Vliv pléga na hluk v helmě

Diskuze o helmách a motooblečení. Pomoc s výběrem, rady a doporučení.

Vliv pléga na hluk v helmě

Příspěvekod TomProv » 16 zář 2016, 13:42

Ahoj, mám svoji první helmu a to Nolan N44 a jezdím v ní asi od května. Nemám to s čím porovnat, ale připadá mi, že je v ní nenormální aerodynamický hluk. Jezdím na Aprilii SR Max 300, která měla při koupi plégo na prostřední ze tří možných poloh. Byl to pekelný rámus, že jsem v helmě neslyšel skoro ani sám sebe. Zvedl jsem plégo do nejvyšší polohy (tj. asi o 5 cm a výškově ho mám zhruba v polovině obličeje) a hluk se nezměnil, spíš ještě zesílil. Pak jsem si někde přečetl, že helmy jsou konstruované do přímého proudu vzduchu a nepočítají s turbulencemi, které vytváří plégo. Proto jsem ho snížil do nejnižší polohy a po jedné jízdě bych tipoval, že se to dost zlepšilo. Není to celé blbost?
TomProv

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 8
Registrován: 08 črc 2016, 10:33
Skútr / moto: Aprilia SR Max 300

Re: Vliv pléga na hluk v helmě

Příspěvekod HonzaR » 16 zář 2016, 15:30

Já bych zkusil některý z těchto deflektorů: http://www.yacomi.cz/kategorie/plexisti ... ktory-mra/
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1500+
 
Reputace: 218
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 srp 2011, 11:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Suzuki V-Strom 800 /SE

Re: Vliv pléga na hluk v helmě

Příspěvekod TUNER » 20 zář 2016, 07:47

Není
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Vliv pléga na hluk v helmě

Příspěvekod josuk » 20 zář 2016, 10:36

pokud jde jen o hluk, tak v některých helmách jsou upěchované uši víc, jinde míň (výhodnější do města pro tiché stroje a naopak ;-)
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 591
Příspěvky: 1411
Registrován: 14 pro 2012, 10:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: zimní X Max 250 a Honda ADV 350
Tuning / úpravy: na zimu deka a zimní gumy

Re: Vliv pléga na hluk v helmě

Příspěvekod janon » 20 zář 2016, 13:52

Neni, vetsinou hluk delaji turbulence vznikajici za hranou plexi. Z vlastni zkusenosti muzu rici, ze kdyz se za jizdy postavim do stupacek, co nejvyse to jde nad hranu plexi, od urcite vysky je hluk najednou minimalni, temer zadny. Bohuzel jezdit za riditky ve stoje je dosti nepohodlne. :D
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

Re: Vliv pléga na hluk v helmě

Příspěvekod TUNER » 21 zář 2016, 11:34

Pak ještě můžeš zalehnout jako na zmrzlině,dole je taky ticho ... :mrgreen:
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Vliv pléga na hluk v helmě

Příspěvekod scypho » 21 zář 2016, 12:49

S tymto vecne bojujem aj ja. Na PCX sa jazdilo lepsie bez velkeho plexi (Givi) ako s nim. Na X-maxovi som to skusal bez plexi a bolo to dost zle. Deflektor musim mat v urovni oci, aby som to vydrzal. Mam dost citlive usi...
Uživatelský avatar
scypho

50+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 90
Registrován: 12 čer 2015, 13:35
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: Vliv pléga na hluk v helmě

Příspěvekod janon » 21 zář 2016, 13:28

Tuner: Taky moznost, ale ten samy problem jako v prvnim pripade... :mrgreen:
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

Re: Vliv pléga na hluk v helmě

Příspěvekod Timgad » 21 zář 2016, 13:46

Já mám na Piaggio Medley plexi vyšší o cca 10 cm, než je vršek hlemy, a hluk skoro žádný.
Timgad

100+
 
Reputace: 23
Příspěvky: 232
Registrován: 26 srp 2014, 21:25
Bydliště: Náměšť
Skútr / moto: klasický skútr

Re: Vliv pléga na hluk v helmě

Příspěvekod zdeny65 » 21 zář 2016, 13:48

TomProv:Udělej to jednoduše.Dej plexi na max.výšku,pak za jízdy dej ruku nad hranu plexi.Uvidíš ten rozdíl.Tím i zjistíš orientační výšku plexi nástavce.

-- 21 zář 2016, 12:50 --

Timgad píše:Já mám na Piaggio Medley plexi vyšší o cca 10 cm, než je vršek hlemy, a hluk skoro žádný.

No to je teda pořádná plachta :D Hlavně s tím ten motůrek musí bojovat o přežití.
zdeny65

250+
 
Reputace: 46
Příspěvky: 399
Registrován: 31 črc 2015, 19:44
Bydliště: Starý Vestec
Skútr / moto: Bylo-klasika,Yamaha Majesty 400,možná FJR 1300
Tuning / úpravy: CNC páčky,vestavěný systém nabíjení,nově laděný zadní tlumiče pérování,tankvak

Re: Vliv pléga na hluk v helmě

Příspěvekod HonzaR » 21 zář 2016, 14:28

Jak už jsem psal, turbolence řeší deflektor:

MRA.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1500+
 
Reputace: 218
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 srp 2011, 11:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Suzuki V-Strom 800 /SE

Re: Vliv pléga na hluk v helmě

Příspěvekod Timgad » 21 zář 2016, 15:16

zeleny.65: Divil by ses, ale nebojuje. To vysoké plexi je víc aerodynamičtější, než plocha hrudníku, krku a hlavy. Vyzkoušeno.
Timgad

100+
 
Reputace: 23
Příspěvky: 232
Registrován: 26 srp 2014, 21:25
Bydliště: Náměšť
Skútr / moto: klasický skútr

Re: Vliv pléga na hluk v helmě

Příspěvekod Badarala » 21 zář 2016, 17:48

Na skútru mám hranu plexi cca v úrovni nosu. Když si vezmu sklápěčku LS2, tak hučí příšerně. Když si vezmu obyčejnou otevřenou, je po kraválu. Ovšem na motorce, kde mám malinké plexi, LS2 nehučí...Takže krom výšky (a taky tvaru!) plexi, záleží i na helmě - jak má vedenou ventilaci atd.
A pokud jde o odpor větru, potvrzuji, co psal Timgad. Mám vyzkoušeno, že plexi má menší odpor vzduchu než tělo, které vytvoří jakýsi "padák" a brzdí víc. Exaktně vyzkoušeno a změřeno pomocí tachometru i gps. Pochopitelně jsou plexi tvarovaná ve větrném tunelu (např. Puig), u nichž to platí bezezbytku, a jsou velké široké placky, u kterých si nejsem jist, ale i tak pořád myslím lepší než bez.
Badarala

750+
 
Reputace: 312
Příspěvky: 971
Registrován: 27 říj 2013, 23:07
Bydliště: okres Litoměřice
Skútr / moto: N-max / Suza
Tuning / úpravy: běžné doplňky pro každodenní užívání

Re: Vliv pléga na hluk v helmě

Příspěvekod dacambary » 22 zář 2016, 07:21

Tím si nejsem tak jistý. Mě s velkým Puigem klesla na stejném úseku, za stejných podmínek, rychlost o 5km a spotřeba průměrně vzrostla o 3 deci.
Komfort jezdce ale vzrostl o 100%.
dacambary

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 44
Registrován: 11 dub 2012, 10:25
Bydliště: Nymbursko
Skútr / moto: Honda SH 125i 2016

Re: Vliv pléga na hluk v helmě

Příspěvekod Badarala » 22 zář 2016, 07:58

Aha, zvláštní, měl jsem za to, že právě Puig všechny svoje štíty na tohle testuje ve větrném tunelu.
U mě přesně naopak, teda na motorce. Měl jsem tam největší plexi, co jde koupit od Puigu na nahatou motorku a když jsem ho vyměnil za malinké, prokazatelně klesla maximálka, rozdíl ve spotřebě jsem neměřil.
Badarala

750+
 
Reputace: 312
Příspěvky: 971
Registrován: 27 říj 2013, 23:07
Bydliště: okres Litoměřice
Skútr / moto: N-max / Suza
Tuning / úpravy: běžné doplňky pro každodenní užívání

Další

Zpět na Helmy a oblečení

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron