Výměna a porovnání starého a nového aku

Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.

Výměna a porovnání starého a nového aku

Příspěvekod JardaB » 23 dub 2020, 16:37

Staré špičkové aku GS Yuasa GT12A-BS 10Ah jsem po 4 letech vyřadil. Jednou se mi povedlo jej vybít asi na 24 hodin pod hodnotu, kdy se chytí automatická nabíječka, měla asi 6 V a nabíjení jsem musel nastartovat paralelním připojením jiné baterie. Podruhé tento měsíc jej vybila ledka osvětlení kufru tak, že skutr jen líně otočil a nenastartoval. Již dříve se mi nelíbilo napětí zcela nabitého aku, které bylo rozhodně po 12,8 V. Už jsem jí nevěřil - ale jist jsem si nebyl - napětí držela a startovala. Testu zátěžovacím odporem v servisu odolávala bez poklesu.

Koupil jsem střední třídu Fulbat FT12A-BS 10Ah - nalil, nabil a nastalo porovnávání. Pokusil jsem se napodobit zjištění kapacity C20, ale nevybíjel jsem na 10,5 V --- to je pro AGM už dost rizikové - končil jsem na hodnotě 11,9V. Po ruce jsem měl jen 5V žárovku, změřený proud 0,37A místo 0,5A. Zjištěná kapacita vyjde menší než laboratorní a pro porovnání to musí stačit.

Výsledkem bylo, že kapacita starší baterie je 64% baterie nové a výměna byla provedena včas, už pokles kapacita na 80% je podnětem k výměně - skútr se roztlačit nedá.

Obrázek
JardaB
(Stadion 11; Babetta 210; Kymco Downtown 125i ABS) ... Kymco New Downtown 350i ABS - Givi V56N MAXIA 4;
Tábor; http://www.buchtik.eu ; buchtik@post.cz
Uživatelský avatar
JardaB

750+
 
Reputace: 169
Příspěvky: 953
Registrován: 17 črc 2015, 13:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Výměna a porovnání starého a nového aku

Příspěvekod RADEK_SL » 23 dub 2020, 17:03

Člověk by řekl, že pod 12V baterie nejde vybít. V praxi to většinou znamená vadný článek. Děkujeme za graf.
Stadion S22, Jawa 50/555, Jawa 50/21, ČZ 175/487, Jawa 250/559, Jawa 350/354, ČZ 250/471, Honda CH125 Spacy, Suzuki Sixteen 125, Yamaha X-Max 250.
Uživatelský avatar
RADEK_SL

500+
 
Reputace: 698
Příspěvky: 596
Registrován: 25 srp 2010, 11:49
Bydliště: Slaný
Skútr / moto: Korádo 216, Babettu ­­­210 a Hondu SW-T 400 ABS
Tuning / úpravy: Korádo v sérii, na Babettě 12tý výbrus a karbec dellorto, na SW-T Givi AF a tři zásuvky :-D

Re: Výměna a porovnání starého a nového aku

Příspěvekod JardaB » 23 dub 2020, 21:15

Moc to neprospěje životnosti - asi jen při vývoji, kontrole jakosti a testu kapacity. U zaplavené baterie bych si to lajsnul - u gel a AGM raději ne.
JardaB
(Stadion 11; Babetta 210; Kymco Downtown 125i ABS) ... Kymco New Downtown 350i ABS - Givi V56N MAXIA 4;
Tábor; http://www.buchtik.eu ; buchtik@post.cz
Uživatelský avatar
JardaB

750+
 
Reputace: 169
Příspěvky: 953
Registrován: 17 črc 2015, 13:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56


Zpět na Diskuze o skútrech

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: HANZTD a 2 návštevníků

cron