INFO : Řízení 125ccm s řidičským oprávněním skupiny B

Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.

Re: INFO : Řízení 125ccm s řidičským oprávněním skupiny B

Příspěvekod satanachist » 08 bře 2018, 20:57

Je toho plný net....třeba tu:http://superauto24.se.pl/porady/jazda-motocyklem-125-cm-bez-uprawnien-co-grozi-i-jakie-sa-konsekwencje_601203.html Mj. já jsem osobně mluvil s polským konzulem. Jinak v Polsku jsem už byl asi pětkrát. Můžeš tam i na manuálu. Hodně najdeš i na Wikipedii .... A1....https://en.wikipedia.org/wiki/European_driving_licence
Mohu vozit 80 lidí za zády, ale na velkou motorku si mohu maximálně tak sednout.....
Uživatelský avatar
satanachist

1000+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 1059
Registrován: 21 dub 2010, 02:15
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: plexi Givi, brašny, zásuvka, teploměr, hodinky

Re: INFO : Řízení 125ccm s řidičským oprávněním skupiny B

Příspěvekod sharkcom » 09 bře 2018, 15:11

Děkuji.
Mouchy na zubech, vítr ve vlasech. To je ono !
sharkcom

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 7
Registrován: 09 led 2007, 14:37
Bydliště: Cheb
Skútr / moto: HONDA PCX 125

Re: INFO : Řízení 125ccm s řidičským oprávněním skupiny B

Příspěvekod rakup » 20 čer 2018, 16:50

https://www.mdcr.cz/Ministerstvo/Zadost ... formace-(1)/Poskytnute-informace/Definice-automaticka-prevodovka-u-motocyklu

-- 20. 6. 2018 17:54 --

nějak to nefunguje,tak to skusim jinak-
Definice „automatická převodovka u motocyklů“
Definice „automatická převodovka u motocyklů“

Žádost:
„Nepodařilo se mi najít žádné oficiální stanovisko MD (ani Zákon nebo vyhlášku) k problematice motocyklů s lidově tzv. poloautomatickou převodovkou. Nepodařilo se mi nalézt platnou legislativní definici automatické převodovky. Existují motocykly bez spojkové páčky s automatickou spojkou, není ale zjevné, zda se jedná dle zákona o motocykly s automatickou převodovkou. Prosím o objasnění dané problematiky.“.

Odpověď:
Ministerstvo dopravy žadatele nejprve upozornilo na skutečnost, že jeho podání týkající se vysvětlení definice „automatická převodovka u motocyklů“, bylo vyhodnoceno jako dotaz, který nespadá pod režim InfZ, jelikož tento zákon se nevztahuje na výklad právních norem, posuzování souladu právních norem s praxí, sdělování postupů týkajících se konkrétních životních situací, vytváření nových informací.
Nicméně vzhledem k tomu, že se k prvotním dotazům nad rámec InfZ snaží naše ministerstvo přistupovat vstřícně, poskytuje žadateli vysvětlení připravené věcně příslušným odborem provozu silničních vozidel ministerstva.
Z technického hlediska je obecně definovaná automatická převodovka jako systém, který při jízdě samočinně mění převodové stupně (převodový poměr) bez zásahu řidiče. Podle tohoto stanoviska je v technickém popisu Osvědčení o registraci uváděn typ převodovky automatická ve zkratce AUT. Zákon č. 361/2000 Sb. v § 90 stanovuje definici automatické převodovky pro řidičské oprávnění odlišně. Podle tohoto zákona se vozidlem vybaveným automatickou převodovkou se rozumí vozidlo, ve kterém není pedál spojky, popřípadě u vozidel, k jejichž řízení opravňuje řidičské oprávnění pro skupinu A1, A2 nebo A, ruční páka spojky.
Z výše uvedeného plyne, že motocykl nevybavený ruční pákou spojky, ale samočinně nemění převodové stupně, bude mít v Osvědčení o registraci uváděn typ převodovky manuální ve zkratce MAN. Přesto se z hlediska řidičského oprávnění (podle zákon č. 361/2000 Sb.) na takový motocykl nahlíží jako na vozidlo s automatickou převodovkou.
Informace byla poskytnuta 14. 6. 2017
rakup

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 47
Registrován: 22 říj 2011, 05:58
Skútr / moto: Aprilia-Scarabeo-200.rv.2008,Yamaha-Tmax r.v. 2007

Re: INFO : Řízení 125ccm s řidičským oprávněním skupiny B

Příspěvekod Benda.s » 26 čer 2018, 20:08

Sehr geehrter Herr Stota!

You are allowed to drive a 125 ccm in Austria with your Czech B-liscense, but only under exactly the same conditions as in the Czech Republic. (A I know, only bikes with automatic transmission.)

Mit freundlichen Grüßen

DR. MARTIN STICHLBERGER
Rechtsabteilung
ÖAMTC | Schubertring 1-3 | 1010 Wien
T +43 (0)1 71199 21244 | F +43 (0)1 71199 21352
martin.stichlberger@oeamtc.at<https://mail.oeamtc.at/owa/UrlBlockedError.aspx> | www.oeamtc.at<https://mail.oeamtc.at/owa/UrlBlockedError.aspx> | ÖAMTC ZVR 730335108
Kymco Xciting 400 | dříve:Yamaha X-max 250 2013; Honda PCX 125 v2; Kymco Super 8 50/4T
http://www.motorkari.cz/profil/benda.s
Uživatelský avatar
Benda.s

500+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 590
Registrován: 08 kvě 2010, 13:35
Bydliště: "Turnov"
Skútr / moto: Xciting 400 - 2017
Tuning / úpravy: Mivv Urban Exhaust System

Re: INFO : Řízení 125ccm s řidičským oprávněním skupiny B

Příspěvekod forester » 27 čer 2018, 05:25

Dovolil som si to preložiť a zároveň ma teší že sa podarilo ujasniť ako to je zo skútrami 125 ccm v Rakúsku.Takže netreba už žiadne kondičné jazdy a žiadnu dodatočnú skúšku k vodičáku B.

V Rakúsku máte povolené jazdiť 125 ccm s českým B-liscense, ale iba za rovnakých podmienok ako v Českej republike. (A vieme že iba motocykle s automatickou prevodovkou.)
Honda PCX, 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,39 tis km
Yamaha X-Max 250,2012,75 tis km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 418
Příspěvky: 4290
Registrován: 14 čer 2010, 15:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda Forza 300

Re: INFO : Řízení 125ccm s řidičským oprávněním skupiny B

Příspěvekod Mirus1 » 27 čer 2018, 06:09

Jen aby si to některý Rakouský policei při případné kontrole nevykládal jinak.Takže pokud je to o.k. tak se brány do Alp pro nás trapáky na 125kách otevírají naplno. Hurá na Grossglockner :D
SYM GTS Joymax 125i SPORT ABS + Start & Stop,válec s keramickou vložkou, výkon 11kW,
TopCase Givi B47NML BLADE+Dr.Pulley válečky 20x15-11gr.
Uživatelský avatar
Mirus1

500+
 
Reputace: 180
Příspěvky: 736
Registrován: 27 zář 2014, 05:44
Bydliště: Lipová-lázně
Skútr / moto: SYM GTS Joymax 125i SPORT ABS + Start & Stop

Re: INFO : Řízení 125ccm s řidičským oprávněním skupiny B

Příspěvekod stretavka » 27 čer 2018, 06:48

No, je to o uznávání tzv. Vídeňské úmluvy o silničním provozu - zkráceně - každý stát by měl uznávat národní zákonnou úpravu jiného státu. Tedy např. v Česku se nevyžadují po důchodcích z jiných států lékařské prohlídky, tak by i v Rakousku měli uznávat, že k naší sk. "B" lze řídit motorky s automatickou převodovkou do 125 ccm.
Otázkou druhou je, co na to policajti, kteří nějakou vídeňskou úmluvu z roku 1968 neznají (nebo nechtějí znát).....pak nastávají potíže
Každá náhoda se musí pečlivě připravit.....
Uživatelský avatar
stretavka

250+
 
Reputace: 317
Příspěvky: 497
Registrován: 21 črc 2011, 11:36
Bydliště: Budweiß
Skútr / moto: Aprilia Leonardo 125/Honda Hornet 900
Tuning / úpravy: série

Re: INFO : Řízení 125ccm s řidičským oprávněním skupiny B

Příspěvekod vacica » 26 črc 2018, 10:42

Tak jsem schválně podal dotaz na krajské policejní ředitelství ve Vídni, kde po mě pak ještě chtěli sken mého řidičáku, a odpověď byla následující:

Guten Morgen!

Auf ihre Frage lautet die Antwort: NEIN.

Mit freundlichen Grüßen

Erich LENTSCH

Landespolizeidirektion WIEN

SVA – Referat 5 / Verkehrsamt / Fachbereich Führerschein

Dietrichgasse 27 , 1030 Wien


Tel.: +43 (1) 31310 976540

Fax: +43 (1) 31310 976549

www.polizei.gv.at

www.polizei.gv.at/wien/buergerservice/fuehrerschein

Takže podle nich ne. Argumentoval jsem i stanoviskem ÖAMTC viz výše.
Osobně si myslím, že je to tak, jak tady někdo argumentoval vídeňskou konvencí (o kterou se zřejmě opíralo i stanovisko ÖAMTC), která říká něco v tom smyslu, že každá země by měla uznávat národní zákonnou úpravu jiného státu zúčastněného v dohodě. Jenže problém je v tom, že přímo česká úprava říká, že řízení motocyklů do 125 ccm a 11 kW výkonu na řidičský průkaz skupiny B, platí jen na území ČR.
Takže se obávám, že v Rakousku legálně bohužel ne.
vacica

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 9
Registrován: 25 kvě 2018, 22:25
Skútr / moto: Honda PCX 125
Tuning / úpravy: -

Re: INFO : Řízení 125ccm s řidičským oprávněním skupiny B

Příspěvekod petr311 » 26 črc 2018, 11:00

No asi nejjednodušší je udělat si neomezené papíry a pak tyhle starosti odpadnou. Můžu jen doporučit, taky jsem se tomu léta bránil, ale dalo se to a teď už tradá kam se mi chce :-).
4/2013 - 4/2014 - KYMCO Agility City 125/9.450km
3/2014 - 3/2015 - Piaggio Beverly 125ie/16.000km
3/2015 - 5/2018 - Piaggio MP3 500LT Sport/42.900km
5/2017 - 8/2019 - YAMAHA X-MAX 125/19.700km
6/2018 až dosud - YAMAHA X-MAX 400/14.100km
8/2019 - X-MAX 300
Uživatelský avatar
petr311

1000+
 
Reputace: 118
Příspěvky: 1089
Registrován: 24 dub 2013, 20:42
Bydliště: Lipník nad Bečvou
Skútr / moto: YAMAHA X-MAX 400 ABS 2018 / YAMAHA X-Max 300 ABS
Tuning / úpravy: X-Max 400: zadní nosič kufru Yamaha + zadní kufr Yamaha 50 l s opěrkou pro spolujezdce, držák telefonu (GPS) - na střed řídítek, velké plexi Puig kouřové, brašna pod přístrojový panel Yamaha

Re: INFO : Řízení 125ccm s řidičským oprávněním skupiny B

Příspěvekod icask2 » 27 črc 2018, 19:18

Ono Rakusaci neuznavaju nic iba svoje zakony. Ked v SR neboly reflexne vesty povinne tak tie k...y rakuske zelene hned za hranicami vsetkych kontrolovaly a davaly pokuty. Su to hajzlici

Odoslané z HUAWEI GRA-L09 pomocou Tapatalku
icask2

250+
 
Reputace: 53
Příspěvky: 374
Registrován: 14 črc 2018, 08:39
Skútr / moto: Maxsym400; Kymco Downtown 125 abs

Re: INFO : Řízení 125ccm s řidičským oprávněním skupiny B

Příspěvekod PBM2 » 27 črc 2018, 19:59

petr311 a mnoho dalších tady má pravdu v tom, že je jistější si udělat neomezené papíry, než dlouze zjišťovat, kde co platí a kde jsou jaké výjimky. Sám jsem svého času psal dotazy na polskou ambasádu, stejně tak i na slovenskou a maďarskou. A přitom stačí kdyby nespustili akci "každý si to udělejte po svém", protože i když nahoře politici a jim podobní hlásají, že Evropa je jednotná, jeden trh, nejlépe i jedna měna atd. atd., tak stejně si v mnoha věcech každý dělá co uzná on za vhodné a jemu prospěšné. Takže nejlepší jsou neomezené papíry nebo když už zákon o 125 ccm/11 kW/automat, tak jednoznačně, bez možnosti si to upravovat, "ohýbat k obrazu svému", pro všechny stejný a od stejného termínu. Žádné výjimky. Prostě 3 možnosti. Papíry, zákon, ale pro všechny, a nebo bez zákona a nevytvářet "polotovar" s "doporučeními". Fuj! :roll: 8)
Čínská kráska bere "Kolik potřebuje" :-)

Fotogalerie / Profil na motorkáři.cz / Čínská kráska
Uživatelský avatar
PBM2

750+
 
Reputace: 133
Příspěvky: 895
Registrován: 16 dub 2011, 10:53
Bydliště: Severní Morava, FM
Skútr / moto: Motorro Sonny 50 2T
Tuning / úpravy: Ano, jsou.

Re: INFO : Řízení 125ccm s řidičským oprávněním skupiny B

Příspěvekod aldav » 27 črc 2018, 20:05

To znamená že Belgičané a Rakušané mohou u nás jezdit s 0,5 promile, stejně jako doma ?

Note 8
Uživatelský avatar
aldav

250+
 
Reputace: 60
Příspěvky: 409
Registrován: 09 zář 2012, 00:19
Bydliště: Brno
Skútr / moto: Yamaha X-MAX 300 + Honda Integra 750 DCT Tricolor

Re: INFO : Řízení 125ccm s řidičským oprávněním skupiny B

Příspěvekod icask2 » 27 črc 2018, 21:23

aldav píše:To znamená že Belgičané a Rakušané mohou u nás jezdit s 0,5 promile, stejně jako doma ?

Note 8
Nooo nie. Lebo pokial viem, tak ta dohoda hovori o technickej specifikacii vozidla a zakonnej vybave. Napriklad v spanielsku ked ides na cz/sk motorke a si cz/sk vodic jazdis v domacej povinnej vybave. Ale ked sadnes na spaniesku moto musis mat na sebe reflexny odev, lebo v spanielsku ma moto povinnu vestu. Mozno som si pomylil stat, ale princip myslim chapete.

Odoslané z HUAWEI GRA-L09 pomocou Tapatalku
icask2

250+
 
Reputace: 53
Příspěvky: 374
Registrován: 14 črc 2018, 08:39
Skútr / moto: Maxsym400; Kymco Downtown 125 abs

Re: INFO : Řízení 125ccm s řidičským oprávněním skupiny B

Příspěvekod forester » 30 črc 2018, 07:00

Včera som sa vrátil z Rakúska a Talianska kde som prejazdil na skútri Grossklockner,Passo dello Stelvio,Benátky,Pisa,Livorno a domov.Najazdených 2700km.Moje zistenie je že v týchto dvoch štátov polícia “nexistuje” na rozdiel od nás,kde na teba čiha prakticky “na každom rohu” a v noci to už ani nehovorím.
V Benátkach tam boli,ale iba urýchlovali dopravu a usmerňovali tie mraky áut čo prichádzali a odchádzali z parkovísk.
Zato som videl v Itálii tolko pevných radarov že to až niekdy preháňali.V dedine (nie meste) boli niekedy aj tri,ale pekne viditelné a označené.Ale tie nám vodičáky nevedia skontrolovať :D
Honda PCX, 2010, predaný, 24 tis km
Honda Shadow - Black Spirit VT750C2B,2011,39 tis km
Yamaha X-Max 250,2012,75 tis km
Uživatelský avatar
forester

2500+
 
Reputace: 418
Příspěvky: 4290
Registrován: 14 čer 2010, 15:04
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: Honda Forza 300

PředchozíDalší

Zpět na 50ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků