Offensive 125i EFI od Delphi a čipování výkonu

Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.

Offensive 125i EFI od Delphi a čipování výkonu

Příspěvekod Primitiv » 27 led 2017, 22:40

Zdravím ,zajímala by mě jedna věc.Je možné u čínských motorů navýšit u vstřikování Delphi výkon?Myslím nějaké čipování.Když jinde stejné vstřikování a dokáží z toho dostat 12kw.Někde jsem četl,že problém je v tom ,že číňani dělají vzduchem chlazené motory a že to nedokáže pořádně uchladit olej kdyby motor nastavili třeba na výkon 10kw , že by došlo k zadření ložiska na klice.Třeba jsem si všiml ,že výrobci čínských čtyřkolek se vzduchem chlazeným motorem dávají ještě přídavný olejový chladič dopředu.
Uživatelský avatar
Primitiv

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 156
Registrován: 20 črc 2012, 19:28

Re: Offensive 125i EFI od Delphi a čipování výkonu

Příspěvekod JardaB » 28 led 2017, 07:03

Primitive - s čipováním motoru je to tak, že o tom nic nevím. Vím ale něco o tom, že variátor dělá s výkonem zajímavé věci. Jen si dojít na brzdu.

Ad1 - samotný variátor vnáší ztrátu asi 15% (běžná převodovka pod 5%)

Ad2 - Zejména tovární nastavení variátoru je zajímavé. Skůtr nejmenované značka 125ccm/11kW =15 PS na klikovce. Co se zjistilo na brzdě? Dosažené maximu na zadním kole 10,4 PS - v rozsahu 30-90 km/hod ... 9-10,6 PS.

Ad3 - Po ladění na brzdě s variátorem, kluzáky a spojkou Pulley vzrostl výkon na zadním kole v rozmezí 10-100km o 37% !! -průměr i mediám !! - tedy poměrně rovnoměrně v celém rozsahu.

Ad4 - Raději než motorem bych se zabýval variátorem .

Ad5 - ne amatérsky (Pepo, dej tam lehčí válečky), ale na brzdě, tam kde dělají skútry a ne motorky (jiný výkon, jiné postupy)

Ad6 - s tím chlazení vzduchem máš pravdu - asi bys to neuchladil
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1672
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Offensive 125i EFI od Delphi a čipování výkonu

Příspěvekod Mirus1 » 28 led 2017, 09:38

JardaB:: Vidím dole ve tvém profilu,že máš variátor i spojku Dr.Pulley. Takže originál spojku i variátor jsi sundal a nasadil vhodný variátor+spojku od Pulleye? Rozumím tomu dobře?
Díkec za odpověď.Loni jsem nasadil jenom Pulleye, zlepšení viditelné, ale blíží se jaro a chtěl bych to ještě dotáhnout dál, právě tou spojkou a vším co s tím ještě souvisí, takže sháním veškeré info.
Tady vidím,že bych to mohl vyřešit vše naráz...http://www.scootland.cz/brno/
Mají tam motorovou brzdu a asi vše potřebné, tak uvidím..Ty jsi to dělal v servise nebo doma?
Uživatelský avatar
Mirus1

750+
 
Reputace: 189
Příspěvky: 820
Registrován: 27 zář 2014, 06:44
Bydliště: okr.Jesenik
Skútr / moto: Sym Joymax GTS 125i Sport

Re: Offensive 125i EFI od Delphi a čipování výkonu

Příspěvekod forester » 28 led 2017, 10:33

Miro:Puley nepuley,budeš tolko laborovať s tým chudákem a a vrážať do toho peniaze z efektom 0,001kw až ťa to raz určite prestane baviť.Není lepšie investovať do vodičáku A a mať potom široký výber akejkolvek motorky? Silnej slabej,čopra cesťák alebo ako sa ti zapáči? Evidentne ťa to sere a chceš s toho vyždímať čo sa dá ale to nie je žvikačka, má to aj svoje hranice.Na druhej strane aspoň tu budeš mať o čom kecať :D
Naposledy upravil forester dne 28 led 2017, 11:34, celkově upraveno 1
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 652
Příspěvky: 5474
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Offensive 125i EFI od Delphi a čipování výkonu

Příspěvekod Mirus1 » 28 led 2017, 11:24

Já vím Rudo,máš pravdu,ale mě to neštve že to má "jenom 11kw",ale jak píše JardaB,pokud to nějak jde,tak proč to nezkusit. Samozřejmě,že je to otázka dalších financí,musí se vědět kam až zajít a jestli vložené investice se vůbec vyplatí a stojí za to. Zatím jsem ve stadiu zjišťování info..
Já i kdybych měl řidičák Ačko,tak nevím jestli bych chtěl nějakou velkou motorku.Jednu jsem si zkusil (Yamaha XV 1100 Virago) a byl jsem za 10 minut vyléčený :D. Jo a ještě jsem jel kousek na Hondě 650 CBR, takže já vím zhruba co to je řídit velkou motorku. Mě víc vyhovují skůtry.. :wink:
Uživatelský avatar
Mirus1

750+
 
Reputace: 189
Příspěvky: 820
Registrován: 27 zář 2014, 06:44
Bydliště: okr.Jesenik
Skútr / moto: Sym Joymax GTS 125i Sport

Re: Offensive 125i EFI od Delphi a čipování výkonu

Příspěvekod Primitiv » 28 led 2017, 11:47

Já znám kluka co má Jonwaye GTS jako já a už 2 roky s tím pořád něco dělá a upravuje.Narval do toho už takové peníze že by za to měl japonsku stříkačku.Ale on to neřeší prostě ho to baví a pořád laboruje.Je fakt když se na tom svezete tak je to něco pro majitele tohoto stroje neuvěřitelného.Už tam objednal i čtyřventilovou hlavu a podobné parády :D
Slyšel jsem také ,že se dělají olejové chladiče ,že není nutné nic moc vymýšlet ,že je to nejaké univerzální a že se ty spirálky dávají místo výpašťáku oleje a že to celkem funguje.Když máte tedy nyní třeba u toho Offensive 125i EFI výkon 8kw to je výkon motoru nebo výkon měřený na zadním kole?
Uživatelský avatar
Primitiv

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 156
Registrován: 20 črc 2012, 19:28

Re: Offensive 125i EFI od Delphi a čipování výkonu

Příspěvekod forester » 28 led 2017, 11:51

Miro:Ty mi pripomínaš tatika tu z fóra. Mal tiež len vodičák na malú motorku a dušoval sa že už je na to starý a že mu to stačí.Tolko špekuloval až sa dokopal k tomu Ačku a vidíš ako omládol má teraz SWT 600 a nevie si vynachváliť.Tu nejde ani o rýchlosť ale o výkonnostnú rezervu ktorú ty naháňaš rôznymi úpravami ale efekt bude mizivý.Je mi jasné že nechceš cestnú motorku a jazdiť rýchlo, po tom netúžim ani ja aj keď niekedy ma to chytne a potrebujem sa vyvetrať.Aj mne je nejmilejší skúter a preto ho mám ale je dobre mať pocit že nie som limitovaný žiadnym obmedzením.
Som si vedomí že už si toho v živote moc nenajazdím a že som vlastne v poslednej tretine života tak ako v hokeji keď už je posledná tretina vieš že za chvíľu je koniec a preto si treba dopriať.Ale to už moc moralizujem na to prídeš sám.
Naposledy upravil forester dne 28 led 2017, 20:40, celkově upraveno 1
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 652
Příspěvky: 5474
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Offensive 125i EFI od Delphi a čipování výkonu

Příspěvekod Primitiv » 28 led 2017, 11:59

já mám ještě Kawasaki eliminatora a nedávno GSXR takže o rychlosti něco vím :D ale tady jde spíš o takovýho koníčka.Mě to baví se v tom hrabat a pořád něco zdokonalovat.Si představ že bych si koupil nového Burgmana a co bych pak dělal o dlouhých zimních večerech :cry:
Uživatelský avatar
Primitiv

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 156
Registrován: 20 črc 2012, 19:28

Re: Offensive 125i EFI od Delphi a čipování výkonu

Příspěvekod zdeny65 » 28 led 2017, 12:49

Primitiv:Jo,na vylepšení nálady a žrouta času mám minibike.Ale motorka je motorka.Nejsem zastáncem malejch prcků.Ta stopětadváca-kubatura je stejně takovej pasvil.Když baví,se v tom šťourat,proč ne.Z jistých priorit jsem vybral maxíka.Škoda,že do toho nenaroubovali alespoň pětikilčo.Jinak byla motka na prvním místě.
zdeny65

250+
 
Reputace: 46
Příspěvky: 399
Registrován: 31 črc 2015, 19:44
Bydliště: Starý Vestec
Skútr / moto: Bylo-klasika,Yamaha Majesty 400,možná FJR 1300
Tuning / úpravy: CNC páčky,vestavěný systém nabíjení,nově laděný zadní tlumiče pérování,tankvak

Re: Offensive 125i EFI od Delphi a čipování výkonu

Příspěvekod tomkob1980 » 28 led 2017, 19:36

Je mi jasné, že někdo to má jako koníčka a vyžívá se v tom, ale když to vezmu čistě pragmaticky, tak ladit jakýkoliv 125 ccm skútr, je nesmysl. Skútr této kubatury je při pořízení drahý kvůli možnosti řízení takového stroje jen s řidičským průkazem skupiny B. Laborovat s váhou válečků nebo kluzáků, tvrdostí pružiny, spojkou, variátorem a nevím čím vším ještě, také není zadarmo. A užitek? Nepatrné zvýšení výkonu, a to možná jen v určitém spektru otáček. Krom toho je otázkou, jak takové úpravy ovlivní životnost skútra. Osobně zastávám názor, že výrobce není hlupák a ví, proč naladil stroj tak jak to udělal. Ano, nemusí to vyhovovat každému, ale myslím si, že je to "optimum". Hrozně se mi líbí, jak všichni majitelé 125 ccm skútrů svorně tvrdí, že jim výkon bohatě stačí, že nechtějí porušovat rychlostní limity, že nepotřebují závodit atd. A pak člověk koukne do druhého tématu a zjistí, že většina z nich hledá jakoukoliv variantu, jak ty stroje poladit, aby zrychlovaly víc na rozjezdu, nedosahovaly takových otáček ale přitom jely rychleji a ještě aby jezdily za nižší, než výrobcem udávanou spotřebu. Samozřejmě přeháním..:-) Asi jsem ze staré školy, ale tvrdím, že objem se ničím nenahradí. Vím o čem mluvím, protože jsem si tím také prošel. Nejprve Peugeot Speedfight 2, potom Kymco Agility city 125, následoval X-Max 250 a teď je to X-Max 400 a k tomu MT 09 Tracer. Jo a aby mě někdo nenařknul, že jezdím jako silniční pirát, tak jen dodám, že většinou jezdím jen lehce nad povolené limity, ale když je třeba odněkud zmizet, tak je tam prostě dostatečná výkonová rezerva. A to je k nezaplacení. Není totiž horší pocit, než když jedete na 125 ccm skútru, pravá ruka vyvrácená a zezadu vás tlačí kamion, který má sice výkon na předjetí ale nemá na to místo. Zažil jsem několikrát a díky, už nikdy. Možná by bylo bezva, kdyby někdo řekl, jaké konkrétní úpravy na svém stroji provedl, kolik ho ta sranda stála a co to přineslo. A na závěr poslední poznámka. Pokud chcete řešit ztráty na variátoru, tak jste si neměli kupovat skútr...:-)
Uživatelský avatar
tomkob1980

250+
 
Reputace: 141
Příspěvky: 352
Registrován: 22 dub 2011, 22:38
Bydliště: Vodňany
Skútr / moto: Yamaha X-MAX 400 IRON MAX, Yamaha MT 09 Tracer

Re: Offensive 125i EFI od Delphi a čipování výkonu

Příspěvekod Primitiv » 28 led 2017, 19:44

to taky nemám rád když mám za zadkem kamion a vyvrácené zápěstí:-) to raději zastavím ,ale já na skutru tam kde jezdí kamiony moc nejezdím.Většina lidí co si kupuje skutr 125ccm to má stejně jako přibližovadlo do práce aby se vyhnul kolonám třeba ve velkáých městech.Tam myslím ten výkon nějak nevyužijete a třeba tech 8kw postačí.Mě to spíše zajímalo jestli je to reálné to nějak uiprait tu řídící jednotku jako u auta.Souhlasím s tebou že to bude určitě na úkor životnosti motoru kdyby to bylo nějak drastické.Ale třeba když má někdo 125ccm a udělá si KIT na 150ccm tak tam tomiu nikterak neublížíte.Na 150ccm jsou stejně ty motory dimenzované.
Uživatelský avatar
Primitiv

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 156
Registrován: 20 črc 2012, 19:28

Re: Offensive 125i EFI od Delphi a čipování výkonu

Příspěvekod zdeny65 » 28 led 2017, 20:12

Tom:Krásně popsáno.A nejhorší,je to,že se to omílá pořád dokola.Furt se ladí a ladí,až se zjistí,že to má pramálo k užitku.Jestli má motor 11kW,tak nějakejma válečkama a kontrastkou se kW nikdy nepřidají.Je to prostě mánie těch,co dostali zelenou jezdit na 125 a chtějí jezdit na zmrzlině.Jak jsem někde psal.Je to prostě legislativní kravina a MĚLO TO ZŮSTAT TAK,JAK TO BYLO.Béčko a papíry na fichtla a nazdar.
zdeny65

250+
 
Reputace: 46
Příspěvky: 399
Registrován: 31 črc 2015, 19:44
Bydliště: Starý Vestec
Skútr / moto: Bylo-klasika,Yamaha Majesty 400,možná FJR 1300
Tuning / úpravy: CNC páčky,vestavěný systém nabíjení,nově laděný zadní tlumiče pérování,tankvak

Re: Offensive 125i EFI od Delphi a čipování výkonu

Příspěvekod forester » 28 led 2017, 21:09

Mirus1 píše:Já vím Rudo,máš pravdu,ale mě to neštve že to má "jenom 11kw",ale jak píše JardaB,pokud to nějak jde,tak proč to nezkusit. Samozřejmě,že je to otázka dalších financí,musí se vědět kam až zajít a jestli vložené investice se vůbec vyplatí a stojí za to. Zatím jsem ve stadiu zjišťování info..
Já i kdybych měl řidičák Ačko,tak nevím jestli bych chtěl nějakou velkou motorku.Jednu jsem si zkusil (Yamaha XV 1100 Virago) a byl jsem za 10 minut vyléčený :D. Jo a ještě jsem jel kousek na Hondě 650 CBR, takže já vím zhruba co to je řídit velkou motorku. Mě víc vyhovují skůtry.. :wink:


Počkaj Miro,ty si jazdil 10 min na Yamahe 1100 a Honde 650? To si si dovolil bez vodičáku? Nie srandujem,ale vieš čo je problém tvojho rýchleho vyliečenia (zlaknutia sa) to že si nešiel na to postupne alebo nemal dobrého učitela/poradcu.Ja mám tiež veľký rešpekt a tiež skusenosť z Hondou 1100RR Fireblade,keď som na Honda day už po jazde išiel parkovať a ako som zachádzal do úzkeho priestoru som už po zalomení riadidiel a velkým náklonom ten ťažký stroj neudržal a kontrolovane som ho položil :D Až vtedy som pochopil prečo bola volná a nikto nechcel s ňou ísť jazdiť.A ja starý somár som sa na to dal a zistil že skúter je úplna hračka na ovládanie oproti tomuto okruhovému špeciálu.
To chce iba viac jazdiť a dostať to do rúk a potom už to nepustiš :D Mne tiež nemal kto radiť keď som začal jazdiť z čoprom ktorý má úplne inú charakteristiku pri zatáčaní, brzdení ako skúter.Čerpal som iba z článkov skúsených z webu a videí Pepa Sršne a iných.
Honda PCX - 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,predaný,40 tis km
Yamaha X-Max 250 - 2012, predaný,84000 km
Honda Forza 300 - 2018, predaný 29000 km
Honda Hornet CB600F 2013, predaný 32000 km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 652
Příspěvky: 5474
Registrován: 14 čer 2010, 16:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda ADV 350

Re: Offensive 125i EFI od Delphi a čipování výkonu

Příspěvekod Primitiv » 28 led 2017, 23:05

zdeny65 píše:.Je to prostě legislativní kravina a MĚLO TO ZŮSTAT TAK,JAK TO BYLO.Béčko a papíry na fichtla a nazdar.

No nevím ale mě přijde teda nebezpečnější fichtl 50ccm s manuálem než skutr.Dřív se ani žádné jízdy na 50cm nedelali v autoškole a automaticky si to dostal.Variátor je oproti tomu labutí písen než se učit se spojkou a převodovkou to je o zabití pro člověka co na tom nikdy neseděl.
Uživatelský avatar
Primitiv

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 156
Registrován: 20 črc 2012, 19:28

Re: Offensive 125i EFI od Delphi a čipování výkonu

Příspěvekod stretavka » 28 led 2017, 23:41

Realita je taková, že dnes dostane člověk možnost jezdit na skutru s 15-i kobylama pod zadkem, aniž by kdy na tom seděl...co je horší....toť otázka, jestli unavenej mustang se třema rychlostma, či pionyr...
Tech 15 koní vykonu nezkusenemu dokáže zamotat pěkně hlavu, hlavne v krizové situaci.
Každá náhoda se musí pečlivě připravit.....
Uživatelský avatar
stretavka

250+
 
Reputace: 317
Příspěvky: 496
Registrován: 21 črc 2011, 12:36
Bydliště: Budweiß
Skútr / moto: Aprilia Leonardo 125/Honda Hornet 900
Tuning / úpravy: série

Další

Zpět na Čínské skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron