Akumoto

Diskuze o skútrech s elektrickým pohonem.

Re: Akumoto

Příspěvekod Pedros » 06 led 2011, 19:00

Nazdar borci,
já myslím, že tady pořád řešíme neřešitelné. A to - Co je lepší? Už tady myslím kolega jel.en napsal ( zcela správně! ), že porovnáváme hrušky s jabkama. Elektroskútr je městské vozidlo určené na krátké vzdálenosti za mrzský peníz. Nelze porovnat ani s bicyklem, ani s benzínovou motorkou. Leda jen tak povrchně. Jinak je to boj Davida s Goliášem. :D

Já jsem dříve jezdil do práce a po městě autem a tak VŠECHNO porovnávám proti autu. A to je brůtus! Skútřík bude zaplacený co by dup! :P Porovnávat to s benzínovou mašinou mě nenapadlo.

Moc bych si přál, aby sem přispívali hlavně baterkáři, abychom se všichni dozvěděli CO a JAK spolehlivě funguje.

7.1. edit:
A to mě mrzí, že jsme tady jenom dva. Jezdil jsem po Brně jen pár měsíců a už znám osobně další 3 piloty na Akumoto. Další borci jezdí u "spřátelené konkurence" a hafo borců jezdí také na starších modelech. Bohužel každý není takový pisálek jako my s Žabákem. Hoď voko na tento už rok starý článek.
http://auto.idnes.cz/lide-setri-za-benz ... otorky_fdv

A bude nás stále víc a víc! :D
Naposledy upravil KYBLOS dne 17 lis 2013, 15:07, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Uživatelský avatar
Pedros

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 21
Registrován: 19 pro 2010, 17:09
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Akumoto 600/L120

Re: Akumoto

Příspěvekod jel.en » 07 led 2011, 12:10

jako abych pravdu řekl, docela mě tohle vozítko začíná zajímat čím dál víc.Bohužel je to tu (baterkářství celkově) pořád v plenkách a pořizovací náklady jsou hodně nad mojí představu.
Jsem despota a ignorant...
Jo a taky mi lidi dost často říkají že jsem.... Ehm... Něco co je dolejc pod pupíkem :-D :-p
jel.en

1500+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 1928
Registrován: 02 úno 2007, 18:01

Re: Akumoto

Příspěvekod Pedros » 07 led 2011, 13:13

Nemusíte porovnávat náklady s mým "Mercedesem". Na trhu jsou i levnější stroje jako např. A300 za 32.000,-Kč, nebo Xsg za 25.000,-Kč.
Nic dobrého Vám nebude nikdy dost dobré! :( A možná i proto jsme tady jenom 2 baterkáři. Škoda. :cry:

Všechny naše stroje dojedou ve městě spolehlivě tam, kam potřebujeme. :!: Na nic jiného určené ani nejsou.
Plazení do kopce je pouze jeden z momentů. Nežijeme v Alpách.
Dojezdy do 100km jsou naprosto dostatečné. Ty najezdíš denně víc? Na víkendy po republice mám auto i s rodinou.

Chlapci, nebojte se, nezlobím se na Vás. Beru to s nadhledem. :D

Baterkáři jsou drsoni! :lol:
Naposledy upravil KYBLOS dne 17 lis 2013, 15:08, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Uživatelský avatar
Pedros

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 21
Registrován: 19 pro 2010, 17:09
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Akumoto 600/L120

Re: Akumoto

Příspěvekod _Tom_ » 07 led 2011, 14:12

myslím, že je to důležitý moment. První uživatelé aku skútrů vydržte, jednou to budou informace k nezapacení. až budou ti, nevěřící tomášové za 10let pokukovat po elektropohonech, rádi otevřeme stará témata
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: Akumoto

Příspěvekod jel.en » 07 led 2011, 14:42

8steve píše:... Ale to je jako kupovat si na dojizdeni do prace Veyron :mrgreen:

Ale to je jako by jsi napsal, že kdo má dejmetomu Superba, má mít ještě na dojíždění do práce nejlevnější Fábii...Podle mě nejde ani o to kolik je nákupní hodnota scoota, ale jeho provozní náklady.A to je největší deviza baterek :wink:

Ještě dotaz: Jak je využitej prostor, kde u benzínového scoota je airbox a motor? Potom ještě, jak je to s výměnou zadní pneu?
Jsem despota a ignorant...
Jo a taky mi lidi dost často říkají že jsem.... Ehm... Něco co je dolejc pod pupíkem :-D :-p
jel.en

1500+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 1928
Registrován: 02 úno 2007, 18:01

Re: Akumoto

Příspěvekod _Tom_ » 07 led 2011, 15:28

pár let a bude jasno, každopádně podle mě zajímavý směr, jen zatím ne 100% náhrada spalováku
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

Re: Akumoto

Příspěvekod Zabak » 07 led 2011, 15:30

Ahoj chvilku tu clovek neni a uz je tu takova debata. Jak uz jsem psal nekolikrat a uz i nekteri zvas vi tak v soucasnosti za relativne kratkou dobu nejde urcit co je vyhodnejsi jestli elektrika nebo benzin to ukaze az cas. Uz jsem to tu psal, je to otom, ze u benzinu clovek ma nizke porizovaci naklady a vyssi provoz a u elektriky je to na opak vysoke porizovaci naklady a nizke naklady na provoz, kdy je to obdobi, kdy se to potka a jestli se to potka, zatim nevime a ukaze cas.
Co se tyce vymeny zadniho kola (myslim tim plaste) tak tu by mel provadet jen autoryzovany servis, protoze zadni kolo je odlitek z hliniku a obsahuje motor a tedy mohlo by dojit k poskozeni, pokud nebudou pouzity spravne nastroje.
Jinak jak uz napsal pedro mi co jsme se rozhodli pro elektriku jsme puvodne resili nejakou nahradu za dopravu autem a ta je ve srovnani se skutrem (at uz benzin a nebo elektro) obrovska, kdyz vemu jen naklady na cestu (nic vic, aby me nekdo nechytal za slovo) tak u me to za jednu cestu do prace a zpatky (cca 16km) dela rozdil auto skutr 55-60kc a teda rocne (cca 9 mesicu po 20 prac dnu) 9x20x55 nejakej 9900,- a ty zbyli tri mesice proste nejak projezdim bud na skutru nebo autem a nebo MHD navic jezdim i ovikendu. Je fakt, ze proste dojizdet "dal" a mimo mesto (mala maximalka) stim asi moc nejde.
Zabak

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 30
Registrován: 30 pro 2010, 21:23
Skútr / moto: Akumoto 600

Re: Akumoto

Příspěvekod Pedros » 07 led 2011, 15:38

Jel.ene
s výměnou zadní pneumatiky je to pro nás bohužel neřešitelné. Pneu s ráfkem je vlastně část elektromotoru a proto pouze odborník umí a může demontovat rotor a stator. Pokud píchnu zadní kolo, tak pro mě je jediné řešení sprej do ventilku a hajdy do servisu.

8steve
a tohle by se ti líbilo? http://www.hybrid.cz/clanky/elektricky- ... -ke-startu

Tome,
my ale nejsme náhrada spalováku. My jsme "vrtulník" a vy jste "letadlo". Oba létáme, ale každý jinak. :wink:
Naposledy upravil Pedros dne 07 led 2011, 15:44, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Pedros

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 21
Registrován: 19 pro 2010, 17:09
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Akumoto 600/L120

Re: Akumoto

Příspěvekod Neos50 » 07 led 2011, 15:44

8steve píše:
Neos50 píše:
8steve píše:Proste pokud do nakladu zapocitas vymenu akumulatoru, tak uz nemuzes tvrdit, ze jezdis "zadara" ale naklady budou srovnatelny s benzinovymi stroji a zbyde jen vyssi porizovacka. Takze jedine snad to pred vymenou aku prodat

Aspon tak nejak to vidim :?

ty jsi se hodně zařek na elektriku,co? :-D taková úvaha..padina vodník s nikasilem v momentě kdy se kousne na tvrdo ve válci i na klice a nebo ti odjede nějakejch 20-25 tis km tak jsi tam 5-6 tis na generálce motoru ani nemrkneš :-D baterka má deklarovanou životnost 2000 cyklu..kdyby vydržela jen polovinu tak je to 1000 s dojezdem budeme taky šetřit tedy ne 120 km ,ale tak 80 tak my vychází 80 000 km a i kdyby byla živonost je čtvrtinová tak je to pořád 40 000 km :shock: pořád mi to vychází dobře,ale i kdyby ta baterka vydržela 6-7 let což si dovolim typnout ,že s dobrou údržbou vydrží tak jsi na stejnech nákladech jako u benzina bo baterka stojí tušim kolem 7000,- a to do toho nepočítam provozní náklady :-D..jen mě zatim pořád straší pořízovačka :?


tvoje uvaha ma trhliny. znackova padina vydrzi mnohem vic nez nejakych 20tis km a pritom ma vetsi vykon, to zaprve. Za druhe, vydrz baterky vidis az moc optimisticky (ale to se zatim neda rict). A konecne za treti, cena baterky je brutalne jinde nez tvych smesnych 7000 :wink: NAvic na spalovaci motor mas 2roky zaruku, nekde i 3. Na baterku 6mesicu. A jeste si prisadim, ze vydrz elektromotoru taky nebude nekonecna, vyrobce uvadi AZ 100tis, coz muze taky znamenat tretinu :|

Samozrejme nejsem vubec proti elektrice. Jen rikam, jak to zatim vidim :wink:

nevim co pořád máš s tim výkonem ten u tohohle typu pohonu neni prioritní :D s baterkou jsem dávál i 1/4 životnosti což už tu padlo několikrát ,že je reálný :)..cenu baterky cituju od prodejce se kterym jsem mluvil na jedný předváděčce,ale nevim jestli myslel tu ferytickou nebo ještě Li-pol(ion) to si opravdu nepamatuju a ohledně motoru kterej je zcela bezkontaktní..nevidim důvod proč by to nenajel i když je to asi nadnesený ,hlavně ložiska :)..akorát tě trochu umravnim s tim nájezdem KM u benzina..motory trochu dělam a dřív jsem dělal hlavně malý 2T motory a žádnej bez ať už částečný nebo úplný generálky nenajel víc jak 30 spíš něco kolem 20 a to mluvim o značkovejch.Ale třeba se pletu..jsem jen prosťáček z malého městečka rukama se živící a motorkama se bavící :-D:-D
Uživatelský avatar
Neos50

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 618
Registrován: 20 lis 2007, 19:24
Skútr / moto: Piaggio Sfera 50 RST
Tuning / úpravy: Malossi multivar,Karbec Naraku 17,5 tvrdší spojkový pružinky,výfuk teprve bude :-D

Re: Akumoto

Příspěvekod j3nda » 07 led 2011, 17:28

kdyby stala baterka tech 7000 tak se zde nemame o cem bavit, jenze baterka do L85 jeste nedavno stala kolem 35000 coz mam potvrzene od znameho a do L120 jsem to dotedka nikde nenasel ale bude to jeste brutalne nekde jinde - podivej se jenom na rozdil ceny techto dvou skutru - krome baterky tam moc rozdilu urcite nenajdes
velkou generalku spalovaci 2t padiny udelas za necele 4000 kdyz si to udelas sam (myslim tim vymenu valce, hlavy, pistu, krouzku, kliky a lozisek) a kolikrat to neni problem udelat jeste mnohem za min, pac kazdej tuni a skoro nejete seriove dily koupis za pusinu, pokud chces dat tuningovou kliku tak si samo priplatis, ale to uz jsme zase nekde jinde, navic kolikrat staci pouze vymenit loziska a udelat vybrus

ja fakt nevim kolik ta baterka tedkon stoji, tech 35000 za baterku slo pres pojistovnu v ramci skodni udalosti a bylo to pred rokem
dealeri cenu baterii nikde neuvadej coz je mimochodem hodne nesolidni, tak treba nam to osvetli nekdo ze zdejsich uzivatelu - jiste si to zjistovali, na co se maji pripravit :wink:
na foru hybrid.cz jsem kdysi nalezl akorat zminku a bylo to pres 30000 za baterku pro L85 co si pamatuju, zkusim to najit
a kdyz se podivas na ten 16000 rozdil ceny skutru L85 a L120 muzes si z toho lecos domyslet...

zato jsem pro predstavu nasel americke ceny, ktere byvaji podstatne nizsi - jestli jsem to spravne pochopil, tak treba L85 by mela obsahovat 2baterky http://www.pingbattery.com/servlet/the- ... PO4/Detail - takze to mame 1200USD vcetne postovneho do CR, kdyz zapocitam clo a DPH, tak mi to vychazi na 29000,- za baterku do L85 a zkus si pak uplatnit zaruku :D

nase ceny budou podstatne vyssi a co teprve baterka do L120

2neos50: co ty na to, jeste to chces srovnavat s GO spalovaci padesatky :?:
Naposledy upravil KYBLOS dne 17 lis 2013, 15:09, celkově upraveno 3
Důvod: Citace posledního příspěvku. Sloučeny dva příspěvky pod sebou.
Obrázek
Uživatelský avatar
j3nda

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 684
Registrován: 19 srp 2010, 23:30
Skútr / moto: Kymco Agility City 125
Tuning / úpravy: Kufr Givi E300N

Re: Akumoto

Příspěvekod Zabak » 07 led 2011, 20:50

Zkontaktoval jsem jednoho prodejce v Brne a on mi napsal cenik baterii pro A600.
L40 52V/15Ah 8kg 11000,-
L65 52V/20Ah 12kg 18000,-
L85 52V/2x15Ah 2x8kg 24000,-
L120 52V/50Ah 24kg 37000,-
Pro vase info.
Zabak

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 30
Registrován: 30 pro 2010, 21:23
Skútr / moto: Akumoto 600

Re: Akumoto

Příspěvekod j3nda » 07 led 2011, 20:59

super, diky za info, je videt, ze ty to mas opravdu zmaknuty, ja to nikde nemohl najit
je to cena s DPH? tim by se dostali na ceny v USA + DPH
kazdopadne i tak je to slusna darda
Obrázek
Uživatelský avatar
j3nda

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 684
Registrován: 19 srp 2010, 23:30
Skútr / moto: Kymco Agility City 125
Tuning / úpravy: Kufr Givi E300N

Re: Akumoto

Příspěvekod Zabak » 08 led 2011, 12:35

Uvedene ceny jsou z DPH za kompletni baterii v cetne BMS a nabijecky na danou baterii. Tu nabijecku jeste proverim, ale myslim ze jsem to nepopletl takze je to za komplet (Baterka s vestavenou BMS a k tomu nabijecka) .
Zabak

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 30
Registrován: 30 pro 2010, 21:23
Skútr / moto: Akumoto 600

Re: Akumoto

Příspěvekod wictor » 08 led 2011, 13:42

:shock: :shock: :shock: Tak takovou cenu baterií jsem nečekal. To, že to bude částka vysoká bylo samozřejmostí, ale cena té nejdražší baterie mě opravdu dostala. V takovém případě je záruka 6 měsíců opravdu žalostně málo!
Uživatelský avatar
wictor

Moderátor
 
Reputace: 43
Příspěvky: 3782
Registrován: 16 črc 2009, 21:00
Bydliště: Praha
Skútr / moto: HONDA SW-T 400

Re: Akumoto

Příspěvekod jel.en » 08 led 2011, 13:57

Taky jsem čekal o fous menší cenu.
Ale zeptám se:pokud si pořídim skútra s baterkou L40 52V/15Ah a po nějakejch letech mi odejde do věčných lovišť můžu dát do původního scoota baterku L120 52V/50Ah ? Nebo už jsem dosmrti odsouzenej na tu nejslabší baterii :roll:
Jsem despota a ignorant...
Jo a taky mi lidi dost často říkají že jsem.... Ehm... Něco co je dolejc pod pupíkem :-D :-p
jel.en

1500+
 
Reputace: 19
Příspěvky: 1928
Registrován: 02 úno 2007, 18:01

PředchozíDalší

Zpět na Elektrické skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník