Prechod na rychlejsi skutr z 125 na 250-300ccm

Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.

Prechod na rychlejsi skutr z 125 na 250-300ccm

Příspěvekod Vasek2 » 16 bře 2015, 13:07

Zdravim vsechny dvoustopaky.

Mam rok svuj prvni skutr - Sym 125 S (tedy vzduchem chlazeny 4takt s plochou podlahou). Koupil jsme ho novy. Vsechno supr. Ale proste s jidlem roste chut, tak premyslim o necem zabavnejsim = rychlejsim (zrychlujicim vice).
Motorka udrzi 80 km/h. Ale proste vykonova a zrychlovaci rezerva tam chybi.

Nejprve reknu, kde a jak jezdim, kvuli dotazum, ktere Vam pak polozim ;-)

Kazdy tyden:
Do prace kazdy den pres mesto cca 4x po 2.5 km
1-3 tydne jezdim po obchvatu (max 80 km/h) cca 2x - 6x po 10-15 km (max tedy 60-90 km).
Na dalnici (>100 Km/hod) jsem jeste nevyjel, a asi nevyjedu, ale clovek nikdy nevi.
Mam 180 cm a cca 100kg.
Jezdim na 95 % sam, max nekoho vezmu z hospody domu jednou za cas.
Jezdim celorocne, neziju v CR.

Dva dotazy:
1) Je znat prechod v ramci tridy a meho vyuziti ze vzduchem chlazeneho 125 (tedy z meho) na vstrikovani a chlazeni vodou? typicky treba na hondu sh125i ?
2) Nebo to neni zajimave a je lepsi skocit na nejaky vyssi objem? tedy sh300i, proste skutry vyssiho objemu?

Libi se mi treba piaggo Beverly 300 nebo Honda sh300i, obecne mam radeji plochou podlahu a urcite vyssi kola.

Diky za odpovedi, rad si poslechnu nazory nez to zacnu fyzicky zkoumat.

Vasek
Naposledy upravil Vasek2 dne 16 bře 2015, 13:23, celkově upraveno 1
Vasek2

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 8
Registrován: 02 dub 2014, 18:56
Skútr / moto: Sym Symphony 125 S

Re: Prechod na rychlejsi skutr z 125 na 250-300ccm

Příspěvekod Vratas » 16 bře 2015, 13:16

Jednoznačně a bez debat vyšší objem.
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Prechod na rychlejsi skutr z 125 na 250-300ccm

Příspěvekod Vasek2 » 16 bře 2015, 13:23

Diky a doporuceny model?
Vasek2

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 8
Registrován: 02 dub 2014, 18:56
Skútr / moto: Sym Symphony 125 S

Re: Prechod na rychlejsi skutr z 125 na 250-300ccm

Příspěvekod Vratas » 16 bře 2015, 13:31

Z těch dvou, které uvádíš, bych já osobně šel do Hondy, protože mám na prvním místě při výběru výrobce a spolehlivosti Japonce a Itala až na druhém, ale ani s jedním neuděláš chybu. U Itala počítej s horší dostupností náhradních dílů, resp. jejich lhůtou dodání, která může být až půlku sezony. U japonských značek se ti tohle nestane.
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Prechod na rychlejsi skutr z 125 na 250-300ccm

Příspěvekod HonzaR » 16 bře 2015, 13:45

SH300 jsem teď měl skoro 3 roky a byl jsem s ním naprosto spokojený, do města a okolí nejlepší volba. Obratný, snadno ovladatelný, dostatečně silný, spotřeba ok. Hodně jsem přemýšlel, zda vůbec jít do něčeho jiného...
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1500+
 
Reputace: 218
Příspěvky: 1859
Registrován: 15 srp 2011, 11:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Suzuki V-Strom 800 /SE

Re: Prechod na rychlejsi skutr z 125 na 250-300ccm

Příspěvekod nedory » 16 bře 2015, 14:33

u Itala jsme na díly čekal cca. 3 týdny, s opravou a vyřízením od pojišťovny zhruba 5 týdnů celkem. Japonec má prý díly do 3 dnů, ale cena je prý také jinde.
Argumenty mohou dojít, munice nikoli Konfucius
Uživatelský avatar
nedory

750+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 751
Registrován: 27 pro 2010, 11:49
Bydliště: Polná
Skútr / moto: Aprilia Mana 850

Re: Prechod na rychlejsi skutr z 125 na 250-300ccm

Příspěvekod crhy » 16 bře 2015, 14:42

Pokud ti už osminka nestačí, rozhodně vyzkoušej něco s 300-400. Od těch 20Kw výše je to trošku jiný kafe (těžce návykový)
Jak už psali kluci s novou Sh 300 rozhodně vedle nešlápneš!
Pokud chceš cestovat ve dvou, ber min. 500ccm.
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Prechod na rychlejsi skutr z 125 na 250-300ccm

Příspěvekod Vasek2 » 17 bře 2015, 14:42

To Vratas: klidne muzes dat model na doporuceni, nejenom vybrat z techto dvou.

To Crhy: Jezdim sam, jen problem u SH300 je, ze se tu strasne krade, je to nejprodavanejsi skutr spolu se sh125. Dalsi doporuceni? A nez si to pujdu zkusit, da se s vykonem kolem 30 koni jezdit lehce po meste, jde o to, aby se netrhal asfalt kdyz se lehce veme za plyn?

A obecne dotaz: je velky rozdil mezi plochou podlahou a kdyz je tam nadrz? rozumim snizeni teziste, usetreni mista pod sedlem...
Vasek2

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 8
Registrován: 02 dub 2014, 18:56
Skútr / moto: Sym Symphony 125 S

Re: Prechod na rychlejsi skutr z 125 na 250-300ccm

Příspěvekod crhy » 17 bře 2015, 14:54

Já nevím, co ti doporučit místo Sháčka, jedině ještě Xmax 250/400. Forza 300 nebude také špatná, ale mě se prostě nelíbí.
Nádrž mezi nohama má více výhod, než jen lepší těžiště a více místa pod sedlem, neboť při tankování otevíráš právě jen víčko nádrže a sedlo zůstává zavřené.

O tom, že se zrovna Sh 300 hodně krade jsem nikde moc neslyšel... Navíc dnes je mnoho způsobů jak nenechavce od loupeže odradit...
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Prechod na rychlejsi skutr z 125 na 250-300ccm

Příspěvekod Rnx » 17 bře 2015, 15:03

Vasek2 píše:To Crhy: Jezdim sam, jen problem u SH300 je, ze se tu strasne krade, je to nejprodavanejsi skutr spolu se sh125. Dalsi doporuceni? A nez si to pujdu zkusit, da se s vykonem kolem 30 koni jezdit lehce po meste, jde o to, aby se netrhal asfalt kdyz se lehce veme za plyn?


Prešiel som z 2T 50ccm na 650ccm a príde mi, že na semafóroch trhala viac asfalt tá malá pajcka. Pocitovo. Reálne sa nemáš čoho báť.
Uživatelský avatar
Rnx

100+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 217
Registrován: 29 črc 2013, 10:32
Skútr / moto: Runner 50 (sold), Burgman 650 (sold), C 650 GT

Re: Prechod na rychlejsi skutr z 125 na 250-300ccm

Příspěvekod Vasek2 » 17 bře 2015, 15:13

Crhy: Tak jsem se nemylil. Ono moc konkurence neni. Plocha podlaha a vetsi objem (vykon) nenabizi snad nikdo. Forza se mi take nelibi, obecne vsechny tyhle vrstvene motorky a la burgman se mi nelibi navic s malymi kolecky ;-) , uznavam, ze to jsou dobra GT, ale proste me neberou a nepotrebuji jezdit daleko.
Moc se mi nelibi ani ty tunely. Plocha podlaha je prakticka ;-)
No, treba me zvedat sedlo pri nacerpani nevadi. zase se nemusim ohybat dolu ;-) a vicko je chranene sedlem. Uznavam spis tu stabilitu.

Ziju v barcelone. Kazda druha motorka je SH. Nechavat ji zaparkovanou na ulici je sebevrazda. A taky kufr pod sedlem na SH zadna slava. Ted se mi tam vejde integralka...

RNX: Zajimave. Asi je fakt, ze hraje roli hmotnost. Ja mam na sym ted cca 110 kg vahy, takze si ji, kdyz stojim na semaforech hazim mezi nohama ;-)

No chlapci, vypada to na SH300 a asi si projedu i Beverly, abych zjistil, co ten tunel mezi nohama ;-)
Vasek2

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 8
Registrován: 02 dub 2014, 18:56
Skútr / moto: Sym Symphony 125 S

Re: Prechod na rychlejsi skutr z 125 na 250-300ccm

Příspěvekod lzqpmt » 17 bře 2015, 15:26

Jen k tomu tunelu mezi nohama bych dodal, že má vliv na celkovou tuhost rámu. Tzn. skůtry s tunelem jsou stabilnější, nekroutí se tolik v zatáčkách a na nerovnostech jako skutry s rovnou podlahou.
Kdysi Babetta 210, Yamaha FS80SE, Yamaha Virago 1100, Yamaha x-city 125
Piaggio Mp3 500 LT sport Obrázek
Suzuki DL 650 V-Strom Obrázek
Uživatelský avatar
lzqpmt

100+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 175
Registrován: 11 říj 2013, 00:41
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio Mp3 500 LT sport /Suzuki DL 650 V-Strom

Re: Prechod na rychlejsi skutr z 125 na 250-300ccm

Příspěvekod Vratas » 17 bře 2015, 15:28

Hele záleží na tom, jestli chceš jezdit sám nebo ve dvou, kolik máš peněz a co se ti líbí. Pokud budu brát skútry 300ccm a výše, tak z italského zastoupení krom jmenovaného Piaggio Beverly je tu dále také Piaggio X10, Gilera Nexus, to samé co Nexus je Aprilia SR Max, pak Vespa GTS, ale ta je spíše pro jednoho člověka.

Z japonských jsou špičkové Yamaha T-Max nebo X-Max, dále jsou tu už maxíci jako Honda SW-T, která je dvouválcová jak ve 400ccm tak 600ccm provedení, Suzuki Burgman , Yamaha Majesty.

Na značku Kawasaki se nedívej, resp. na její jediný skútr, protože vzhledem k tomu, že potřebovali zaplnit portfolio, aby novináři, pisálkové a kritikové zavřeli hubu a na skútry se neorientují, tak si objednali výrobu skútru od údajně oblíbené značky Kymco, na který pouze hodili své jméno, né nadarmo se tomu říká Kymcosaki nebo Kymsaki :D. Značku Kymco osobně vynechávám, protože Číně/Taiwanu prostě oprávněně a na základě reálných zkušeností nemohu jako rozumný člověk důvěřovat, kor za peníze, které jsou na úrovni opravdových značek.

Na výběr je toho ranec, záleží na tobě, jak se rozhodneš.
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Prechod na rychlejsi skutr z 125 na 250-300ccm

Příspěvekod crhy » 17 bře 2015, 16:04

Jo, tak to jsou krádeže po Španělsku, tak to je jiná. To už se nedivím, že je každej druhej skůtr Sh.
Tak ještě by byla "konkurence" v podobě Kymco People, to by ti už tak moc ukrást asi nechtěli :-)
Jak psal Vratas, u motorek neplatí Japonec na konec.

Ještě by jsem dodal, že pro letošek je zde "nové" Sh. Které nikdy nebylo tak vychytané, včetně LED světel atd...
Naposledy upravil crhy dne 17 bře 2015, 16:16, celkově upraveno 1
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Prechod na rychlejsi skutr z 125 na 250-300ccm

Příspěvekod HonzaR » 17 bře 2015, 16:09

Tady je srovnávací test jednoho z povedenějších plagiátů SH300 http://www.motorkari.cz/clanky/redakcni ... 18875.html Jinak na Bev350 jsem jel předloni v létě a musím říct, že proti SH300 má podvozek tvrdej, jak kámen. Ale motor 350 je lahůdka, úložné prostory a ergonomie perfektní.
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1500+
 
Reputace: 218
Příspěvky: 1859
Registrován: 15 srp 2011, 11:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Suzuki V-Strom 800 /SE

Další

Zpět na Diskuze o skútrech

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků