Jakou nabíječku?

Diskuze o doplňcích a příslušenství. Pomoc s výběrem, rady a doporučení.

Re: Jakou nabíječku

Příspěvekod KYBLOS » 01 dub 2009, 07:34

Rady: No mít aku za 1700kč, tak bych k tomu taky asi přistupoval jinak, ale u obyč aku za 500kč mi to za nějakou práci tj. péči nestojí no. No když to tak vemu, tak já až dosáhnu ceny 1700kč, tak to bude třetí nová baterka, ale taky 9 let bez práce s dobíjením atd... Mít velkýho scoota, kde nějaká nakopávačka třeba není, pak by se dobíjet muselo to chápu, protože to není možné nakopnout, ale u prcka jako mám já s nakopávačkou na to prostě hnojím, abych to napsal slušně :mrgreen:
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: Jakou nabíječku

Příspěvekod Rady » 01 dub 2009, 08:01

No to nakopnout nejde, i kdyz zrovna 650 je jedina ktera jde roztlacit, kdyz je moznost to pustit dolu kopcem :) Ja tu aku take nevytahuji, hodim to na nabijecku (rezim udrzovani) a tak aspon vim ze muzu kdykoliv vyrazit :)
BMW K1200LT ------->> vice zde 4,6l/100 km
Uživatelský avatar
Rady

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2664
Registrován: 21 lis 2006, 13:41
Bydliště: Bánov u Uherského Brodu mob.: 00420 608 882 336
Skútr / moto: jawy,CZ, B400/K4, B650/K4,BMW LT K1200, chrompaket

Re: Jakou nabíječku

Příspěvekod kraken.99 » 01 dub 2009, 08:25

a o tom to právě je kdybych měl tu svojí kupovat každý tři roky /tedy kdybych měl tak dlouho jednoho scoota/ tak se asi opupínkuju protože mám v majdě nějakou deb..... a když jsem zjištoval kolik stojí byla mezi nejdražšíma za skoro 3 000,- :(
to má kyblos na 18 let :D :D
Naposledy upravil KYBLOS dne 25 bře 2013, 18:56, celkově upraveno 1
Důvod: Úprava neslušných výrazů
tel.777 55 22 12 email:kraken.99@seznam.cz skype:kraken.99
Uživatelský avatar
kraken.99

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2887
Registrován: 28 dub 2007, 20:41
Bydliště: Chrustenice
Skútr / moto: Suzuki Burgman 650exe 08

Re: Jakou nabíječku

Příspěvekod sollik » 01 dub 2009, 15:31

Rady píše:Solliku akumulator je nutne pres zimu udrzovat take a ne nechat ho lezet ve sklepe. Tzn. ze je nutne obcas akumulator pres zimu nabit aby se uplne nevybil. Cim je akumulator starsi, tim rychleji ztraci kapacitu.
Jinak tohle se mi libilo v jednom shopu a ty asi budes brzy jejich zakaznikem take :wink:
"V žádném případě nenechávejte baterii přes zimu ve skútru,vymontujte ji a alespoň 2-4x za zimu dobijte do plné kapacity.Pokud tak neučiníte, těšíme se na Váš nákup nové baterie v příštím roce ;-) "

Vice o udrzbe ruznych akumulatoru zde


U mě jde spíš o to, že jezdím do poslední chvíle (tedy spíš do prvního většího sněhu) a to startuju nakopávačkou. A s prvním sněhuslezem už zase jezdím, takže ty zimní pauzy jsou v řádu pár týdnů.....a na to se mi nevyplatí kupovat spešl nabíječku s udržovacím režimem. Letos jsem zkoušel na jaře tátovu nabíječku, která umí i malé motocyklové baterie a ukázala FULL a ani neměla potřebu dobíjet...
Uživatelský avatar
sollik

750+
 
Reputace: 135
Příspěvky: 998
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda SW 600T, Honda Dylan 125 (ex Honda Lead 100)

Re: Jakou nabíječku

Příspěvekod janon » 01 dub 2009, 17:06

Ja teda nejsem velkej odbornik pres baterky spis zadnej. Pridam zkusenost jeden znamej, co lita RC modely letadel, tak kdyz udrzovaci nabijecku nemel a dobijel akumulatory obcas nebo kdyz sel litat, tak mu aku vydrzely max 3 roky. Od te doby, co koupil udrzovaci nabijecku a udrzuje to, si to chvali velice. Aku ma 5. rokem a porad jedou, takze na tom, neco asi bude. Ja sam po sezone, aku nevyndavam, pripojim pres 12V zasuvku a je to. pred prvni jarni jizdou oodpojim a jedu. Zatim po trech sezonach naprosto v poho.
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

Re: Jakou nabíječku

Příspěvekod Rady » 01 dub 2009, 18:41

Janone delas jen dobre a neni nutne aku odpojovat, pokud neni z ni odebiran nejaky vetsi proud. Vetsina je stejne jiz propojena pres zasuvku a tak se da nabijet/udrzovat aku i takhle. Ve skole nas ucili ze pro aku je lepsi maly odber v radu par mA (napr. LCD panel, palubka atd.) nez zadny. Kazdy vyrobce jinak dava k aku navod jak se o ni mas starat.
BMW K1200LT ------->> vice zde 4,6l/100 km
Uživatelský avatar
Rady

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2664
Registrován: 21 lis 2006, 13:41
Bydliště: Bánov u Uherského Brodu mob.: 00420 608 882 336
Skútr / moto: jawy,CZ, B400/K4, B650/K4,BMW LT K1200, chrompaket

Re: Jakou nabíječku

Příspěvekod janon » 01 dub 2009, 22:56

Tak mne zadny navod, nikdo nedal baterka je z vyroby.
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

Re: Jakou nabíječku

Příspěvekod Rady » 01 dub 2009, 23:05

Vse podstatne je zde
BMW K1200LT ------->> vice zde 4,6l/100 km
Uživatelský avatar
Rady

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2664
Registrován: 21 lis 2006, 13:41
Bydliště: Bánov u Uherského Brodu mob.: 00420 608 882 336
Skútr / moto: jawy,CZ, B400/K4, B650/K4,BMW LT K1200, chrompaket

Re: Jakou nabíječku

Příspěvekod BTjacker » 05 dub 2009, 22:38

Zdravím, mám ve svém runnerovi 50sp gelovku, koupil ji minulý rok předchozí majitel. Přez zimu sem ji dal do sklepa. Teď když sem začal jezdit startuju nakopávačkou, ani když je motor zahřáty skutr nenastartuju el. Uplně vybitá není páč světla svítí, né tak moc jako při provozu ale svítí. Myslel se že se ve skutru dobije, dnes sem ale slyšel že většina italských motorek baterky nedobijí tak nevím co je na tom pravdy. Čekal sem na lídl akci, ti mě ovšem zklamali.
Četl sem výše zmíněný článek kde se píše žš baterie se docela rychle vybíjí sama. Teď nvm jestli investovat do nabíječky nebo jen nechat baterku někde jednou za rok dobít a bude to stačit. Nevíte náhodou kde ve Zlíně, popř. v UH to dělají?
Ještě by mě zajímalo jestli tím že jezdím s slabou baterií něco nekazím, kromě ní samotné teda.
Známí co mají motorky tak nemají gelové baterky...jak teda poznám nabíječku kterou můžu použít? musí být na 12V baterku a nabíjecí prou menčí než desetina kapacity? toť vše? v elektrice se moc nevyznám:) Dík
Gilera Runner 50 SP (2001) , Válec 70 Polini, fuk Gianelli Reverse, dle GPS 86 km/h
Uživatelský avatar
BTjacker

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 208
Registrován: 17 lis 2008, 22:36
Bydliště: Spytihněv
Skútr / moto: Gilera Runner 50 SP
Tuning / úpravy: viz podpis

Re: Jakou nabíječku

Příspěvekod pema » 06 dub 2009, 16:32

Já jsem zavezl nabít baterku do Servisu:
ROKO-MOTOR, s.r.o.
Pod Šternberkem 306
763 05 Zlín-Louky
Miroslav Pančocha - příjímací technik - 603 306 525 ,nabili to ješte ten den,ale ja jsem u nich kupoval,skutra tak jsem ani nic neplatil.Třeba ti to tam za nějaký poplatek nabijou.
KentoyaCITY ONE 50 4T,Suzuki Burgman 650 Executive r.v. 2007
Uživatelský avatar
pema

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 72
Registrován: 13 pro 2008, 02:53
Bydliště: Tečovice, Zlín
Skútr / moto: KentoyaCITY ONE 50 4T,Suzuki Burgman 650 Executive

Re: Jakou nabíječku

Příspěvekod Gullwing » 06 dub 2009, 18:46

To jsou zase věci tady. Skútry dobíjej. I Italský a taky Somálský. Teda jestli je vše OK. Teoreticky můžeš svojí baterku dobít čímkoliv. Klidně vem trafo z halogenový stolní lampičky a jednu usměrňovací diodu a nabíjej. Ona si prostě víc než nechce nevezme. Pokud tedy nemáš nabíječku přímo pro gelovky (a je otázka, jestli máš fakt gelovku, nebo jen v nějakym sajrajtu nasáklý elektrolyt) tak to připoj na to co máš a hlídej teplotu tý baterky. Nesmí to moc hřát, protože jinak se ti nafoukne a třeba bouchne. Pokud se bude echt hřát tak jí na chvíli vypoj. Prostě takový přerušovaný nabíjení podle teploty.Jinak obecně u gelovek by nemělo být nabíjecí napětí větší než 13,7 V. Pulzní nabíjení je výhodou u úplně vyflákanejch baterek, který se tím nakopnou,...
Uživatelský avatar
Gullwing

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1659
Registrován: 24 dub 2007, 14:21
Bydliště: Praha 6
Skútr / moto: Suzuki B400 K8

Re: Jakou nabíječku

Příspěvekod Rady » 06 dub 2009, 19:37

No vzhledem k tomu, ze elektrice nerozumi, bude lepsi ten akumulator nekomu hodit nabit. Vetsinou je nabijeci proud uveden na akumulatoru. Ale vseobecne plati, ze by jsi mel nabijet max. 10% z kapacity akumulatoru. Take je dobre zmerit pri nastartovanem skutru napeti na svorkach ukumulatoru, kde by melo byt napeti asi 13,5V. Pokud tam nameris napr. 12V a min, tak ti to nedobiji.
BMW K1200LT ------->> vice zde 4,6l/100 km
Uživatelský avatar
Rady

2500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2664
Registrován: 21 lis 2006, 13:41
Bydliště: Bánov u Uherského Brodu mob.: 00420 608 882 336
Skútr / moto: jawy,CZ, B400/K4, B650/K4,BMW LT K1200, chrompaket

Re: Jakou nabíječku

Příspěvekod BTjacker » 06 dub 2009, 20:57

Moje baterka ma 12v a jen 3,6 Ah...takze mozu nabijet jen 360mA ne? Mi příjde nějak málo když většina nabíječek co sem viděl má 600mA. A gelovka to nakonec není...je to jen ta uzavřená "leaded-acyd". Nabíječku mám jen na auto a ta nabíjí 6A z Teska, jde sice přepnout na 12V ale 6A je trochu moc...
Kód: Vybrat vše
http://aukro.cz/item599097677_nabijecka_akumulatoru_gelovych_i_klasickych_nova.html

Tdy u této nabíječky je "Výstupní proud: max. 600mA - automatická regulace" , tzn. že dává jen tolik kolik baterka může? To umí většina těch co maj 600mA? Dík

Jo a to nedobíjení Italů se týkalo nějaký mašiny Aprilie, ne skutra...ale asi byl problém v elektrice. Říkal mi to známý automechanik...že to kněmu jeho kamarád vozil na drobné opravy.

EDIT: Dneska sem koupil za 450 600mA nabíječku, taže dík za rady.
Gilera Runner 50 SP (2001) , Válec 70 Polini, fuk Gianelli Reverse, dle GPS 86 km/h
Uživatelský avatar
BTjacker

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 208
Registrován: 17 lis 2008, 22:36
Bydliště: Spytihněv
Skútr / moto: Gilera Runner 50 SP
Tuning / úpravy: viz podpis

Re: Jakou nabíječku

Příspěvekod wictor » 09 srp 2009, 15:03

Rady píše:No to nakopnout nejde, i kdyz zrovna 650 je jedina ktera jde roztlacit, kdyz je moznost to pustit dolu kopcem :) Ja tu aku take nevytahuji, hodim to na nabijecku (rezim udrzovani) a tak aspon vim ze muzu kdykoliv vyrazit :)


Rady 650 jde roztlačit???
Uživatelský avatar
wictor

Moderátor
 
Reputace: 43
Příspěvky: 3782
Registrován: 16 črc 2009, 21:00
Bydliště: Praha
Skútr / moto: HONDA SW-T 400

Re: Jakou nabíječku

Příspěvekod _Tom_ » 14 srp 2009, 23:29

myslím že ideální je uživatelsky pohodlná
http://www.optimate.cz/nabijecky/optimate_4.htm
Galerie fotek | Profil motorkáři.cz
nyní: Honda Vision 110 - najeto 7 000km | Honda NC750X - najeto 21 000km

dříve: Honda SH300 - najeto 41 000km | Honda PS125 - najeto 22 000km
Uživatelský avatar
_Tom_

Moderátor
 
Reputace: 98
Příspěvky: 3946
Registrován: 04 kvě 2009, 14:49
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda

PředchozíDalší

Zpět na Doplňky a příslušenství

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků