Jízdní styl "Alá Pepa Sršeň " v Autosalonu 2.3.2013

Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.

Re: Jízdní styl "Alá Pepa Sršeň " v Autosalonu 2.3.2013

Příspěvekod Gandalf » 03 bře 2013, 08:51

Jo, tak maximálka byla velmi optimistická, i když italské tachometry prý občas taky bývají. Tak možná chtěl udělat "radost" novým zájemcům, kteří teprve plánují koupi :wink:
Bylo: Jawa Babetta 210 (88-00) Kymco Downtown 125 (13) Piaggio X10 350 (14-16) Honda CTX 700 (17-19)
Aktuálně: Obrázek
Uživatelský avatar
Gandalf

1000+
 
Reputace: 60
Příspěvky: 1346
Registrován: 14 čer 2011, 15:01
Bydliště: Brno-venkov
Skútr / moto: Honda Forza

Re: Jízdní styl "Alá Pepa Sršeň " v Autosalonu 2.3.2013

Příspěvekod Myschan » 03 bře 2013, 09:07

Jak už tu kdosi řekl, asi šlo především o tu plynulost a aby s tím člověk neposkakoval. Každopádně vím, že ovládat motorku jak tenhle chlap bohužel nikdy umět nebudu :cry:
Lepší pozdě, nežli vůbec.
Uživatelský avatar
Myschan

1000+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 1182
Registrován: 02 říj 2006, 20:36
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Honda: SH 300, Yamaha MT-09 Tracer

Re: Jízdní styl "Alá Pepa Sršeň " v Autosalonu 2.3.2013

Příspěvekod nem.pe » 03 bře 2013, 10:19

[quote="Skyman"]Věta "Vůbec to nebrzdí motorem" aspoň u mýho skútru úplně neplatí.

no spíš jde o to s čím porovnáváš zkus na dvouválcový Aprilii RSV 1000 jít o dva kvalty dolu tam poznáš co je brždění motorem pokud jen trochu polevíš sevření stehen budeš drtit kulky o nádrž. Jde spíš že na skútru je brždění motorem
díky variátoru vlažné, samozřejmě to brzdí motorem ale vůči autu a motorce to je rozhodně míň
Obrázek
Petr 777661064
Aktuálně: Triumph Tiger 1050 41500Km (já 5500)
Bylo:Piaggio X9 200 EVO 67000Km (já 33000)
Simson skútr 18000Km (Já 7000)
JAWA 350\640 22000Km (já 20000)
JAWA 20 15000Km (já 8000)
Uživatelský avatar
nem.pe

250+
 
Reputace: 7
Příspěvky: 391
Registrován: 06 bře 2010, 20:08
Bydliště: okres Nymburk
Skútr / moto: Triumph Tiger 1050

Re: Jízdní styl "Alá Pepa Sršeň " v Autosalonu 2.3.2013

Příspěvekod Miro11 » 03 bře 2013, 11:25

Brždění motorem na B650 je tak markantní, že když při jízdě ve městě zavřu plyn musím alespoň zlehka kliknout na brzdy aby to zezadu do mě nenapálil..a je zcela jedno jestli jedu na automat režimu alebo v manuálu.
Uživatelský avatar
Miro11

1000+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1117
Registrován: 10 říj 2007, 07:53
Bydliště: Řečany n. Labem
Skútr / moto: ...ex B650 Exe 07 :-)
Tuning / úpravy: social edition

Re: Jízdní styl "Alá Pepa Sršeň " v Autosalonu 2.3.2013

Příspěvekod Vratas » 03 bře 2013, 12:24

Čistě logicky, brzdy na vozidlech a jejich páky či pedály k ovládání jsou tam od toho, aby se používaly. Netřeba více řešit. Pokud mám vozidlo ať jednostopé nebo dvoustopé s brzdným účinkem motoru, který je využitelný, je toto pouze výhodou, avšak neznamená to, že nebudeme brzdy užívat i při tomto účinku.

K technice brzdy s plynem zároveň : Tuhle techniku používali a používají především závodní jezdci např. bývalé třídy B rallye.................................a taky "Sršeň" :mrgreen: :mrgreen:

Zde v závodech to ale mělo své opodstatnění a hlavně motory a převodová ústrojí těchto vozidel šly po závodě na GO a znovu seřízení a celková údržba také byla jinde než u běžného vozidla.

Spíš bych se zaměřil na to, abych účinek plynu a brzd nepoužíval křečovitě a trhaně, ale dospěl k jejich plynulému ovládání a plynulému přechodu mezi brzdným účinkem a účinkem akcelerace.
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1529
Registrován: 10 srp 2011, 09:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Jízdní styl "Alá Pepa Sršeň " v Autosalonu 2.3.2013

Příspěvekod tatík » 03 bře 2013, 12:31

ono to z toho tak ůplně nevyznělo,ale smyslem bylo poukázat opravdu na tu plynulou jízdu v malých rychlostech,např.právě v kolonách.Přesněji právě to,že neovládáš spojku rukou,jako u běžný moto a tím múže docházet k určitýmu poskakování,že řekněme začátečník tomu naloží trochu víc plynu,skůtr zabere a rozjede se rychleji,tak se ubere naráz plyn a skůtr zase rychle ubere z rychlosti,což je právě ono zmíňěné poskakování.Při trošce praxe se dá jet plynule i v malý rychlosti a nebo bych to vyjádřil tak,že občasná neplynulost nikomu nevadí,motoru to neškodí a celkem bych asi nepožadoval po nějaký tetičce,co si pojede cestou z fabriky nakoupit do sámošky jízdní styl profíka Pepy.Kdo není vyložený dřevo,neměl by mít problém.Totéž je zmíněné nebrždění motoru.Samosebou,že skůtr motorem brzdí,ovšem mnohem míń,než třeba velká motorka,tady záleží,s čím to kdo porovnává.Pochybuju,že by ona tetička předtím jezdila na litrovým čtyřválci a šla reklamovat skůtříka,bo se jí zdá,že motorem brzdí málo.Z tohoto videa bych naopak vyzvednul to,že bylo doporučeno si to vyzkoušet někde mimo provoz,podle potřeby trénovat,brždění,zatáčení a celkově se seznámit s ovládáním a chováním,než se na tom někdo pustí do provozu,hlavně tedy ten,kdo třeba na podobným stroji nikdy nejel.Naopak bych být Pepou,ještě víc zdůraznil nejen přilbu,ale třeba i rukavice,kalhoty,pevnější boty a alespoň trochu barevně výraznější bundu.Holka v mini a v lodičkách bude sice koukatelnější pro ostatní řidiče,ale když si sedne na 125 ccm skůtra,na kterém nikdy neseděla,vypálí do městskýho provozu a splete si brzdy,dopadne podstatně hůř,než když bude trochu neplynule popojíždět.Tak asi tak
bylo Jawa O5-10000 km,Jawa 20-3000 km,nová Babeta 210- 6100 km,Jawa 50 Mosquito 585-14700 km,nový Yuki Matrix 50- 6500 km,Suzuki Burgman 400 K4-35456 km,Honda SW-T 600 7000 km,nová Honda Forza 300
tatík

1000+
 
Reputace: 86
Příspěvky: 1354
Registrován: 25 bře 2011, 15:41
Bydliště: Potkáte mě u Kolína
Skútr / moto: Honda Forza 300/2019 najeto cca 700 km
Tuning / úpravy: originální stav

Re: Jízdní styl "Alá Pepa Sršeň " v Autosalonu 2.3.2013

Příspěvekod novaka » 03 bře 2013, 13:03

Brzdný účinek motoru nezávisí na tom jestli jedu na skútru nebo motorce, ale na objemu tj. kdo jel na 350 Jawě nebo má 650 skútr, tak stačí ubrat plyn a i díky váze stroje to prostě víc brzdí než 125 ccm skútr kterému navíc pod volnoběžnými otáčkami rozepne spojka. Co se týče přidávání plynu na skútru, třeba ve městě a prostě přidám a pustím, tak to do jisté míry souvisí s defenzivním ježděním a také se šetřením řemenu variátoru. Přeci jen řemenu dělá dobře, když se zakousne a ne když se jen tak na hraně volnoběžných otáček šolíchá v řemenicích - to nesvědči ničemu a ani řemenicím.

Plynulost jízdy je spíš o čtení terénu přede mnou a to souvisí s vedením pohledu do dálky a periferně před sebe. Jedna věc je jak kdo jezdí a jak potom vysvětluje.
novaka

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 473
Registrován: 02 říj 2006, 20:36
Skútr / moto: Burgman 200

Re: Jízdní styl "Alá Pepa Sršeň " v Autosalonu 2.3.2013

Příspěvekod josuk » 03 bře 2013, 14:31

Sršeň říkal: prsty na brzdách! To si myslím, je ve městě rozumný. Mluvil o tom, že se má trénovat brzdění. Člověk by si měl zvyknout brzdit automaticky a nebát se brzdění!! Každý kilometr o který člověk pomaleji sjede do díry, do příkopu, narazí do překážky je sakra znát. A je to o tom, že prsty brzdí skoro sami. A ne že až na povel hlavy začnou hledat páčky! To si myslím bylo v té ukázce. :wink:
Kymco XCT 400 ABS (2016): Obrázek
X-max 250 ABS (2012): Obrázek
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 459
Příspěvky: 1026
Registrován: 14 pro 2012, 09:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: X Max na citygrip WINTER a Xciting na Diablo Rosso
Tuning / úpravy: reflexní nálepky a deka

Re: Jízdní styl "Alá Pepa Sršeň " v Autosalonu 2.3.2013

Příspěvekod sollik » 03 bře 2013, 19:17

Některé věci v té reportáži vyzněly asi poněkud odlišně, než byly myšleny. Jak už tu někdo zmínil - 125cm bude motorem bzdit asi trochu jinak než velká mašina, ne že nebrzdí vůbec. Nicméně tvrzení, že je nejlepší držet motor pod plynem a zároveň brzdit - to je jízdní styl vhodný možná tak pro vyježděného motorkáře kterým Sršeň jistě je, ne pro začátečníka, který sedí na skutru poprvé v životě. Celkem živě si dokážu přestavit jak asi dopadne situace, kdy se začátečník drží rady Pepy Sršně a do zatáčky se řítí pod plynem a zároveň brzdí pření brzdou .........
Zdůrazňované trénování na nepoužívaném parkovišti je určité užitečné, na druhou stranu několikrát zdůrazňované "cukání plynem" jsem moc nepochopil. Nováčci na 125cm skutrech se budou rekrutovat v drtivé většině z řidičů, kteří už mají něco naježděného v autech a v těch asi taky "necukají" ..... nehledě na to, že rozjezdy a zastavování na stroji s variátorem je podstatně jednodušší, než se spojkou :D
Uživatelský avatar
sollik

750+
 
Reputace: 122
Příspěvky: 942
Registrován: 02 říj 2006, 20:36
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda SW 600T, Honda Dylan 125 (ex Honda Lead 100)

Re: Jízdní styl "Alá Pepa Sršeň " v Autosalonu 2.3.2013

Příspěvekod dukon » 03 bře 2013, 19:42

Pánové díval jsem se na video a přibrždování brzdou pod plynem se týká pomalé jízdy, kdy se koryguje plynulost jemným přibržděním misto přidávání a ubíraní plynu , je však otázkou jestli tento manévr doporučit začátečníkům .
Yamaha XP 500 ABS T-max 09
Minulost : Yamaha YP 125 ABS X-max 11
Minulost : Kymco Agility125 City 09
Uživatelský avatar
dukon

250+
 
Reputace: 25
Příspěvky: 401
Registrován: 09 črc 2012, 13:05
Bydliště: Valašsko
Skútr / moto: Yamaha T-max 09

Re: Jízdní styl "Alá Pepa Sršeň " v Autosalonu 2.3.2013

Příspěvekod JAARRR » 03 bře 2013, 19:57

Ano je to tak, záleží hlavně na čem jedeš. Mám zkušenost z padesátky, nyní jezím na čtyřcovce - to je propastný rozdíl ve věci sundání ruky z plynu. Ale ani na 50-ce mi nepřipadalo, že se nedá brzdit motorem - tedy šlo to jen chvíli, dokud se "neodpojio spojení s variátorem". Pak už se to chovalo jako kolo. U 4-stovky je vše jinak. Prostě každá mašinka je jiná.
A hlavně ono sdělení ve videu bylo opravdu o tom, aby noví skůtraři si uvědomili, že cukání s plynem může znamenat "cukatůru", což zejména ve městě bude působit nepatřičně. No a jako pomoc by si šlo např. pomoci plynem.
Za sebe bych však spíše nováčkům doporučoval buď držez plyn, nebo brzdit. Při obojím se totiž může stát, že pokud se neuváženě ve městě pustí brzda ve chvíli, kdy skůtr bude pod plynem, může následovat nečekaná akcelerace = např. náraz do auta před skůtrem.
Mne osobně nikdy nenapadlo na skůtru brzdit pod plynem, ale určitě si to zkusím. No, uvidíme.......
Uživatelský avatar
JAARRR

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 73
Registrován: 01 dub 2012, 20:00
Bydliště: Břeclavsko
Skútr / moto: Piaggio Xevo 400
Tuning / úpravy: zatím nic není a ani to neplánuji

Re: Jízdní styl "Alá Pepa Sršeň " v Autosalonu 2.3.2013

Příspěvekod sinistre » 03 bře 2013, 20:25

Když túruješ na místě, taky taháš plyn a zároveň držíš brzdu...a divný ti to nepříjde...myslím, že chtěl říct, že než dělat "brrrm, brrrm" je lepší při mírným plynu regulovat brzdou, hlavně při kličkování např. v koloně.
Mě spíš zaráželo, že z jeho řečí vyplývá, že si od zítřka všichni koupí skůtra a vyjedou jak utržení z řetězu. Myslím, že řidiče Bček podceňuje - budou to možná rozumější lidé než 16tiletí kluci na tom samém stroji.
Uživatelský avatar
sinistre

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 409
Registrován: 08 zář 2012, 20:40
Skútr / moto: Cagiva City 50
Tuning / úpravy: multivar

Re: Jízdní styl "Alá Pepa Sršeň " v Autosalonu 2.3.2013

Příspěvekod Skyman » 03 bře 2013, 20:42

Zajímalo by mě, kolik lidí s "Béčkem" se fakt utrhne a 125ku si koupí. V mým okolí o tom dost lidí s nadšením mluvilo a teď je to spíš dost vlažný. Když jsem dělal osvětu se Skútršňůrou, tak se jich zatím moc nechytlo. :(
Jezdím hlavně pro radost...
Uživatelský avatar
Skyman

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 37
Registrován: 31 bře 2012, 09:12
Skútr / moto: Aprilia Atlantic 500 Sprint r.v. 05 f šedý metle
Tuning / úpravy: BEZ

Re: Jízdní styl "Alá Pepa Sršeň " v Autosalonu 2.3.2013

Příspěvekod satanachist » 03 bře 2013, 20:48

sinistre: máš pravdu. Co vím, tak u nás pubescenty skútry nějak neberou. Kdo si ho chce pořídit, a je jich velice málo, tak většinou vyježdění 40-níci (autem) a hlavně na ježdění do práce. Takže bych se až tak nějakých zmatků na silnicích ze strany skútristů nebál. To už to bude horší ze strany plechovkářů, aby je nepřehlíželi, jako to bylo vidět v tom videu. Mj. zítra si kupte SM, bude tam velká příloha o skútrech.
Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1059
Registrován: 21 dub 2010, 02:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

Re: Jízdní styl "Alá Pepa Sršeň " v Autosalonu 2.3.2013

Příspěvekod wochomurka » 03 bře 2013, 21:01

Ono hodně záleží kdy to přestane zabírat spojka a kdy už to jede samo. Měl jsem prababičku tohohle motoru v ET4 a s lehčíma válečkama to prd brzdilo motorem, s těžšíma se to zlepšilo, protože se spojka odpojila až po delší době. Nekomentuju teď pětikilo, co mám teď. Ten brzdí do odpojení spojky parádně. Tohle ale bude o něčem jiným a Pepa ví, o čem mluví. Osobně jsem ale ještě tu novou 125 V3 nezkoušel v ničem, takže vycházím ze zkušeností ze starého motoru. Čím menší objem, tím to hůř brzdí motorem.
Problém spíš vidím v tom, že člověk, kterej na tom nikdy neseděl za to vezme, a ono to fakt jede, jak všuchni víme. Pak chytne mozkoblok a ten heft už nedá zpátky. A namotá se o první zábradlí, nebo květináč, v horším o nějaký auto. Takhle jsem jednou a naposled půjčil vytuněnýho Runnera. Kámošovi jsem říkal, že za plyn citlivě, že to opravdu jede, jde to samo na zadek a on suše zalomil ruku a hopl mi s ním do příkopu. Runner přežil bez škrábance, ale kámoš si řádně nabil hubu.
Myslím si, že letos bude hodně 125tek na náhradní díly na motoinzerci.
BMW R45 45000km (celkem 98000km)
Suzuki DR 350 28000km (celkem 35000km)
antikrist Yuki Speedy 50 - 4500km
Gilera Runner SP 50 v hustým tuzingu - 4900km
lesní víla Vespa ET4 125 - 14800km (celkem 30800km)
Piaggio Beverly 500 - 11000km (celkem 39000km)
Uživatelský avatar
wochomurka

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 547
Registrován: 02 říj 2006, 20:36
Bydliště: Republika Březhrad
Skútr / moto: Beverlyna 500
Tuning / úpravy: Origo boční kufry, nějaký cetky a tlumiče od Malossi

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze o skútrech

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků