Honda SW-T 400

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Honda SW-T 400

Příspěvekod kerim7 » 14 dub 2020, 11:01

Ahoj,
tak reklamaci Motobattk\ mi uznali, dostal jsem novou. Prý tam prokázali nějakou vadu. Tak jsem rád a Silvuška je taky ráda, že je zas v plné síle. Měl jsem trochu strach, jestli se něco nestane, když byla déle odpojená od napětí, ale úplně v pohodě. Připojil jsem, nastartoval a bylo to.
Tak ať to všem jezdí!
kerim7

500+
 
Reputace: 68
Příspěvky: 635
Registrován: 16 říj 2014, 08:18
Bydliště: Nymburk
Skútr / moto: Honda Vision, Honda CMX 500, byla Silvuška SW-T400
Tuning / úpravy: Obrysovky LED

Re: Honda SW-T 400

Příspěvekod bajza » 28 dub 2020, 16:14

Ahoj neřešil jste někdo vrzání při rozjezdu asi z variátoru. Vodítka, řemen i válečky mají 12000 km v těch by neměl být problém. Ozve se to při rozjezdech. A pak při rozjezdu z křižovatek ve velmi malých rychlostech ještě mne napadá něco ve spojce. Že to jde z vario nevím úplně jistě ale nenapadá mne zatím nic jineho.
Uživatelský avatar
bajza

1000+
 
Reputace: 186
Příspěvky: 1106
Registrován: 24 črc 2009, 21:31
Bydliště: Český Krumlov
Skútr / moto: Honda SW-T400, Gilera Nexus 125i (už není)

Re: Honda SW-T 400

Příspěvekod šnek » 28 dub 2020, 18:09

Omlouvám se za spamování v tomhle vlákně, ale raději se zeptám 2x :oops:

Jakou třídu převodového oleje doporučujete použít? V motokatalogu na motorkari.cz je uvedeno : "doporučení výrobce : výměna mot.oleje 2L /oil filtr 0.2L/, SAE 10W-40, API SG+. přev.oleje 0.35L: SAE 80W-90" . Našel jsem ale také převodový 10W40. Tak co je správně (vhodnější)? :roll:
Jezdím jen tak rychle jak můj strážný anděl lítá...
Uživatelský avatar
šnek

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1192
Registrován: 04 srp 2008, 11:29
Bydliště: České Budějovice, tel.: 603 255 012
Skútr / moto: Honda FJS 600 Silver Wing
Tuning / úpravy: stavitelné plexi Kappa Airstream, vyhřívané hefty Saito, kufr Givi Maxia 55

Re: Honda SW-T 400

Příspěvekod RADEK_SL » 28 dub 2020, 23:20

bajza píše:Ahoj neřešil jste někdo vrzání při rozjezdu asi z variátoru. Vodítka, řemen i válečky mají 12000 km v těch by neměl být problém. Ozve se to při rozjezdech. A pak při rozjezdu z křižovatek ve velmi malých rychlostech ještě mne napadá něco ve spojce. Že to jde z vario nevím úplně jistě ale nenapadá mne zatím nic jineho.

Ahoj, mrkni se na těsnící koružky spojky. Mohlo by to vyřešit tvůj problém.
http://www.skutrforum.cz/download/file.php?id=28024&mode=view
Minulost: Stadion S22,Jawa50/555,Jawa50/21,ČZ175/487,Jawa250/559,Jawa350/354,ČZ250/471,Honda CH125 Spacy,Suzuki Sixteen125,Yamaha X-Max250
Uživatelský avatar
RADEK_SL

500+
 
Reputace: 772
Příspěvky: 713
Registrován: 25 srp 2010, 12:49
Bydliště: Slaný
Skútr / moto: Korádo 216, Yamaha Neos 50 2T a Honda SW-T 400 ABS

Re: Honda SW-T 400

Příspěvekod bajza » 28 dub 2020, 23:37

Děkuji Radku prověřím.Objednával si, nebo jsou nějaké uni? Koukal jsem na nákres na partsdepot. To by měli být 2x o-ring 36,5x1 a 2x 54,8x1,9. Tedy aspon doufám, ptal jsem se v servisu a řekl mi, že může rezonovat nějaký plech a že ho na budují tak snad to bude něco z toho.
Uživatelský avatar
bajza

1000+
 
Reputace: 186
Příspěvky: 1106
Registrován: 24 črc 2009, 21:31
Bydliště: Český Krumlov
Skútr / moto: Honda SW-T400, Gilera Nexus 125i (už není)

Re: Honda SW-T 400

Příspěvekod RADEK_SL » 28 dub 2020, 23:51

šnek píše:Omlouvám se za spamování v tomhle vlákně, ale raději se zeptám 2x :oops:

Jakou třídu převodového oleje doporučujete použít? V motokatalogu na motorkari.cz je uvedeno : "doporučení výrobce : výměna mot.oleje 2L /oil filtr 0.2L/, SAE 10W-40, API SG+. přev.oleje 0.35L: SAE 80W-90" . Našel jsem ale také převodový 10W40. Tak co je správně (vhodnější)? :roll:


Ahoj, olej převodový či motorový. Převodové oleje jsou mnohem kvalitnější a dražší nežli motorové. Z vlastní zkušennosti mohu doporučit převodový olej Castrol MTX 75W-140. Dohledal jsem ho v mazacím plánu od castrolu na jednoho z nejstarších SW, na novějších se už předepisuje motorový 10W-30. Dal jsem ho tam před loňskou cestou do Polska. První den přesun kudla převážně dálnice NDR 650 km na jeden zátah, na zpáteční cestě to bylo totožné, ale ještě o 100km více. Převodový olej jsem ze zajímavosti vyměnil před měsícem, kdy jsem dělal předsezonní servis, nájezd byl cca 2500 km.

Je mi úplně jedno co píšou v příručce, já budu používat převodové oleje do převodů a převodovek a motorové oleje budu zase lejt pouze do motorů.

-- 28. 4. 2020 23:04 --

bajza píše:Děkuji Radku prověřím.Objednával si, nebo jsou nějaké uni? Koukal jsem na nákres na partsdepot. To by měli být 2x o-ring 36,5x1 a 2x 54,8x1,9. Tedy aspon doufám, ptal jsem se v servisu a řekl mi, že může rezonovat nějaký plech a že ho na budují tak snad to bude něco z toho.

Já jsem objednával na PartsDepot řemen variátoru a (O-RING 36.5X1.0) o.č. 91353MCT003 dva kusy. Nic víc po deseti letech provozu nebylo třeba :D
Minulost: Stadion S22,Jawa50/555,Jawa50/21,ČZ175/487,Jawa250/559,Jawa350/354,ČZ250/471,Honda CH125 Spacy,Suzuki Sixteen125,Yamaha X-Max250
Uživatelský avatar
RADEK_SL

500+
 
Reputace: 772
Příspěvky: 713
Registrován: 25 srp 2010, 12:49
Bydliště: Slaný
Skútr / moto: Korádo 216, Yamaha Neos 50 2T a Honda SW-T 400 ABS

Re: Honda SW-T 400

Příspěvekod bajza » 30 dub 2020, 11:08

Ještě jednou děkuji Radku. Tak jsem sledoval víc chování při rozjezdu a zvuk asi opravdu nejspíš souvisí se spojkou. Ozve se potom, když skoro zastavím a znovu přidám, tedy po rozpojení spojku a znovu přidání. méně je to slyšet při rozjezdu s nulové rychlosti a to až při cca 5 km/h a zatížení. Pokud se rozjedu velmi opatrně a velmi pomalu je to slyšet nejméně. Protože jsem domluvený na přezutí, v příštím týdnu, domluvil jsem si rovnou kontrolu variátoru. Mluvily o nějakém na bodování rezonujícího plechu to už se mi teď moc nezdá, zatím se přikláním k nečistotám ve variátoru, nebo jak psal Radek nějaký problém s o-kroužkem.Možná je to normální a jen jsem si toho nevšiml, nebo to souvisí s vyšším nájezdem. Tak snad to nebude nic horšího, ale mám rád stroj v pořádku. Na tohle si už nevěřím, ani vybavení nemám. Abych neudělal víc škody než užitku. Jinak zadní Bridgestone na zadním kole má 12 000 km. Asi by ještě něco dala, indikátor opotřebení je ještě tak 1 mm, ale čekat nebudu.
Uživatelský avatar
bajza

1000+
 
Reputace: 186
Příspěvky: 1106
Registrován: 24 črc 2009, 21:31
Bydliště: Český Krumlov
Skútr / moto: Honda SW-T400, Gilera Nexus 125i (už není)

Re: Honda SW-T 400

Příspěvekod RADEK_SL » 30 dub 2020, 11:20

Výměna O kroužků zabere maximálně 10 minut. Levá stupačka je na dvou imbusech, kryty variátoru na cca13ti. Spojka se kvůli tomu sundavat ani rozebírat nemusi.
Minulost: Stadion S22,Jawa50/555,Jawa50/21,ČZ175/487,Jawa250/559,Jawa350/354,ČZ250/471,Honda CH125 Spacy,Suzuki Sixteen125,Yamaha X-Max250
Uživatelský avatar
RADEK_SL

500+
 
Reputace: 772
Příspěvky: 713
Registrován: 25 srp 2010, 12:49
Bydliště: Slaný
Skútr / moto: Korádo 216, Yamaha Neos 50 2T a Honda SW-T 400 ABS

Re: Honda SW-T 400

Příspěvekod bajza » 30 dub 2020, 13:11

Tak pokud prohlídka potvrdí příčinu, zkusím je vyměnit sám. Objednám s partsdepot. Vario je přesně v 50% plánované výdrže, tak prohlídka mne aspoň uklidní na sezonu. Zkusím ještě nějaké video na youtube zda nenajdu, abych viděl co mne případně čeká. Na nexovi jsem si vyměnil tlumiče i chladící kapalinu Tak že sundam kryt a uvidím na YouTube jsem našel jen sundání spojky píšeš že nemusím sundavat tak že pak nejspíš ten klobouček a pod ním to bude nevím zda matka musí dolů uvidím až od kryju kroužky jsou objednaný dle nákresu z partsdepot.
Uživatelský avatar
bajza

1000+
 
Reputace: 186
Příspěvky: 1106
Registrován: 24 črc 2009, 21:31
Bydliště: Český Krumlov
Skútr / moto: Honda SW-T400, Gilera Nexus 125i (už není)

Re: Honda SW-T 400

Příspěvekod RADEK_SL » 30 dub 2020, 17:10

Ničeho se neboj, po sundání krytu variátoru ty O kroužky hned uvidíš. Do spojky při tvém nájezdu nemá cenu lézt a do varce taky ne. Já jsem měnil řemen po deseti letech s celkovým nájezdem 12500km. Bylo to naprosto zbytečně, opotřebení 1/2 milimetru nikde žádná prasklinka, prostě jako nový. Jelikož mám rád věci ve 100% stavu tak jsem vše rozebral, vyčistil, promazal a ten nový řemen tam dal taky. Mám však teď jistotu, že můžu vklidu dalších deset jezdit.
Spojka a variátor SW-T.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Minulost: Stadion S22,Jawa50/555,Jawa50/21,ČZ175/487,Jawa250/559,Jawa350/354,ČZ250/471,Honda CH125 Spacy,Suzuki Sixteen125,Yamaha X-Max250
Uživatelský avatar
RADEK_SL

500+
 
Reputace: 772
Příspěvky: 713
Registrován: 25 srp 2010, 12:49
Bydliště: Slaný
Skútr / moto: Korádo 216, Yamaha Neos 50 2T a Honda SW-T 400 ABS

Re: Honda SW-T 400

Příspěvekod bajza » 30 dub 2020, 17:31

OK děkuji tak že předpokládám bez povolování. Mám trochu vyšší nájezdy ročně kolem 12 000 km. Letos už se blížim ke 2 000.Remen už má přes 12 000km letošní sezónu vydrží. A pokud zůstanu u SW do další zas s novým řemenem valecky i voditky. Ale myslím že když ho o pár set km přejedu nic se neděje. Mám vše s partsdepot a origo.
Uživatelský avatar
bajza

1000+
 
Reputace: 186
Příspěvky: 1106
Registrován: 24 črc 2009, 21:31
Bydliště: Český Krumlov
Skútr / moto: Honda SW-T400, Gilera Nexus 125i (už není)

Re: Honda SW-T 400

Příspěvekod crhy_ » 30 dub 2020, 21:18

Asi by to chtělo vyměnit ložisko v deklu varce (nutnost spec. vnitřního stahováku), dále rozebrat pakničky spojky, vyčistit čepy, popřípadě dát nové pružinky spojky atd...
Uživatelský avatar
crhy_

250+
 
Reputace: 414
Příspěvky: 250
Registrován: 27 bře 2019, 12:00
Bydliště: Potkáme se u Roudnice
Skútr / moto: Honda Sh 300i, Yamaha Neos 2t

Re: Honda SW-T 400

Příspěvekod honzav » 30 dub 2020, 21:45

crhy_ píše:Asi by to chtělo vyměnit ložisko v deklu varce (nutnost spec. vnitřního stahováku), dále rozebrat pakničky spojky, vyčistit čepy, popřípadě dát nové pružinky spojky atd...


Když to budeš rozebírat, určitě zkontroluj jestli je dostatečně namazané zadní jehlové ložisko pod spojkou, když nebude, hrozí vydření hřídele, která vede z převodovky, což znamená dost nákladnou opravu.
Uživatelský avatar
honzav

50+
 
Reputace: 114
Příspěvky: 70
Registrován: 23 čer 2018, 06:59
Bydliště: Křivoklátsko
Skútr / moto: Piaggio Beverly 300, Honda SW-T400

Re: Honda SW-T 400

Příspěvekod RADEK_SL » 30 dub 2020, 22:00

Víťo máš pravdu, ale SW-T je neskutečnej držák. Vše bude sloužit téměř navěky, řemen vydrží 10 let nebo klidně i 50000 km. Válečky jsou na tom podobně, jsou to vyhozený love a čas. Ze starého řemenu jsem si odříznul dva deseticentimetrový kousky na zablokování spojky pro příští rozborku. Ten origo řemen nešel odlamovákem v neslabší části ani přeříznout!!!!!
Je to čistokrevnej Japonec, není nic dostupnýho v lepší kvalitě :!: Taky jsem se vrhnul na výměnu oleje v předních tlumičích, dal jsem krapet hustější a přidal podložku pod hlavní pružinu. Konečně taky naskladnili v ACI.cz ložiska od Tourmaxu do krku řízení, tak jsem je tam taky nacpal. Teď se klepání řídítek nekoná předek se přizvednul a přitvrdil. Je to BOMBA :!: :!: :!: . To je podobný slovu Honda :lol: :lol: :lol:
SF 1.jpg
SF 2.jpg
SF 3.jpg
SF 4.jpg
SF 5.jpg
SF 6.jpg
SF 7.jpg
SF 8.jpg
SF 9.jpg
SF 10.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Minulost: Stadion S22,Jawa50/555,Jawa50/21,ČZ175/487,Jawa250/559,Jawa350/354,ČZ250/471,Honda CH125 Spacy,Suzuki Sixteen125,Yamaha X-Max250
Uživatelský avatar
RADEK_SL

500+
 
Reputace: 772
Příspěvky: 713
Registrován: 25 srp 2010, 12:49
Bydliště: Slaný
Skútr / moto: Korádo 216, Yamaha Neos 50 2T a Honda SW-T 400 ABS

Re: Honda SW-T 400

Příspěvekod bajza » 30 dub 2020, 22:49

Moc děkuji všem za rady a nápady. Bohužel technicky zdatný nejsem a náročnější opravy raději nechám servisu. V úterý mi budou přezouvat zadní gumu. Domluvil jsem si i kontrolu variátoru, pokud se potvrdí problém se spojkou (zatím je to stále má domněnka), pokusím se domluvit její větší servis s tím, že bych si objednal díly sám origo nebo něco pořádného a nechal udělat menší generálku spojku. Sepíšu si všechny vaše nápady a postřehy a nechám udělat. Jezdím hodně a tak si to SW zaslouží. A protože si nevěřím že bych to dal, nechám to udělat odborníky. Nebo kdyby jste měl někdo zájem můžeme se domluvit, jestli mám platit servisu, nebo zkušenému skútraři je jedno. Vím že jsou tu šikovní servisáci, ale to já opravdu nejsem. Repas přední vidlice jak popisuje Radek by se mi také líbil, v té vidím trochu slabší místo SW. Ale zas bych to musel někomu svěřit. Tak možná časem, servis mi doporučoval progresivní pružiny, Radkův způsob mi , ale přijde lepší.
Uživatelský avatar
bajza

1000+
 
Reputace: 186
Příspěvky: 1106
Registrován: 24 črc 2009, 21:31
Bydliště: Český Krumlov
Skútr / moto: Honda SW-T400, Gilera Nexus 125i (už není)

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků