Aprilia SR max 300

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Re: Aprilia SR max 300

Příspěvekod Gandalf » 01 srp 2012, 12:15

Na SR Max 300 jsem letos koukal na Motosalonu v Brně a buď jsem koukal špatně nebo tam žádné tak výrazné vzhledové vady nebyly... :) Ale fotil jsem si ji, tak se kouknu na fotky :wink:
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1467
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Aprilia SR max 300

Příspěvekod HonzaR » 01 srp 2012, 12:50

Pravda je, že když jsem hned po sobě viděl X-maxe a SRmaxe, bylo jasně patrné luxusnější provedení Yamahy. Nejen povrchové úpravy, ale i přístrojovka, pružina sedla, která ho podrží při otevření, zamykací schránka pod řídítky... jo, dvacet litrů navrch...
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1500+
 
Reputace: 218
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 srp 2011, 11:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Suzuki V-Strom 800 /SE

Re: Aprilia SR max 300

Příspěvekod HonzaR » 13 srp 2012, 14:05

SRmax.jpg
Ahoj, tak v pátek jsem si ho přivezl a za víkend stačil ujet půlku záběhu. Jelikož je to o dost jiné, než SHáčko, pomalu se sžíváme. Mimochodem, překvapilo mně, že ta bílá je metalíza! Všiml jsem si toho až v sobotu večer v garáži v šikmém světle...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1500+
 
Reputace: 218
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 srp 2011, 11:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Suzuki V-Strom 800 /SE

Re: Aprilia SR max 300

Příspěvekod duky5 » 13 srp 2012, 14:19

Gratulujem :)
Honda ADV350 Obrázek

Gilera Nexus 500 Obrázek, dlhodoby priemer za cca 77 000 km
Uživatelský avatar
duky5

1000+
 
Reputace: 107
Příspěvky: 1200
Registrován: 27 kvě 2011, 17:33
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda adv350

Re: Aprilia SR max 300

Příspěvekod Gandalf » 13 srp 2012, 17:19

HonzaR: Tak za mě taky velká gratulace a netrpělivě očekávám popis zážitků a zkušeností. Neboj se to tady řádně rozepsat, ať vím, co tak přibližně mě jednou čeká :wink:
A pokud to nechceš ventilovat tady, tak prosím do SZ nebo nějaký odkaz na individuální vlákno :) Zajímavé může být i porovnání s Hondou... Ale zajímá mne vše, vyladění podvozku, jeho komfort, stabilita na rovině, chování v zatáčkách (pomalých, rychlých), obratnost řízení, co brzdy, jak funguje za jízdy kapotáž a plexi (na fotce je koukám v horní poloze), ... prostě cokoliv.
Je jasné, že ji teprve "zabíháš", ale i tak už jsi toho musel poznat spoustu :wink:
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1467
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Aprilia SR max 300

Příspěvekod Gandalf » 16 srp 2012, 06:31

Stále marně čekám na nové info z jízd na SR Max...
Děkuji :)
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1467
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Aprilia SR max 300

Příspěvekod HonzaR » 16 srp 2012, 09:29

Ahoj Gandalfe, pomalu se s SRmaxem sžívám. Orig. plexi mám v nejvyšší poloze a ještě jsem boční šrouby podložil o 1,5cm, takže tím se to ještě více zvedlo. Chrání to dostatečně, i na dlouhých trasách (mám už 850km) krk, ani ruce nemrznou - ale zatím je stále teplé počasí. Uvidím na podzim, až se ochladí, zda to bude stačit takhle, nebo se dá pořídit větší plexi od Givi pro Nexuse. Parádně funguje "topení" ke kotníkům, když opřu špičky nohou o vyšší stupačky vepředu, krásně to vyhřívá zespoda nohavice. Stroj mi předali s podhuštěnými gumami (!) takže, když jsem nafoukal předepsaných 2,3 (bylo 1,6) docela znatelně pérování přitvrdilo. Ovšem, když to porovnám s SH150 na známých trasách, tak sice teď jsou výmoly, koleje, kanály také cítit, ale nerozhodí mně to, stále cítím nadvládu nad skútrem. Co je však daň za toto, je horší prostupnost skrz stojící auta. Možná že časem přivyknu i tomu, ale teď se mi zdá, že s SHáčkem jsem se protáhl kdejakou škvírou. Šířka v řídítkách je sice podobná, ale přední kapotáž je na každé straně o téměř 10cm širší. Musím pochválit sedlo, je mnohem pododlnější, než u SH, tam moc nepomohla ani úprava od čalouníka. Velmi příjemná je zatím spotřeba - jezdím záběhově na půl plynu; první nádrž vycházela podle PP 2,2l, druhá 2,5. Tu první nádrž (má 15l) jsem vyjezdil mimo město přes víkend. Dá se předpokládat, že spotřeba nebude větší, než u SH150. Jízda na půl plynu není nijak pomalá, po rovině to stačí i na 100km/h. I zrychlení na půl plnu stačí k vystřelení od semaforu na 1. místě. Musím zmínit i pár nedostatků, které budu v rámci prohlídky po 1000km řešit, resp. je servisu připomenu, že jsem si je odstranil sám - kromě podhuštěných gum, jde o drhnoucí plynový heft (třel se o závaží), nedotažený ovladač u pravého heftu (protáčel se) a stupačka na levé straně nelícuje s kapotáží. Jsou to drobnosti, ale pečlivý předprodejní servis by je měl odhalit. Tož zatím tak, máš-li dotazy, sem s nimi.
Naposledy upravil HonzaR dne 29 zář 2012, 20:30, celkově upraveno 1
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1500+
 
Reputace: 218
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 srp 2011, 11:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Suzuki V-Strom 800 /SE

Re: Aprilia SR max 300

Příspěvekod Gandalf » 16 srp 2012, 10:15

Díky za zajímavé info :wink:
Tak to máš za chvilku první servisku, jaké tam jsou vůbec další intervaly - 5 nebo 6 000 km? A svěřil se Ti servis, co první a další servisky reprezentují finančně? Mě totiž dva různé servisy prezentovaly diametrálně odlišné částky.
Věřím, že na větší rozměry kapotáže si časem zvykneš, aspoň kluci tady to tak popisovali a pokud jsou řídítka cca stejně široká, to ostatní se tam jistě vleze :)
O topení na nohy jsem slyšel jen dobré. Nevím kolik měříš, ale já mám 185 cm a tak právě řeším, jak moc bude foukat na horní část těla. Ten nápad s částečným podložením uchycení plexi je dobrý :idea: A pokud sedíš v "normální pozici", tak Ti proud vzduchu zasahuje na přilbu nebo jde nad hlavu? Nebo si při vyšší rychlosti trošku "zalehneš" za plexi? Někdo psal, že origo plexi tím, že na spodním okraji nepřiléhá těsně ke kapotáži, vytváří při vyšší rychlosti podivné turbulence přímo před řidičem, ale bylo to v zahraničním testu a kdoví, jestli jsem to správně pochopil. Svým způsobem, když vzduch částečně podtéká pod plexi, tak by na horním konci měl mít spíš stabilizující efekt, ale to je jen teorie :)
To lícování plastů nepotěší... a jde to sesadit a dotáhnout nebo je to nějaká "italská nemoc"?

Já mám sice v plánu příští rok kupovat motorizaci 125 ccm, ale samozřejmě mě v hlavě pořád hlodá 300, která je cenově i provozem takřka srovnatelná. Má to samozřejmě hlavně pozitiva po všech stránkách, ale mě se sakra do té autoškoly nechce a to mám, jak tu už taky někdo uváděl, všechno od sk. B po D, jen to A mi chybí :roll:
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1467
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Aprilia SR max 300

Příspěvekod HonzaR » 16 srp 2012, 11:31

Servis se provádí v 5tkm, ale obnáší to jen kontrolu množství oleje a kontrolu brzd. destiček, i prodejce tvrdil, že se často tato kontorola vypouští. Další je pak v 10tkm, to je rozsáhlejší údržba. v 15tkm se mění řemen, ve 20tkm zase olej. Jinak, já měřím 190cm a teď mám krk už krytý, akorát proud vzduchu míří do helmy. Sedím vzpřímeně, pohodlně, nijak nezaléhám. Dělá to aerodnymický hluk, ale dá se to snést. S plexi hodlám ještě laborovat, možná pořídím to velké od Givi. Prozkoumám tu mezeru pod plexi, zkusím třeba ucpání, co to udělá. Kdyžtak mám známého, co dělá s plexisklem a je schopen vyrobit individuální plexi na motorku, i víc kusů, kdyby byl zájem. Lícování kapotáže není italská nemoc, měl jsem Gileru Runner, tam sedělo všechno perfektně, i tady je to dobré, až na tu levou stupačku. K autoškole - za sebe ti můžu říct, že jsem si plné A také dodělával dodatečně a proběhlo to naprosto v klidu, za 3 týdny jsem byl hotov. Procvičoval jsem se v testech, dělal jsem je na internetu dokud jsem je nedával jen na plný počet bodů. Docela je to fajn si některá nová pravidla osvěžit.
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1500+
 
Reputace: 218
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 srp 2011, 11:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Suzuki V-Strom 800 /SE

Re: Aprilia SR max 300

Příspěvekod Gandalf » 17 srp 2012, 18:00

Tak jsem si na prodejně pečlivě prohlédl SR Max. Sedí se na něm dobře, místa pro nohy dost, ve více polohách. Bohužel jsem s sebou neměl přilbu, abych vyzkoušel, jestli vejde v poho pod sedlo. Prodejce příjemný a ochotný. Hledal jsem taky nějaké nedostatky a jeden drobný našel - při pohledu zepředu na kapotáž je středová část ve tvaru V a z každé strany tam přiléhají boční panely s reflektory - no a každý z těch bočních měl nepatrně jinou štěrbinu, Prostě lícování nebylo dokonalé, ale to by mne až tak netrápilo.
Koukal jsem taky na plexi a přišlo mi dost malé. Sice bylo ve střední poloze, takže by šlo ještě zvednou i odklonit, ale i tak bych to viděl na téměř nutnou výměnu za větší... cca 2000 Kč a +24cm. Teď ještě čekám na prohlídku mého druhého "kandidáta", který zatím není skladem, ale i tam je výměna za xxl plexi předprogramovaná. Výběr to nebude snadný. Bohužel předváděčky bych našel asi jen v Praze a tam se mi kvůli tomu moc jet nechce. Navíc doufat v teplejší den a projet je někdy únor/březen 2013, abych ho měl po objednání aspoň v dubnu doma, to je celkem risk... :?
Dokonce jsem se kouknul na teploty v posledních pár letech a vždy se v březnu objevilo pár dnů s 15-18°C a pak začalo solidní počasí zpravidla od poloviny dubna... ale to už mi z toho trochu hrabe... :lol: Na druhé straně zaplatit 90-100t za něco, na čem jsem se ani nesvezl, se mi dvakrát nelíbí. S autem bych to tak nikdy neudělal.
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1467
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Aprilia SR max 300

Příspěvekod Gandalf » 19 srp 2012, 15:26

HonzaR: Když vykoumeš něco nového s tím plexi, koupíš větší nebo necháš extra vyrobit, dej prosím vědět co a jak, buď sem nebo klidně do SZ. Díky předem :)
Já to plexi, stejně jako celý skútr budu řešit až na jaře, takže bych se k výrobě nového plexi přidal rád, ale bohužel za dost dlouho :?
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1467
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Aprilia SR max 300

Příspěvekod Gandalf » 19 srp 2012, 20:21

Dnes kolem 15. hodiny jsem míjel jeden červený SR Max na Brněnsku, konkrétně mezi Kuřimí a Čebínem. Řidič jel i s baťůžkem. Zmiňuji to, protože potkat SR Max na silnici je stále jako zázrak, jezdí jich jako šafránu. Pokud by sem majitel náhodou zavítal, ať dá vědět... :wink:
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1467
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Aprilia SR max 300

Příspěvekod saimon1 » 19 srp 2012, 20:49

Myslíš tohoto? :wink:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Fotoalbum | Motorkáři |
Bylo: Stadion S11 a S22 (S22 mám pořád doma), Jawa pařez 50, Pionýr 20 (21), Babeta 1, Jawa 250 kývačka, Skútr (BMC) Benzhou B10, Access Motor Max 250, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4, Suzuki Burgman 125. Nyní Piaggio Mp3 500 LT Business.
Uživatelský avatar
saimon1

1000+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 1389
Registrován: 14 črc 2007, 08:50
Bydliště: Dubňany
Skútr / moto: Piaggio MP3 500 LT Touring BUSINESS v bílé perleti
Tuning / úpravy: Nosič a zadní box KAPPA 46N, blástry, reflexní pásky na bocích, poziční LED osvětlení a LED pod sedlem, ve předu zásuvka 12V, textilní brašna, vyhřívání gripů, stupačky ve předu, blatník nad zadním kolem.

Re: Aprilia SR max 300

Příspěvekod Gandalf » 19 srp 2012, 20:56

saimo1: :) ano přesně toho, i když jsem slyšel, že se nějaké prodávají, potkal jsem ho snad 2-3x :)
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 82
Příspěvky: 1467
Registrován: 14 čer 2011, 16:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Aprilia SR max 300

Příspěvekod saimon1 » 19 srp 2012, 20:59

Dnes jsem si zajel na čínu do Břeclavi a za chvíli dojel i z batůžkem a zaparkoval vedle mého Buráka. Šli vedle na zmrzlinu. Všim jsem si, jak odjížděli, že má pražskou SPZku. :)
Fotoalbum | Motorkáři |
Bylo: Stadion S11 a S22 (S22 mám pořád doma), Jawa pařez 50, Pionýr 20 (21), Babeta 1, Jawa 250 kývačka, Skútr (BMC) Benzhou B10, Access Motor Max 250, Suzuki LT-A 750 King Quad 4x4, Suzuki Burgman 125. Nyní Piaggio Mp3 500 LT Business.
Uživatelský avatar
saimon1

1000+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 1389
Registrován: 14 črc 2007, 08:50
Bydliště: Dubňany
Skútr / moto: Piaggio MP3 500 LT Touring BUSINESS v bílé perleti
Tuning / úpravy: Nosič a zadní box KAPPA 46N, blástry, reflexní pásky na bocích, poziční LED osvětlení a LED pod sedlem, ve předu zásuvka 12V, textilní brašna, vyhřívání gripů, stupačky ve předu, blatník nad zadním kolem.

PředchozíDalší

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků

cron