Offensive 125i EFI od Delphi a čipování výkonu

Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.

Re: Offensive 125i EFI od Delphi a čipování výkonu

Příspěvekod Primitiv » 29 led 2017, 00:20

možná se pletu,ale myslím ,že už dnes jsou v autoškole povinné jízdy na skutru....
Uživatelský avatar
Primitiv

100+
 
Reputace: 5
Příspěvky: 156
Registrován: 20 črc 2012, 19:28

Re: Offensive 125i EFI od Delphi a čipování výkonu

Příspěvekod zdeny65 » 29 led 2017, 08:38

Forestr:Jen tak na okraj,ta Honda má cca o 55 kg míň,než to co sedlám.
Stretavka:Přeeesně.Pincek z 3,5 k a váhou do 70 kg byl přesně ideální.A taky dokázal pomotat kebuli.Ale je docela zvláštní,že třeba motorový pily z tím samým výkonem se dost lidí bojí a na skůtra z 11kW mají ramena.Přitom oba stroje dokáží udělat pěknej masakr a nejenon v Texasu :D
zdeny65

250+
 
Reputace: 46
Příspěvky: 399
Registrován: 31 črc 2015, 19:44
Bydliště: Starý Vestec
Skútr / moto: Bylo-klasika,Yamaha Majesty 400,možná FJR 1300
Tuning / úpravy: CNC páčky,vestavěný systém nabíjení,nově laděný zadní tlumiče pérování,tankvak

Re: Offensive 125i EFI od Delphi a čipování výkonu

Příspěvekod JardaB » 29 led 2017, 17:28

Mirus1 píše:JardaB:: Vidím dole ve tvém profilu,že máš variátor i spojku Dr.Pulley. Takže originál spojku i variátor jsi sundal a nasadil vhodný variátor+spojku od Pulleye? Rozumím tomu dobře?
Díkec za odpověď.Loni jsem nasadil jenom Pulleye, zlepšení viditelné, ale blíží se jaro a chtěl bych to ještě dotáhnout dál, právě tou spojkou a vším co s tím ještě souvisí, takže sháním veškeré info.
Tady vidím,že bych to mohl vyřešit vše naráz...http://www.scootland.cz/brno/
Mají tam motorovou brzdu a asi vše potřebné, tak uvidím..Ty jsi to dělal v servise nebo doma?

================
Předmět: Offensive 125i EFI od Delphi a čipování výkonu

Mirus1 píše:JardaB:: Vidím dole ve tvém profilu,že máš variátor i spojku Dr.Pulley. Takže originál spojku i variátor jsi sundal a nasadil vhodný variátor+spojku od Pulleye? Rozumím tomu dobře?
Díkec za odpověď.Loni jsem nasadil jenom Pulleye, zlepšení viditelné, ale blíží se jaro a chtěl bych to ještě dotáhnout dál, právě tou spojkou a vším co s tím ještě souvisí, takže sháním veškeré info.
Tady vidím,že bych to mohl vyřešit vše naráz...http://www.scootland.cz/brno/
Mají tam motorovou brzdu a asi vše potřebné, tak uvidím..Ty jsi to dělal v servise nebo doma?

=========
Přesně 2x z Tábora do Brna - Scootland. Sada co poslali Germáni - byla naprosto nenaladěná, musel jsou dokoupit další hmotnosti kluzáků. Abych nemusel kupovat komplet sadu od 8-12g po 0,5g. Pořídil jsem 12,5 10,5 a 8,5g a kombinovalo se to do hmotností 12,5-11,8-11,5-11,2-10,5-9,8-9,5-9,2-8,5

Ani kontrastka neseděla - zkoušely se další dvě.

I spojka Pulley má svůj význam - jsou tam dvojí pružiny a takové zámečky, které urychlí v určité fázi sepnutí spojky. Menší dobu prokluzuje.

Pozor - Scootland má velké zkušenosti - nech si doporučit od nich - Pulley to být nemusí !
===
Cenově přes 10 tisíc - výkon +37%.
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1673
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Offensive 125i EFI od Delphi a čipování výkonu

Příspěvekod Mirus1 » 29 led 2017, 17:44

JardaB:: Díky za info. Jakým způsobem se projevuje nebo chová skůtr po tuningu,kde je potom, jak píšeš celkový nárůst výkonu o 37%. Máš to nějak podložený? To jenom pro místní nevěřící Tomáše :D Lepší akcelerace,jízda do kopců,maximálka???
Uživatelský avatar
Mirus1

750+
 
Reputace: 189
Příspěvky: 820
Registrován: 27 zář 2014, 06:44
Bydliště: okr.Jesenik
Skútr / moto: Sym Joymax GTS 125i Sport

Re: Offensive 125i EFI od Delphi a čipování výkonu

Příspěvekod zdeny65 » 29 led 2017, 19:00

JardaB:No to je mazec :D To dáš z 0-100 tak do šesti sekund. :oops: Okamžitě prodám Majdu a jdu do toho :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
zdeny65

250+
 
Reputace: 46
Příspěvky: 399
Registrován: 31 črc 2015, 19:44
Bydliště: Starý Vestec
Skútr / moto: Bylo-klasika,Yamaha Majesty 400,možná FJR 1300
Tuning / úpravy: CNC páčky,vestavěný systém nabíjení,nově laděný zadní tlumiče pérování,tankvak

Re: Offensive 125i EFI od Delphi a čipování výkonu

Příspěvekod Mirus1 » 29 led 2017, 19:15

Jó zdeny kdo umí ten umí,kdo neumí ten, víš co... :D
Uživatelský avatar
Mirus1

750+
 
Reputace: 189
Příspěvky: 820
Registrován: 27 zář 2014, 06:44
Bydliště: okr.Jesenik
Skútr / moto: Sym Joymax GTS 125i Sport

Re: Offensive 125i EFI od Delphi a čipování výkonu

Příspěvekod tomkob1980 » 29 led 2017, 19:20

Kymco Downtown 125i a nárůst výkonu o 37%, takže na cca 15 kW? No tak chlapi, nepřehánějte. Myslím, že podrobnější informace, třeba i video jak se skútr tedy vlastně chová, bude zajímat víc lidí než jen něvěřící Tomáše (myslím tím sám sebe..:-)) Jsem přesvědčený, že výkon motoru je víceméně identický, změnilo se spíš odladění spojky a variátoru, ne?
Uživatelský avatar
tomkob1980

250+
 
Reputace: 141
Příspěvky: 352
Registrován: 22 dub 2011, 22:38
Bydliště: Vodňany
Skútr / moto: Yamaha X-MAX 400 IRON MAX, Yamaha MT 09 Tracer

Re: Offensive 125i EFI od Delphi a čipování výkonu

Příspěvekod Mirus1 » 29 led 2017, 19:38

tomkob1980:: Přesně tak jak píšeš "Jsem přesvědčený, že výkon motoru je víceméně identický, změnilo se spíš odladění spojky a variátoru, ne?"

My ladiči :D nejsme žádní tupci,abychom tvrdili, že se zvýší výkon motoru.To kouzlo je právě jak píšeš v odladění spojky + variátor. A to zas není tak jednoduché, jak se na první pohled zdá. Dělá to celej svět, akorát zde jenom někdo... :? :D
Uživatelský avatar
Mirus1

750+
 
Reputace: 189
Příspěvky: 820
Registrován: 27 zář 2014, 06:44
Bydliště: okr.Jesenik
Skútr / moto: Sym Joymax GTS 125i Sport

Re: Offensive 125i EFI od Delphi a čipování výkonu

Příspěvekod tomkob1980 » 29 led 2017, 19:59

To je sice hezký, ale JardaB píše o výkonu. A u odladění spojky a variátoru bych výraz výkon asi nepoužíval. Krom toho, u toho odladění je to vždycky něco za něco. Buď máš větší zrychlení nebo větší maximálku. Oboje těžko. A ten nárůst o 37% je teda kde?
Uživatelský avatar
tomkob1980

250+
 
Reputace: 141
Příspěvky: 352
Registrován: 22 dub 2011, 22:38
Bydliště: Vodňany
Skútr / moto: Yamaha X-MAX 400 IRON MAX, Yamaha MT 09 Tracer

Re: Offensive 125i EFI od Delphi a čipování výkonu

Příspěvekod zdeny65 » 30 led 2017, 09:00

No,dostal jsem soukr. zprávu,kde mi bylo vysvětleno v grafu,jak k výkonu dochází. :D Nevím,jestli jsem blbej,ale logicky a fyzikálně jestliže nedojde k úpravě sacího a výfukového systému,změně časování vačkové hřídele(ostřejší),k tomu poměr směsi,úprava vstřikování,úprava klikové hřídele,úprava hlavy válce a ještě pár drobností,tak výkon motoru zůstane pořád 11kW.
Úpravou převodového a spojkového systému dochází ke změně převodového poměru při různých otáčkách motoru.V mechanické převodovce by to byla změna převodových kol pro jednotlivé stupně.Ale u řemenového převodu toto nelze,ale je možné "ulehčit"motoru tak,že změnou proměnného řemenového převodu(míněno posuv polořemenic)za jistých otáček dochází k tomu,že převod se uvede do pohybu například při vyšších otáčkách motoru.To je docela důležité u menších kubatur,kde výkon motoru nedisponuje vyšším kroutícím momentem,jako větší kubatury.Nicméně rychlost či síla záběru lze zvýšit pouze výměnou soukolí v převodovce a nebo pokud by to bylo možné zvětšením průměru řemenic ve variátoru.
Nicméně "nárůst" výkonu na zadním kole je pouze důsledek toho,že řemenový převod je ve stavu takovém,že při záběru a jízdě nedochází k prokluzování řemene.Tudíž řemenový převod má vysokou účinnost přibližující se klasickému soukolí.
Jinak bych se "nárůstem" výkonu moc nechlubil.Pokud vlastník takového vozidla,které řídí z B řidičákem,tak už si musí udělat lejstra na odpovídající kategorii vozidla.Pokud by se něco přihodilo a v TP je napsáno 11kW a bylo by naměřeno o 37% víc,tak to je docela průser.To jen tak na okraj.
zdeny65

250+
 
Reputace: 46
Příspěvky: 399
Registrován: 31 črc 2015, 19:44
Bydliště: Starý Vestec
Skútr / moto: Bylo-klasika,Yamaha Majesty 400,možná FJR 1300
Tuning / úpravy: CNC páčky,vestavěný systém nabíjení,nově laděný zadní tlumiče pérování,tankvak

Re: Offensive 125i EFI od Delphi a čipování výkonu

Příspěvekod stretavka » 30 led 2017, 11:15

to zdeny65:

myslím, že odhalení načipovaného auta nebo moto v CZ podmínkách zatím nehrozí, tedy do doby, než bude na STK výkonová brzda, tak jako je to např. v Rakousku. Zatím si nejsem vědom, že by bylo povinností technika STK se napojovat do řídící jednotky a zjišťovat faktický stav výkonu motoru
Každá náhoda se musí pečlivě připravit.....
Uživatelský avatar
stretavka

250+
 
Reputace: 317
Příspěvky: 496
Registrován: 21 črc 2011, 12:36
Bydliště: Budweiß
Skútr / moto: Aprilia Leonardo 125/Honda Hornet 900
Tuning / úpravy: série

Re: Offensive 125i EFI od Delphi a čipování výkonu

Příspěvekod zdeny65 » 30 led 2017, 16:06

No,to mělo být už loni v listopadu.
zdeny65

250+
 
Reputace: 46
Příspěvky: 399
Registrován: 31 črc 2015, 19:44
Bydliště: Starý Vestec
Skútr / moto: Bylo-klasika,Yamaha Majesty 400,možná FJR 1300
Tuning / úpravy: CNC páčky,vestavěný systém nabíjení,nově laděný zadní tlumiče pérování,tankvak

Re: Offensive 125i EFI od Delphi a čipování výkonu

Příspěvekod JardaB » 30 led 2017, 16:22

zdeny65 píše:No,dostal jsem soukr. zprávu,kde mi bylo vysvětleno v grafu,jak k výkonu dochází. :D Nevím,jestli jsem blbej,ale logicky a fyzikálně jestliže nedojde k úpravě sacího a výfukového systému,změně časování vačkové hřídele(ostřejší),k tomu poměr směsi,úprava vstřikování,úprava klikové hřídele,úprava hlavy válce a ještě pár drobností,tak výkon motoru zůstane pořád 11kW.
Úpravou převodového a spojkového systému dochází ke změně převodového poměru při různých otáčkách motoru.V mechanické převodovce by to byla změna převodových kol pro jednotlivé stupně.Ale u řemenového převodu toto nelze,ale je možné "ulehčit"motoru tak,že změnou proměnného řemenového převodu(míněno posuv polořemenic)za jistých otáček dochází k tomu,že převod se uvede do pohybu například při vyšších otáčkách motoru.To je docela důležité u menších kubatur,kde výkon motoru nedisponuje vyšším kroutícím momentem,jako větší kubatury.Nicméně rychlost či síla záběru lze zvýšit pouze výměnou soukolí v převodovce a nebo pokud by to bylo možné zvětšením průměru řemenic ve variátoru.
Nicméně "nárůst" výkonu na zadním kole je pouze důsledek toho,že řemenový převod je ve stavu takovém,že při záběru a jízdě nedochází k prokluzování řemene.Tudíž řemenový převod má vysokou účinnost přibližující se klasickému soukolí.
Jinak bych se "nárůstem" výkonu moc nechlubil.Pokud vlastník takového vozidla,které řídí z B řidičákem,tak už si musí udělat lejstra na odpovídající kategorii vozidla.Pokud by se něco přihodilo a v TP je napsáno 11kW a bylo by naměřeno o 37% víc,tak to je docela průser.To jen tak na okraj.


=============================================
Předmět: Offensive 125i EFI od Delphi a čipování výkonu

zdeny65 píše:No,dostal jsem soukr. zprávu,kde mi bylo vysvětleno v grafu,jak k výkonu dochází. :D Nevím,jestli jsem blbej,ale logicky a fyzikálně jestliže nedojde k úpravě sacího a výfukového systému,změně časování vačkové hřídele(ostřejší),k tomu poměr směsi,úprava vstřikování,úprava klikové hřídele,úprava hlavy válce a ještě pár drobností,tak výkon motoru zůstane pořád 11kW.
Úpravou převodového a spojkového systému dochází ke změně převodového poměru při různých otáčkách motoru.V mechanické převodovce by to byla změna převodových kol pro jednotlivé stupně.Ale u řemenového převodu toto nelze,ale je možné "ulehčit"motoru tak,že změnou proměnného řemenového převodu(míněno posuv polořemenic)za jistých otáček dochází k tomu,že převod se uvede do pohybu například při vyšších otáčkách motoru.To je docela důležité u menších kubatur,kde výkon motoru nedisponuje vyšším kroutícím momentem,jako větší kubatury.Nicméně rychlost či síla záběru lze zvýšit pouze výměnou soukolí v převodovce a nebo pokud by to bylo možné zvětšením průměru řemenic ve variátoru.
Nicméně "nárůst" výkonu na zadním kole je pouze důsledek toho,že řemenový převod je ve stavu takovém,že při záběru a jízdě nedochází k prokluzování řemene.Tudíž řemenový převod má vysokou účinnost přibližující se klasickému soukolí.
Jinak bych se "nárůstem" výkonu moc nechlubil.Pokud vlastník takového vozidla,které řídí z B řidičákem,tak už si musí udělat lejstra na odpovídající kategorii vozidla.Pokud by se něco přihodilo a v TP je napsáno 11kW a bylo by naměřeno o 37% víc,tak to je docela průser.To jen tak na okraj.



=================
Zkus trochu vnímat co píšu -ty to nečteš - odpovídáš na něco co jsem já nikde nenapsal.

Variátor obecně vnáší ztrátu asi 15%. Na zadní kole nenaměříš nikdy více než je výkon motoru. Naladění variátoru docílíš toho, že budeš mít dispozici vyšší výkon na zadním kole ve větším rozsahu rychlostí - budeš moci lépe zrychlovat.

To, že zda na zadním kole větší nebo menší výkon, je způsobeno "naladěním" variátoru. Tím v jaký otáčkách motoru začíná variátor "řadit" - měnit převod.

Výkon produkovaný motoru se mění - zvyšuje s vyššími otáčkami. U vozidel s mechanickou převodovkou taky docílíš v určité rychlosti vyššího dostupného výkonu když podřadíš.

To samé u variátoru:
1 - Pokud je to v nižších otáčkách, kdy motor produkuje menší než maximální výkon, bude na zadním kole menší výkon.
2 - Pokud variátor začne měnit převod ve vyšších otáčkách, kdy motor produkuje větší výkon, bude na zadní kole vyšší výkon než v případě 1.

Pokud jedeš 60 km/hod. ve vozidle s mechnickou převodovkou - můžeš tam mít zařazen převod 2 až 6. Když nepotřebuješ zrychlovat necháš tam šestku a suneš si to lehká noha, pokus šlápneš na plyn - nemůžeš z motoru dostat vysoký výkon, protože není v otáčkách.

Pokud vysoký výkon pro předjetí, podřadíš - dáš tam dvojku a kalíš to třeba do 90km/hod. a máš k dispozici skoro maximální výkon.

Dobře nastavený variátor ti umožní jet v širokém rozsahu rychlostí s motorem v trochu vyšších otáčkách než je v továrním nastavení a tím má k dispozici vyšší výkon.

Dám příklad skútr "A" v rychlosti mezi 25-85 km za hodinu má stále otáčky asi 7800. To v jakých točkách motoru se to děje je odvislé od naladění variátoru.

Jiný, úplně stejný skútr "B", bude nastaven tak, že jeho motor bude točit v rychlostech 25-85 km třeba 6500 ot/min.

Ten první bude mít k dispozici vyšší výkon motoru v od 25-85 km/hod. ---- tedy bude moci více zrychlovat.
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1673
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Offensive 125i EFI od Delphi a čipování výkonu

Příspěvekod zdeny65 » 30 led 2017, 16:52

Ale čtu velice dobře.Prostě výkon na zadním kole nepřidáš,pokud nepřidáš výkon na motoru.Elaborací z válečky,drahou v unašeči,pružinama spojky atd.docílíš jen toho,že spojka sepne později,nebo dříve a kontrastní pružina se stará o to,aby byl řemen pevně sevřený mezi polořemenicemi a neprokluzoval.A výměnou těchto komponent se nikdy nenavýší výkon na zadní kolo.Spíš mi Tvůj elaborát připadá jak reklama na scootland.
Jednoduše řečeno:na primární hřídeli(levá či pravá strana na klikové hřídeli) je osazena dělenou řemenicí o prům.150mm.Na sekundární hřídeli je též osazena dělená řemenice o prům. 150mm.Obě sestavy na hřídelích lze libovolně regulovat na nejmenší průměr 40mmSpojení obou sestav obstarává klínový řemen délky 900 mm.Můžeme tedy libovolně měnit unášecí průměry,tak jak nám to dovolí délka řemene.Pakliže máme nižší převod,tzn.,že primární dělená řemenice je nastavena na prům.40mm a sekundární dělená řemenice je nastavena na průměr 150 mm,tak dochází k tomu,že otáčky primární hřídele jsou vyšší a sekundární zase nižší.Tj.je to převodový poměr do pomala a tedy na sílu.A naopak.Takže závěrem by mne zajímal nárust výkonu na zadním kole?Ale samozřejmě se vzal tam,protože jsi vyměnil ošoupaný součástky a nahradil novými.Celý Tvůj elaborát je jen o tom.
A o tom to je.Kdyby jsi si koupil origo díly,tak budeš jezdit taky.Schválně dej fotky,jak vypadal původní řemen,řemenice,spojka a zvon.
zdeny65

250+
 
Reputace: 46
Příspěvky: 399
Registrován: 31 črc 2015, 19:44
Bydliště: Starý Vestec
Skútr / moto: Bylo-klasika,Yamaha Majesty 400,možná FJR 1300
Tuning / úpravy: CNC páčky,vestavěný systém nabíjení,nově laděný zadní tlumiče pérování,tankvak

Re: Offensive 125i EFI od Delphi a čipování výkonu

Příspěvekod JardaB » 30 led 2017, 17:29

Ještě jednou :
0. nečteš co píšu - výkon na zadním kole přidáš tak, že podřazením zvýšíš otáčky motoru
1. motor v nižší otáčkách má nižší výkon x motor ve vyšších otáčkách má vyšší výkon.
3. variátor přenáší výkon na zadní kolo
4. vyšší výkon motoru = vyšší výkon na zadním kole
5. maximální výkon motoru je v otáčkách motoru blízkých maximálním otáčkám
6. pokud mám převodovku která umožní mít v určitém rozsahu rychlostí vyšší otáčky motoru - variátor může tento větší výkon přenést na zadní kolo
7. pokud mám převodovku která umožní mít v určitém rozsahu rychlostí menší otáčky motoru - variátor může tento menší výkon přenést na zadní kolo

Jestli to vypadá že Tábora dělám reklamu do Brna, to se jenom zdá.

Zdůrazňuji tím, to že bez dynamometru velice obtížně zvolíš hmotnosti válečku, sílu kontrastní pružiny, sílu spojkových pružin, sílu pružin "spojkový zámků" u spojky Pulley. Klidně si najdi dynamometr vhodný pro skútry někde jinde než v Brně :-)
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1673
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

PředchozíDalší

Zpět na Čínské skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků

cron