Boční nebo hlavní stojan

Volná diskuze o skútrech, která tématicky nespadá do žádné z výše uvedených kategorií.

Re: Boční nebo hlavní stojan

Příspěvekod Vratas » 26 úno 2014, 21:28

Nedůvěra v pevnost bočního stojanu není na místě, výrobci moc dobře vědí, kolik jejich výtvor váží a předpokládají jisté zacházení, např. plně naplněný kufr integrovaný, i dodávaný a i jiné manipulace jako je třeba otáčení stroje na stojanu.

Nemějte furt výrobce za blbce, vědí co dělají a na co to dělají. Samozřejmě bychom mohli opět polemizovat o stojánku na značce a na nějakém Fun-ding-dung výtvoru, ale to snad nebudeme. Já třeba na mašině nemám hlavní stojan a nejsem z toho špatný :wink:
Motocykl je pro dvě osoby pouze schválen, ale nikoliv určen...

Nadává-li Moravák na Pražáka, nadává v podstatě sám na sebe...
Uživatelský avatar
Vratas

Moderátor
 
Reputace: 283
Příspěvky: 1525
Registrován: 10 srp 2011, 10:48
Bydliště: Praha - jinde to nejde
Skútr / moto: Honda CB900F Hornet

Re: Boční nebo hlavní stojan

Příspěvekod RICI GP » 26 úno 2014, 22:01

Fido, lépe bych to neřekl! :lol:
Uživatelský avatar
RICI GP

100+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 145
Registrován: 19 srp 2013, 22:47
Bydliště: Rokycany
Skútr / moto: Gilera GP 800
Tuning / úpravy: Černé plexi Givi, plotna a zadní kufr Piaggio.

Re: Boční nebo hlavní stojan

Příspěvekod rebel245 » 28 úno 2014, 00:51

Policajt na bočním stojanu je tam proto,aby motor zdech a skútr neběžel nakloněn bez oleje!
...................vždy existuje jiná možnost :)
Uživatelský avatar
rebel245

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 122
Registrován: 12 bře 2010, 16:42
Bydliště: Jižní Čechy,Písek
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400

Re: Boční nebo hlavní stojan

Příspěvekod angel2904 » 28 úno 2014, 10:23

Nedá mi to, ale - to myslíš vážně :?: :roll: Není to takhle náhodou kvůli variátoru, z bezpečnostních důvodů aby se stroj samovolně nerozjel, nespadl :?: :idea: Co ty na to ? :wink:

Edit: někteří borci odpojují, jiní jako já se mnohdy diví, že to po nasednutí ne a ne nastartovat :mrgreen:
Naposledy upravil angel2904 dne 28 úno 2014, 10:42, celkově upraveno 1
Standa Mlejnek, t.: 604 787 309, mlejneks@atlas.cz
Živí mě toto: http://www.fitham.cz
Heslo: pořád se učím !
Ex: Piaggio X9 250, FJS600SW, Honda SH300i, Suzuki Burgman AN650 K9, NC750X, Vision 110(2014), NSSForza 300, CB125F, ...
Uživatelský avatar
angel2904

1500+
 
Reputace: 104
Příspěvky: 2161
Registrován: 03 kvě 2011, 15:02
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda NSC 110 Vision(2017)

Re: Boční nebo hlavní stojan

Příspěvekod millhi » 28 úno 2014, 10:30

To bys to pak nesměl naklonit ani do zatáčky :D
Honda PCX 2013: Obrázek
Uživatelský avatar
millhi

25+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 37
Registrován: 14 lis 2013, 22:07
Bydliště: okr. Beroun
Skútr / moto: Honda PCX 125 (2013, stříbrná)

Re: Boční nebo hlavní stojan

Příspěvekod Luca_69 » 28 úno 2014, 10:47

Jednou (asi rok 1996) jsem jel na XT 600E s odpojeným nebo nefukčním čidlem bočního stojanu a to by jste nevěřili co je to za šlehu když se nakloníš do zatáčky a vezmeš vyklopeným bočákem o zem... :mrgreen: :mrgreen: to vám byla mrda. Takže za mne odpojovat čidlo bočáku je zhovadilost.
Obrázek
Honda Deuaville 700V (2008)
Průměrná spotřeba je zatím 5,1 l/100 km
Uživatelský avatar
Luca_69

1500+
 
Reputace: 149
Příspěvky: 2145
Registrován: 02 zář 2007, 01:02
Bydliště: Dolní Počernice (Praha)
Skútr / moto: Honda Deauville (2008)
Tuning / úpravy: jezdím

Re: Boční nebo hlavní stojan

Příspěvekod HonzaR » 28 úno 2014, 12:32

millhi píše:To bys to pak nesměl naklonit ani do zatáčky :D


Říká ti něco pojem "výslednice sil"? :)
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1500+
 
Reputace: 218
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 srp 2011, 11:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Suzuki V-Strom 800 /SE

Re: Boční nebo hlavní stojan

Příspěvekod rebel245 » 28 úno 2014, 12:49

Když je moto dlouho nakloněný a běží motor,čerpadlo saje méně oleje a méně to maže,je to otázka co to udělá za delší dobu
...................vždy existuje jiná možnost :)
Uživatelský avatar
rebel245

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 122
Registrován: 12 bře 2010, 16:42
Bydliště: Jižní Čechy,Písek
Skútr / moto: Yamaha Majesty 400

Re: Boční nebo hlavní stojan

Příspěvekod HonzaR » 28 úno 2014, 12:59

Na místě ano, záleží na konstrukci motoru (např. některé travní sekačky nejsou právě proto vhodné do svahů), ale za jízdy, kdy se vyruší odstředivá síla s gravitací, zůstává i v náklonu v zatáčce hladina pořád stejně.
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1500+
 
Reputace: 218
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 srp 2011, 11:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Suzuki V-Strom 800 /SE

Re: Boční nebo hlavní stojan

Příspěvekod angel2904 » 28 úno 2014, 13:08

rebel: co píšeš nemám logiku a určitě to tak ani nefunguje. Buď mažeš nebo nemažeš. Nikdy nemažeš jen trochu.. Buď tam máš málo oleje a čerpadlo saje vzduch, sníží se tlak v okruhu a rozsvítí se mazání. Ano, jen hlupák by v tomto okamžiku nechal motor běžet dále. Máš-li oleje dostatek, čerpadlo saje olej, tlak je ok, mazání se nerozsvítí a vše je tak ok.
Standa Mlejnek, t.: 604 787 309, mlejneks@atlas.cz
Živí mě toto: http://www.fitham.cz
Heslo: pořád se učím !
Ex: Piaggio X9 250, FJS600SW, Honda SH300i, Suzuki Burgman AN650 K9, NC750X, Vision 110(2014), NSSForza 300, CB125F, ...
Uživatelský avatar
angel2904

1500+
 
Reputace: 104
Příspěvky: 2161
Registrován: 03 kvě 2011, 15:02
Bydliště: Liberec
Skútr / moto: Honda NSC 110 Vision(2017)

Re: Boční nebo hlavní stojan

Příspěvekod fido » 28 úno 2014, 13:12

rebel245 píše:Když je moto dlouho nakloněný a běží motor,čerpadlo saje méně oleje a méně to maže,je to otázka co to udělá za delší dobu

:) :D :lol: O kolik to máš nakloněný na tom bočáku, že by ti to nemazalo?
Čidlo jsem přepojil na ruční brzdu, takže pokud jí mám zataženou, tak můžu vyklopit stojánek s běžícím motorem, jinak to chcípne. 8)
Uživatelský avatar
fido

100+
 
Reputace: 14
Příspěvky: 214
Registrován: 11 říj 2009, 15:13
Bydliště: Brandýs nad Labem
Skútr / moto: B 650 K3

Re: Boční nebo hlavní stojan

Příspěvekod Mr.Voza » 28 úno 2014, 15:40

rebel245: Tyjo, to toho skůtra místo stavění na boční stojánek pokládáš na bok rovnou na zem, že se ti dostane sací koš nad hladinu oleje a přestane to mazat, ne? :lol: :lol: :lol:

Vem si případ, že jedeš do hodně prudkýho, nebo z hodně prudkýho kopce. To ti hne s hladinou oleje ještě víc, nebo minimálně stejně tak, jako když to postavíš na boční stojan. Nebo když zvedneš moto na zadní a kus po něm jedeš – to ti hne s hladinou oleje ještě víc. Za předpokladu, že máš dostatek oleje je ale blbost, aby se ti sací koš dostal nad hladinu oleje a přestel cucat olej. Tohle jsou sice případy, kdy se většina oleje v motoru přesune dopředu nebo dozadu, v případě postavení na boční stojan se ti olej v motoru přesune na bok, ale nikdy ne tolik, aby to přestalo mazat.

Uvědom si, že sací koš máš až na dně motoru a hladina oleje je hodně nad ním – v tomhle ohledu motor nějakej náklon bez problému snese a že motor přestane mazat při tak malým náklonu, jako je na bočním stojanu, to bych se vůbec nebál.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Boční nebo hlavní stojan

Příspěvekod Luca_69 » 28 úno 2014, 16:01

Je tam určitý bezpečný hraniční náklon, ale ten například u Majesty hlídá náklonový senzor, a v případě většího náklonu automaticky chcípne motor. Nutno dodat že ten náklon kdy se motor díky čidlu zastaví je vážně hodně velký. P.S. logicky neplatí pro případ náklonu při jízdě kdy výslednice sil je teoreticky přibližně souběžná se svislou osou motocyklu.
Obrázek
Honda Deuaville 700V (2008)
Průměrná spotřeba je zatím 5,1 l/100 km
Uživatelský avatar
Luca_69

1500+
 
Reputace: 149
Příspěvky: 2145
Registrován: 02 zář 2007, 01:02
Bydliště: Dolní Počernice (Praha)
Skútr / moto: Honda Deauville (2008)
Tuning / úpravy: jezdím

Re: Boční nebo hlavní stojan

Příspěvekod Dándí » 28 úno 2014, 16:05

Nechce se mi zde ani psát, ale když čtu některé úvahy tak mi to nedá. Když vynechám MOTORKY tak u SKŮTRU by při studeném startu na bočním stojanu díky zrychlenému běhu motoru na SYTIČ skůtr hapal :mrgreen: a řešit náklon versus Olej je úplná blbost, ale to už tady bylo napsáno.
Jezdím na pohodu, spíš pomalejš než rychle
Uživatelský avatar
Dándí

500+
 
Reputace: 382
Příspěvky: 744
Registrován: 24 úno 2010, 11:37
Bydliště: Praha 1
Skútr / moto: YAMAHA IronMax- Já, BlackMax- Kamča a SH 300 spolu
Tuning / úpravy: netunime - jezdíme. Jen občas něco poladíme

Re: Boční nebo hlavní stojan

Příspěvekod Luca_69 » 28 úno 2014, 16:12

;-)
Obrázek
Honda Deuaville 700V (2008)
Průměrná spotřeba je zatím 5,1 l/100 km
Uživatelský avatar
Luca_69

1500+
 
Reputace: 149
Příspěvky: 2145
Registrován: 02 zář 2007, 01:02
Bydliště: Dolní Počernice (Praha)
Skútr / moto: Honda Deauville (2008)
Tuning / úpravy: jezdím

PředchozíDalší

Zpět na Diskuze o skútrech

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků