Vliv úprav Variátoru

Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.

Vliv úprav Variátoru

Příspěvekod PajisW » 05 úno 2014, 20:28

Ahoj co mě zajímá a koho se ptám? Především vás kteří mají svou 50ccm krasavici/krasavce a už se sami pustily do úprav či překopání variátoru a spojky. Mám na vás pár dotazů a chci odpovědi z vašich zkušeností, protože co je psáno na scotlandu či jinde tak mi přijde že někde se odpovědi různí.
1. Když si koupím klasický variátor a dám do něho jen sportovní válečky bude to mít stejný učinek jako když si koupím celý sportovní variátor?
2.K čemu slouží čep variátoru a proč je třeba ho měnit. a musí se měnit když koupím nový nebo sportovní varec?
3.chci vyměnit spojkovou kontrastní pružinu. někde píšou kupte tvrdší někde kupte měkčí. já našel pružiny kde píšou + 1000ot/min
+ 1500 ot/min + 2000ot/min. selský rozum mi radí kup tu která ti dá nejvíc toček. Ale určitě je někde háček ?
4.stačí když ve spojce vymněním jen spojkové pružinky a dám tvrdší nebo musím kupovat sport spojku? Efekt by měl být stejný ne ?
5. dotaz přímo k válečkům. Někde jsem četl že čím lehčí tím lepší ale že se to musí ozkoušet, někde vycházelo 4,5g někde 5g. Ale s variátorama prodávají válečky o něco težší kolem 5,5g a 6,5g. Tak teď zase nevím co s tou informací? :-D a nechci kupovat sadu válečků kde jsou třepa 3 nebo 5 druhů. a zkoušet to. Nepotřebuju trhat rekordy jen zvýšit výkon a maximálku. za rozumnej peníz. Díky za odpovědi. ;)
Uživatelský avatar
PajisW

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 22
Registrován: 04 úno 2014, 17:04
Skútr / moto: Kentoya 50 zoom / stavba

Re: Vliv úprav Variátoru

Příspěvekod Karelbrezky » 05 úno 2014, 20:40

Tohle prostuduj, i o tuningu si počti. Je to přehledné.

http://www.scootland.cz/scooter-tuning- ... -variator/
Uživatelský avatar
Karelbrezky

250+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 271
Registrován: 29 zář 2012, 18:57
Bydliště: Skoro Zlín
Skútr / moto: Aprilia SR Max 300i, JAWA 350/ 632
Tuning / úpravy: Netřeba.

Re: Vliv úprav Variátoru

Příspěvekod Lubik » 05 úno 2014, 20:51

Chceš tunit Kentoyu 50ccm 4takt ?

1. nevím co jsou "sportovní" válečky. Válečky se jen liší velikostí a hmotností. Pak dle výrobce.
2. na variátoru je čep s kroužkem kvůli omezení rychlosti, takže když budeš dávat "sportovní" nebo jakýkoliv jiný varec tak tam musí být čet bez toho kroužku
3.Tvrdší větší "záběr" = vyšší opotřebení spojky
4. Samozřejmě že lepší je komplet spojka ...
5, Váhu válečků ti nikdo přesně neřekne - to se musí zkoušet a zkoušet a zkoušet

A když vezmeš všechny body dohromady, tak zjistíš že všechno souvisí se vším ....
A pokud chceš zvyšovat "výkon" u Kentoyi (výkon nezvedneš,jen se ti zlepší akcelerace a maximálka) , tak to je podle mě házení peněz z okna, protože když si to spočítáš, tak budeš jezdit o 5km/h víc, ale za investici cca.5000,- ....
Lubik
 

Re: Vliv úprav Variátoru

Příspěvekod PajisW » 05 úno 2014, 21:00

no tunit :) jen lehce nakopnout a trošku omladit. Děkuji za info do větší míry si vystihl vše co jsem potřeboval vědět děkuji. těmi sportovními válečkami jsem myslel právě ty lehčí. ;) Díky

14.2. edit:
Čute lidi, tak přináším nejnovější informace o tom jaký vliv má na jízdu to že vyměníte variátor.
Jsem strašně zklamanej. Protože jsem vyměnil variator za Naraku Hight speed s válečkami 5.4g a novým čepem, do spojky jsem dal červenou kontra pružinu a nový řemen. A výsledek. spíše horší než lepší. Plynulost řazení se vytratila. skůtr točí do 30 km v hodině. pak už se mu nechce přeřadit. když přeřadí je to znatelné, pak jede do 55 km/hod. víc ani ťuk. Takže zvýšení max rychlosti o cca 2-5 km/hod. Jsem zklamanej. Celkově se jízdní vlastnosti zhoršily. Předtím skůtr sice točil max těch 50km/hod. ale aspoň to bylo plynulé. Teď z toho nevytáhnu ani těch 30 když se mu prostě nechce přeřadit.
Jestli máte někdo Rady a Tipy jak na to, co s tím dál? Poraďte.. Díky.
Naposledy upravil KYBLOS dne 14 úno 2014, 13:24, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Uživatelský avatar
PajisW

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 22
Registrován: 04 úno 2014, 17:04
Skútr / moto: Kentoya 50 zoom / stavba

Re: Vliv úprav Variátoru

Příspěvekod janon » 14 úno 2014, 12:21

Netunit! Jezdit!
bylo Honda Lead 100 najeto 40 000 km (ja 12 000)
bylo Yamaha Majesty 400 najeto 206 000 km (ja 136 000)
bylo Honda Silver Wing 600 najeto 110 000 km (ja 92 000)
nyní Yamaha T Max 560 najeto 27 000 km (ja 14000)
Uživatelský avatar
janon

2500+
 
Reputace: 195
Příspěvky: 2745
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Praha

Re: Vliv úprav Variátoru

Příspěvekod Lubik » 14 úno 2014, 12:27

Co z toho plyne ? Kdyz tomu nerozumim, tak se do toho nemotam... A kdyz se v tom chci hrabat, tak si nejprv neco nastuduju ..
Takze: vaha valecku, tvrdost kontrastky, pruziny ve spojce. To vse se musi sladit. Cervena konstrastka - asi bude tvrda to je prvni chyba.
A) MODRÁ - RACING + 106%
(V) FIALOVÁ - RACING + 82%
(G) ZELENÁ - RACING + 60%
(R) ČERVENÁ - RACING + 60%
(Y) ŽLUTÁ - SUPER STANDARDNÍ KITOVÁNÍ
(W) BÍLÁ - ZÁKLADNÍ TVRDOST, LEPŠÍ NÁHRADA ZA ORIGINAL

Doporucuji scootland.cz a tam si neco precist o tuningu.
Lubik
 

Re: Vliv úprav Variátoru

Příspěvekod Mr.Voza » 14 úno 2014, 12:59

Proč jsi tam dával tak nesmyslně trvdou kontrastku? Tvrdší kontrastka se dává proto, aby řemen neprokluzoval, když se zvýší výkon motoru - když už sériová kontrtastka nestačí. Ty jsi s motorem nic nedělal, takže máš furt sériovej výkon. A i kdyby jsi s motorem něco dělal, tak výkon z tohohle motru nedostaneš takovej, aby byla potřeba tvrdší kontrastka. To bys musel mít na tomhle motoru aspoň 80tku kit.

Dej tam bílou od Malossi, ta je jen o fous tvrdší, než série a používá se jako náhrada za originál. Takhle s tou tvrdou kontrastkou ti musí motor běžet v hrozně vysokejch otáčkách, kde už nemá sílu - proto ti to jede hůř než před tím.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Vliv úprav Variátoru

Příspěvekod PajisW » 14 úno 2014, 13:05

Kolik já už toho načetl. Skutečnou pravdou je, že pokud to nevyzkoušíš, tak se to nikdy nenaučíš!.
Mimo jiné jsem s tím trochu počítal že červená bude tvrdší, ale zkusil jsem jí. včera jsem to zkoušel s tou původní a taky to bylo naprd:( Hold teď nezbývá nic jiného než opět vlézt do garáže a rozebrat to a dát tam něco mezi. A zkoušet a zkoušet. ještě mám pružinky do spojky. tak zkusím vyměnit i ty. A uvidím. i Když mám pocit že s těma to bude ještě horší. což?
Jinak Děkuji za komenty. každý koment = info navíc;) Díky
Uživatelský avatar
PajisW

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 22
Registrován: 04 úno 2014, 17:04
Skútr / moto: Kentoya 50 zoom / stavba

Re: Vliv úprav Variátoru

Příspěvekod TUNER » 14 úno 2014, 13:09

Tak tam zkus dát těžší válečky....ale jak už bylo psáno....kde nic neni,ani smrt nebere.. ;-)
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Vliv úprav Variátoru

Příspěvekod HonzaR » 14 úno 2014, 13:15

Vyměň tu Kentoyu za nějakou 2T padinu, třeba Aprilii SR, Piaggio NRG, ... To se bude tunit jedna báseň.
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1500+
 
Reputace: 218
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 srp 2011, 11:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Suzuki V-Strom 800 /SE

Re: Vliv úprav Variátoru

Příspěvekod Lubik » 14 úno 2014, 13:23

Tohle jiste slyset nechce.
1. Dej normalni kontrastku
2. Tezsi valecky
3. Mrkni jestli jsi tam nedal uzsi remen nez puvodni.
Naposledy upravil Lubik dne 14 úno 2014, 14:42, celkově upraveno 1
Lubik
 

Re: Vliv úprav Variátoru

Příspěvekod kocur » 14 úno 2014, 14:39

Díky kluci, že dokážete rozumně poradit! :lol:
Uživatelský avatar
kocur

100+
 
Reputace: -11
Příspěvky: 116
Registrován: 03 led 2014, 19:30
Skútr / moto: Yuki 125 Snake, TGB X-Motion 300 EFi

Re: Vliv úprav Variátoru

Příspěvekod Lubik » 14 úno 2014, 14:44

Copak se zase nelibi panu kocourovi ? Myslim ze jsme tazatele navedli spravnym smerem, to jest kontrastni pruzina a valecky, plus odkaz na odborne stranky kde se docte jak se ladi variator a spojka.
Kontrastni pruzina je jasna. A valecky nevyjedou ve variatoru nahoru, tudiz se nemeni prevod.
Naposledy upravil Lubik dne 14 úno 2014, 14:52, celkově upraveno 2
Lubik
 

Re: Vliv úprav Variátoru

Příspěvekod matty46 » 14 úno 2014, 14:48

Hlavně pokud si zpocitaz kolik te vyjde v penězích jeden km/h nebo zrychlení tak zjistis ze se ti to moc nevyplatí jsou to skutečně rakety, podle me pokud chce člověk aby to jezdilo ,,slušné" a nechce investov:-) at vědci peníze je nejlepším způsob udržovat variátor v čistotě čistit karbec a vzduchový filtr,na mých padesatkach to fungovalo lip než ,,levný tuning''

PS: tunim taky a v předchozím burgmanu sem utopil nemalý peníz za tuning ale zkratka musí člověk vědět co chce aby pak nebyl zklamanej ze dal 5000 a skútr mu jede o PET kilometru v hodině vic
South Bohemia Scooters
Bývalo:Derbi Vamos,Piaggio NRG,Yamaha yp Majesty 150,Suzuki Burgman 400 K3,Yamaha T-Max 500.....
fén 602626895
http://matty46.rajce.idnes.cz/
abych neměl hlad a žízen na provázku zkáču, doufaje že získám přízen samolibých sráčů
Uživatelský avatar
matty46

750+
 
Reputace: 12
Příspěvky: 960
Registrován: 22 čer 2009, 11:25
Bydliště: České Budějovice
Skútr / moto: Piaggio Liberty 125

Re: Vliv úprav Variátoru

Příspěvekod Lubik » 14 úno 2014, 14:53

Tak tuning Kentoyi je 100% nesmysl, ale kdyz uz do toho ty penize vrazil, tak chce aby mu to fungovalo....
Lubik
 

Další

Zpět na Čínské skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron