Aprilia SR max 300

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Aprilia SR max 300

Příspěvekod Gandalf » 14 dub 2013, 09:04

Do Brna dojíždím jen za prací, ale až se to bude blížit, tak dej vědět a třeba to vyjde. Tuhle krasavici uvidím vždycky rád :wink:
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1467
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Aprilia SR max 300

Příspěvekod 4You » 14 dub 2013, 20:10

Tááákže dnes mám za sebou dalších 250 km a mám dalších pár poznatků:
Tak za 1. boha jeho, který italský tajtrlík vymyslel to heblo co se tváří jako přepínač blinkrů!!! Taková ťitěrná věcička mohla být udělaná trošku lépe, ale vše je jenom o zvyku.
Za 2. naprosto mě překvapily brzdy, tím myslím v tom dobrém. Mají perfektní náběh a ty dva kotouče dokážou zastavit doslova na pětníku, takže absence ABS není zas tak na škodu...
Za 3. souhlasím s HonzouR, že ten palubní počítač, je tam úplně na ho.... Ať už jsem se snažil sebevíc se dopočítat jakýchkoliv hodnot, tak jsem se s tím nesmyslem rozcházel v šílených rozdílech, jak v dojezdu, tak i třeba v průměrné spotřebě. Zatím jsem počítal jednu nádrž od plné po rezervu a vyšlo mi klasických 3,56 l na sto. Ta spotřeba se určitě o něco zvedne, až tomu budu dávat plnej...
Za 4. tachometr, myslím, že HonzaR to už taky tady psal, ukazuje o více než 10 km/hod (mám v mobilu GPS). Tady jsem trošku zklamaný, myslel jsem si, že aspoň u těch značkových skůtrů to bude ukazovat přesněji...
Za 5. pneumatiky (teď abych nekecal, ale jsou tam tuším "Mišelinky") mě taky zatím nezklamaly, perfektně drží stopu, nejsou vůbec hlučné a dnes mě dokonce podržely v jedné "štěrkové zatáčce", tady zatím spokojenost...
No a na konec jsem už musel dnes svézt svou přítelkyni, tady jsme byl zvědavý jak si Aprilka poradí s našimi cca 140 kily. K mému překvapení, skoro žádný viditelný rozdíl, v zatáčkách drží stejně, jako když jedu sám, akcelerace s křižovatek jen o malinko pomalejší, ale stejně nás nedalo žádné auto, prostě tak jak tady všichni tvrdíte, ta 300stovka je to minimum pro pohodlné ježdění ve dvou...

Toť zatím vše přátelé, až zase na něco příjdu, určitě to tu pisnu...

To Gandalf: pro mě není problém se sejít někde jinde, já se zase chci kouknout na tu tvoji krásku (taky jsem po ni pokukoval, ale ve 300kilu), tak na brzké shledání...
4You

10+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 11
Registrován: 27 čer 2012, 19:59
Bydliště: Havířov
Skútr / moto: Aprilia SrMaxx300
Tuning / úpravy: zatím nic

Re: Aprilia SR max 300

Příspěvekod DavidRS+SR » 02 kvě 2013, 22:50

Ahoj všem, tak jsem se stal majitelem SR max 300.
Luxusní svezeníčko :D
Uživatelský avatar
DavidRS+SR

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 02 bře 2013, 15:03
Skútr / moto: SR MAX 300

Re: Aprilia SR max 300

Příspěvekod K0LL » 18 kvě 2013, 17:28

Ahoj, pokukuji po tomto stroji a zatím sháním jen takové info. Pročetl jsem toto vlákno a vidím pozitivní i negativní reakce, což je u každého skútru. Jeden umí to, druhý zas ono viz srovnání s hondou SH. Mám zálusk na aprilii sr max 300 a yamahu x max 400, která je žhavou novinkou. Máte nějaké doporučení...i když x maxe zřejmě ještě nikdo nezkoušel :D. Četl jsem tu o tachometru, je to skutečně tak mimo realitu, že uvedená čísla jsou prakticky k ničemu?
Díky Pavel
Uživatelský avatar
K0LL

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 269
Registrován: 22 bře 2013, 21:36
Bydliště: Loštice, Olomoucký kraj
Skútr / moto: Yamaha X max 125 / MBK SkyCruiser

Re: Aprilia SR max 300

Příspěvekod Gandalf » 18 kvě 2013, 22:19

Otevřeně Ti řeknu, že jsem nejel ani na novém X-Maxu ani na SR-ku, ale vidím, že máš X-Maxe a jednoznačně doporučuji zůstat značky. Tedy pokud cenový rozdíl nebo jiné okolnosti nejsou zásadně proti :) Tím nechci říct nic proti Aprilii, je to technicky osvědčená krasavice, jen v tomhle výběru mi to rozhodování přijde celkem jasné. Navíc nová 400 je dost dobře hodnocená už z prvních zkušeností :)
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1467
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Aprilia SR max 300

Příspěvekod K0LL » 19 kvě 2013, 07:48

Já to tak nějak vím, yamaha je osvědčená kvalita a x max je volba, kterou člověk nešláplne vedle...navíc já stejně potřebuji dát pod sedlo dvě integrálky, jen jsem chtěl slyšet i pár názorů odjinud :D a pak je tu cenový rozdíl +- 50 tisíc. Jinak co se týče designu je aprilia velmi povedená a zaujmulo mě krytí nohou, ale ještě nějaký ten měsíc počkám, všechno si projedu, zkusím nějakou tu jízdu a počkám na další testy...to je koupě co se nedá uspěchat :).
Uživatelský avatar
K0LL

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 269
Registrován: 22 bře 2013, 21:36
Bydliště: Loštice, Olomoucký kraj
Skútr / moto: Yamaha X max 125 / MBK SkyCruiser

Aprilia SR max 300

Příspěvekod Luthar » 19 kvě 2013, 11:07

Uz len vykon u yamahy je o 10 koni vacsi takze tam nieje ocom
Uživatelský avatar
Luthar

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 117
Registrován: 07 srp 2012, 23:54
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: DERBI GP1 250i
Tuning / úpravy: Malossi multivar

Re: Aprilia SR max 300

Příspěvekod K0LL » 19 kvě 2013, 12:30

jaký může být rozdíl ve spotřebě mezi 300 -400? Jestli Aprilka bere 3.5 tak u yamahy to bude minimálně 4.5 - 5 litrů?
Uživatelský avatar
K0LL

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 269
Registrován: 22 bře 2013, 21:36
Bydliště: Loštice, Olomoucký kraj
Skútr / moto: Yamaha X max 125 / MBK SkyCruiser

Aprilia SR max 300

Příspěvekod Luthar » 19 kvě 2013, 13:49

Neni pravda ta spotreba bude cca rovnaka, ja mam rovnaky motor aky ma ta aprilka a dlhodobu priemernu spotrebu mam 3,85l. A napriklad gilera nexus 500cc ma priemerkz tak 4,3 dlhodobu
Naposledy upravil KYBLOS dne 17 črc 2013, 08:38, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Uživatelský avatar
Luthar

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 117
Registrován: 07 srp 2012, 23:54
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: DERBI GP1 250i
Tuning / úpravy: Malossi multivar

Re: Aprilia SR max 300

Příspěvekod K0LL » 19 kvě 2013, 15:19

tak to se jeste dá. Těch 4.5l je ideální, ale ono to vždy záleží na jizdě, váze stroje atd atd. :)
Uživatelský avatar
K0LL

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 269
Registrován: 22 bře 2013, 21:36
Bydliště: Loštice, Olomoucký kraj
Skútr / moto: Yamaha X max 125 / MBK SkyCruiser

Re: Aprilia SR max 300

Příspěvekod TUNER » 20 kvě 2013, 10:04

Hlavně to nejvíc záleží na pravé ruce řidiče......Někdo bude jezdit za 3,5 někdo s tim samym strojem za 4,5.
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Aprilia SR max 300

Příspěvekod Marťas1 » 02 čer 2013, 20:21

Dne 25.4.2013 jsem se stal hrdým majitelem SR 300 v bílé metalíze. Po dlouhém rozmýšlení zda koupit či nekoupit, jelikož se jednalo o koupi čistě pro zábavu a výlety, jsem vzal peníze a vyrazil do prodejny v Opavě, kde jsem absolvoval zkušební jízdu, hned po ní zaplatil zálohu a v podvečer jsem vyrazil skútříka vyzvednout. Investovaných peněz vůbec nelituji ! Prostě skvělé svezeníčko ! Věřím, že spolu zažijeme spoustu zábavy.

Ps: Poradí někdo nějaký kufr s opěrkou , který by seděl ?

17.7. edit:
Tak jsme absolvoval první servisní prohlídku. Nejdříve mě zaskočila cena 2300,- :shock: a potom termín další garančky po ujetí 3000 km :shock: , což se mi zdá nějak málo . Má někdo podobnou zkušenost ? Jinak nyní najeto 1700 km a Aprilka mě baví čím dál víc . :D
Naposledy upravil KYBLOS dne 23 črc 2013, 23:15, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
APRILIA SR MAX 300
Uživatelský avatar
Marťas1

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 56
Registrován: 23 kvě 2013, 17:59
Bydliště: Bílovec
Skútr / moto: Aprilia sr max 300
Tuning / úpravy: Proužky na kola, kufr Givi

Re: Aprilia SR max 300

Příspěvekod damien » 23 črc 2013, 23:00

Caute,

ja uz mam svojho Maxika asi 3 a pol mesiaca (ak nie viac). Momentalne mam nabehanych 6500 KM a po druhej servisnej.

Cital som tu vela veci o SR 3000vke a tak chcem napisat aj svoj pohlad. Pred SR 300vkou som mal Gilera Runner ST 200 (po havarii som predal co zostalo a kupil maxika).

Prechod z 200vky na 300vku bolo uzasny. Maxik je sice citelne omnoho viac tazsi, no motor je vykonnejsi. Najvyssia rychlost aku som dosiahol (rovna cesta, dialnica, sam) bola 149 KM/hod. Skuter mal uz privysoke otacky, takze viac som netlacil nan.

Ja mam 83 kg a priatelka ledva 55 kg. Spolu ak chodime, priemerna spotreba je 4 l/km, ak sa nabalime, stupne na 4,5 l/km (myslim bocne kufre, Givi Maxia 3 a pod sedadlom nabalene). Inak sam dostahuje LEDVA spotrebu 3 l/km (pri ekonomickej jazde). Spotrebu si sledujem od prveho kilometra.

Skuter je v predu tak robustny, ako samotny kufor Givi Maxia 3 na sirku. Takze ak niekto rozmyslal nad tymto kufrom, z predu nik ani nezbada, ze nejaky kufor tam je ;-) Plexi na moju vysku (181) je uplne postacujuce (asi do vysky polovice pribly na najvyssom stupni nastavenia plexi). Bocne deflektory dokonale tlmia vietor ci dazd. Raz si kupim plexi od Givi, ktore ma na spodku aj bocne vybezky a to bude uz uplna dokonalost sama od seba. Sedadlo je siroke (oproti Runnerovi je 2x take siroke) a priestranne. Ked sa usadi priatelka a ja, je medzi nami este miesto na maly ruksak, ktory mozete mat kludne na chrbte (vodic).

Servisnu prehliadku prvu mi robili pri 1000 km a menilo sa takmer uuuplne vsetko. U mojho predajcu ma tato servisna stala takmer 50 € (pricom na Runnerovi kazda jedna stala 130 Eur!!! ale to u inych servisakov), druhu servisnu (kontrola brzd a kvapaliny) mi spoplatnili 29timi eurami. Preco take cenove rozdiely v servisoch, to netusim.

Motorka je nemotorna pri kolonach v meste. Je siroka, mohutna a len tak sa nejakou strbinou nepretiahne. Taktiez pri otacani v malej rychlosti mam problemy ju niekedy udrzat. No na druhu stranu, svojou robustnostou vzbudzuje respekt a vodici si naozaj nedovolia hocico. Pruzenie (zadne nastavitelne) mam najjemnejsie. Ked jazdim sam, tak ementalove cesty su znesitelne. Vo dvojici je to trosku tvrdsie a castokrat sa motorka rozhojda ako na mori.

Vela ludi chvalilo vyhrievanie. Je naozaj super, ked je chladne pocasie. No v horucavach a v meste sa mi stava niekedy, ze sa zapne velky ventilator na rychlejsie zchladenie kvapaliny a motora! Na Runnerovi, pri zavretom ohreve mi ohybalo plasty. Tu sa to nastastie nedeje, no aby sa nahodou neprehrieval motor, mam fukare otvorene a v teple na krizovatke to nie je az take uzastne, ako to niektori opisuju. No na druhu stranu pri chladnom pocasi je to perfektna vec...

Vratim sa este k rychlostiam. Najlepsia spotreba je za kamionom, alebo pri rychlosti 90 km/h (konstantna rychlost). S priatelkou, ked sa nalozime batozinou, nech je akakolvek cesta, pri plnom plyne motorka neklesne pod rychlost 100 km/h (akykolvek kopec, vietor, pocasie ... blablabla). Na druhej strane vsak spolu s batozinou za ziadnych okolnosti nejdeme rychlejsie ako 130. Bez batoziny nas viem na rovnej ceste dostat aj na 140 km/h.

Pozor na svetlo!!! Motorka, aj ked ju vypnete, zamknete a kluc vyberieta, stale ostava "ziva". Pod sedadlom je svetlo, ktore velmi rado vybija bateriu. Ak nahodou nezavriete dobre sedadlo, alebo ho nechate otvorene, ziarovka vybije bateriu a tralala, mozete nabijat 6 hodin. No na druhej strane, autozasuvka je "obojstranna". Tym chcem povedat, ze tak ako si dokazete nabit telefon, viete cez nu nabit aj bateriu. Len potrebujete spravnu koncovku z nabijacky.

Ziarovky su v predu dve. Obe su rovnake, no maju ine napatie. Takze ta ziarovka (na pravo) ktora je ako stretavacka, taka ista je (v lavo) ako dialkove. V zadu je ziarovka iba jedna (ktora plni funkciu stretavacky, aj brzdoveho svetla). Ti co ste lektrikari, nehladajte tam standardizovanu farbu kablov :D :D Ktora farba je + a ktora -, si musite zistit.

To je asi na teraz vsetko. Ak ma nieco napadne, alebo budete chciet vediet, napiste mi. Snazil som sa o co najstrucnejsi :-D objektivny pohlad na motorku. Na koniec len napisem, ze je to moja laska (minimalne tak velka ako laska k mojej priatelke :-D) a nemenil by som tuto motorku.
damien

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 23 črc 2013, 10:32
Skútr / moto: Aprilia SR 300 IE

Re: Aprilia SR max 300

Příspěvekod Marťas1 » 08 srp 2013, 20:47

Nějak to tady zamrzlo ! Nikdo žádné nové postřehy, zkušenosti ? :(
APRILIA SR MAX 300
Uživatelský avatar
Marťas1

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 56
Registrován: 23 kvě 2013, 17:59
Bydliště: Bílovec
Skútr / moto: Aprilia sr max 300
Tuning / úpravy: Proužky na kola, kufr Givi

Re: Aprilia SR max 300

Příspěvekod DavidRS+SR » 13 srp 2013, 13:55

Gandalf píše:Tak jsem si na prodejně pečlivě prohlédl SR Max. Sedí se na něm dobře, místa pro nohy dost, ve více polohách. Bohužel jsem s sebou neměl přilbu, abych vyzkoušel, jestli vejde v poho pod sedlo. Prodejce příjemný a ochotný. Hledal jsem taky nějaké nedostatky a jeden drobný našel - při pohledu zepředu na kapotáž je středová část ve tvaru V a z každé strany tam přiléhají boční panely s reflektory - no a každý z těch bočních měl nepatrně jinou štěrbinu, Prostě lícování nebylo dokonalé, ale to by mne až tak netrápilo.
Koukal jsem taky na plexi a přišlo mi dost malé. Sice bylo ve střední poloze, takže by šlo ještě zvednou i odklonit, ale i tak bych to viděl na téměř nutnou výměnu za větší... cca 2000 Kč a +24cm. Teď ještě čekám na prohlídku mého druhého "kandidáta", který zatím není skladem, ale i tam je výměna za xxl plexi předprogramovaná. Výběr to nebude snadný. Bohužel předváděčky bych našel asi jen v Praze a tam se mi kvůli tomu moc jet nechce. Navíc doufat v teplejší den a projet je někdy únor/březen 2013, abych ho měl po objednání aspoň v dubnu doma, to je celkem risk... :?
Dokonce jsem se kouknul na teploty v posledních pár letech a vždy se v březnu objevilo pár dnů s 15-18°C a pak začalo solidní počasí zpravidla od poloviny dubna... ale to už mi z toho trochu hrabe... :lol: Na druhé straně zaplatit 90-100t za něco, na čem jsem se ani nesvezl, se mi dvakrát nelíbí. S autem bych to tak nikdy neudělal.

Ahoj už jsi kutil něco s plexi???
Dík David

HonzaR píše:Servis se provádí v 5tkm, ale obnáší to jen kontrolu množství oleje a kontrolu brzd. destiček, i prodejce tvrdil, že se často tato kontorola vypouští. Další je pak v 10tkm, to je rozsáhlejší údržba. v 15tkm se mění řemen, ve 20tkm zase olej. Jinak, já měřím 190cm a teď mám krk už krytý, akorát proud vzduchu míří do helmy. Sedím vzpřímeně, pohodlně, nijak nezaléhám. Dělá to aerodnymický hluk, ale dá se to snést. S plexi hodlám ještě laborovat, možná pořídím to velké od Givi. Prozkoumám tu mezeru pod plexi, zkusím třeba ucpání, co to udělá. Kdyžtak mám známého, co dělá s plexisklem a je schopen vyrobit individuální plexi na motorku, i víc kusů, kdyby byl zájem. Lícování kapotáže není italská nemoc, měl jsem Gileru Runner, tam sedělo všechno perfektně, i tady je to dobré, až na tu levou stupačku. K autoškole - za sebe ti můžu říct, že jsem si plné A také dodělával dodatečně a proběhlo to naprosto v klidu, za 3 týdny jsem byl hotov. Procvičoval jsem se v testech, dělal jsem je na internetu dokud jsem je nedával jen na plný počet bodů. Docela je to fajn si některá nová pravidla osvěžit.

Ahoj už jsi kutil něco s plexi na srmaxovy?
Dík David

Prosím nezakládej dva příspěvky pod sebe. Pokud chceš něco dodat, použij editaci již vytvořeného příspěvku. Díky Kyblos
Naposledy upravil KYBLOS dne 13 srp 2013, 16:02, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Uživatelský avatar
DavidRS+SR

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 02 bře 2013, 15:03
Skútr / moto: SR MAX 300

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků