Maxon Forcer 50

Diskuze o čínských skútrech bez rozlišení kubatury.

Re: Maxon forcer 50

Příspěvekod neofelis » 04 srp 2010, 09:46

NJ, hledat budu, ale zase až večer. Štelování karbece je pod dím deklíkem v úložným prostoru??? A šroubky na štelování jsou jak popisujou u rhona? Ještě jsem se tam nedíval. A ještě poslední dotázek, měnili jste svíčku?
Naposledy upravil neofelis dne 04 srp 2010, 09:52, celkově upraveno 1
neofelis

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 21
Registrován: 28 črc 2010, 13:58
Skútr / moto: Maxon forcer 50

Re: Maxon forcer 50

Příspěvekod tom300 » 04 srp 2010, 09:51

JJ ale raději vyhoď celé sedlo (4šrouby) a zkontroluj práci Čínských soudruhů :D
multivar,restrikce off,......
tom300

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 26
Registrován: 24 črc 2010, 09:50
Bydliště: OVA a okolí
Skútr / moto: Max

Re: Maxon forcer 50

Příspěvekod neofelis » 04 srp 2010, 10:34

Ještě jsem se chtěl podělit o zjištění, že soudruzi udělali chybku a náš Max má přehozený dráty u světel. Dálkový X potkávací :lol: Tož to někdy budu muset hodit tak jak to má být. :evil:

Update:
Obědní přestávku jsem věnoval "Maxovi". Vylovil jsem drát restrikce z díry vedoucí z bateriového prostoru někam pod skůtr směrem dozadu a rozpojil :P , dál ještě sešteloval volnoběh (už nechcípá). Jo a zajel pro svíčku do autokelly. Při 65 km/h jsem zvolnil a jel max 60, nechci to nezajetý trápit. Ale vypadá to, že 70 by dal :wink:
neofelis

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 21
Registrován: 28 črc 2010, 13:58
Skútr / moto: Maxon forcer 50

Re: Maxon forcer 50

Příspěvekod tom300 » 04 srp 2010, 13:53

Hm,já v Maxovi měl svíčku NGK už z AK.
On pojede podle tacho i 80km/h,jen to musíš chvíli podržet...
multivar,restrikce off,......
tom300

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 26
Registrován: 24 črc 2010, 09:50
Bydliště: OVA a okolí
Skútr / moto: Max

Re: Maxon forcer 50

Příspěvekod Mytys » 04 srp 2010, 15:19

Co najdete pod sedadlem. Když odstraníte klíčem 10 4šrouby. Dostanete se lehce ke karburátoru. Uvidíte zapalovací cívku a kousek od ní najdete i CDI. Zkontrolujte hadičky a kabely. Sponky na hadičkách někde nejsou nasunuty je to pěkně vidět na karburátoru. Ta bílá nádržka je na olej.
pod sedlem 2 xxx.jpg

pod sedlem 1 xx.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Uživatelský avatar
Mytys

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 83
Registrován: 09 kvě 2009, 14:42
Skútr / moto: MAXON žlutý čínský ďábel
Tuning / úpravy: rozpojená restrikce po rovině 70km/hod a to mi stačí

Re: Maxon forcer 50

Příspěvekod baris » 04 srp 2010, 15:49

Stale problem se starty za studena jen s plynem.
Rozdelal jsem sytic a vse na pohled v poradku. Uvnitr je bimetal ohrivany po startu. Jehla i valecek je pres pruzinku pohybliva. Poradte. Volnobeh za tepla OK za studena hodne nizky ale nezhasina.

IMAG0006.jpg
IMAG0005.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
baris

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 44
Registrován: 27 črc 2010, 18:40
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Maxon žlutá čajna

Re: Maxon forcer 50

Příspěvekod Mytys » 04 srp 2010, 16:52

Re BARIS volnoběh: No možná lepší startovat s plynem. Měl jsem skůtr co při startu s plynem se vždy uchlastal a muselo se čekat půl hodiny než to naskočilo znovu. Já mám ten problém taky. Bez zásahu to zhasínalo na volnoběh i teplé. Nyní po nastavení volnoběhu to aspoň teplé běží. Už jsem si zvyknul. Uvidíme co s tím udělají na garančce. Nebo zkus povolit šroubek bohatosti směsi. Já to zkoušel ale pak jsem to vrátil zpět na 1,5 až 2 ot. :lol:

Hele co jsem našel: nastavení volnoběhu -Nastavíte je pomocí dvou šroubů, které bývají na boku karburátoru. Šroub, který více vyčnívá slouží k nastavení volnoběžných otáček. Při zašroubování se zdvihá šoupátko a motor má vyšší otáčky, při vyšroubování šoupátko klesá a motor má otáčky nižší. Poměr směsi při volnoběhu se nastavuje pomoci druhého šroubku tzv. vzdušníku. Nastavení provádíme při zahřátém motoru a to tak, že zvýšíme volnoběh, zašroubujeme vzdušník a posléze vyšroubováváme. Ideální nastavení bývá někde mezi 1 až 2 otáčkami. Při tomto nastavení má motor nejvyšší otáčky a "kulatý" chod. Po té opět volnoběžné otáčky snížíme.

Nebo další návod:
Postup seřízení:
Motor musí být dostatečně zahřatý (jízdou, ne brbláním na chodníku).Potom bych nejprve zkusil kroutit šroubem bohatosti směsi doprava (utahuješ-ochuzuješ) až do doby kdy začne být chod motoru nepravidelný. Z této polohy většinou stačí povolit ještě o čtvrt až půl otáčky k dosažení správné směsi.
Pokud je volnoběh ještě stále malý, přidá se na šroubu polohy šoupátka (utahováním by se měly zvyšovat otáčky).
Po dosažení patřičných volnoběžných otáček se musí znovu seřídit bohatost směsi šroubem bohatosti.
(Nejde tomu jen přidat šoupátkem a vykašlat se na to !!!)
Takhle si s tím pohraješ a měl bys docílit situace kdy volnoběh bude pravidelný a přechod z volnoběhu do všších otáček při zatížení plynulý. Pokud to při rozjezdu z volnoběhu "zaváhá" a teprve potom vyrazí tak je to chudý. Pokud se to bude při rozjezdu dusit a teprve nárůstem otáček to začne jet dobře tak je to bohatý.
Pokud je na karburátoru cokoli jiného než ty dva šrouby tak nic z toho co jsem napsal neplatí

Koukám na ten tvůj obrázek karburátoru a vidím, že máš ochranou pružinku na hadičce podtlaku. Proč ji nedali na hadičku s přívodem benzínu. To by mělo logiku. Já ji mám jen na hadičkách v horní polovině viz moje fotky. Vidím, že každej MAXON je prostě originál zapojenej. 8)

Dnes byla provedena konečně testovací jízda 60km ( 2 x 30 km s přestávkou) s rozpojeným blokovacím okruhem. Maxon jede po rovině 65 do kopce rychlost klesá až na 45 a z kopce jede přes 70 km /hod. Rychlost z kopce nebyla testována, neboť motor je stále v záběhu. Po skončení jízdy a po odstavení skůtru jemně prolínal olej kolem vypouštěcího otvoru převodovky u zadního kola. A zase odkáplo cosi pod karburátorem. Při rozjezdech asi píská řemen variátoru. Za jízdy ne. Jen při rozjezdech. Svíčka původní. Kromě rozpojeného kabelu bez úprav. :D
Naposledy upravil Mytys dne 04 srp 2010, 22:39, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Mytys

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 83
Registrován: 09 kvě 2009, 14:42
Skútr / moto: MAXON žlutý čínský ďábel
Tuning / úpravy: rozpojená restrikce po rovině 70km/hod a to mi stačí

Re: Maxon forcer 50

Příspěvekod baris » 04 srp 2010, 20:50

Ochranou pružinu mám i na přívodu paliva, ale jen po pal. filtr od něj už ne.
Opravdu co kus to originál. Někde tady na foru jsem četl že má Maxon odbočku na výfuku /jakési EGR/ já ji tam nemám. :)
Rychlost po odpojení omezovače je OK to by mě stačilo. Zatím zajíždím mám najeto asi 160KM tak to zatím nechci trápit.
Dnes jsem si všiml že mě trochu teče asi olej z výfuku. Je to normální?
baris

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 44
Registrován: 27 črc 2010, 18:40
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Maxon žlutá čajna

Re: Maxon forcer 50

Příspěvekod Mytys » 05 srp 2010, 19:39

Jak řešíte zabezpečení skůtru před případnou krádeží. Co zamykáte a čím. Ono asi nic nepomůže když přijede dodávka a celý skůtr naloží a odveze.
Uživatelský avatar
Mytys

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 83
Registrován: 09 kvě 2009, 14:42
Skútr / moto: MAXON žlutý čínský ďábel
Tuning / úpravy: rozpojená restrikce po rovině 70km/hod a to mi stačí

Re: Maxon forcer 50

Příspěvekod Winterwolf » 06 srp 2010, 06:50

Ahoj, zabezpeceni jsem vyresil pojistkou. Neni to drahe jak na auto a muzu v klidu spat i kdyz skutr stoji v praze pred panelakem. Pro klid duse ho poutam zamkem ke znacce za zadni kolo a na prednim mam zamek na kotouci. Ale stejne ziju v tom ze nez by si nekdo dal tu praci a nalozil ho do dodavky tak se radsi koukne po nejake znacce co se alespon pak da prodat 8)
Lukas
EX Huatian HT50QT-16 EX Yamaha VP300 Versity EX Honda SH 150 EX Yamaha Majesty 180

Honda SH300i
Obrázek
Uživatelský avatar
Winterwolf

Moderátor
 
Reputace: 197
Příspěvky: 2901
Registrován: 11 dub 2010, 20:13
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Honda SH300i /Honda PCX 125
Tuning / úpravy: Vyhrivane hefty, deka, a jeste par dalsich...

Re: Maxon forcer 50

Příspěvekod Mytys » 06 srp 2010, 08:47

Můžeš prosím napsat kolik taková pojistka stojí a od jaké pojišťovny ji máš. Já se na to ptal a jen pro příklad uvádím že na auto v hodnotě 300 tis mám pojistku 6tis a na skůtr za 16 tis chtěli pojistku 8 tis. Trošku nepoměr. Jinak mám na skůtru hozenou nepromokavou plachtu a tak kromě kousku kol není nic vidět. A máš pravdu v tom že kdybys tam nalepil náleku HONDA či KAWASAKI tak bude hned pryč. Chtělo by to nápis CHINA SPEED ŠROT a je pokoj. Ale KENTOYA by taky stačila.
Uživatelský avatar
Mytys

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 83
Registrován: 09 kvě 2009, 14:42
Skútr / moto: MAXON žlutý čínský ďábel
Tuning / úpravy: rozpojená restrikce po rovině 70km/hod a to mi stačí

Re: Maxon forcer 50

Příspěvekod žape » 06 srp 2010, 10:17

V sobotu jedu okouknout maxona.Od AK,fungláč. Jestli bude vyhovovat,beru ho.
žape

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 36
Registrován: 05 srp 2010, 13:24
Bydliště: středočesko
Skútr / moto: Maxon forcer 50,kawa chopper
Tuning / úpravy: Drobnosti na zvýšení výkonu a spolehlivosti. Jezdim v létě-zimě. Kufr Givi.

Re: Maxon forcer 50

Příspěvekod neofelis » 06 srp 2010, 10:42

Zabezpečení - koupil jsem solidní řetěz (přes noc poutám v garážovém stání k instalovanému "oku" na zdi) a objednal alarm se senzorem pohybu s dálkovým ovládáním (380,-). A doufám, že si zloději vybírají značkový stroje :D .

Zdá se mi, že skůtřík dost žere benál, což mi zatím trochu kazí radost. No a na kostkách ve městě ze mě chce vytřást duši :lol:
neofelis

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 21
Registrován: 28 črc 2010, 13:58
Skútr / moto: Maxon forcer 50

Re: Maxon forcer 50

Příspěvekod Mytys » 06 srp 2010, 11:26

Bacha na alarmy za 14 dní nečinosti vycucnou akumulátor. Ale bohudík jde skůtr nastartovat i bez baterie. Co se týká spotřeby. Když naplním plnou a ujedu 60 km jsem na 1/2 podle měřáku. Ve skutečnosti ale v nádrži moc nebylo. Jo a to drncání po kočičích hlavách to jo. Tvrdé tlumiče a ty chinese pneu asi taky nic moc kvalita. Mě akorát nejvíc štve že mi z toho furt něco kape na zem. Pod karbecem i pod převodovkou u zadního kola. Dokonce byly mastný i ráfky na zadním kole. Ale to začne prolínat když se scooter pořádně zahřeje.
Uživatelský avatar
Mytys

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 83
Registrován: 09 kvě 2009, 14:42
Skútr / moto: MAXON žlutý čínský ďábel
Tuning / úpravy: rozpojená restrikce po rovině 70km/hod a to mi stačí

Re: Maxon forcer 50

Příspěvekod baris » 06 srp 2010, 15:38

Dnes po 170KM jsem prohlizel Maxona.
Nasel jsem kapku oleje u zadniho kola pod prevodovkou, asi stejny problem jak pise Mytys. Pro upresneni je to na spodnim sroubku, kterym je prisroubovany bok motoru. viz foto
IMAG0007.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
baris

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 44
Registrován: 27 črc 2010, 18:40
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Maxon žlutá čajna

PředchozíDalší

Zpět na Čínské skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků