Výbrus - po kolika kilometrech?

Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.

Příspěvekod pavel.tenista » 07 říj 2006, 18:21

[quote=želva a zajíc]Já mám 50 cm2 2 takt a najeto cca 50.000 km Přesně nevím. výbrus jsem nikdy nenechal dělát. nechal jsem vyměnit celej válec ale než se zadřel tak jsem tam mohl mít těch 25 - 30000 km. hodně záleží na tom jaký používáš olej, jak jezdíš, a jestli nastartuješ, a necháš chvilku běžet motor, než začneš jezdit.[/quote]

tak to uz je uctyhodnej pocet 50 000km. co to mas za stroj?
The speed is not a trick...

http://www.scbrandys.wz.cz/
pavel.tenista

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 118
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Semice city
Skútr / moto: Aprilia SR50
Tuning / úpravy: Aprilia SR50-Morini-motor:filtr,

Příspěvekod Dejv » 08 říj 2006, 11:51

U 2t v seriovým stavu při běžným používání válec vydrží těch 20-25tkm, se sportovním výfukem,filtrem počítej 15tkm +klika.Už hodněkrát sem se setkal, s tím, že ty kitový filtry né zrovna dobře filtrujou pevný částice a může se stát že ti to totálně vydře jak kliku, tak válec a to mnohem dřív než bys čekal......pro uvedení příkladu se mi to stalo na formule,za 10tkm bylo hotovo,ložiska,ojnice,ojniční čep,píst,kroužky válec.Prostě kompl motor v..... :stare:
p.s.: výbrus se dělá aby se přebrousila ovalita ''vyjetého'' válce, proto je v podstatě nesmysl kupovat do starého válce jenom nové pístní kroužky s pístem..to je dobré maximálně tak na prodej, jinak je opravdu lepší si ty 400kila za výbrus připlatit ;)
u 4t bych se spíš zaměřil na pravidelnou výměnu oleje a kontrolování rozvodového řetězu či těsnost ventilů a o válec bych se nestaral...až bude válec v pr...tak to poznáš bo to začne hulit modře jako trabant:-)
Bývalé stroje: Sym Jet,Italjet Formula, MBK Booster
Současné stroje:110R,Mondeo,
Ex:Cherokee,Grand Cherokee
ve výstavbě: Nissan W160 a Aprilia Atlantic 500
Uživatelský avatar
Dejv

50+
 
Reputace: 11
Příspěvky: 94
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Hořice v podkronoší
Skútr / moto: Atlantic 500

Příspěvekod IVO » 09 říj 2006, 08:27

Píšeš že 2 takt těch 20 000 áž 25 000 a kolik pak asi vydrží 4 takt, při pravidelné vyměně oleje?? Stejně proti autu, je to směšně málo. :p

MÁM NA MOJIM RALLY 4 TAKT, PŘI JÍZDĚ 4 - 4500 OTÁČEK, MÁM TÁM OTAČKOMĚR.
IVO

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 34
Registrován: 02 říj 2006, 21:36

Příspěvekod pavel.tenista » 09 říj 2006, 21:52

taky si uvedom ze scoota pouzivas jen v lete->najezdi s tim daleko min km a pak si taky uvedom kolik stoji GO motoru u auta a kolik GO motoru u scoota a myslim ze ti az tolik vadit nebude ze se scootem najedes 25 000km a pak musis vymenit valec za 2000-3000kc :-)

[quote=Elektron]Znam plno aut co toci 5tis ot. a majitele s nima najeli pres 120000km ;)[/quote]

nase BMW 528i najelo behem 3,5roku 422 000km B) a behem ty doby zadna zavada-jen vymeny oleje, rozvodu-proste pravidelnej servis... spojka puvodni :-)

[quote=IVO]MÁM NA MOJIM RALLY 4 TAKT, PŘI JÍZDĚ 4 - 4500 OTÁČEK, MÁM TÁM OTAČKOMĚR.[/quote]

njn 4T toci vzdycky min
The speed is not a trick...

http://www.scbrandys.wz.cz/
pavel.tenista

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 118
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Semice city
Skútr / moto: Aprilia SR50
Tuning / úpravy: Aprilia SR50-Morini-motor:filtr,

Příspěvekod juras » 11 říj 2006, 13:16

Čauky lidičky, jen k tématu výbrus na 50 - u 4taktu ze syntetikou/ číňan/ počítej až někdy tak kolem 60 000km,vůle ventilů ani rozvodovýho řetazu nemá vliv na opotřebení válce ,kroužků ani pístu. U 2taktu je to za předpokladu, že používáš kvalitní olej pro mix tak kolem 20 000km, tam jsou jiné provozní poměry motoru,nejde to moc ovlivnit. Mám to ověřený z mnohaleté praxe oprav a hlavně ježdění
juras

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 02 říj 2006, 21:36

Příspěvekod Daelimek » 11 říj 2006, 14:01

koukám konečně smysluplný názor,já na autě točím max. 3000ot/min. pak řadím vyšší stupně,můj skútr (Yuki Rally) točí tak těch 5500-6000 ot/min. když otočím hodně plyn tak i 7000ot/min,skútra nešetřím a snažím se aby si zvykal a nestala se z něj lenošná kráva,ovšem pokud se zamyslíme nad tím,jakou sílu musí vyvinout 4 válcový automobil aby dosáhl rychlosti 50km/ h a jakou sílu jednoválcový skútr,myslím,že je to jasné,kde se bude ošetřování motoru dělat dříve...
Uživatelský avatar
Daelimek

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 660
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Třebíč
Skútr / moto: Vybírá se..v merku mám PCX :)

Příspěvekod Elektron » 11 říj 2006, 18:19

Taky docela zalezi co je to za typ motoru,teda jako kdo to vyrabi a tak ;)
The life is not a game...
Elektron

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 49
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Skútr / moto: Aprilia sr racing 50 ditech

Příspěvekod pavel.tenista » 11 říj 2006, 18:36

Cina jeste porad neni Italie ze jo elektrone? :-)
The speed is not a trick...

http://www.scbrandys.wz.cz/
pavel.tenista

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 118
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Semice city
Skútr / moto: Aprilia SR50
Tuning / úpravy: Aprilia SR50-Morini-motor:filtr,

Příspěvekod Elektron » 11 říj 2006, 21:13

Asi tak no ;)
The life is not a game...
Elektron

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 49
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Skútr / moto: Aprilia sr racing 50 ditech

Příspěvekod Daelimek » 12 říj 2006, 09:57

nemyslím si,že je rozdíl mezi italským železem a čínským železem,je to absurdní,ale právě motor na číně vydrží nejdéle,samozřejmě podle toho jak se k tomu člověk chová,ale vše se nedá svádět na zpracování,mám mnoho známých co už zrušili pár aprilií a pežotů,ale jsou jen stroje a jako takové se můžou pokazit,a Italové jsou pověstiví tím,že jsou flinkové,dělají rychle,odfláknou to,aby mohli večer do kavárny na víno,sám vím o čem mluvím,známá si koupila v Itálii sekačku,vydržela půl roku než se zadřel motor,naštěstí němci jsou v sekačkách daleko lepší,ale to je zase z jiného soudku...také jsem ležel ve špitále s paní,která žije v Itálii,ale narodila se v čechách,ovšem z hlediska hrozného zdravotnictví šla do naší české nemocnice,vyslechl jsem si toho o Italech hodně a řeknu vám jedno,už nechci žádnou Italskou věc ani vidět,mě stačil poruchový Malaguti,co jsem musel neustále opravovat...
Uživatelský avatar
Daelimek

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 660
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Třebíč
Skútr / moto: Vybírá se..v merku mám PCX :)

Příspěvekod Tomulátor » 12 říj 2006, 20:29

Daelimku, já žasnu, co tu píšeš za chu....., například jak píšeš, jaký je rozdíl mezi italským železem a čínským železem a to, že motor na číně vydrží nejdéle. Pokud vím, než vznikne to čemu říkáš železo, budeme to nazývat ocelí, která procházá při výrobě určitým a složitým procesem, se kovové materiály vyznačují svými charakteristickými vlastnostmi, které mají velký význam při výrobě, jejich úroveň je rozhodující pro volbu způsobu zpracování materiálu a tím i pro požadovanou kvalitu. Jinak pro výrobu motorů se používá slitina a ta je složena z několika prvků kovů u které je velmi důležité, jaké množství prvků obsahuje. Můj názor je, že čínští výrobci se kvalitou moc nezaobírají, u nich je důležitá kvantita a tak nepočítej, že životnost čínského motoru bude vysoká. Italové jsou možná flinkové, ale číňanům bude ještě dlouho trvat, než dosáhnou jejich kvalit.
Naposledy upravil KYBLOS dne 26 bře 2013, 20:16, celkově upraveno 3
Důvod: Úprava neslušných výrazů. Citace posledního příspěvku.
SUZUKI Burgman 200 K8
Tydlifón: 604 401 940
Suzuki Burgman prodán, nahrazeno Honda CB500F 2016
Skútr Klubu Ústeckého Kraje www.skuk.cz
Uživatelský avatar
Tomulátor

1000+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 1150
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Žatec
Skútr / moto: Honda CB500F 2016

Příspěvekod IVO » 12 říj 2006, 21:34

DAELIMKU, já mám také RALLY 50 4 takt, ale točí mi min motor, než tobě. Při rychlosti 50 Km, vice stejně nejezdím, na těch malych kolech ( 12 pal. ) a i šetřim to,točí jen 4 – 4500 vice ne. Co se tyče Činy, tak také už udělala velký skok do předu, co se tyče kvality motoru, apo. Byla ktomů donucena, při dnešní konkurenci. V Betkach, také Čína motor 4 takt padesátka, lice. Honda, jsem četl jen chválu, co se tyče motoru – spolehlivost, velká životnost , výkon – jede 70 Km apo.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
IVO

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 34
Registrován: 02 říj 2006, 21:36

Příspěvekod Tomulátor » 12 říj 2006, 21:46

Hm, tak o Betce by mohl jeden kolega v práci hodně dlouho mluvit, ale chvála to nebude. Najel 300 km a vysypala se převodovka, o reklamaci psát ani nebudu, to by bylo ještě na dýl jen možná to, že všechny kusy, které se v tomto marketu prodali, byli na reklamaci se stejnou závadou.
SUZUKI Burgman 200 K8
Tydlifón: 604 401 940
Suzuki Burgman prodán, nahrazeno Honda CB500F 2016
Skútr Klubu Ústeckého Kraje www.skuk.cz
Uživatelský avatar
Tomulátor

1000+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 1150
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Žatec
Skútr / moto: Honda CB500F 2016

Příspěvekod IVO » 12 říj 2006, 22:13

To výš, jsou to jen stroje, poruchy a reklamace mají i značove skútry. Stačí se zajít podívat do servisu, kolik tam stoji znač.skútru a motorek.
IVO

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 34
Registrován: 02 říj 2006, 21:36

Příspěvekod Daelimek » 13 říj 2006, 09:05

Tomulátore,dohromady co jsi tu napsal,je asi to,jakoby jsi nic nenapsal - moc dobře vím jak se vyrábí ocel,jsem na strojařině,ale nevěřím tomu,že bude mezi ocelí na Yuki a mým exMalaguti nějaký závratný rozdíl,pokud vím,nikdo nějak ještě problémy s motorem neměl,a Ivo má pravdu,odejít může jakákoliv věc i na značkovém skútru,můj kámoš má,respektive měl Pežota,z ničeho nic mu přestalo jít olejové čerpadlo a zadřel,dal na rady aby si koupil ojetou značku a kde je teď??Nemá peníze na opravu a skútr stojí v garáží,já mám alespon záruku a jistotu,že když se mi skútr podělá,vyhodím ho a koupím si další...a když jsme u té číny,já mám v TP napsáno,že můj motor dělali v Sisse Itálie,značka moto zeta...nebudu se tím ale moc zaobírat,rejpalové si najdou vždycky něco...můžu jen dodat,že mezi Speedym a Rallym je obrovský skok v kvalitě,oba dva jsem viděl a to podrobně...na Speedyho bych se bál sednout,že se podemnou ty plasty rozjedou,to už mohlo být každému jasné,že takový malý prcek toho moc nevydrží...
Uživatelský avatar
Daelimek

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 660
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Třebíč
Skútr / moto: Vybírá se..v merku mám PCX :)

PředchozíDalší

Zpět na 50ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron