Aprilia SR max 300

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Aprilia SR max 300

Příspěvekod HonzaR » 31 črc 2012, 15:31

SRmax4.jpg

Ahoj, tak jsem dnes absolvoval první praktickou zkušenost s Aprilkou SRmax 300. Dvě hodiny jsem se proháněl po Praze a okolí. Dvě věci, které mně zajímaly nejvíc: 1. Podvozek, jak bude sportovně laděný podvozek SRmaxe tlumit pražské kočičí hlavy, koleje a výmoly. Tady jsem byl příjemně překvapen, že podvozek je v porovnání s SH-150 (16" kola) příjemnější, nebo stejný. Rozhodně menší kola (14"a15") nejsou újmou. 2. Ochrana před povětrností - tady opět výbornou práci odvádí mohutná a hlavně celistvá (pod řídítky nepředělená) přední kapotáž. Kolena a celé nohy jsem měl i ve vyšších rychlostech naprosto izolovaná od větru, topení ke kotníkům bylo také cítit. Dost však fouká na krk, i s plégem, ale to se dá dořešit. Mohutná příď (má 66cm na šířku) bude trochu stěžovat proplétání se zácpách, v tom je SHáčko jak úhoř, na SRmaxu je ta bachratost mínusem. Solidní je prostor pod sedlem, kufr ani nebude potřeba. Motor mně také mile překvapil, nečekal jsem zázraky podle papírových 22kobyl, ale zátah má pěkně lineární, zabírá už os 3tis.ot. Když jsem sedl zpátky na SH-150, připadal jsem si jak na padině. Takže jízda mi jen potvrdila dobrou volbu, ještě jsem malinko nahlodán dvaapůlí X-maxem, ale ten je o dalších 10cm delší a už by se mi obtížně dával do garáže, ale možná si dám ještě jízdu i na něm. Na X-maxu je vidět luxusnější zpracování, má ještě víc místa pod sedlem, navíc schráku pod řídítky, vyšší plégo, zase slabší motor, ale ty 2 koně do města chybět nemusejí...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil HonzaR dne 13 zář 2012, 09:52, celkově upraveno 1
Integra 2015 - 60.000km
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1000+
 
Reputace: 98
Příspěvky: 1362
Registrován: 15 srp 2011, 10:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Honda Integra NC750D
Tuning / úpravy: pérování Matris - jako v bavlnce

Re: Aprilia SR max 300 - zkušební jízda

Příspěvekod angel2904 » 31 črc 2012, 16:55

Já teda nechci radit, ale proč za stejný peníze jako SR tedy 104900,- nepořídíš raději SH300i s výkonnějším motorem ? Ovšem jestli ti jde o motor. Jestli jen o tu přední kompaktní část stroje nebo úložák pod sedlem (na úkor 16" kol u SH) pak chápu. Já přesedlal z FJS 600SW a věř nebo ne, nové SH se chová podstatně lépe jízdními vlastnostmi, zátahem motoru, lehkostí ovládání (jasně, SH je cca 80kg lehčí..). Zkrátka SH bych neměnil za nic jiného v dané kubatůře. Před SW jsem sedlal X9 250ccm, takže mohu porovnat i s tímto Italem. Znovu bych do itala nešel. Mno, možná nové X10, ale neměl jsem zatím to potěšení. :wink:
Standa Mlejnek, t.: 604 787 309, mlejneks@atlas.cz
Živí mě toto: http://www.fitham.cz
Heslo: pořád se učím !
Ex: Piaggio X9 250, FJS600SW, Honda SH300i, Suzuki Burgman AN650 K9, NC750X, Vision 110(2014), NSSForza 300, CB125F, ...
Uživatelský avatar
angel2904

1500+
 
Reputace: 101
Příspěvky: 2153
Registrován: 03 kvě 2011, 14:02
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda NSC 110 Vision(2017)

Re: Aprilia SR max 300 - zkušební jízda

Příspěvekod Gandalf » 31 črc 2012, 16:59

HonzaR: Sice v "podmotorizované kubatuře" 125 ccm, ale právě tyhle dva modely zvažuju taky :)
Zkus prosím trochu víc napsat o foukání na hlavu/krk - jak jsi vysoký a kam asi tak odklání sériové plexi hlavní proud vzduchu? Máš přehled, jestli se nabízí nějaké větší plexi, event. vhodný deflektor? Doufám, že pod sedlo vejde v pohodě i integrálka...
Naposledy upravil Gandalf dne 31 črc 2012, 19:00, celkově upraveno 1
Bylo: Jawa Babetta 210 (1988-2000) Kymco Downtown 125 (2013) Piaggio X10 350 (2014-16)
Aktuálně: Obrázek / Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 50
Příspěvky: 1307
Registrován: 14 čer 2011, 15:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Forza 125 / CTX 700D

Re: Aprilia SR max 300 - zkušební jízda

Příspěvekod TUNER » 31 črc 2012, 18:39

X10ka byla k vyzkoušení min víkend na Prago Vespa 2012 v Praze na Džbánu. Je to celkem zajímavej strojek s perfektnim motorem jak po stránce výkonu,tak spotřeby. ;-)

Já si vyzkoušel Vespu GTS 300 i.e. (stejnej motor jako v SRku) protože mě zajímalo jakej bude rozdíl oproti mé Malagutce 250. Spíš než výkon by ale měl být o malinko lepší krouťák. Nepatrnej rozdíl tam je,což potvrdil i následující sprint Malagutky s Vespou,ale nic zásadního,navíc jezdec na Vespě asi o 20 kg lehčí,takže rozdíl fakt nepatrnej. SRko bude naopak ještě těžší,takže to bude nejspíš plně srovnatelný s lehčí 250kou,možná by mě pak zajímala spotřeba.

SHčko má sice fajn motor,ale je to úplně jinak zaměřenej/koncipovanej stroj,takže se nedivím výběru mezi SR/X-Max a ne SR/SH.

Co třeba Nexus 300 ? Ono je to sice jedno a pokud chceš úplně novej strojek,tak to chápu,ale Nexusů je třístovek všude dost,a koupit třeba nějakou zánovní,dá se pár peněz ušetřit....Ale myslim že jsi Honzo vždycky už od Runnera kupoval funglofku,takže v tom asi budeš pokračovat. ;-)
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 201
Příspěvky: 3749
Registrován: 02 říj 2006, 20:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Aprilia SR max 300 - zkušební jízda

Příspěvekod crhy » 31 črc 2012, 18:57

Já už by jsem Sh a podobné skůtry taky nechtěl, zvykl jsem si rychle na velkou hmotnost, větší křeslo a lepší ochranu před větrem :D :o
Sh je dobrý svou agilitou do města a na dojíždění za robotou, na použití k výletům to vždy bude výsada SWT, Burgmanů, Majesty apod...
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 457
Příspěvky: 3241
Registrován: 29 kvě 2009, 19:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Aprilia SR max 300 - zkušební jízda

Příspěvekod angel2904 » 31 črc 2012, 20:16

[quote="TUNER"]X10ka byla k vyzkoušení min víkend na Prago Vespa 2012 v Praze na Džbánu. Je to celkem zajímavej strojek s perfektnim motorem jak po stránce výkonu,tak spotřeby. ;-)

... úplně náhodou jsem tam chtěl jet aniž bych tušil, že tam bude i X10 k vyzkoušení. To vědět tak tam jedu 100% :evil: Teda teď už spíše jen pro zajímavost. Jedno miminko už mám. Dva stroje neuživím :(
Standa Mlejnek, t.: 604 787 309, mlejneks@atlas.cz
Živí mě toto: http://www.fitham.cz
Heslo: pořád se učím !
Ex: Piaggio X9 250, FJS600SW, Honda SH300i, Suzuki Burgman AN650 K9, NC750X, Vision 110(2014), NSSForza 300, CB125F, ...
Uživatelský avatar
angel2904

1500+
 
Reputace: 101
Příspěvky: 2153
Registrován: 03 kvě 2011, 14:02
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda NSC 110 Vision(2017)

Re: Aprilia SR max 300

Příspěvekod HonzaR » 01 srp 2012, 08:35

Tak, budu reagovat v jednom na všechny: Loni jsem se nechal zlákat dobrou cenou SHáčka, ale podcenil jsem za A útlou kapotáž - fouká na kolena, po pár kapkách jsem mokrej, i když mám motohadry. Výhodou je, že se fakt snadno protáhnu v koloně třeba v úzké Resslovce a Ječné. Motor 150 do Prahy bohatě stačí, takže těch 22 koní qasaru bude ažaž. A za B mně na SHáčku zklamalo pérování, myslel jsem, že 16" kola budou samy o sobě žehlit nerovnosti, v kontrastu s předchozím Runnerem to byla pohoda, ale jak jsem přivykl, zdá se mi dnes SHáčko na kostkách, jak koza. Co se týká foukání na krk na SRmaxu - bylo tam relativně vysoké plexi ve střední poloze, takže by šlo ještě o 2 cm výš. Měřím 190, takže kdo je menší, asi by problém neměl. Mám známého, co zpracovává plexisklo a je motorkář, tak není problém u něj nechat upravit, nebo vyrobit plexi na míru. Nexus 300 je nejspíš totéž, co SRmax, jen s jiným logem, kdyby se vyskytla zánovní voňavka, proč ne, ale já v obavě z "boudy" se ojetému zatím vyhýbal. Jo, a v neposlední řadě, servis Hondy mám napříč celou Prahou, kdežto koncern Pia mám cestou do práce... navíc servis Hondy je po 4tkm a u SRmaxu po 6tkm - taky plus.
Integra 2015 - 60.000km
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1000+
 
Reputace: 98
Příspěvky: 1362
Registrován: 15 srp 2011, 10:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Honda Integra NC750D
Tuning / úpravy: pérování Matris - jako v bavlnce

Re: Aprilia SR max 300

Příspěvekod angel2904 » 01 srp 2012, 09:05

... oproti 14" a 13" kolům na FJS-sku se skoro 250kg hmotností nové SH 300i se 170kg a 16" koly nerovnosti absorbuje výrazně lépe. Tvoje "koza" je kouzou asi právně jen díky nižší hmotnosti, jiný důvod mě nenapadá. Jel jsem i v dešti jak na FJS tak už i s SH a rozdíl v tom za jak dlouho jsem mokrej při plynulé jízdě je minimální.. Na SH mám Givi Aie Flow plégo, s ním a celkově (16" kola, 170kg stroj, 93kg já) je z SH-čka nejen svižný městký, ale i slušný cestovní stroj ! Opakuju, že srovnávám se čtvrtunovým FJS a kdybych dnes stál před rozhodnutím jestli nové SW-T400 nebo SH300i a měl ty prachy, beru SH (levnější pojistka, nižší spotřeba, nižší provozní a servisní náklady, víc než dobré jízdní vlastnosti, výkon, a cestovní rychlost přes 100km/h mě netřeba = nebyla pohodlná ani na FJS..)
Standa Mlejnek, t.: 604 787 309, mlejneks@atlas.cz
Živí mě toto: http://www.fitham.cz
Heslo: pořád se učím !
Ex: Piaggio X9 250, FJS600SW, Honda SH300i, Suzuki Burgman AN650 K9, NC750X, Vision 110(2014), NSSForza 300, CB125F, ...
Uživatelský avatar
angel2904

1500+
 
Reputace: 101
Příspěvky: 2153
Registrován: 03 kvě 2011, 14:02
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda NSC 110 Vision(2017)

Re: Aprilia SR max 300

Příspěvekod HonzaR » 01 srp 2012, 09:25

A jak se chová SH300 s vysokým plexi v rychlostech nad 100? Já na 150 vytáhnu 110 ale od 80 když jsou poryvy větru slušně mi ti háže s řídítky - ´v tom vidím další výhodu kapotáže SRmax, že plexi má na kapotě. Já vím, vypadá to, že jsem na SH zanevřel - to ne, uvažoval jsem i o SH300 (aspoň by nikdo nepoznal, že mám "zase" novej skútr :) ) kdyby mi šlo o výkon motoru, to asi jo, to by silnější SHáčko bylo řešením. Možná škoda, že jsem loni nešel do SH300 rovnou, ale ta stála plnejch 115litrů... Stopadina vyšla o 37tis méně.
Integra 2015 - 60.000km
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1000+
 
Reputace: 98
Příspěvky: 1362
Registrován: 15 srp 2011, 10:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Honda Integra NC750D
Tuning / úpravy: pérování Matris - jako v bavlnce

Re: Aprilia SR max 300

Příspěvekod angel2904 » 01 srp 2012, 09:50

.. ono záleží jestli je plego uchyceno za zrcátka nebo jinak podobně a nebo pod plasty na konstrukci řídítek jako Air Flow. Navíc tím že není jako jedna velká plocha ale dvě menší, tak ani při 120km/h se nehne a že by to nějak cloumalo s řídítky nepozoruji.. Pravda je že první co je při dešti mokré jsou stehna. Jel jsem cca 90km/h po dálnici za prudkého deště asi 10km (přeháňka) a byl jsem suchej, jen ty stehna. Ano zde je výhoda uzavřené přední části stroje. Ale u originál pléga na FJS šla voda za jízdy bokem / kolem plega a náporový vítr ji strhával přes kaslíky, kolem řídítek a přímo i na mě = takže prakticky žádná ochrana proti dešti...
Standa Mlejnek, t.: 604 787 309, mlejneks@atlas.cz
Živí mě toto: http://www.fitham.cz
Heslo: pořád se učím !
Ex: Piaggio X9 250, FJS600SW, Honda SH300i, Suzuki Burgman AN650 K9, NC750X, Vision 110(2014), NSSForza 300, CB125F, ...
Uživatelský avatar
angel2904

1500+
 
Reputace: 101
Příspěvky: 2153
Registrován: 03 kvě 2011, 14:02
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda NSC 110 Vision(2017)

Re: Aprilia SR max 300

Příspěvekod HonzaR » 01 srp 2012, 09:59

Tak asi ideální motorka, do které neprší bude Velorex :) Moje origo plexi od Hondy mi od 80km/h třese řídítky, hlavně, když jedu za vysokým autem, nebo při nárazovém větru. Ještě jsem našel docela zásadní rozdíly v rozvorech: SH150-1335mm, SH300-1422mm a SRmax-1515mm. To jsou rozdíly, jak kráva, které se na komfortu musejí nutně promítnout.
Integra 2015 - 60.000km
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1000+
 
Reputace: 98
Příspěvky: 1362
Registrován: 15 srp 2011, 10:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Honda Integra NC750D
Tuning / úpravy: pérování Matris - jako v bavlnce

Re: Aprilia SR max 300

Příspěvekod angel2904 » 01 srp 2012, 10:06

.. mezi SH150 a SR ano, jinak je to zvážení a potřebách každého.. SH s menším rozvorem je prostě do města menévrovatelnější stroj. Moje FJS o velikosti tramvaje :mrgreen: bylo ve městě obratné jak slon v porcelánu.. Nehledě na chudáka spojku aj.komponenty ve městě 100x po sobě rozjet 350kilovou váhu.. I na SŠ při spanilé jízdě už jsem to chtěl někde otočit a vrátit se (furt jsme vzadu na chvostu stáli nebo popojížděli, rozjížděli se, děs...).
Standa Mlejnek, t.: 604 787 309, mlejneks@atlas.cz
Živí mě toto: http://www.fitham.cz
Heslo: pořád se učím !
Ex: Piaggio X9 250, FJS600SW, Honda SH300i, Suzuki Burgman AN650 K9, NC750X, Vision 110(2014), NSSForza 300, CB125F, ...
Uživatelský avatar
angel2904

1500+
 
Reputace: 101
Příspěvky: 2153
Registrován: 03 kvě 2011, 14:02
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda NSC 110 Vision(2017)

Re: Aprilia SR max 300

Příspěvekod krizik1 » 01 srp 2012, 10:17

SR max je nádhernej stroj. Musíte se, ale dívat alespoň z jednoho metru. Při bližším pohledu zepředu je naprosto katastrofální zpracování barevné kombinace, kdy červené lakování je suplováno samolepkami, které jsou špatně vyřezané a ještě hůře nalepené (při ježdění v dešti jim dávám měsíc maximálně dva). Dále nechápu koncernovou politiku, kdy do nové X10 dají obsahově téměř totožný motor s 11 koňmi navrch a o krouťáku nemluvě. Jsem všeobecně známý Italofil, ale tohle je prostě na palici. Každopádně než rejži, tak to radši ....... :mrgreen:
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 785
Příspěvky: 2211
Registrován: 22 srp 2010, 07:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: Aprilia SR max 300

Příspěvekod Gandalf » 01 srp 2012, 10:18

No proti dešti je asi nejlepší BMW C1 :wink: ale to by musel potvrdit nějaký jeho majitel. Já sázím na Aprilii právě pro její poměrně velkorysou přední kapotáž i přiměřené a navíc polohovatelné plexi.
Bylo: Jawa Babetta 210 (1988-2000) Kymco Downtown 125 (2013) Piaggio X10 350 (2014-16)
Aktuálně: Obrázek / Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 50
Příspěvky: 1307
Registrován: 14 čer 2011, 15:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Forza 125 / CTX 700D

Re: Aprilia SR max 300

Příspěvekod duky5 » 01 srp 2012, 10:20

Niekde sa rozdiel v cene medzi nexus a sr prejaviť musí.
jazdim za Obrázek, dlhodoby priemer za cca 60 000 km
nejaké cestopisy tu: http://motoduky.blogspot.sk/
Drziak GPS, Termoscud Tucano Urbano, Vyhrievaná vložka pod bundu
Youtube
Uživatelský avatar
duky5

750+
 
Reputace: 79
Příspěvky: 899
Registrován: 27 kvě 2011, 16:33
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Gilera Nexus 500 mk2 2007 Dragon Red
Tuning / úpravy: Dr. Pulley valčeky, turistické givi plexi, kufor givi maxia 52l vo farbe

Další

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 8 návštevníků