Tynec/Olomouc
Skútr / moto: honda forza 300/triumph thunderbird 1700

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod adacarp » 26 říj 2019, 19:41

Mám najeto 8tis a neškube nic, ale na první 2km mám v 99%jen jeden rozjezd,je teď vlhko samá mlha,někdo tady kdysi psal že to někdy dělá vzdušná vlhkost ve spojce čemuž se dá věřit, je to logické vysvětlení
adacarp

100+
 
Reputace: 22
Příspěvky: 112
Registrován: 26 led 2019, 13:28
Bydliště: Barchov u Pardubic
Skútr / moto: Honda forza 300

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod MaxRossi » 26 říj 2019, 20:03

Odpojeni baterky v poho prezije. Jen vynulujes hodiny a PP. Olej menim taky po 6tis. Je ho tam relativne malo tak proc mu nedoprat novej casteji. U TSI menim po 12tis. Longlife je cesta do pekel.
2015 Aprilia SR Motard 125 Motard 6.8kw - 500km
2015/2016 Honda PCX 125 8.6kw - 8000Km
2016/2018 Honda Forza 125 11kw - 21000Km
2018 - Honda Forza 300 18,5kw - prozatím 4100km
Uživatelský avatar
MaxRossi

250+
 
Reputace: 17
Příspěvky: 310
Registrován: 01 srp 2015, 17:45
Skútr / moto: Honda Forza 300 2018

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod tatík » 26 říj 2019, 20:10

Děkuju za informace,máš pravdu na konci kabílků jsou očka,takže to nebudu muset odpojovat.A i ten olej bude u mě pravděpodobně 1x za rok.Forzu jsem koupil v půlce srpna a ke dnešku mám najeto jen asi 750 km.
bylo Jawa O5-10000 km,Jawa 20-3000 km,nová Babeta 210- 6100 km,Jawa 50 Mosquito 585-14700 km,nový Yuki Matrix 50- 6500 km,Suzuki Burgman 400 K4-35456 km,Honda SW-T 600 7000 km,nová Honda Forza 300
tatík

1000+
 
Reputace: 86
Příspěvky: 1354
Registrován: 25 bře 2011, 15:41
Bydliště: Potkáte mě u Kolína
Skútr / moto: Honda Forza 300/2019 najeto cca 700 km
Tuning / úpravy: originální stav

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod ace2 » 26 říj 2019, 20:22

Potvrzuju, baterka se dá normálně odpojit, kabel nainstalovat a baterku zase připojit aniž by se motorce něco stalo, kromě vynulování počítadla. Dokonce mám pocit že se ani nic nestalo hodinám.

Přes zimu to mám na nabíječce od C-TEKu, hádám že budeš mít asi tu samou když řešíš ten kablík. Je to elegantní a pohodlné řešení. navíc Forza má na ten kablík dvířka v tom krytu na přistup k akumulátoru.
Uživatelský avatar
ace2

100+
 
Reputace: 21
Příspěvky: 131
Registrován: 31 bře 2018, 04:23

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod tatík » 27 říj 2019, 07:26

Mám nabíječku Banner,je na 6V i 12V plně automatická a ve výbavě měla i tři nástavce.Dva mají očka a jeden kleštiny.
Ještě k tomu oleji,je jisté,že výrobce ví a má to odzkoušené.Já to ale budu měnit po roce,takže mu vlastně dopřeju,12000 km na skůtru za sezónu nedám.Auto si prý hlídá kvalitu oleje nějak samo,ten servisní interval se rosvítí podle toho,jak se jezdí,není to tedy přesně stejně u každýho auta.V práci mi mění servis.(podle předpisu výrobce!) olej po 100000 km,ale to je velkej motor kterej navíc běží většinou několik hodin v kuse a při dálničním provozu,což je u mě cca 80% jízdy točí jen 950 ot./min.
Naposledy upravil tatík dne 28 říj 2019, 09:08, celkově upraveno 1
bylo Jawa O5-10000 km,Jawa 20-3000 km,nová Babeta 210- 6100 km,Jawa 50 Mosquito 585-14700 km,nový Yuki Matrix 50- 6500 km,Suzuki Burgman 400 K4-35456 km,Honda SW-T 600 7000 km,nová Honda Forza 300
tatík

1000+
 
Reputace: 86
Příspěvky: 1354
Registrován: 25 bře 2011, 15:41
Bydliště: Potkáte mě u Kolína
Skútr / moto: Honda Forza 300/2019 najeto cca 700 km
Tuning / úpravy: originální stav

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod MaxRossi » 27 říj 2019, 09:01

To je motor z kamionu ze toci pri dalnicnim limitu 950 ot?
2015 Aprilia SR Motard 125 Motard 6.8kw - 500km
2015/2016 Honda PCX 125 8.6kw - 8000Km
2016/2018 Honda Forza 125 11kw - 21000Km
2018 - Honda Forza 300 18,5kw - prozatím 4100km
Uživatelský avatar
MaxRossi

250+
 
Reputace: 17
Příspěvky: 310
Registrován: 01 srp 2015, 17:45
Skútr / moto: Honda Forza 300 2018

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod tatík » 27 říj 2019, 11:01

Ano,při 80 km/hod to točí na nejvyssí 12 stupeň pouhých 950 ot./hod.Je to novy motor přizpůsobený všem těm eko předpisům a snaze o co nejnižší spotřebu.
bylo Jawa O5-10000 km,Jawa 20-3000 km,nová Babeta 210- 6100 km,Jawa 50 Mosquito 585-14700 km,nový Yuki Matrix 50- 6500 km,Suzuki Burgman 400 K4-35456 km,Honda SW-T 600 7000 km,nová Honda Forza 300
tatík

1000+
 
Reputace: 86
Příspěvky: 1354
Registrován: 25 bře 2011, 15:41
Bydliště: Potkáte mě u Kolína
Skútr / moto: Honda Forza 300/2019 najeto cca 700 km
Tuning / úpravy: originální stav

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod MaxRossi » 27 říj 2019, 18:32

Super a kolik otacek to ma na volnobeh?
2015 Aprilia SR Motard 125 Motard 6.8kw - 500km
2015/2016 Honda PCX 125 8.6kw - 8000Km
2016/2018 Honda Forza 125 11kw - 21000Km
2018 - Honda Forza 300 18,5kw - prozatím 4100km
Uživatelský avatar
MaxRossi

250+
 
Reputace: 17
Příspěvky: 310
Registrován: 01 srp 2015, 17:45
Skútr / moto: Honda Forza 300 2018

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod tatík » 28 říj 2019, 08:52

520 ot/min
bylo Jawa O5-10000 km,Jawa 20-3000 km,nová Babeta 210- 6100 km,Jawa 50 Mosquito 585-14700 km,nový Yuki Matrix 50- 6500 km,Suzuki Burgman 400 K4-35456 km,Honda SW-T 600 7000 km,nová Honda Forza 300
tatík

1000+
 
Reputace: 86
Příspěvky: 1354
Registrován: 25 bře 2011, 15:41
Bydliště: Potkáte mě u Kolína
Skútr / moto: Honda Forza 300/2019 najeto cca 700 km
Tuning / úpravy: originální stav

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod Gandalf » 30 říj 2019, 14:31

Má někdo nainstalované zvýšené plexi Kappa/ Givi D 1166ST? Má být o 11 cm vyšší než origo, ale z popisků co jsem zatím našel není zcela jasné, jestli je zachována funkce posunu. U první generace zvýšeného plexi pro Forzy 125 bylo jejich plexi montované natvrdo bez možnosti výškové regulace. Tak mi jde o to, jestli v tomhle případě už je standardně posuvné?
ODKAZ-plexi
ODKAZ na GIVI.it
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 60
Příspěvky: 1346
Registrován: 14 čer 2011, 15:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza

Re: New Forza 300 (2018+)

Příspěvekod adacarp » 30 říj 2019, 16:24

Jj funkce posuvu je zachována, pohledej tady na fóru, někdo to tam dával aj s fotkama
adacarp

100+
 
Reputace: 22
Příspěvky: 112
Registrován: 26 led 2019, 13:28
Bydliště: Barchov u Pardubic
Skútr / moto: Honda forza 300

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků