Aprilia MANA 850

Diskuze o skútrech nějvětších objemů.

Aprilia MANA 850

Příspěvekod homat » 14 čer 2013, 20:34

Po třech letech v sedle skútrů (Peugeot Elyséo 150 a Suzuki Burgman 200), přišel okamžik, kdy jsem se začal ohlížet po výkonnějším stroji a konstrukci více vhodné pro dálkové jízdy. Nechtělo se mi však opustit část jízdního komfortu, které skútr přináší a tak padla volba na stroj Aprilia Mana. Je to vzhledově klasický motocykl (naháč), který má místo převodovky variátor. Převodové stupně variátoru jsou virtuálně nastaveny pro jednotlivé jízdní režimy (RAIN, TOURING, SPORT) a volí se buď automaticky nebo pomocí tlačítek na řídítkách či klasickou řadičkou na levé noze. Obsah 850 a výkon 76k dávají nesrovnatelné dynamické vlastnosti v porovnání s původními stroji. Za týden přibylo na tachometru téměř 1000 km, které utíkaly rychle a velmi zábavně. Stroj je velmi dobře ovladatelný jak na silnici, tak i při jízdách po Praze do práce. Vyzkoušel jsem i poměrně rychlý přesun po dálnici. Místo nádrže je k dispozici zavazadlový prostor pro helmu (s tím bych se po zkušenostech ze skútru nerad loučil), přídavné kufry (horní a boční) dodají cca 115 litrů dalšího zavazadlového prostoru, takže uvezu podobné množství jako na Burgmanu (akorát jsem širší :( ). Daní za téměř dvojnásobnou váhu (240 kg) a více jak třínásobný výkon je nárůst spotřeby, ale i tak se zatím pohybuje mezi 5 až 6 litry, poklidná jízda mimo město (do 100 km/h na tachometru) se spokojí s 4,5l. Takže pokud někdo řešíte podobný problém a přemýšlíte o přechodu na větší stroj s tím, že nechcete přijít o komfort variátoru, a základní úložný prostor, mohu MANU jenom doporučit. Jo a tokový bonus dál mě zdraví skútry a začaly i motorky :D
homat

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 71
Registrován: 07 črc 2011, 14:05
Skútr / moto: aprilia Mana 850

Re: Aprilia MANA 850

Příspěvekod hstanislav » 25 črc 2014, 19:40

Dobry den,

cetl jsem Vas prispevek o Mane a po roce stravenych s se Scarabeem jsem zacal take pokukovat po nejakem "upgrade".
Take bych se nerad vzdaval ovladani skutru a Mana je v podstate jediny do meho fin. limitu padnouci kandidat.
Techto stroju se moc nenabizi v inzerci je par (doslova) hezkych kousku,ale ty jsou uz nad limit ale i par starsich a znich mam jednoho favorita.
A chtel bych poprosit ,samozrejme pokud je to mozne, na co bych si mel dat pozor pri prohlidce - myslim nejake specifikum Many.

Moc dekuji za pripadne info.
Bývalky: Scarabeo 500, Aprilia Mana 850, Honda ADV 350
Uživatelský avatar
hstanislav

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 213
Registrován: 15 kvě 2013, 23:34
Bydliště: Žehuň, Praha
Skútr / moto: Honda Forza 750

Re: Aprilia MANA 850

Příspěvekod Milan57 » 25 črc 2014, 20:36

Sice asi nebudu ten nejpravější- taky jsem po ní pokukoval- nová GT je nad mé síly. Použité občas se na Tipmotu objeví- co jsem se dočetl- je to téměř klasický variátor - ne tedy automat jako má Honda s DCT. Že by si na to někdo stěžoval ( kromě vyšší spotřeby 5-7 litrů) to jsem nikde nedohledal ani na cizích serverech. v Současnosti se na Tipmotu nabízí nějaká s poruchou ( ani omylem bych do toho nešel) a jedna prý v pořádku- Nevím, dá- li se věřit tomu- kolik má údajně najeto km ( nevěřím) . Problém ale bývá, právě při opravě/ výměně toho variátoru- vydrží prý max. cca kolem 200 tis. km- kdy je to pak darda za desítky tisíc korun. Proto u těch použitých je to docela risk- budou- li se blížit stavu kilometrů a ne těm 30 tisíc co mají uvedeno. za 6 let provozu . protože o kom jsem na cizích serverech četl- tak najezdil za sezonu 20 tisíc a víc. Jen nevím, jak to na první pohled poznat
Obrázek Spotřeba CTX 700

Dříve. Honda Wave 110i- prodáno
Uživatelský avatar
Milan57

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 230
Registrován: 10 srp 2012, 15:17
Bydliště: Vesnička hlavní- středisková
Skútr / moto: Honda CTX 700 DCT- Na Prodej !
Tuning / úpravy: batoh na zádech stačí

Re: Aprilia MANA 850

Příspěvekod hstanislav » 28 črc 2014, 14:09

Kilometry se pri prohlidce u kupce poznavaji tezko,ale to tu vsichni vi. 150000 km a 30000km se asi pozna, ale 30000 a 60000 tezko.
Prave proto jsem myslel,ze treba nekdo ma doma a vi, ze pokud tohle dela tohle a nedela tamto tak je to OK popripade spatne.
Jak jsem psal z CR puvodem se jich nabizi malo , asi pred rokem byli v Aspiritu ojete cca od 85000-110000 Kc, s jejich servisem a CR puvodem.
Ted jsou v inzerci z CR puvodem pouze dve s malo najetymi kilometry,ale s cenou kolem 150000,- .Kdyz je vyprodavali nove (ne GT),tak byly za 179000,-
Takze za 4 roky starou cca 150000 me prijde dost.
Uvidim budu sledovat,treba na neco narazim. Kazdopadne diky.
Bývalky: Scarabeo 500, Aprilia Mana 850, Honda ADV 350
Uživatelský avatar
hstanislav

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 213
Registrován: 15 kvě 2013, 23:34
Bydliště: Žehuň, Praha
Skútr / moto: Honda Forza 750

Re: Aprilia MANA 850

Příspěvekod tyjo » 28 črc 2014, 14:31

150 je dost, musíš hold smlouvat :-)
KYMCO AGILITY CITY 125 - Diamantová bílá, r.v. 2011. Aktuální tuning Válec NARAKU 160 ccm, aktuálně krásný bílý kufřík :-)
Mobilní světla a zvuk http://www.mobishow.cz -Zajišťuji světelnou laser show a DJ pro svatby, party a věčírky.
Uživatelský avatar
tyjo

500+
 
Reputace: 18
Příspěvky: 547
Registrován: 10 čer 2011, 08:00
Bydliště: Rakovník
Skútr / moto: KYMCO CITY AGILITY 125 - bílá r.v. 2011
Tuning / úpravy: Válec NARAKU 160 ccm, reflexní proužky, kufr, reflexní vesta :-), Kamera MAGICAM SD21 už není v záběhu, ale spíš v záhubě.

Re: Aprilia MANA 850

Příspěvekod hstanislav » 02 lis 2014, 01:03

Tak jsem již po sezóně (i když při dosavadním počasí, kdo ví) zakoupil tento stroj. Sehnal jsem Manu prodanou jako novou v Aspiritu najeto cca 4000 km. Dle všeho to vypadá že to i sedí. Kupoval jsem v pátek v Ostravě a jel po vlastí ose zpět do Prahy . Na Scarabeu mám velké plexi, takže si asi dokážete představit jaké bylo "překvápko" ,z náporu větru při vyšší rychlosti :) .
Neb jsem celkem pohodlný skůtrař a za špatného počasí nejezdím, mám z oblečení pouze bundu a rukavice - tak jsem si pomohl lyžařským termoprádlem,ale i tak bylo docela zima.

Ale co se tyká motorky samotné byl jsem velmi spokojen - ovladatelnost,stabilita a komfort (nerovnosti,výmoly) to je oproti Scarabeu docela rozdíl.
Postupně, pokud to bude někoho zajímat, sem můžu dávat postřehy a poznatky o tomto stroji.
Zároveň ještě jednou děkuji Honzovi(Homat),který mě poskytl pár rad před koupí.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Bývalky: Scarabeo 500, Aprilia Mana 850, Honda ADV 350
Uživatelský avatar
hstanislav

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 213
Registrován: 15 kvě 2013, 23:34
Bydliště: Žehuň, Praha
Skútr / moto: Honda Forza 750

Re: Aprilia MANA 850

Příspěvekod Lubik » 02 lis 2014, 09:39

Koupit si motorku a jezdit jako na skůtru bez řazení ? Tady bude asi něco špatně :mrgreen:
Lubik
 

Re: Aprilia MANA 850

Příspěvekod Maco82 » 02 lis 2014, 10:11

hstanislav: nádhera, gratulace...

jinak mě s přibývajícím věkem začíná otravovat řazení :) takže se mi líbí tohle řešení...
Maco82

100+
 
Reputace: 12
Příspěvky: 152
Registrován: 25 zář 2014, 15:31

Re: Aprilia MANA 850

Příspěvekod Radi5 » 02 lis 2014, 11:05

Taky o tomto formátu přemýšlím. Podobná věc je i Honda NX 750 DCT (automat, kufr místo nádrže).....
Uživatelský avatar
Radi5

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 43
Registrován: 30 bře 2013, 15:44
Skútr / moto: Yamaha X-City 250, Aprilia Scarabeo 500 Light,
Tuning / úpravy: Yamaha R1 (okruhovka)

Re: Aprilia MANA 850

Příspěvekod krizik1 » 02 lis 2014, 11:15

Z doslechu od uživatelů mám informace o diametrálně rozdílné spotřebě. Bohužel v neprospěch Aprilie :(
http://krizik1.rajce.idnes.cz/ http://www.parabellum.cz/ Aprilia Atlantic 500,PGO Comet 50 2T,Kingway Varadero 79 4T
Uživatelský avatar
krizik1

Moderátor
 
Reputace: 825
Příspěvky: 2300
Registrován: 22 srp 2010, 08:22
Bydliště: Květnice tel.:732402041
Skútr / moto: Aprilia Scarabeo 200

Re: Aprilia MANA 850

Příspěvekod hstanislav » 02 lis 2014, 22:53

No tak to vezmu popořade.

to Lubik:
No špatně jak pro koho,mě to vyhovuje. To samé jsem poslouchal od kamarádů motorkářů-to není motorka a tak. Ale to je jejich názor,který jim neberu, každému prostě vyhovuje něco jiného. Já vyzkoušel vše ,zvážil všechna pro a proti a pro tohle jsem se momentálně rozhodl.
Jak už to tak dnes bývá na ježdění moc času není a já jelikož se pracovně hodně pohybuji v centru Prahy -tak prostě spojím příjemné s užitečným.
Se spojkou by to nebylo ono. Protože řadit můžu dle libosti, ono je tam mimo těch tlačítek na řazení i klasické nožní řazení, ale bez spojky.

to Maco82:
Moc děkuji, když jsem včera a dnes viděl počasí hodně mě mrzelo že jsem kvůli dokladům nemohl na projížďku.
Jak píši nahoře, člověk si to musí vyzkoušet aby věděl zda mu to bude vyhovovat.

Ahoj Radime, no tak třeba konečne na jaře vyjde ta společná projížďka a můžeš si to vyzkoušet.
Na hondu jsem koukal také,ale ta je zatím jinde cenově a hlavně starší s automatem se skoro nenabízí.

to krizik1:
Ano spotřeba určitě nebude stejná,po první jízdě těžko dělat nějaké závěry.
Původní majitel říkal,že jezdil za pět litrů a to bylo i na počítači v průměrné spotřebě, ale jak víme tak počítače i majitelé mají jisté odchylky od skutečnosti.
Nicméně jsem vzal plnou kousek za Ostravou a pak na benzince u Mcdonalds na D11 kousek za Hradcem Králové(jel jsem vrchem) cca 240km a vešlo se do plné 10,6 litrů a to je cca 4,5 l na 100km. Scarabeo bere něco mezi 3,5 - 4 litry. To mi nepřijde vůbec špatné a určitě jsem nejel ECO jízdu.

No uvidíme kolik to bude po Praze. Ale já za sezónu najedu tak 3500 km tak mě to bude stát o 2000 korun více než na Scarabeu, to si myslím, že je v pohodě.
Bývalky: Scarabeo 500, Aprilia Mana 850, Honda ADV 350
Uživatelský avatar
hstanislav

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 213
Registrován: 15 kvě 2013, 23:34
Bydliště: Žehuň, Praha
Skútr / moto: Honda Forza 750

Re: Aprilia MANA 850

Příspěvekod Lukees » 02 lis 2014, 23:17

Mě se to líbí,člověk se může rozhodnout jestli bude řadit sám nebo přes quick shifter nebo to nechá na komfortním automatu,koukal se na pár videí a krásně to zrychluje,přeju mnoho šťastných km s tímto zajímavým strojem :wink:
Uživatelský avatar
Lukees

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 72
Registrován: 16 bře 2014, 17:57
Bydliště: Nový Jičín
Skútr / moto: Piaggio beverly 400 ie

Re: Aprilia MANA 850

Příspěvekod hstanislav » 02 lis 2014, 23:24

Děkuji, jo jo jede to moc hezky, plynulé zrychlení.
Bývalky: Scarabeo 500, Aprilia Mana 850, Honda ADV 350
Uživatelský avatar
hstanislav

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 213
Registrován: 15 kvě 2013, 23:34
Bydliště: Žehuň, Praha
Skútr / moto: Honda Forza 750

Re: Aprilia MANA 850

Příspěvekod hstanislav » 20 lis 2014, 23:09

Zdravím, rád bych si pořídil na Manu centrální stojan, bohužel cena za origo skoro 7000,- se mě zdá poněkud přehnaná za pár trubek. A proto bych se rád zeptal zda někdo neví o nějaké levnější variantě (já jsem nic nenašel) ,případně zda někdo cenrální stojany nevyrábí za příznivější peníz.
Sice znám člověka, který by ho i vyrobil ,ale bohužel jsem opět nikde nenašel rozměry nebo plánek, ale to vzhedem k malému počtu těchto modelů bude asi logické. Je mě jasné, že moc šancí není,přesto pokud by někdo o nečem věděl budu rád za info.

Díky
Bývalky: Scarabeo 500, Aprilia Mana 850, Honda ADV 350
Uživatelský avatar
hstanislav

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 213
Registrován: 15 kvě 2013, 23:34
Bydliště: Žehuň, Praha
Skútr / moto: Honda Forza 750

Re: Aprilia MANA 850

Příspěvekod kabe » 02 pro 2014, 13:19

.. podle fotky kupované u p.Nespěšného - Vratimov?
Pěkně jsi to tady napsal, proč je právě MANA 850 u Tebe doma :)
Mám to v hlavě podobně srovnané, proto právě řeším GP 800 nebo SRV 850.
Bohužel variátor "žere" klidně i 30% výkonu motoru, ale pohodlíčko holt něco stojí :D
Tak hodně spokojených km po Praze.
kabe

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 25 čer 2014, 16:31
Bydliště: Český Těšín
Skútr / moto: ex: JAWA 05,250,350, Derbi 125, Nexus 500

Další

Zpět na Maxi skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků

cron