Nádoba na benzín

Diskuze o doplňcích a příslušenství. Pomoc s výběrem, rady a doporučení.

Re: benzín

Příspěvekod Maikl » 28 kvě 2009, 07:22

Tak já mám nádrž taky na 7l ujedu na ni zhruba 270-280Km a řídím se pouze ukazatelem paliva a naprosto v pohodě, rezervu mám 1,2l když se mi rosvítí konťolka na displeji mám plné "R" po ujetí cca 20km se podbarvení rezervy zmizí nejspíš proto že je tam už mín jak 1l a to znamená šupajdá k nejbližší benzince :mrgreen:
A vozit sebou petku... to radši ne... nechci být kosmonautem... i když prý je tam nahoře tak krásně... :mrgreen:
Uživatelský avatar
Maikl

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 98
Registrován: 26 úno 2009, 09:41
Bydliště: Bílovice nad Svitavou
Skútr / moto: Aprilia SR50 Factory
Tuning / úpravy: Seriovka,bez restrikce

Re: benzín

Příspěvekod KYBLOS » 28 kvě 2009, 07:36

kraken.99: nervózní sem byl no. Sem v tomhle prostě psycho. Jak jedu už dloho, moc začnu přemýšlet - jedu dloho, tolik kilometrů, kde sem to nabíral benzín, to už si nepamatuju, ale už je to dlouho, kolik je v tý nádrži, bude mi to stačit k další pumpě, kde je tu vlastně další pumpa atd... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gek: No to s tou pistolí znám no. Mě to sice šlape ok, ale jak chci fakt plnou, musím to co říkáš, koukat do hrdla. Blbý je, že občas mi to i lehce přeteče :roll:

Maikl: Já nikdy nezkoušel kolik bych přesně najel na nádrž, ale když si vezmu, že spotřebu mám 3.8l/100km, nebo sem aspoň měl u minulý hlavy, myslím si, že to bude stejný, páč je to stejná jenom nová hlava, tak bych měl najet na plnou cca 180km, možná chloupek navíc no. De vo to, že se snažím blbec přemýšlet dopředu a já kolikrát na to sednu, jedu, vůbec nevím kam to jedu a jediný co mě zajímá, že jedu. Prostě mě to baví. Takže nevím kde bude další pumpa, před sebou lesy atd..., mapu většinou sebou nemám, GPS to je na mě trošku luxus a tak pro jistotu doberu na první pumpě no. 8) Když na mě promluví na tý pumpě třeba německy, je mi jasný, že sem přejel, tak začnu hledat cestu domů :mrgreen:
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 20:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: benzín

Příspěvekod Maikl » 28 kvě 2009, 07:44

Co jsem ještě zapoměl dodat ohledně tankování,pokud chci plnou až po hrdlo, tak samozdřejmě musím taky cvakat jak blbec a to to mám ještě oto zajimavější že když natankuji poprvé až po hrdlo tak nevím co se děje ale začne mi to u hrdla bublat hladina pomaličku padá a ještě víc jak 2 decka tam dostanu, a pod skutem sucho... :mrgreen: to je asi ta schovaná piďi petka... :D
Uživatelský avatar
Maikl

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 98
Registrován: 26 úno 2009, 09:41
Bydliště: Bílovice nad Svitavou
Skútr / moto: Aprilia SR50 Factory
Tuning / úpravy: Seriovka,bez restrikce

Re: benzín

Příspěvekod janowo » 28 kvě 2009, 07:46

U mého Maxe je nádrž na 12.5 l,což je dostačující,ale sem tam vemu plastový 5ti litrový kanistr na doplnění sekačky a pily.Jenom nechápu,že když se mi rozsvítí kontrolka rezervy paliva,začne mi na displeji počítat počet km. na rezervu.Jednou jsem to nervově vydržel až do 45 km. apak raději natankoval.Když chci nádrž plnou,tak musím pistoli povytahovat.
Uživatelský avatar
janowo

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 381
Registrován: 22 lis 2008, 16:23
Bydliště: PŘIBYSLAV
Skútr / moto: Yuki 125 spree,Yamaha x-max 250
Tuning / úpravy: trochu karbon.folie po pádu

Re: benzín

Příspěvekod KYBLOS » 28 kvě 2009, 07:48

Maikl, ne to je vzduchová bublina :mrgreen: Když s tím v tu chvíli lehce zatřepeš, klesne ti rychlejc 8) Myslím se skůtrem, ostatní by mělo být kleslý normálně, chápeš ju? :mrgreen: No a nebejt to vzduchovou bublinou, tak ta nádrž je různě tvarovaná a může to postupně teprve stéct do určitých bočních míst atd...
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 20:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: benzín

Příspěvekod Maikl » 28 kvě 2009, 08:01

Jo jo maš recht,tak nějak to bude,taky mě to už napadlo. A co se týče natvarování nádrže tak to se talijánům tedy skutečně povedlo :D tolik patvaru jsem na vlastní oči ještě nikdy neviděl a to radši nemluvím o nádržce na olej, to už musí být naprostý unikát stači co je vidět a že toho zrovna vidět moc není ale i to stačí,prostě nejspíš vyrobily moto samotné a pak nejednou blik, kam dáme nádrž a nádržku, a jeden taloš řekl nějak ji tam dostanem stuj co stuj a nakonec se podařilo... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Naposledy upravil KYBLOS dne 20 bře 2013, 17:50, celkově upraveno 1
Důvod: Citování posledního příspěvku
Uživatelský avatar
Maikl

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 98
Registrován: 26 úno 2009, 09:41
Bydliště: Bílovice nad Svitavou
Skútr / moto: Aprilia SR50 Factory
Tuning / úpravy: Seriovka,bez restrikce

Re: benzín

Příspěvekod kaaduh » 28 kvě 2009, 08:52

tak díky za vyčerpávající odpovědi :D
Uživatelský avatar
kaaduh

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 59
Registrován: 09 kvě 2009, 05:12
Bydliště: Ústí nad Labem, tel: 606692901
Skútr / moto: Suzuki Burgman 400

Re: benzín

Příspěvekod VamB400 » 28 kvě 2009, 09:50

" Maikl" tankovat nádrž do vzduchových kapes si myslím není zrovna rozumné. Hlavně né v letním počasí. Vím, dnešní materiály použity na nádrže jsou dost dobré, ale stejnak ..., nedělal bych to. Sorry, ale musel jsem to napsat. :D

Co se týče benzínu na cesty:
mám Neos50 a K400. Snažím se tankovat vždy když jsem skoro na dně, páč všichni víme, že se tam toho moc nevejde. Ale to neznamená, že nehlídám hladinu a okolní benzinky. Myslím, byl dotaz na spotřebu malé a větší kubatury. Neos50 jezdím do 3l. a s K400 do 4l. U větší kubatury můžeš jet na čvrt / půl / plný plyn, ale u 50-ky skoro vždy na 3/4 plynu. 8)
Ten co se vrátí v pořádku domů, je vždy vítěz.
Uživatelský avatar
VamB400

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 138
Registrován: 26 črc 2007, 19:58
Bydliště: Vamberk 608 66 88 57
Skútr / moto: Yamaha 50; Burgman 400 K8; dříve Simson 50; MZ 150

Re: benzín

Příspěvekod Maikl » 28 kvě 2009, 10:08

Čoveče maš asi pravdu, ale pokud to tak neudělám tak tam těch 7l prostě nedostanu, jednou se mi podařilo 7,2l ale to jsem v podstatě nedojel skubala a brala už poslední kapky.Jinak pokud natankuji až po hrdlo zavřu nádrž shodím ji ze stojanu a pak znovu mrknu tak hladina spadne a je v podstatě plná nádrž tak nevím nejspíš tam někde nějaká malá rezerva na rozpínavost bude,ale i tak benzinku doma nemám, takže pokud natankuji plnou stejně musím pár kyláků ujet takže hladina stejně ještě klesne. :D
Naposledy upravil KYBLOS dne 20 bře 2013, 17:50, celkově upraveno 1
Důvod: Citování posledního příspěvku
Uživatelský avatar
Maikl

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 98
Registrován: 26 úno 2009, 09:41
Bydliště: Bílovice nad Svitavou
Skútr / moto: Aprilia SR50 Factory
Tuning / úpravy: Seriovka,bez restrikce

Re: benzín

Příspěvekod Mitja » 28 kvě 2009, 10:52

A ja si domu loni poridil 10l kanystr, takze doma benzinku mam :). Jinak nadrz mam v vzadu a vidim primo rovne do ni tou dirou, takze zasunu pistoli lehce pod okraj a tankuju dokud nevypne. Jen to teda obcas peni a pak vypne driv. S kanystrem se musim asi 4x divat dovnitr abych to neprelil.
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 , Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 ,
CPI Popcorn, 50 ccm, '03
Uživatelský avatar
Mitja

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 261
Registrován: 16 úno 2009, 11:51
Bydliště: Ostrava / Studénka
Skútr / moto: CPI Popcorn 50ccm, '03
Tuning / úpravy: rovne koleno, omezovac pryc, vetsi tryska

Re: benzín

Příspěvekod janon » 28 kvě 2009, 12:25

Ja tankuju vzdy do max plna, necham misto akorat na zatku. Kdybych tankoval jak pisou u pumpy, tak natankuju max 11l max, kdyz to pozvolna vytahuju a obcas se skutrem zaklepu a docintam, tak bezne tankuju 13.5-13.8l. Nadrz je podle vyrobce, na 14l A nejakou roztaznost neresim. Dnesni zatky, jsou na to staveny. Stejne po par km, to z hrdla zmizi. Delam to takhle od jakziva.
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
nyni je Honda Silver Wing 600 najeto 105 000 km (ja 87 000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 189
Příspěvky: 2729
Registrován: 02 říj 2006, 20:36
Bydliště: Praha

Re: benzín

Příspěvekod kraken.99 » 28 kvě 2009, 14:14

dělal jsem to takhle u majdy taky u píža už to nejde je to jinak řešený a když povytáhnu pistoli tak přeleju
tel.777 55 22 12 email:kraken.99@seznam.cz skype:kraken.99
Uživatelský avatar
kraken.99

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2885
Registrován: 28 dub 2007, 19:41
Bydliště: Chrustenice
Skútr / moto: Suzuki Burgman 650exe 08

Re: benzín

Příspěvekod vicena » 28 kvě 2009, 22:07

Tak koukám, že je potřeba vložit trochu technické osvěty.
Co se hořlavosti týče, sami asi tušíte, že je benzín hořlavý. Je, a to tak, že velmi. Má velice nízký bod vzplanutí,
to je teplota, při které se nad hladinou vytvoří takové množství par, které se po přiblížení plamene vznítí a ihned uhasne. Nepamatuju si to z hlavy, ale benzín měl teplotu pod 0 stupňů.
Patří do 1. třídy nebezpečnosti s bodem vzplanutí do 21 stupňů.
Lidově řečeno - může bouchnout, i když je kosa.
Statický výboj může benzín zapálit, a nejen z pet flašky.
Silonové vlákna oděvů, plasty, třecí součásti, všecko tvoří statický náboj, který se vybije výbojem.
Já mám takovou mikinu od Protolu, a strašně mě kope nákupní vozík v supermarketu.
Ženské ve zbrojovkách v pyroprovozech měly a mají zákaz nosit silonové spodní prádlo, a při vstupu do budov se všichni museli chytit zemněné tyče.
Plastové kanistry na paliva a oleje jsou ze spec. materiálu, ale tankování do petek je nebezpečné. Také se nesmí tankovat do obalů od potravin, to kvůli náhodnému požití.
Správný postup tankování:
Zastavím, vypnu motor. Nezávislé topení je třeba vypnout již před příjezdem k pumpě, aby vychladlo, tak máte-li
na scootu bufíka, tak na to myslete. 8)
Nádrž by se měla otevírat jednou rukou, druhá má spočívat na kostře vozidla. Po uchopení výdejní pistole se nejprve volnou rukou opět chytit za kostru, teprve poté "zasunout" :D :D -pistoli do hrdla.
Cílem hry je zabránit výboji a vyrovnáním hladiny statického napětí.
Někde na netu jsem viděl jak baba začala tankovat, pak si popotáhla silonový svetřík, chytila se pistole a blafla jí nádrž, no sranda jak hrom.
Na kostru nemusíte šmátrat pod scootem, všechen materiál by měl bý staticky vodivý i plasty, tedy co čína to nevím.
Benál nepřeleješ, pistole mají zespodu na konci malou dírku vedoucí do podtlakové komory.
Při tankování se jí lehounce přisává vzduch. Jakmile se přisaje kapalina, nebo se ucpe dotykem o hrdlo, cvakne membrána a výdej se zastaví. Po cviličce, 1 sec.,lze pokračovat.
Když pistoli vytáhneš,a budeš tankovat "z vysoka" tak můžeš přelít.
Statika se bere vážně, cisterny mívaly i spec. kola stat. vodivé, dneska už vedou všechny. Také bylo povinné
spojení každé pohyblivé části vozidla měděným vodičem. Dveře, víčka, přihrádky ap.
Po příjezdu cisterny na pumpu se musela uzemnit 10m daleko kolíkem, a spojit se stanicí kabelem.
Stáčení zacalo až po 30 minutách klidu vozidla.
Tankování po hrdlo lze, ale zásadně se nesmí šplouchat, nahýbat ap.
Důvodem je to, že výrobce nechal kapsu na roztažnost, která je značná. Povšimněte si 20l kanistru, kolik tam je místa. Palivo je z podzemek docela studené a po ohřátí se roztáhne. Jak nebude kam, tak přeteče přepadem.
Nevím, co řešíte s kanistrama, benzinky jsou co max. 20km. Za komárů to bylo jinak, přez týden do půl čtvrté, o víkendu skoro všude zavřeno.
Mějte se jak chcete.
Viceňa
vicena

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 80
Registrován: 14 črc 2008, 22:57
Bydliště: Slavičín
Skútr / moto: piaggio x9-180 amalfi
Tuning / úpravy: na co?

Re: benzín

Příspěvekod Gullwing » 29 kvě 2009, 10:31

No hezká osvěta :shock: Ty naše motorkářský hadry jsou mimo kožených celý umělý. Si štrejchnu o nohavici a už hořím :?:
Já mám jen problém s tou kostrou. Když se ohybám k nádrži tak mám v jedný ruce pistoli a tou druhou se držím za bolavou kostrč. Tudíž nemám volnou ruku na kostru. Nebo stačí když se držím za svou kostru?
Uživatelský avatar
Gullwing

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1659
Registrován: 24 dub 2007, 13:21
Bydliště: Praha 6
Skútr / moto: Suzuki B400 K8

Re: benzín

Příspěvekod KYBLOS » 29 kvě 2009, 10:41

Já bych to s tou kostrou neřešil. Když nás to neučili ani v autoškole, tak to prostě neberu jako důležitý :roll: Aspoň z mého pohledu no.
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 20:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

PředchozíDalší

Zpět na Doplňky a příslušenství

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník