Kevlarový řemen/orig. řemen - čemu věřit?

Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.

Re: HONDA PCX 125

Příspěvekod josuk » 03 úno 2019, 13:27

Ve variátoru jsou ty boční síly proměnlivé a větší než v pevné řemenici to je snad jasné. Filip ať si dá řemen jaký chce je to sice nesmyslné riskovat celý variator protože nějaký průmyslový kevlar si to svoje za chvíli pěkně vybrousi a nehledě na to když se přetrhne ;-) ale do té doby to možná pojede pěkně a levně ..:-D

Odesláno z mého motorola one pomocí Tapatalk
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 591
Příspěvky: 1410
Registrován: 14 pro 2012, 10:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: zimní X Max 250 a Honda ADV 350
Tuning / úpravy: na zimu deka a zimní gumy

Re: HONDA PCX 125

Příspěvekod JardaB » 03 úno 2019, 15:27

Na takové diskuse je nejlepším řešením "pokus neboli experimentum" ... pak si na své otázky odpoví tazatel sám a poučí nás.
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1671
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: HONDA PCX 125

Příspěvekod srnka1010 » 03 úno 2019, 15:34

Nie som zrovna odborník na klinové remene,ale jak josuk píše,bočné tlaky sú väčšie.Obyčajný remeň má klin proti prešmyku a aj iný uhol a tlak na klin je vyvinutý napnutím a nie chodom remeníc variátora,ktoré vyvíjajú tlak na bočné strany remeňa a tým sa aj opotrebováva.Takže usudzujem,že variátorový remeň by mal byť vyvinutý na ťah aj bočný tlak.To ale nieje podstatné.Ak chce filipcz ušetriť,tak nech zvolí variantu lacnejšej náhrady.Pre príklad uvediem remene na moju majdu - origo z Yamahy za 60€ vydržal 12000km a lacnejšie verzie do 35€ vydržali 2 x po + - 9000km. Značky iných remeňov si musí odskúšať sám.Veľká úspora to zasa nieje.
Uživatelský avatar
srnka1010

750+
 
Reputace: 163
Příspěvky: 852
Registrován: 18 čer 2016, 20:37
Bydliště: Voderady
Skútr / moto: yamaha majesty 250 r.v 2000 / Honda Transalp 600

Re: HONDA PCX 125

Příspěvekod mirsil » 03 úno 2019, 15:42

V pohodě, já jsem jen myslel, že chceš popřít princip klínového řemene :-D
Profil motorkari.cz / Montážní návody / Rajče / Youtube / 739 226 818 WhatsApp Mirek
Uživatelský avatar
mirsil

1500+
 
Reputace: 222
Příspěvky: 1828
Registrován: 24 úno 2008, 08:07
Bydliště: Zahnašovice ZL
Skútr / moto: SB 650 K9 exe. Do 11/2011 Malaguti Madison 150
Tuning / úpravy: V profilu motorkari.cz

Re: HONDA PCX 125

Příspěvekod Mirus1 » 03 úno 2019, 22:32

No a když jsme teda u těch variátorových řemenů, jaký je rozdíl mezi kevlar a origošem,pokud teda origoš není taky kevlar. Jasně, nejlíp je asi koupit origoš a nic neřešit,ale jenom se ptám, protože u mého stroje ho zatím měnit nepotřebuji, mám furt origoš, ale jednou to přijde. Dokonce ho mám i změřený a vyfocený.
Tady někde na fóru je o tom i diskuse a vítězí kevlar. Takže,jaké máte zkušenosti vy,co jste už několikrát řemen měnili, někdo kevlar chválí,že víc vydrží a má i lepší vliv na chod variátoru,někdo zase říká,že je to zase pro variátor škodlivé kvůli opotřebení řemenice varce,takže jak to vlastně je....
Budu rád za jakoukoliv smyslplnou radu nebo názor, dík....
Uživatelský avatar
Mirus1

750+
 
Reputace: 189
Příspěvky: 820
Registrován: 27 zář 2014, 06:44
Bydliště: okr.Jesenik
Skútr / moto: Sym Joymax GTS 125i Sport

Re: Re:Kevlarový řemen/orig. řemen

Příspěvekod kerim7 » 03 úno 2019, 22:54

No, mě to taky brzy čeká a volím jasně originál. Už jsem to tu psal několikrát, co Honda dělá, dobře dělá a jak říkal můj táta "výrobce není žádný blbec".
U SW-T se má měnit po 24 tisících (doufám, že se nepletu). To je tolik, že nemá smysl spekulovat. Nebo že bych třeba kevlarovým získal o pár tisíc navíc s rizikem zvýšeného opotřebení, čili domršení řemenice? Mě to za to rozhodně nestojí, ale každý svého štěstí strůjcem.
kerim7

500+
 
Reputace: 68
Příspěvky: 635
Registrován: 16 říj 2014, 08:18
Bydliště: Nymburk
Skútr / moto: Honda Vision, Honda CMX 500, byla Silvuška SW-T400
Tuning / úpravy: Obrysovky LED

Re: Kevlarový řemen/orig. řemen - čemu věřit?

Příspěvekod hrabug » 04 úno 2019, 13:36

Tak ono je to celkem asi jednoduché.

Kevlarový řemen je vystužen kevlarem. Má větší odolnost a je pevnější. Tudíž, ale zároveň se musí ty síly které normálně absorbuje orig. řemen někam přenést. Takže když ti to nepožere řemen, který je pevnější, tak se to vrazí do řemenice.
fichtl, fichtl na kolech z rudlíku, yamaha xt, babeta 207, honda vision
Uživatelský avatar
hrabug

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 9
Registrován: 19 zář 2018, 13:43
Bydliště: Zárybák
Skútr / moto: Honda Vision
Tuning / úpravy: Plexi

Re: Kevlarový řemen/orig. řemen - čemu věřit?

Příspěvekod crhy » 04 úno 2019, 18:26

Ono i u origo řemenu je jistý podíl Kevlaru, nebo Vectranu, jde hlavně o to v jakém množství se tam nachází...
Firma jako Mitsuboshi ho dává do řemene "správné" množství, zaručující optimální funkčnost mnoho tisíců kilometrů, není třeba laborovat, nejjednodušší je dát origo brandovaný řemen. To samé většinou u Hondy platí i o válečcích.
Ex: Majesty 400; X-max 250 ; PCX 150v3; Sixteen 125; Katana 50/70; 2x Babetta 210

Profil motorkáři: http://www.motorkari.cz/profil/?uid=253 ... ky&scr=300

Všeliké kvaltování toliko pro hovada dobré jest!
Uživatelský avatar
crhy

2500+
 
Reputace: 463
Příspěvky: 3240
Registrován: 29 kvě 2009, 20:13
Bydliště: Roudnicko
Skútr / moto: Honda SW-T400; Manet S.Maxi (1998)

Re: Kevlarový řemen/orig. řemen - čemu věřit?

Příspěvekod Bostav » 05 úno 2019, 10:45

Moje zkušenosti s řemeny, ještě z doby kdy jsem lítal na 50ccm (70ccm).
Kevlar ... a je jedno jestli Malossi nebo RMS atd mi vždy vydrželi půlku toho co originální řemen. Je pravda že se víc "zakousnou",ale na ukor životnosti řemene, řemenice atd ...
Takže teď u 125ccm už řemeny neřeším, buď mi ho vymění při garanční prohlídce v servisu origo za origo nebo stihnu koupit nový skůtr i s novým řemenem :-)
Jak píše "kerim7" - výrobce není blbec, tedy pokud nejde o nějaký noname Taiwai/čína.
A stejně tak laborování s válečky, už jen originál.

Ale, já si dávám skůtr stále na servisní garanční prohlídky i když je po záruce. Dříve jsem se v tom hrabal sám, ale posledních 5-6 let na to prdím, ať se stará někdo jiný, já chci jen jezdit a o nic se nestarat - stejně jako s auty.
Od roku 1989 - Jawa Mustang ,pak spousta, ale opravdu spousta skůtrů 50ccm,70ccm a 125ccm.
Nedávná minulost: Honda PCX 2014, Yamaha N-Max 2017
Obrázek
Uživatelský avatar
Bostav

1000+
 
Reputace: 208
Příspěvky: 1163
Registrován: 26 úno 2016, 14:47
Bydliště: U Mladé Boleslavi
Skútr / moto: Honda Forza 125ccm 2018
Tuning / úpravy: Okouzlující muž za řidítky.

Re: Kevlarový řemen/orig. řemen - čemu věřit?

Příspěvekod duky5 » 05 úno 2019, 13:39

U mňa vydržal kevlarový remeň servisný interval rovnako ako originálny, avšak pri výmene bol viditeľne viac opotrebovaný ako originál s rovnakým nájazdom.
Takže životnosť by mal určite menšiu, no našťastie sa remeň mení ešte pred hranicou životnosti :)
Honda ADV350 Obrázek

Gilera Nexus 500 Obrázek, dlhodoby priemer za cca 77 000 km
Uživatelský avatar
duky5

1000+
 
Reputace: 106
Příspěvky: 1195
Registrován: 27 kvě 2011, 17:33
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda adv350

Re: Kevlarový řemen/orig. řemen - čemu věřit?

Příspěvekod Mirus1 » 05 úno 2019, 22:21

Takže,co se týká var.řemenu,tak to shrneme konstatováním, že se koupí origoš co tam má být od výrobce a richtig..Dál to nemá smysl rozvádět...
Jen pro zajímavost,můj origo řemen má šířku 22mm a po posledním měření někdy loni v listopadu,po sezoně jsem šuplérou naměřil 21,9mm po více jak 16.000km od funglovky a vypadá pořád super,žádné trhliny,deformace a.p. nejsou.
Uživatelský avatar
Mirus1

750+
 
Reputace: 189
Příspěvky: 820
Registrován: 27 zář 2014, 06:44
Bydliště: okr.Jesenik
Skútr / moto: Sym Joymax GTS 125i Sport

Re: Kevlarový řemen/orig. řemen - čemu věřit?

Příspěvekod Mattess » 06 úno 2019, 13:53

ja dam ale opacnu otazku, oplati sa kupit remen z ciny ? kupoval niekto z aliexpressu ?
Mattess

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 7
Registrován: 15 úno 2017, 09:29

Re: Kevlarový řemen/orig. řemen - čemu věřit?

Příspěvekod Bostav » 06 úno 2019, 14:50

100% se vyplatí nakupovat z Číny , vždyť tady všichni píšou že nejlepší je neoriginální náhrada. Nejlépe z Aliexpresu.
Od roku 1989 - Jawa Mustang ,pak spousta, ale opravdu spousta skůtrů 50ccm,70ccm a 125ccm.
Nedávná minulost: Honda PCX 2014, Yamaha N-Max 2017
Obrázek
Uživatelský avatar
Bostav

1000+
 
Reputace: 208
Příspěvky: 1163
Registrován: 26 úno 2016, 14:47
Bydliště: U Mladé Boleslavi
Skútr / moto: Honda Forza 125ccm 2018
Tuning / úpravy: Okouzlující muž za řidítky.

Re: Kevlarový řemen/orig. řemen - čemu věřit?

Příspěvekod sollik » 06 úno 2019, 16:35

Mattess píše:ja dam ale opacnu otazku, oplati sa kupit remen z ciny ? kupoval niekto z aliexpressu ?

Ta úspora se vyplatí. Vhledem k tomu co všechno se může při jeho prasknutí zničit tak určitěěěěěěěě :lol: :lol: :lol:
Uživatelský avatar
sollik

750+
 
Reputace: 135
Příspěvky: 998
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda SW 600T, Honda Dylan 125 (ex Honda Lead 100)

Re: Kevlarový řemen/orig. řemen - čemu věřit?

Příspěvekod srnka1010 » 06 úno 2019, 22:29

Kúp si kladivo a rozmláť si to sám.Vyjde ťa to lacnejšie.A nerozbiješ si pri tom držku.
Uživatelský avatar
srnka1010

750+
 
Reputace: 163
Příspěvky: 852
Registrován: 18 čer 2016, 20:37
Bydliště: Voderady
Skútr / moto: yamaha majesty 250 r.v 2000 / Honda Transalp 600

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze o skútrech

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků