ElektroSkútr - má to budoucnost?

Diskuze o skútrech s elektrickým pohonem.

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Dom999 » 22 črc 2012, 10:39

Jj ale 2.5tuny to je masakr.
Jinak bavil jsem se s jednim clovekem kterej vidi do vyvoje tech elektro peugeotu co ma cez (dokonce s jednim i prijel a nechal nas svest) a treba cinani jdou chopni vyrobyt baterky pro to auto za cca 1/3 ceny co v evrope s jednou takovou vydrzi jenze jim to taddy v eu nikdo neohomologuje pro provoz. Protoze ropa.
Maxon Obrázek
Majesty Obrázek
Uživatelský avatar
Dom999

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1847
Registrován: 04 kvě 2009, 22:53
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: V-strom 650
Tuning / úpravy: Jen uzitecny veci (kufry,plexi...) a filtr kn.

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Simson » 22 črc 2012, 10:50

Dom: Proto bychom měli posílit Měděný průmysl, nakoupit trolej, zatrolejovat všechny silnice, a místo baterek na auta přiděláme bidla, a můžem jezdit. A takových 600V v troleji, to je jiné kafe než pár voltů v baterce!!! :mrgreen:
Není motorkář ten, co jezdí na hlučným Hárleji proto aby si ho lidi všimli, ale ten, kdo jezdí srdcem, třeba na babettě či skůtru.
Uživatelský avatar
Simson

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 203
Registrován: 10 zář 2011, 11:43
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Piaggio Sfera 125, Hero Winner 50, Yamaha Jog RR
Tuning / úpravy: Snad nějaké budou časem

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod novaka » 22 črc 2012, 11:07

hmmm kecy o ekoteroristech jsou hloupé a v podmínkách ČR, tedy země, která nemá vlastní širokou surovinovou základnu obzvlášť. Každého napadne, že ropovod ničím nenahradíš. Každý ví, že např. biopaliva nejsou důsledkem ekoteroristů, ale spíš zemědělské lobby. V době, kdy může být cena ropy ze dne na den kdoví jaká a to nejen z důvodu její nedostupnosti, ale i třeba s ohledem na uzavírání rafinerií po Evropě (dovoz je dražší). Navíc je zde ropný zlom. Ropa pro energetiku - velmi drahé. Dostupnost a cena jaderného paliva pro naše elektrárny v budoucnosti, když Čína a Indie začne stavět více jaderek ? No sice jaderek nové generace, ale stejně. Myslíte si, že Německo neví co dělá, když omezuje vlastní jaderky pro které bude možná v budoucnosti palivo velmi drahé ? Kdo nejvíc vydělá na výstavbě větrníků v Německu ? Ekoteroristé ? Víte co jsou stacionární úložiště el. energie pro vykrývaní špiček spotřeby energie ? Kolik energetických koncepcí kolika států jste četli ? Mě v současnosti přijde ze všeho nejvíc na hlavu, že se ropa jen tak pálí v autech atd. Co petrochemie ? Výroba léčiv atd. tj. výrobky s vyšší přidanou hodnotou ? Co emise z aut ? Polyaromatické uhlovodíky, aldehydy atd. ? To chcete neustále dýchat vy a vaše děti ? Ropa je příliš cenná a měla by se zachovat pro příští generace, aby si z ní také něco užili.

Abych se vrátil k motorkám ... jasně, že je fajn, když mám pod sebou pořádný motor a užívám si rychlosti a průjezdu zatáček. I když je dnes spalovací motor projevem dokonalosti a k motorkám patří, tak mě pro ten pocit stačí jen ta vyšší rychlost, dvě kola a z toho plynoucí možnost náklonu a teoreticky mi je jedno na co to pojede. Stejně pořádné motorky se dělaly do konce80 tých let :-) Spíš jde o to jak zachovat ten pocit z jízdy na motorce i pro budoucnost a pokud se někdo dnes pošklebuje nějakému nadšenci, který do toho dá vlastní peníze a i když ví, že to není ekonomické, tak proč ne jsou to jeho peníze. Je nutné budovat novou infrastrukturu a to bez peněz nadšenců, velkých firem a i státu prostě jinak nejde. Dnes nejsme v roce 1900, kdy bylo ropy hromady, ale i v tom roce 1900 se někdo poškleboval nad auty a nutil před nima běhat běžce s praporkem.

PS elektrolyt může být i kapalný a to z polymeru, alespoň se na to řada výzkumných center zaměřuje - nejde jen o kovy. Nechci tady rozebírat problematiku vodíku...mě se líbí tohle:

http://www.hybrid.cz/tagy/burgman
novaka

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 474
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Skútr / moto: Burgman 200

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Simson » 22 črc 2012, 11:46

Novaka: To je sice nádherné, ale řeknu ti takhle, sice to často nepoužívám, ale: Čas jsou peníze, a když navíc provozní náklady elektromobilu (ať už 2 nebo 4 kolového) jsou vyšší, než benzíňáku, navíc aby byla projížďka o tom, abych každé 2 hodiny zastavil a půl dne nabíjel, to jako fakt ne. Já můžu na skútru nebo motorce jet klidně 2000km vkuse, protože když dojde benál, je otázkou 10 vteřin znovu "nabít" nádrž doplna, a navíc, ani v Jawě-čz z 50. let co mám doma se za skoro 60 let!!! nezcvrkla nádrž ani o 10%!!! Vidíš tu pokrokovou metodu??? Trvanlivost 60 let!!! Provozní náklady proti elektro jsou zanedbatelné, žere to 3 litry, povinné ručení stojí 90kč/rok a jezdí to spolehlivě!!! Až budou vymyšlené akumulátory, co vydrží 1000km a nabijí se 10 minut, pak možná o tom začnu uvažovat, ale netrápím se tím, pač i kdybych se dožil 200 let, tohodle se nedožiju. Pro mě nemá cenu projížďka pod 150km. Navíc, když se mi vybije baterka 100km od baráku, pujčí mi hodnej řidič baterku? Ne. Ale litr benálu mi dát může! Takže pokud ty chceš elektromobil, šetřit ovzduší, dělat ekologii, tak klidně si ho kup, ale jediné plus které budeš mít je pocit, že jako fakt nesmrdíš těm cyklobuznám, které předjíždíš (pokud nebudou předjížděn oni tebe). Nevim jak tobě, ale mootorka, která nevrčí, která nevibruje do rytmu otáček, která se nedá protůrovat, to prostě není motorka. Chápu elektroskútry pro lidi, co dělají 3km od baráku, a vyjde je to pohodlně a levně do práce. Ale mě by to neuspokojilo. To je jak e-cigareta, to je jak kafe bez kofeinu, jak cocacola light, nevím k čemu to ještě přirovnat, a navíc si za to prasácky platit do konce života každých 5 let nový akumulátory?? Dekuji, nechci, JAWA bude jezdit i na naftu, i na ředidlo, i na red bull, a dokud bude co do toho lejt, budu na tom jezdit. A když nebude, tak si postavím parní auto, vodu totiž vždy někde najdu použitelnou (klidně nepitnou) a do pece se dá hodit opravdu skoro všechno! :mrgreen:
Není motorkář ten, co jezdí na hlučným Hárleji proto aby si ho lidi všimli, ale ten, kdo jezdí srdcem, třeba na babettě či skůtru.
Uživatelský avatar
Simson

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 203
Registrován: 10 zář 2011, 11:43
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Piaggio Sfera 125, Hero Winner 50, Yamaha Jog RR
Tuning / úpravy: Snad nějaké budou časem

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod novaka » 22 črc 2012, 12:07

Simson: Níže ti opakuji ještě jednou co jsem napsal ... nikdo tě nenutí, aby jsi si to nekupoval, nepošklebuj se prosím někomu kdo si to ale koupí, nepošklebuj se někomu kdo to vyrábí. On umí počítat a peníze nemusí být to jedno proč si to kupuje. Jinak řeči o cyklobuznách ... no na kole mám najeto opravdu hodně, ale také chodím po městě, jezdím v autě na skútru atd. a všude dýchám ten samý vzduch. Životní prostředí je důležité a často nenávratně poškozované, jak za minulého režimu, zplundrovat a po nás potopa a ať to platí budoucí generace a že za to platíme dodnes + nová zátěž a to jsou motory, hodně motorů.

hmmm kecy o ekoteroristech jsou hloupé a v podmínkách ČR, tedy země, která nemá vlastní širokou surovinovou základnu obzvlášť. Každého napadne, že ropovod ničím nenahradíš. Každý ví, že např. biopaliva nejsou důsledkem ekoteroristů, ale spíš zemědělské lobby. V době, kdy může být cena ropy ze dne na den kdoví jaká a to nejen z důvodu její nedostupnosti, ale i třeba s ohledem na uzavírání rafinerií po Evropě (dovoz je dražší). Navíc je zde ropný zlom. Ropa pro energetiku - velmi drahé. Dostupnost a cena jaderného paliva pro naše elektrárny v budoucnosti, když Čína a Indie začne stavět více jaderek ? No sice jaderek nové generace, ale stejně. Myslíte si, že Německo neví co dělá, když omezuje vlastní jaderky pro které bude možná v budoucnosti palivo velmi drahé ? Kdo nejvíc vydělá na výstavbě větrníků v Německu ? Ekoteroristé ? Víte co jsou stacionární úložiště el. energie pro vykrývaní špiček spotřeby energie ? Kolik energetických koncepcí kolika států jste četli ? Mě v současnosti přijde ze všeho nejvíc na hlavu, že se ropa jen tak pálí v autech atd. Co petrochemie ? Výroba léčiv atd. tj. výrobky s vyšší přidanou hodnotou ? Co emise z aut ? Polyaromatické uhlovodíky, aldehydy atd. ? To chcete neustále dýchat vy a vaše děti ? Ropa je příliš cenná a měla by se zachovat pro příští generace, aby si z ní také něco užili.

Abych se vrátil k motorkám ... jasně, že je fajn, když mám pod sebou pořádný motor a užívám si rychlosti a průjezdu zatáček. I když je dnes spalovací motor projevem dokonalosti a k motorkám patří, tak mě pro ten pocit stačí jen ta vyšší rychlost, dvě kola a z toho plynoucí možnost náklonu a teoreticky mi je jedno na co to pojede. Stejně pořádné motorky se dělaly do konce80 tých let Spíš jde o to jak zachovat ten pocit z jízdy na motorce i pro budoucnost a pokud se někdo dnes pošklebuje nějakému nadšenci, který do toho dá vlastní peníze a i když ví, že to není ekonomické, tak proč ne jsou to jeho peníze. Je nutné budovat novou infrastrukturu a to bez peněz nadšenců, velkých firem a i státu prostě jinak nejde. Dnes nejsme v roce 1900, kdy bylo ropy hromady, ale i v tom roce 1900 se někdo poškleboval nad auty a nutil před nima běhat běžce s praporkem.

PS elektrolyt může být i kapalný a to z polymeru, alespoň se na to řada výzkumných center zaměřuje - nejde jen o kovy. Nechci tady rozebírat problematiku vodíku...mě se líbí tohle:

http://www.hybrid.cz/vodikovy-skutr-burgman-schvalen-pro-zeme-eu
novaka

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 474
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Skútr / moto: Burgman 200

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Simson » 22 črc 2012, 12:58

Novaka: Já nemám nic proti ochraně životního prostředí, ale když vemeš v úvahu recyklovatelnost mnoha "ekologických" věcí, často zjistíš, že ten benzín není nejhorší. Cyklobuzen si u mě nevšímej, to je jen moje zaujatost, proti kolistům, kteří bez jakékoli znalosti dopravních předpisů vyjedou na silnici 1. class a jsou sami sobě nebezpečni. Nemluvě o tom, když tam tahají i své ratolesti, které kličkují ve výrech vzduchu od kamionů.
Pokud jde o ty spousty motorů, tak 100x lepší by bylo, místo milionu elektroskútrů sundat z nebe to nejhorší-letadla! Ropy je málo? Kdybych dostal zadara množství benzínu, co sežere a spálí jedno letadlo, mohl bych rozdávat, jezdit 24hodin denně, a ani do konce života bych půlu nesežral... Když jde o ekologii, letadla jsou mi největším trnem v oku. Dobře, proti těm nic neuděláme, ale co je ekologické na tom, že postavíš na úrodné půdě sluneční elektrárnu???
Já nikomu nebráním aby si kupoval elektromobily, jen říkám, že musí být fakt bohatej... Nemám proti tomu nic, jen jsem napsal, proč bych si to jáááá nekoupil. Pokud moje slova vyznívají moc neekologicky, tak jen informace, jsem na druhou stranu velkým zástancem elektrické trakce v dopravě, ale musí to být trakce, která nezpomaluje okolí. Tj trolejbusy, tramvaje a dráhy. To je první cesta vpřed. Ale ruku na srdce, kdo by jezdil vlakem, to letadlo je rychlejší. Já najezdím vlakem přes 30 000km ročně, a v letadle jsem jel za život 3x, a nemám v plánu se tam vracet. :wink:
Není motorkář ten, co jezdí na hlučným Hárleji proto aby si ho lidi všimli, ale ten, kdo jezdí srdcem, třeba na babettě či skůtru.
Uživatelský avatar
Simson

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 203
Registrován: 10 zář 2011, 11:43
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Piaggio Sfera 125, Hero Winner 50, Yamaha Jog RR
Tuning / úpravy: Snad nějaké budou časem

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod oldik » 22 črc 2012, 13:25

Já jsem letadlem dokonce i letěl :)
objem ničím nenahradíš :-)
DL 650 V-strom K5, X9 500 Evo - prodáno
oldik

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 643
Registrován: 05 dub 2010, 14:41
Bydliště: Brno-venkov

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod novaka » 22 črc 2012, 13:37

Simson:
Ne letadla, ale velké lodě jsou největšími znečišťovateli co se týče emisí v absolutních číslech na jeden dopravní prostředek. JInak ale jde o to, že šetřit se má tam kde je to technicky a ekonomicky nejjednoduší a kde to nejvíc pomůže, tj. asi nebudu řešit širý oceán nebo širé nebe, ale centra měst. Ropný tanker jsem v centru Prahy ještě nepotkal. Letadlo ka kraji Prahy už jo a ano emise z nich jsou problém, ale ne tak hrozný jako polyaromáty, které jsou naadsorbované na mikročásticích a produkují je moderní TDI.

JInak mašiny dnes už v běžné dopravě také nejezdí na uhlí. No někde ještě na naftu. Právě o tom je ta debata ... o vývoji, první elektrická mašina byla také drahá, ke kolejím bylo potřeba instalovat dráty a k tomu další rozvody. Asi těžko se budeme neustále jezdit na klasický benzín. Píšu o budoucnosti a v současnosti jsem řekněme tak na 1/4 cesty. Takže ano, dnes je to drahé, nepraktické a kdoví co ještě - každý kdo někdy vyvíjel nějakou technologii, tak se s tímhle aspektem setka. a setkal se i stím, že ho od toho plno lidí zrazovalo viz. spalovací motor v minulosti. To že jednou bude ropy nedostatek a bude drahá je fakt, že uhlího je v ČR omezené množství, je také fakt, že nám jaderné palivo někdo jan tak nevyrobí a nedodá může být v blízké budoucnosti také fakt - musí se hledat nové cesty a postupně nové odvětví komercionalizovat je také fakt, stejně jako že dnes ropovod ničím nenahradíš.
novaka

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 474
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Skútr / moto: Burgman 200

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Dom999 » 22 črc 2012, 13:54

to je paráda tak mi prosimtě vysvětli proč se řeší automobilovej prumysl kvůli emisím když je to cca 7%´veškerejch emisí na světě proč nedáme teda rovnou krávám na zadek katalizator???? to je děs má to cenu řešit? uděláme s tim něco? zastavíme dobu ledovou? bestak to přijde přišla ikdyž na zemí lidi natožpak auta ještě ani nebyli! néé to nemá cenu řešit!
Maxon Obrázek
Majesty Obrázek
Uživatelský avatar
Dom999

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1847
Registrován: 04 kvě 2009, 22:53
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: V-strom 650
Tuning / úpravy: Jen uzitecny veci (kufry,plexi...) a filtr kn.

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Simson » 22 črc 2012, 14:22

Řešíš města? Ok, prodej skútra, a kup průkazku na tramvaj/metro/trolejbus. V tramvajích nemáš akumulátory, které se musí měnit, a není tak skoro žádný odpad. Trolejbusy detto.
A dokud to tady není, tak mě to netrápí! A když to tu bude, a zakážou mi jezdit na jawě, stěhuju se do ruska! :P
Není motorkář ten, co jezdí na hlučným Hárleji proto aby si ho lidi všimli, ale ten, kdo jezdí srdcem, třeba na babettě či skůtru.
Uživatelský avatar
Simson

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 203
Registrován: 10 zář 2011, 11:43
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Piaggio Sfera 125, Hero Winner 50, Yamaha Jog RR
Tuning / úpravy: Snad nějaké budou časem

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod nedory » 22 črc 2012, 15:52

nemůžeme srovnávat ekoteroristy s ekology. Ekolog je ten, komu záleží na přírodě a životním prostředí a proto se chová tak, aby je nepoškozoval. Ekoterorista je ten, kdo má ekologii jako svůj byznys (typicky Al Gore, Pačaurí, Bursík a pod.).
Nejsem proti ekologii, jsem proti ekoteroristům. Sám se snažím chovat ekologicky, nakolik je v mých silách.
Argumenty mohou dojít, munice nikoli Konfucius
Uživatelský avatar
nedory

750+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 751
Registrován: 27 pro 2010, 11:49
Bydliště: Polná
Skútr / moto: Aprilia Mana 850

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Simson » 22 črc 2012, 16:06

Nedory: Přesně tak!!! :mrgreen:
Já se sice 100% ekologicky nechovám, pokud jde o mé stroje, ale například odpad třídím (což je jedna z nejpodstatnějších ekověcí v naších silách). :wink:
Není motorkář ten, co jezdí na hlučným Hárleji proto aby si ho lidi všimli, ale ten, kdo jezdí srdcem, třeba na babettě či skůtru.
Uživatelský avatar
Simson

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 203
Registrován: 10 zář 2011, 11:43
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Piaggio Sfera 125, Hero Winner 50, Yamaha Jog RR
Tuning / úpravy: Snad nějaké budou časem

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod Dom999 » 22 črc 2012, 17:40

jj tak nějak jinak s Bursíkem je to maličko jinak ale to je jedno.
Maxon Obrázek
Majesty Obrázek
Uživatelský avatar
Dom999

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1847
Registrován: 04 kvě 2009, 22:53
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: V-strom 650
Tuning / úpravy: Jen uzitecny veci (kufry,plexi...) a filtr kn.

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod nedory » 22 črc 2012, 18:50

docela by mě zajímalo, jak jinak. Klidně přes SZ, není-li to zveřejnitelné. díky
Argumenty mohou dojít, munice nikoli Konfucius
Uživatelský avatar
nedory

750+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 751
Registrován: 27 pro 2010, 11:49
Bydliště: Polná
Skútr / moto: Aprilia Mana 850

Re: ElektroSkútr. Má to budoucnost??

Příspěvekod novaka » 22 črc 2012, 20:50

To: Dom999
Přečti si prosím co jsem psal o kousek výš ... psal jsem tam o tom, že je důležité co se děje v centrech měst, tam jsou lidé a proto se řeší auta atd. navíc pokud si někdo postaví velkou loď, tak její životní cyklus je proti autu delší tj. i u lodí se řeší úspory paliv atd. to se projeví až později s ohledem na životnost lodí.

To: Simson
Pokud mohu, tak ve městě využívám MHD, pokud jedu sám a není kdovíjaká zima, tak jedu na skútru a když je to nutné, tak jedu autem - pokud možno ne sám. Zajisté skútrem omezuji okolní prostor minimálně např. při parkování. Ideální by bylo často jezdit na kole, no nejsme např. Zurichu, tak je u nás plno primitivů co si musí proti kolům něco dokazovat a jsou v autě pořád napružení.

To: nedory
AlGora bych se zastal ... on neřeší situaci v ČR, ale snaží se popisovat problém jako celek na úrovni celého světa a jeď se podívat třeba jak se těží ropa v deltě řeky Niger ... zajisté za to může tamní vláda co dovolí. Dobře, když na to někdo upozorní, protože jsou petrochemické firmy co životní prostředí řeší velmi vážně a potom ty co na to kašlou. JInak prosím je fakn, že se chováš "šetrně k životnímu prostředí", nevím co je ale chovat se "ekologicky". Tomu nerozumím.

PS
Já odpad netřídím, protože schválně co se děje se tříděným odpadem v ČR :-)
novaka

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 474
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Skútr / moto: Burgman 200

PředchozíDalší

Zpět na Elektrické skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník