Guewer

Diskuze o skútrech s elektrickým pohonem.

Re: Guewer

Příspěvekod wictor » 06 srp 2014, 23:04

no nevím, nevím když jsou baterie za 6200 km ko hovoří to spíš v neprospěch elektroskútrů. Pak nějaká 125 co málo žere vyjde pořád levněji nejen v pořizovací ceně, ale i v celkových nákladech
Uživatelský avatar
wictor

Moderátor
 
Reputace: 43
Příspěvky: 3782
Registrován: 16 črc 2009, 21:00
Bydliště: Praha
Skútr / moto: HONDA SW-T 400

Re: Guewer

Příspěvekod Bzuk » 03 zář 2014, 15:24

Zdravím,
byl jsemť opět zpět v elektrosedle. Asi tak 4 minuty. Tedy abych byl přesnější, od včerejška Guewer zase bzučí.

Loni z jara při stavu tachometru něco málo přes 6322 kilometrů Guewer dostal šmíra, přelít přes silnici a vyrobil paní Zámyslické novou barevnou šmouhu na betonovém sloupku od plotu. Šupa to byla nehorázná, o plot se ale bát nemusíte, ten přežil v pořádku. Guewer přišel k rozbité levá straně a přeražené baterce. Pilotka pak k odřeninám a pocuchanému sebevědomí.

Skútříka jsme vzali na vozík a dovezli domů. Pilotka prohlásila, že na to už v životě nesedne, a to přesto, že ten kdo by si mohl stěžovat byl spíše ten Guewer. Jako příčina nehody bylo označeno nepřizpůsobení rychlosti a oslizlá dlažba. Též si myslím, že i původní čínské pneumatiky se speciální úpravou pro zvýšení nájezdu ( a tím snížení přilnavosti ) se podepsaly pod touto příhodou.

Po příjezdu jsem jen rozpojil baterky a Guewer byl strčen do dřevníku, kde na něj rok vrabci a podobná havěť ukládala guáno.

Leč motorkářka se po roce a něco oklepala a minulý týden koupila nové baterky. Asi nějaké lepší, neb stály 8 tisícovek. Staré jí vzali protiúčtem.

Pitvou bylo zjištěno, že dvě baterky - ty podélně uložené - jsou KO. Dále zařvaly járovky v blikačkách na havarované straně, zarážka řídítek proti překroucení je ukroucena a kastlik na baterky taktéž dostal ťafku, nemluvě o tom, že přední kapalinová brzda je bez kapaliny. Jako poslední větší problém byla identifikována absence bočního stojánku.

Stojánek nemělo po roce a něco cenu hledat, i sehnal jsem na skládce jiný. Jakžtakž jsem pospravil vypínač co je u toho stojánku, srovnal kastlík, povyměňoval v blikačkách járovky, poskládal jako pucli a poslepil epoxidem plasty ( jestli vydržejí OK, jestli ne mám domluvené jiné ) a nakonec dal baterky.
Zkusil natáhnout jistič, kterýžto okamžitě vypadl. Došel jsem k závěru, že je asi někde skřípnutý kabel, rozdělal ty zapráskané plasty, zkontroloval kabely, ostrojil plasty a pokusně jen tak bez jističe přiblížil přívod ke kontaktu baterky, vytáhl jiskru a za hromové rány opět oddálil. Odstrojil plasty a ničehož nic nemoha najít vypravil se za elektroniky ve fabrice o radu či pomoc. I byl jsem tázán, zda-li jsem nespadl z višně, neb byl jsem u toho když byl vyměňován měnič a vím jaká je procedura při použití měniče kterýžto nebyl více jak rok použit. I vrátiv se domů odhodlaně přitiskl konec kabelu na svorku a po vteřině oddáliv kontakty od sebe přes ampérmetr nenaměřil jsem žádný podstatný proud.
Ostrojil jsem tedy opět plasty a naraziv si blembák na hlavu vyrazil do šírání. V druhé zatáčce nepřizpůsobil jsem pak rychlost vozidla namoklým kočičím hlavám a vyrobil na Zámyslických plotě další modrou čáru. Leč nejhorší bylo pomyšlení, co řeknu, pokud opět baterka zařvala do šera.

Nezařvala, takže až slepím ty pobouchané plasty ( tentokrát z druhé strany ) a srovnám hlavní stojan nyní přihnutý do velmi ladné křivky bohužel však neumožňující postavit Guewera na stojánek, mohu se opět zkusit svézt.

Jen nevím, jak to dělají ostatní - já jak neslyším motor tak nevím jak rychle jedu. Koukat pořád na tachometr nejde a v helmě neslyším při (relativně) nízkých rychlostech ani aerodynamický hluk, který by mne upozornil, že jedu rychleji než si myslím.

Ale ostatně to je spíše starost elektropilotky, já s tím koneckonců často jezdit asi nebudu.

A protože je tohle diskusní fórum, napište mi co a jak děláte, abyste si na elektroskútru nenarazili čumec. Mně jen napadlo vyrobit cosi, co by podle plynu zvyšovalo / snižovalo tón nebo tak něco, ale pokud by bylo jiné řešení, sem s ním.

Díky a čau.
Bzuk

25+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 30
Registrován: 12 led 2011, 17:48
Skútr / moto: Čezeta

Re: Guewer

Příspěvekod crepp » 16 zář 2014, 18:05

Ahoj, docela si mě pobavil tou historkou. Já bych doporučoval natřít plot v zatáčce na modro, aby paní nepřicházela k dalším šmouhám :-).
Ale teď vážně. Určitě bych doporučil nějaké lepší pneu, je fakt, že i já jsem se málem párkrát vykostil s Guewerem na přechodu, ale zatím jsem to vždy ustál. Nevím jakou používáš přilbu, já mám otevřenou a nmotor slyším, nebo jen takové zvonění, nevím jestli to taky někomu dělá, mě to tak zvláštně zvoní a podle toho poznám, jak jedu rychle. Jinak nepoužívám nic zvláštního.
A nejhorší nehoda? Jednou jsem ho nechal zapnutej na stojánku a nechtíc jsem chytl za plyn a milej Guewer mi projel skříní... :D
Uživatelský avatar
crepp

50+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 50
Registrován: 03 kvě 2014, 21:30
Bydliště: Jihlava
Skútr / moto: Suzuki Burgman 650 exe K8, Elektro Guewer Classic

Re: Guewer

Příspěvekod Elektroskutrista » 20 zář 2014, 23:35

Bzuk >>>
Tak jsem se nasmál tak, že zkrátka musím odpovědět. Závidím závratnou rychlost, kdy se elektroskútr složí v každé druhé zatáčce. Mám tedy spíše opačný problém, jak elektroskútr rozjet do kopce co nejrychleji a neusnout na něm při delším stoupání :D
Mám sice elektroskútr v uvozovkách jiné značky (vše je stejně made in China) ale příkon je myslím dost podobný, ne-li stejný, takže to nehraje roli. Souhlasím s tím, že originál pneu kloužou téměř na všem více, než by měly a po dešti je nutná značná opatrnost i při velmi pomalé jízdě.
A určovat rychlost podle svistu větru a řevu motoru .... :D :) :D tak to je opravdu na :D :D

Dík za rozesmání elektroskútristy
Elektroskutrista

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 20 zář 2014, 23:14
Skútr / moto: Elektroskútr IO 1500

Re: Guewer

Příspěvekod Fantomas40 » 02 říj 2014, 19:59

-- 02 říj 2014, 20:02 --

crepp píše:no, vidím, že to tady moc nejede, ale přece jen přidám svoje 4. roční zkušenosti s Guewerem Classic.
Najeto 6200 km, baterky již špatné, momentální dojezd 15 km. Nákup nových baterek - už jsou objednané za 3950 Kč. Za 4 roky jsem na to nešáhl, párkrát umyl vapkou, vždy jen skočil na to a jel. Vážím 108 kg. Nikdy mě nikde nenechal, nikdy jsem nic neměnil. Jo vlastně, teď jsem si vzpomněl, do předního kola jsem dal duši, protože pořád ucházelo. Jinak spokojenost maximální. Jsem rád, že ho mám a že tak dobře slouží.

zdravím....mám problém s baterkami na svém classiku.Už po 3500 jsou kaput a měl bych dotaz kde koupit nové.Dle vašeho příspěvku v diskusi píšete,že cena nových je kolem 4000kč....Nevím však kde a jaké si pořídit.Za odpověď moc děkuji a zatím tedy pěkný večer a elektrice zdar:-)

-- 03 říj 2014, 12:57 --

Moje zkušenosti:po třech letech provozu baterky k.o.Jinak zcela bez závad,pouze foukání kol apod...Otázka do diskuse:kde a jaké koupit baterky??Stačí mi levnější olovo.....Díky za odp...Honza
Fantomas40

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 6
Registrován: 02 říj 2014, 19:45
Skútr / moto: Guewer classic

Re: Guewer

Příspěvekod crepp » 04 říj 2014, 10:26

Zdravím, baterie jsem ještě nekoupil, nicméně nechal jsem si udělat nabídku od firmy Autobaterie Rosecký, Hamry nad Sázavou. Nabídka je od 4000 Kč za nejlevnější gelové baterie z Číny až po značkové gelovky za 9000 Kč. O jenom olověné jsem se nezajímal. Tyto ceny byly při odběru 8 kusů baterií, můj brácha má taky Guewera, takže si je asi koupíme. Možná kdybychom se domluvili a koupili jich naráz 12, mohla by být cena ještě lepší
Uživatelský avatar
crepp

50+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 50
Registrován: 03 kvě 2014, 21:30
Bydliště: Jihlava
Skútr / moto: Suzuki Burgman 650 exe K8, Elektro Guewer Classic

Re: Guewer

Příspěvekod Fantomas40 » 04 říj 2014, 16:27

Děkuji za odpověď,jen mi není jasné ta cena je za jeden kus??Doufám,že za čtyři a montáž samodoma??Jsem od Blanska a možná bychom se mohli domluvit na společném nákupu.Pokud by to,ale byla cena za kus...jdu do benziňáku:-)
Fantomas40

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 6
Registrován: 02 říj 2014, 19:45
Skútr / moto: Guewer classic

Re: Guewer

Příspěvekod crepp » 05 říj 2014, 11:27

ne, je to cena za celou sadu, 4 kusy 12V 36 Ah, výměna samo doma:-) Já jsem z Jihlavy, brácha ze ZR, prodejna je u ZR. Asi by to skloubit šlo
Uživatelský avatar
crepp

50+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 50
Registrován: 03 kvě 2014, 21:30
Bydliště: Jihlava
Skútr / moto: Suzuki Burgman 650 exe K8, Elektro Guewer Classic

Re: Guewer

Příspěvekod Fantomas40 » 05 říj 2014, 11:45

předpokládám,že to asi necháme až na jaro...nebo to chceš řešit ještě letos??A taky jde o to jakou sadu chcetš ty s bráchou....koukal jsem,že ten prodejce má pobočku i v Poličce....to je ode mě relativně kousek....a s nabíječkou by problémy nebyly??Stačí ta stejná??
Fantomas40

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 6
Registrován: 02 říj 2014, 19:45
Skútr / moto: Guewer classic

Re: Guewer

Příspěvekod crepp » 05 říj 2014, 12:45

jo, stačí ta stejná, pokud vemeš ty gelovky, nabíječka je na gelovky. Mysleli jsme si s bráchou, že by sme nebrali ty úplně nejlevnější, ale tak něco mezi, 5 nebo 5,5 by nebyl ještě problém, zatím to bude první investice do Gueweru
Uživatelský avatar
crepp

50+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 50
Registrován: 03 kvě 2014, 21:30
Bydliště: Jihlava
Skútr / moto: Suzuki Burgman 650 exe K8, Elektro Guewer Classic

Re: Guewer

Příspěvekod Fantomas40 » 06 říj 2014, 19:18

Tak těch pět litrů bych dal taky...to by ještě šlo...hlavně aby to tam pasovalo a nebyla to úplná vražda to namontovat....Nejsem žádný nemehlo,ale zas odborník na elektriku taky ne...Moje by to byla taky první investice do Gueweru a když to odjede alespoň 5000km...tak do toho jdu:-)
Fantomas40

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 6
Registrován: 02 říj 2014, 19:45
Skútr / moto: Guewer classic

Re: Guewer

Příspěvekod crepp » 09 říj 2014, 18:27

Popravdě, nejhorší na výměně je rozebrání a složení těch bočních plastů, jinak je to brnkačka, taky nejsem elektrikář. Baterie mají samozřejmě ten samý rozměr jako originály. Výměnu to chce provést v teple, jinak by se ty plasty asi rozlámaly, ale v teple mají dostatečnou pružnost a poddají se
Uživatelský avatar
crepp

50+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 50
Registrován: 03 kvě 2014, 21:30
Bydliště: Jihlava
Skútr / moto: Suzuki Burgman 650 exe K8, Elektro Guewer Classic

Re: Guewer

Příspěvekod Fantomas40 » 20 říj 2014, 18:52

Tak zatím díky za info...asi zatím počkám jak dopadneš a pak se do toho kdyžtak dám taky....stejně už bude kosa a jezdit se nedá čau Honza
Fantomas40

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 6
Registrován: 02 říj 2014, 19:45
Skútr / moto: Guewer classic

Re: Guewer

Příspěvekod crepp » 20 říj 2014, 20:00

čau, určitě se pak ozvu
Uživatelský avatar
crepp

50+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 50
Registrován: 03 kvě 2014, 21:30
Bydliště: Jihlava
Skútr / moto: Suzuki Burgman 650 exe K8, Elektro Guewer Classic

Re: Guewer

Příspěvekod Bzuk » 29 pro 2014, 11:28

Dobrý den,
Akumulátory do Guewera nám dodala firma Vrabčák, Kaňk u Kutné Hory. Paní choť si od nich nechala poradit trakční baterky. Podle toho co říkali, tak normální startovací baterka dá prvních dvacet vteřin maximální proud, ale pak potřebuje nějakou chvilku aby se vzpamatovala. Na trvalé vybíjení není nejlepší.
A tu nastupují trakční akumulátory, které jsou schopně dávat proud sice menší, ale po celou dobu až do vybití. Taktéž se jim tolik nerekrystalizují desky při trvalé zátěži. A paní choť tomu věří.
Ale původní baterky byly (alespoň podle specifikace) nejobyčejnější (a asi i nejlevnější) a nebylo až do osudné nehody pozorováno žádných problémů s rekrystalizací desek (ať už to znamená co chce). Takže nevím, co k tomu říct.
Prvních pět nabití byla přímo cesta na Kalvárii - skútřík jel co noha nohu mine, dojezd do 30ti kilometrů. Pak se to začalo zlepšovat a od cca desátého nabití je jak vyměněný - maximálka bez omezovače opět nad padesátkou, dojezd cca 60 km. Jinými slovy, nové baterky nejsou (zaplať pánu bohu) horší než byly ty čínské nounejmy.
Baterky jsem vyměňoval sám, kromě těch háčků u plastů to není problém. Změny které jsem během výměny na skútru učinil byly dvě - první - do kastlíku v nejnižší části jsem vyvrtal dvě dírky aby se v něm nedržela voda, druhá - pod baterky a mezi ně jsem nacpal tenký popypropylen aby tolik nebouchaly. Druhá úprava nebyla paní majitelkou zhodnocena kladně, neb snížila slyšitelnost vozidla za jízdy.

Ke skútrování samotnému - od chvíle co teploty poklesly paní choť přestala jezdit a tudíž jsem se ke skútříku dostal opět já. Má to ujeto dalších 2000 km.

K vyskytnuvším se problémům:
Odpadl plast na pravé zadní kyvce. A protože už na něm bylo víc epoxidu než původního materiálu (ve chvíli kdy to vzdal byl slepen z pěti různě velkých kusů, ty části skrz které jdou šrouby v to nepočítaje ), tak je to asi definitivní. Začal jsem se pídit po náhradě.
Z bedny vzadu odpadl ten kus lemovky co tam byl proti bouchání. Od náhrady bylo na žádost paní choti upuštěno, neb bouchání bedny prý snižuje nadávání cestující veřejnosti (ať už pěší či bicyklující), neb skútřík přišel o neslyšnost.
Na kruháku mi nebyla dána přednost. Dobrzdil jsem co to šlo, ale z přední brzdy od té doby uniká kapalina a nedaří se mi to spravit. Ale ještě jsem to nevzdal. Brzda brzdí, jen ji musím občas dolít (preventivně asi tak jesnou za 500 km).
Jak jsem hledal chybu té přední brzdy,tak jsem se rozhodl vyhnat bubliny i ze zadní. Zadařilo se, ale od té doby zadní brzda brzdí jako zběsilá. Předtím to nebylo tak divoké - bubliny fungovaly jako ABS = na to, aby se zablokovalo kolo bylo nutno zmáčnout brzdu hodně fest, teď se mi to občas stane jen při pokusu o přibrždění.
Jak prvně mrzlo, tak dole u předního kola začalo něco drnčet. Než jsem zastavil tak přestal jít tachometr. Zatím jsem se tím nezabýval, ale něco s tím udělat budu muset.

Dnes jsem jel prvně na větší vrstvě sněhu.
A jsem rozpolcen -
jedno mé já jasně ví, že bych měl koupit nějaké jiné pneumatiky, neb ty originální stojí za prd.
Mé druhé já jasně ví, že sníh bude jen pár dní, že mi nákup pneumatik zvedne cenu za kilometr a konečně i to, že mám slušnou životní a úrazovou pojistku i pro úrazy které se stanou při jízdě na motocyklu o obsahu válců do 1000 ccm.
a tak nevím, mám se zachovat tržně nebo rozumně ?

Všechno nejlepší do nového roku.

Bzuk.
Bzuk

25+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 30
Registrován: 12 led 2011, 17:48
Skútr / moto: Čezeta

PředchozíDalší

Zpět na Elektrické skútry

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník