Gilera Runner - typová označení

Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.

Gilera Runner - typová označení

Příspěvekod ScooterMarty » 05 srp 2009, 22:11

Zdarec.
Můžete mi prosím někdo vysvětlit rozdíl mezi Runnery následujících označení? Nevím, co co znamená...
VX
VXR
FXR to je snad dvoutakt jestli se nepletu
EX-R SP tenhle mě zajímá nejvíc
Popřípadě i další jestli jsem na něco zapoměl. Samozřejmě vím, že číslo značí objem. Jedná se mi o ty písmena.
Díky
Naposledy upravil KYBLOS dne 08 srp 2013, 15:01, celkově upraveno 1
Důvod: Téma bylo přesunuto do správné sekce
dříve guttata
Martin, 608 463 502, Profil na Motorkáři.cz
Suzuki Burgman 400 '10 "Sněhurka"
Jezdím za Obrázek
Uživatelský avatar
ScooterMarty

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 652
Registrován: 30 črc 2009, 01:50
Bydliště: Praha 10
Skútr / moto: Suzuki Burgman 400, L0, bílá
Tuning / úpravy: Topcase, turistické plexi,

Re: RUNNER - typové označení

Příspěvekod KYBLOS » 06 srp 2009, 06:01

Motocykl Gilera Runner VX 125 FL - 125 ccm - Co je FL netuším
Motocykl Gilera Runner VXR 200 - 200 ccm
Motocykl Gilera Runner FXR 180 - 180 ccm - taky nikde nevidím 4T, pravda
Motocykl Gilera Runner EX-R 180 SP - 180 ccm - SP znamená Sport Production - podle toho co vidím u jednoho inzerátu co to má nalepený na boku

Takže mi to přijde, že VX, VXR a FXR se liší pouze kubíkama a je to nejspíš jen jejich označení, aby se to nejmenovalo všechno stejně :roll: Co je FL za tím prvním typem nevím, ale asi to bude jen nějakej doplněk jako je u toho posledního scoota SP - Sport Edition. Nevím co to může znamenat u toho FL, ale asi to bude jen nějaká blbinka jako je to Sprort Edition, tak tohle bude třeba Full Loudáček :mrgreen: ne, to byl vtip.
Minulost: Derbi Atlantis - naj. 38000km, Piaggio X9 500 - naj. 50186 km
Uživatelský avatar
KYBLOS

Moderátor
 
Reputace: 14
Příspěvky: 3324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Střední Čechy
Skútr / moto: Honda CBF 500
Tuning / úpravy: Kufr, boční brašny, tankvak, držák mobilu, alarm, padáky, vyhřívané gripy Oxford, Ultraseal

Re: RUNNER - typové označení

Příspěvekod mladej » 06 srp 2009, 07:36

FX 125 2t
FXR 180 2t
VX a VXR jsou 4t
mladej

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 26 pro 2007, 22:08

Re: RUNNER - typové označení

Příspěvekod ScooterMarty » 06 srp 2009, 12:43

Děkuji oběma. Otázka ale zní, jestli to SP (Sport Production) znamená jen ty nálepky na bocích :D nebo jestli je to nejaká reálná sportovnější verze. Nebo jinak, jaký je rozdíl mezi VXR 180 a EX-R 180 SP? Hodlám koupit Runner, tak abych věděl co mám vlastně hledat...
dříve guttata
Martin, 608 463 502, Profil na Motorkáři.cz
Suzuki Burgman 400 '10 "Sněhurka"
Jezdím za Obrázek
Uživatelský avatar
ScooterMarty

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 652
Registrován: 30 črc 2009, 01:50
Bydliště: Praha 10
Skútr / moto: Suzuki Burgman 400, L0, bílá
Tuning / úpravy: Topcase, turistické plexi,

Re: RUNNER - typové označení

Příspěvekod The big deal » 06 srp 2009, 20:51

zadny EX-R neexistuje :) mas bud FX nebo FXR coz je 2T (125 a 180) a nebo VX a VXR (125, 180, 200)
The big deal

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 5
Registrován: 30 pro 2007, 00:19

Re: RUNNER - typové označení

Příspěvekod smith » 06 srp 2009, 22:15

To SP bylo dodatečné označení pozdějších FX125 a FX-R180. Měly kotoučovou brzdu i vzadu a jinou přístrojovku. Motory beze změny-tzn.vodou chlazené dvoutakty s výkonem 15/20 koní.
smith

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 16
Registrován: 27 úno 2009, 16:50
Bydliště: Klášterec n.O.
Skútr / moto: Gilera Runner FX-R 180
Tuning / úpravy: Malossi válec, karbec 24mm, Multivar+12,5 g válečky, kevlar řemen, tvrdší spojkové pružinky

Re: RUNNER - typové označení

Příspěvekod Richijan » 06 srp 2009, 22:26

Ciao.
Ještě bych doplnil Smitha: u FXR je ještě 1 podle mě důležitý rozdíl, a to v přední vidlici. Od cca 2000 (?) mají Runnery novější verzi. Má lepší tlumící účinek a je trvanlivější.
P.S. Necheš koupit toho mýho Runnera :mrgreen: viz: http://www.skutrforum.cz/viewtopic.php?f=14&t=2134 :mrgreen:
Zítra odjíždím na dovču, ale na mobilu občas budu. :wink:
Raději o 1/2 hodiny déle, než o 20 let dříve.
Richijan je nick, křtěný jsem Richard Jan, kamarádi mi říkaj Richi, mailové adresy mám rischa@...., oslovení Ríšo nesnáším ;-[
Uživatelský avatar
Richijan

1000+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1051
Registrován: 12 led 2008, 20:26
Bydliště: PRAHA 10 - Strašnice, GSM: 737 905 708, rischa@volny.cz
Skútr / moto: Yamasaki, Malaguti, 2x Runner, 2x T-max
Tuning / úpravy: Roadster Mazda MX-5 NBFL

Re: RUNNER - typové označení

Příspěvekod ScooterMarty » 07 srp 2009, 01:46

To Richijan: Tvůj Runner je jeden z těch, o kterých uvažuju. Takovej dravec by mě zaujal... A máme to k sobě kousek, bydlím na Zahradním městě... Ozvi se po dovolené. Uvidíme jak na tom budu.
To The big deal: Věřím ti, že EX-R neexistuje, ale co je tedy tohle? http://www.motoinzerce.cz/motorky/gilera/290295-runner-ex-r-180-sp.html Je to 2T nebo 4T? Já to z fotek nepoznám. Jsem lama... :D
dříve guttata
Martin, 608 463 502, Profil na Motorkáři.cz
Suzuki Burgman 400 '10 "Sněhurka"
Jezdím za Obrázek
Uživatelský avatar
ScooterMarty

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 652
Registrován: 30 črc 2009, 01:50
Bydliště: Praha 10
Skútr / moto: Suzuki Burgman 400, L0, bílá
Tuning / úpravy: Topcase, turistické plexi,

Re: RUNNER - typové označení

Příspěvekod Richijan » 07 srp 2009, 06:31

Ciao.
To je jasně 2T. 8)
Poznáš to spolehlivě podle toho, že 2T mají nakopávačku pro startování. 4T musíš startovat jen starterem. Když Ti selže baterka, musíš mít startovací kabely. Rozeběhnout se skútr nedá :cry: .
Raději o 1/2 hodiny déle, než o 20 let dříve.
Richijan je nick, křtěný jsem Richard Jan, kamarádi mi říkaj Richi, mailové adresy mám rischa@...., oslovení Ríšo nesnáším ;-[
Uživatelský avatar
Richijan

1000+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1051
Registrován: 12 led 2008, 20:26
Bydliště: PRAHA 10 - Strašnice, GSM: 737 905 708, rischa@volny.cz
Skútr / moto: Yamasaki, Malaguti, 2x Runner, 2x T-max
Tuning / úpravy: Roadster Mazda MX-5 NBFL

Re: RUNNER - typové označení

Příspěvekod The big deal » 07 srp 2009, 10:24

to bude jen preklep majitele scootra,ktery podaval inzerat. Nic jineho zatim nehledej.Ohledne volby runnera. Sam jednoho vlastnim a to VXR 200 z roku 2008. Je to pecka stroj. Ja uz bych 2T nechtel.
The big deal

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 5
Registrován: 30 pro 2007, 00:19

Re: RUNNER - typové označení

Příspěvekod ScooterMarty » 07 srp 2009, 10:59

No povídej, to mě zajímá. Právě mezi 2T a 4T se nemůžu rozhodnout. Pro 2T mluví jednak to, že preferuju extrémě agresívní styl jízdy a jednak že snad bude jednodušší servisně. Ale zas většina lidí volí 4T, tak k tomu musí mít nějaký důvod. Nemám se obávat složitosti 4T z hlediska servisu? Budu na tom jezdit do práce a možná okrajově jako kurýr po Praze. Ale to jen na vedlejšku. Nějak si neumím představit rozdíl ve svezení, ale tak nějak pro sebe si říkám, že 4T bude proti 2T líná mrcha... :D

A ještě u 4T ta absence mechanické startovačky jak mi psal richjan. To jsem nevěděl a přijde mi to blbý. Nebo dnes už se u moderních skůtrů nestává, že by selhal startér? Jinak pro 4T zas mluví to, že by na tom občas měla jet manželka a zatím se jí nechci zbavit :D a taky kolega z práce a to je takový usedlý starší pán. Ten by 2T asi neocenil... :lol:
Naposledy upravil KYBLOS dne 08 srp 2013, 15:00, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
dříve guttata
Martin, 608 463 502, Profil na Motorkáři.cz
Suzuki Burgman 400 '10 "Sněhurka"
Jezdím za Obrázek
Uživatelský avatar
ScooterMarty

500+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 652
Registrován: 30 črc 2009, 01:50
Bydliště: Praha 10
Skútr / moto: Suzuki Burgman 400, L0, bílá
Tuning / úpravy: Topcase, turistické plexi,

Re: RUNNER - typové označení

Příspěvekod Richijan » 24 srp 2009, 20:32

Ciao. 8)
Nejlepší bys měl, když si projedeš obě varianty a uvidíš jaký je mezi nimi skutečný rozdíl :roll: . Kromě inzerované FXR 180 (aktuálně bez SPZ - je v depozitu) mám i VXR 200, na které teď jezdím. :mrgreen:
Já za sebe po předchozí krátké zkušenosti (na FXR jsem jezdil všeho všudy ani ne 4 měsíce) můžu říct, že 2T je rozhodně větší adrenalin, ale provozně asi dražší. Jednak Ti snáz to nedá a jezdíš ostřeji a jednak je MIX dražší. :|
A ještě jedna věc, kterou je pro rozhodování dobré zohlednit. Zkušenější mě varovali, že musím být opatrný a neriskovat jízdu se studeným motorem. To znamená nutnost po nastartování skútr alespoň minimální čas nechat běžet na volnoběh a teprve pak vyjet. U tuningu obzvlášť. :!:
Raději o 1/2 hodiny déle, než o 20 let dříve.
Richijan je nick, křtěný jsem Richard Jan, kamarádi mi říkaj Richi, mailové adresy mám rischa@...., oslovení Ríšo nesnáším ;-[
Uživatelský avatar
Richijan

1000+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1051
Registrován: 12 led 2008, 20:26
Bydliště: PRAHA 10 - Strašnice, GSM: 737 905 708, rischa@volny.cz
Skútr / moto: Yamasaki, Malaguti, 2x Runner, 2x T-max
Tuning / úpravy: Roadster Mazda MX-5 NBFL

Re: RUNNER - typové označení

Příspěvekod Dux.x » 25 srp 2009, 20:47

Richijan: Mohl bys mi prosím říct přibližnou spotřebu toho 2T a 4T. Když by obě motorky řídil dejmetomu jezdec s poklidnou jízdou
Dux.x

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 25 srp 2009, 20:43


Zpět na Diskuze o skútrech

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron