Nový skútr - jak na něj?

Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.

Nový skútr - jak na něj?

Příspěvekod The_DoctoR » 21 kvě 2015, 12:48

Zdravím. Pořidil jsem si nový skútr (Honda X8r-s) Jaké jsou hlavní zásady v péči o skútr? Co často kontrolovat? Jakou si pořídit helmu? Jak se chovat v provozu? Co člověk se skútrem může a co nemůže? (vim jen, že se nesmí na dálnici :D) Jaké jsou zásaditosti? Prostě vše na co si dát pozor, než začnu jezdit :) Díky. Adam
The_DoctoR

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 59
Registrován: 24 dub 2015, 18:50
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda X8R-S

Re: Nový skútr, jak na něj?

Příspěvekod michal73 » 21 kvě 2015, 13:00

Ohledně doplňků je tady snad i dost témat, s údržbou bych se u nového skůtru držel návodu. Se skůtrem můžeš, co ti dovolí :-) Na dálnici smí vozidlo, pokud má max. konstrukční rychlost vyšší než 80km/h, že je to skůtr není podstatné. Jezdi hlavně opatně. Mysli si, že tě všichni okolo chtějí sestřelit.
Uživatelský avatar
michal73

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 309
Registrován: 21 srp 2013, 06:30
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Piaggio X9 500 `02
Tuning / úpravy: Ne / ano

Re: Nový skútr, jak na něj?

Příspěvekod HonzaR » 21 kvě 2015, 13:13

Zmíním i netechnické věci: Jestli na jednostopém vozidle začínáš, rozhodně se vyplatí upozornit na silniční nástrahy v podobě kanálů, kolejí, dehtem zalévaných spár, vodorovného značení (přechody), šotoliny po zimním posypu, olejových skvrn, a jiných, které jsou extrémně kluzké a zvlášť v zatáčkách na to bacha... Možnái nějaký kurz bezpečné jízdy v jedné stopě by se hodil.
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1500+
 
Reputace: 218
Příspěvky: 1859
Registrován: 15 srp 2011, 11:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Suzuki V-Strom 800 /SE

Re: Nový skútr, jak na něj?

Příspěvekod The_DoctoR » 21 kvě 2015, 13:43

Skútr nový není, je to ročník 2003, najeto cca. 7tkm. Dost často jezdím na kole, i když je to samozřejmě něco jiného :)
Jak se chová 2t 50tka, jak se k němu chvoat, čekat až se olej zahřeje? Jaký olej do 2taktu dávat? Jaký tankovat benzin? Je lepší tam lít 100 oktanů pro pročištění, nebo to může nějaké díly spálit?
The_DoctoR

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 59
Registrován: 24 dub 2015, 18:50
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda X8R-S

Re: Nový skútr, jak na něj?

Příspěvekod Rnx » 21 kvě 2015, 14:00

Jazdi, uvidíš sám, čo skúter, to iná starostlivosť, čo človek, to iné preferencie.
Hlavne čítať, čítať, čítať - aj zdanlivo nesúvisiace fóra, ono sa človek dosť naučí.
O oleji tu nájdeš kilometre textu. O helmách dvojnásobok. Na začiatok len rada, nič nepodceniť! Ale netreba to ani preháňať, dobrá 50 2T prežije viac než zvládneš ty, napr. že treba čakať na zahriatie, na to ser, u 12r starého skútra už je to prašť jak uhoď. On ti dá jasne najavo, čo sa mu páči a čo nie.
Uživatelský avatar
Rnx

100+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 217
Registrován: 29 črc 2013, 10:32
Skútr / moto: Runner 50 (sold), Burgman 650 (sold), C 650 GT

Re: Nový skútr, jak na něj?

Příspěvekod angel2904 » 21 kvě 2015, 14:10

Popravdě si neumím představit koupit stroj a až poté řešit podobné dotazy.. A porovnávat jízdu na kole a jízdu na skútru byť jen letmou zmínkou, to už snad vážně nééé ! Pochopím začátečníka, který dostane NOVÝ "noname" skútr od rodičů za vysvědčení. Ale jestli dotyčný vybíral, a to že asi ano když vybral zrovna tento model, očekával bych, že ví dost o stroji samotném a nepochybně i o věcech, na které se zde dotazuje. Prostě mi toto vlákno nedává vůbec žádný smysl.. :idea: :roll:
Standa Mlejnek, t.: 604 787 309, mlejneks@atlas.cz
Živí mě toto: http://www.fitham.cz
Heslo: pořád se učím !
Ex: Piaggio X9 250, FJS600SW, Honda SH300i, Suzuki Burgman AN650 K9, NC750X, Vision 110(2014), NSSForza 300, CB125F, ...
Uživatelský avatar
angel2904

1500+
 
Reputace: 104
Příspěvky: 2161
Registrován: 03 kvě 2011, 15:02
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda NSC 110 Vision(2017)

Re: Nový skútr, jak na něj?

Příspěvekod Rnx » 21 kvě 2015, 14:37

Angel, môj prvý skúter bol od kolegu, ktorý sa odsťahoval a potreboval sa ho rýchlo zbaviť. Dostal som sa k nemu zo dňa na deň bez toho, aby som vôbec vedel, čo skúter je. Netreba to hrotiť, skútre sú fun, obzvlášť lacné, staré pajcky :).
Uživatelský avatar
Rnx

100+
 
Reputace: 15
Příspěvky: 217
Registrován: 29 črc 2013, 10:32
Skútr / moto: Runner 50 (sold), Burgman 650 (sold), C 650 GT

Re: Nový skútr, jak na něj?

Příspěvekod angel2904 » 21 kvě 2015, 15:33

V pohodě, nehrotím, jen mi to nedává smysl.. Navíc tvůj případ je zcela něco jiného přece. Navíc pan DoctoR si už správné vlákno našel a diskutuje tam... Tím se stává toto vl. asi už skutečně zbytečným :wink:
hand-157251_640.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Standa Mlejnek, t.: 604 787 309, mlejneks@atlas.cz
Živí mě toto: http://www.fitham.cz
Heslo: pořád se učím !
Ex: Piaggio X9 250, FJS600SW, Honda SH300i, Suzuki Burgman AN650 K9, NC750X, Vision 110(2014), NSSForza 300, CB125F, ...
Uživatelský avatar
angel2904

1500+
 
Reputace: 104
Příspěvky: 2161
Registrován: 03 kvě 2011, 15:02
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda NSC 110 Vision(2017)

Re: Nový skútr, jak na něj?

Příspěvekod Mr.Voza » 21 kvě 2015, 15:49

The_DoctoR: 100 oktanů nelej. Lej to, na co je stavěnej - tzn. 95tku. Vyšší oktanový číslo = rychlejší hoření = provoz na chudší směs = možnost poškození/přidření motoru (hodně zjednodušeně řečeno). Jediný oleje, který jsou ve 2T motoru je v nádržce pro míchání do benzínu (případně přímo v benzínu, když to nemá mixér) a pak v převodech (4 ozubený kola). Přímo v motoru žádnej olej jako u 4T není, takže není potřeba nijak vzlášť pečlivě zahřívat - stačí za to nebrat jak urvanej hned co nastartuješ - 100-200m po nastartování na půl plynu stačí, pak můžeš jet normálně - je to vzucháč, ten je ohřátej rychle.

Po koupi jetýho skůtra doporučuju mrknout na válečky, vodítka, variátor, spojku, řemen, případně vyměnit opotřebený díly za nový. Většinou na to majitelé serou a jenom jezděj. Těch 7000km na tenhle motor není moc, ale minimálně kontrolu a vyčištění celýho variátorovýho prostoru by si to určitě zasloužilo.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Nový skútr, jak na něj?

Příspěvekod voj » 21 kvě 2015, 18:14

Mr. Voza: Jaká je souvislost: Vyšší oktanový číslo = rychlejší hoření = provoz na chudší směs...? Myslim, ze to není obecne dobre interpretovano. Oktanove cislo udava odolnost paliva vůci vyskytu klepani. Takze pokud motor nemá adaptivni systém rizeni predstihu zazehu na zaklade informaci ze snimace klepani, tak spis pouze nevyužijete jeho potencial na ceste k vyssi ucinosti. Vyhoda benzinu s vyssim oktanovym cislem muze byt v mensim (nekdy zadnem podilu biosložky) a pripadne aditivech. Rozhodne neni potřeba se obavat poskozeni motoru spis, efekt není tak vyznamny.
voj

50+
 
Reputace: 23
Příspěvky: 65
Registrován: 05 zář 2014, 08:50
Bydliště: Mělník
Skútr / moto: SYM GTS Sport

Re: Nový skútr, jak na něj?

Příspěvekod Mr.Voza » 21 kvě 2015, 18:52

proto jsem psal "Hodne zjednodusene receno". kdyz natankuje 98 nebo 100 oktanu, tak vylozene poskozeni motoru asi nehrozi, ale uz jsem videl 2t motor, ktetej jeho majitel ve snaze usetrit, provozoval na ethanol s oktanovym cislem 108 a propalil pist - jasna zavada zpusobena chudou smesi.

Odesláno z mobilu přes Forum Fiend. Tapatalk už fakt neee!
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Nový skútr, jak na něj?

Příspěvekod voj » 21 kvě 2015, 19:25

Mr. Voza: Diky za upresneni - v pripade etanolu to uz je ale něco uplne jiného, to uz jinde jsme... :D - vysoke oktanove číslo ale jiny stechiometricky pomer... U standartniho benzinu urcite takovy problém nehrozi a je to tak jak jsem psal v předchozí odpovedi. Bonus je mozne ocekavat typicky v delší skladovatelnosti a ruznych prisadach s např. cisticim efektem (zaroven prevence proti tvorbe usad)... Hezky vecer
voj

50+
 
Reputace: 23
Příspěvky: 65
Registrován: 05 zář 2014, 08:50
Bydliště: Mělník
Skútr / moto: SYM GTS Sport

Re: Nový skútr, jak na něj?

Příspěvekod crhy » 22 kvě 2015, 16:47

Pokud chcete mít klid, aditivujte si sami do normal benzínu 1ml/L Vif SBA. Vše je krásně čisté a bez karbonu, eliminuje to neblahý vliv biosložek, vyzkoušeno to mám a funguju na to v mopedu, křoviňáku, sekačce, skůtru i v autě. :-)
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Nový skútr, jak na něj?

Příspěvekod Lubon » 22 kvě 2015, 18:36

No vono s tím oktanovým číslem a chudou směsí není až tak pravda, problém je že ethanol není benzín a potřebuje jinej směšovací poměr. Benzín asi 1:15, zatímco čistý ethanol 1:9 a E 82 1:11. Pokud kamoš neprovedl úpravu směsi (karburátor-tryska,vstřikování-nová mapa) tak měl chudou směs a propálil píst.
Lubon

250+
 
Reputace: 17
Příspěvky: 283
Registrován: 18 led 2014, 23:43
Bydliště: Brno-Žebětín
Skútr / moto: Honda X-ADV Honda VFR 800 Triumph Tiger

Re: Nový skútr, jak na něj?

Příspěvekod madma » 22 kvě 2015, 19:12

Pokud jde o obsah bioslozky v benzinu, zkuste mrknout na benzin (ale i naftu) od EuroOil - cerpaci stanice Cepro, a.s.. Standardni benziny i naftu prodavaji bez bioslozky. Myslim, ze se tam vyplati tankovat, povinny procento bioslozky udajne michaji do jinych paliv, cimz neporusuji zakon a pritom prodavaji slusne palivo...
Piaggio XEvo 125 --> Suzuki DL650 V-Strom
Uživatelský avatar
madma

100+
 
Reputace: 9
Příspěvky: 142
Registrován: 13 říj 2014, 22:48
Bydliště: Marienbad
Skútr / moto: Piaggio X Evo 125 / Suzuki DL650 V-Strom

Další

Zpět na Diskuze o skútrech

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron