Přídavná světla

Diskuze o doplňcích a příslušenství. Pomoc s výběrem, rady a doporučení.

Re: Přídavná světla

Příspěvekod koftun » 01 lis 2016, 16:26

docela to dává smysl - zrovna včera jsem potkal holku na skútru, která dávala přednost a stála ke mně bokem. bylo šero a z mýho úhlu skoro nebylo vidět, že tam někdo vůbec je.
Uživatelský avatar
koftun

100+
 
Reputace: 4
Příspěvky: 100
Registrován: 21 úno 2011, 18:42
Skútr / moto: Yama Vity - prodáno, Yukáč City - totální stavba
Tuning / úpravy: City - komplet tunning...

Re: Přídavná světla

Příspěvekod JardaB » 01 lis 2016, 18:31

Dalas píše:Jako, že jsem si to zavařil tím, že jsem jel po hlavní? :D Možná ten nákres není detailně propracovaný-nejsem grafik :mrgreen: ale není to jako nájezd na dálnici apod, ale normální T křižovatka, malinko "protáhlejší", ale s tím, že řidič z vedlejší musí-měl by přibrzdit a víc se porozhlédnout, jestli opravdu něco nejede. Možnosti jsou: bud mě přehlídl (kvůli neviditelnosti skútru), nebo nebyl odtadyma a myslel si, že má přednost zprava a nevšiml si značky, nebo byl lízlý-zfetovaný. Prostě jel, aniž by zpomalil a zjistoval jestli má volno..profrčel to jak kdyby byl bůh silnice. Nastěstí to bylo ojedinělé, ale i tak mě to zneklidnilo, ohledně boční viditelnosti skútru. Auta jsou sice na tom podobně, ale tam by to odnesl jen nějaký případně ťukanec, ale na skútru by to mohlo dopadnout daleko hůř.

===
Nikdo nezpochybňuje právní stav věci. Jen jsem tě upozornil, že na dvoukolce bývají následky střetu horší a proto je dobré myslet i za jiné řidiče. Jednou z typických situací je pohyb v mrtvé úhlu, kdy musíš počítat s chybou řidiče plechovky. Pokud s tím nepočítáš, vystavuješ se problému ač si jej nezavinil. Rozmlácenej v nemocnici, či na vozejku, můžeš 100x říkat, že někdo jinej byl blxxc. Už ti to nepomůže.

Pokud nebudeš počítat s chybami jiných vystavuješ se vyššímu riziku a následky krizové situace si ponese ty sám. A o tom proč ten řidič udělal chybu budeš moci teoretizovat do nekonečna od: arogantní blbec, ... po, .... starý dement.
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1671
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Přídavná světla

Příspěvekod Lachtan » 01 lis 2016, 19:07

Co třeba totok.Tak jsem to kdysi řešil já.http://www.rajce.net/f1111534818 Tu samou pozičku jsem měl i vpředu.Spínáno se světly.To samé budu v zimě dělat i na Xcitingu.
Uživatelský avatar
Lachtan

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 39
Registrován: 30 črc 2014, 13:36
Bydliště: Bílá Hlína
Skútr / moto: Kymco Xciting 500i

Re: Přídavná světla

Příspěvekod tomkob1980 » 01 lis 2016, 22:07

Opravdu to mohlo být jak píše JardaB - mrtvý úhel. A to by ti žádný světýlka stejně nepomohly. Kdysi se mi to stalo v autě a taky mě to docela vyplašilo. Tenkrát by to byla moje vina, protože jsem se připojoval do průběžnýho pruhu, a to dokonce i přesto, že jsem opravdu poctivě sledoval zpětné zrcátko a připojovacím pruhem jsem jel dostatečně dlouho. Když obě ty auta udržují konstatní rychlost, tak to jedno jede prostě pořád v mrtvém úhlu. Opravdu chce si na to dávat pozor.

Do přidělávání různých světel bych se opravdu nepouštěl. Už jen kvůli buzeraci, která je v současnosti na STK. Zkusil bych nějaké reflexní pásky, které jdou snadno sundat. Mrkni jak to pořešil g@briel...
Uživatelský avatar
tomkob1980

250+
 
Reputace: 141
Příspěvky: 352
Registrován: 22 dub 2011, 22:38
Bydliště: Vodňany
Skútr / moto: Yamaha X-MAX 400 IRON MAX, Yamaha MT 09 Tracer

Re: Přídavná světla

Příspěvekod g@briel » 01 lis 2016, 23:02

dej si na skútra co chceš,ale já bych světla nepřidělával . . . koukni sem helmy-oble-eni-f59/reflexni-vesta-t13279-75.html#p306462 ke konci jsem trochu spamoval vlákno o vestě,ale myslím,že to tam taky patří
Honda Forza 125 ABS-šedá matná metalíza Cynos (12.4.2016) http://gagi.motorkari.cz
Yamaha Neo´s 50 2T - po 6ti letech prodaný s poctivým nájezdem 10260Km
Uživatelský avatar
g@briel

500+
 
Reputace: 26
Příspěvky: 603
Registrován: 02 dub 2010, 16:43
Bydliště: Milovice(CZ),Snina(SK)
Skútr / moto: Honda Forza 125 ABS - Šedá matná metalíza Cynos
Tuning / úpravy: reflexní proužky na kola,přilba HJC IS-MAX II fluo green

Re: Přídavná světla

Příspěvekod Dalas » 02 lis 2016, 00:28

JardaB: vzdyt jsem psal, ze si davam i pozor na ty, kteri jedou po vedlejsi..zkus si to prosim znovu precist ;-) Kdybych si pozor nedaval, tak bych mozna ani nenapsal tyhle prispevky. Navic ja, jezdim vseobecne pomalejc, tim mam vic casu na vyhodnoceni ruznych potencionalnich nebezpeci v silnicnim provozu a jako bonus, se muzu i vic kochat 8) Ale samozrejme uplne dokonaly nejsem a stat se muze i presto neco a proto bych rad co nejvic eliminoval to, kde ja osobne vidim ruzne "nedostatky".
Dalas

250+
 
Reputace: 36
Příspěvky: 396
Registrován: 28 srp 2012, 22:05
Bydliště: Uherskobrodsko

Re: Přídavná světla

Příspěvekod forester » 02 lis 2016, 11:00

JardaB píše:Nikdo nezpochybňuje právní stav věci. Jen jsem tě upozornil, že na dvoukolce bývají následky střetu horší a proto je dobré myslet i za jiné řidiče. Jednou z typických situací je pohyb v mrtvé úhlu, kdy musíš počítat s chybou řidiče plechovky. Pokud s tím nepočítáš, vystavuješ se problému ač si jej nezavinil. Rozmlácenej v nemocnici, či na vozejku, můžeš 100x říkat, že někdo jinej byl blxxc. Už ti to nepomůže.
Pokud nebudeš počítat s chybami jiných vystavuješ se vyššímu riziku a následky krizové situace si ponese ty sám. A o tom proč ten řidič udělal chybu budeš moci teoretizovat do nekonečna od: arogantní blbec, ... po, .... starý dement.

Správne zhrnutie od JardaB a doplním len graficky načo si máme dávať najviac pozor.
Nehody.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 651
Příspěvky: 5469
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Přídavná světla

Příspěvekod Dalas » 02 lis 2016, 15:48

Když se forester koukneš na YT, což se už určitě koukla spousta z nás, na různé motocrash, tak tyhle ty "konfliktní situace" jsou tam jak přes kopírák. Hlavní důvod? -nepřiměřená rychlost. Ano,stát se může i když se motocyklista nebo plechovkář snaží sebevíc předvídat a je mu to prd platné. Ale takových nehod není mnoho a nejsou tak fatální. Ale to už patří do jiného vlákna.
Dalas

250+
 
Reputace: 36
Příspěvky: 396
Registrován: 28 srp 2012, 22:05
Bydliště: Uherskobrodsko

Re: Přídavná světla

Příspěvekod Badarala » 03 lis 2016, 11:54

Jen k tomu mrtvému úhlu a připojování se do průběžného pruhu, což platí pro přejíždění z pruhu do pruhu kdykoli... Je to sice 23 let, co jsem při škole chodil do kursu řpB, nicméně doufám, že se to učí stále.
Učitel nám doslova vtloukal do hlav, že při přejíždění do vedlejšího pruhu se podíváme do zrcátka, OHLÉDNEME (stačí mrknout na zlomek vteřiny), a teprve potom přejedem. Tím se eliminuje mrtvý úhel.
Vyžadoval to i komisař u zkoušky, a pokud to někdo neudělal, vyhodil ho. Ten zvyk mi zůstal dodnes, a jakkoli to vypadá neuroticky, v jednom ze stovek ohlédnutí tam fakt jede něco, co v zrcátku nebylo, ačkoli jsem koukal pečlivě a několikrát.
Badarala

750+
 
Reputace: 312
Příspěvky: 971
Registrován: 27 říj 2013, 23:07
Bydliště: okres Litoměřice
Skútr / moto: N-max / Suza
Tuning / úpravy: běžné doplňky pro každodenní užívání

Re: Přídavná světla

Příspěvekod kerim7 » 03 lis 2016, 13:36

Jednou mne vezla v autě slečna, co se opravdu pořád ohlížela. A nebylo to na zlomek vteřiny, to ani nejde. Jak já se tenkrát na té dálnici bál!!! To už nikdy nechci zažít. Dívám se do zrcátka pořádně, do vnitřního i do vnějšího. Proto tam jsou, aby se koukalo stále dopředu, aspoň periferně. Může vyběhnout zvíře, v horším případě člověk, spadnout nějaký náklad... Neotáčel bych se ani za zlaté prase. Je pravdou, že v zrcátku se dá něco přehlédnout, ale proto koukám do zrcátka i když nechci předjíždět ani odbočovat. Prostě je dobré vědět, jestli se na mne někdo lepí nebo mám za sebou volno. Mít prostě přehled. Platí to na moto i v autě. A přejíždění do vedlejšího pruhu pomalu, s blinkrem, v klidu. Pak má i potenciálně ohrožené vozidlo šanci vytroubit mne nebo v rámci možností uhnout nebo jinak odvrátit kolizi. Prostě to tam neposlat bez blinkru a jako prase, pak je přehlídnutí fatální.
kerim7

500+
 
Reputace: 68
Příspěvky: 635
Registrován: 16 říj 2014, 08:18
Bydliště: Nymburk
Skútr / moto: Honda Vision, Honda CMX 500, byla Silvuška SW-T400
Tuning / úpravy: Obrysovky LED

Předchozí

Zpět na Doplňky a příslušenství

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník