Peugeot Vivacity 50

Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.

Slepé rameno výfuku

Příspěvekod Kláda » 21 lis 2019, 13:59

Zdravím
Slyšel jsem, že slepé rameno výfuku má za cíl snížit výkon u padesátek. Mám Peugeot Vivacity 50 (r.v.2002) a jedno takové rameno na originál výfuku mám. Je asi 10cm dlouhé. Má to nějaký vliv na výkon? Když ho odřežu a zavařím díru, změní se něco? Mám 87kg a po rovině to jede v pohodě tak 70km/h. Z mírného kopečka už to dává za ciferník tachometru. Ten je max.80, ale dle radarů to je tak 70km/h. Nicméně žere to aji trávu kolem cesty. Dobrých 3.8l/100km. V podstatě je jedno, jak rychle s tím jedu. Žere to stejně.

Odstraněním slepého ramene, sníží se spotřeba?(jestliže by se měl zvednout výkon a variator mě nepustí na větší rychlost, než je cca 72km/h(vítr fouká do zad, nebo jedu z Frýdku do Ovy po místecké - mírně z kopečka).

děkuji
Kláda

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 52
Registrován: 27 lis 2014, 11:53
Skútr / moto: Peugeot -vivacity 50 (2002)

Proměnlivé otáčky skútru

Příspěvekod Kláda » 21 lis 2019, 14:07

Zdravím a prosím o info.

Mám skútr Peugeot Vivacity 50 (2002) a slyšel jsem, že otáčky skútru mají být +- konstantní při akceleraci. A matně si vzpomínám, že to tak asi aji kdysi bylo. Nicméně dnes je to tak, že od rozjezdu se rychlost otáček zvyšuje tak, jak se zvyšuje rychlost stroje. Když přidávám rychle plyn, tak to kolem 20km/h škubne a pak to zase jede dál. Když přidávám pomalu, tak to neškubne a rozjede se to plynule.

Výkon i akcelerace v rychlosti i při rozjezdu jsou +- stejné. A to mám furt více a více kilo. Jen se ty otáčky zvyšují zároveň s rychlostí(stroj řve s vyšší rychlosti více a otáčky jsou rychlejší). Kdysi to ale asi fakt bylo tak, že po dosažení určitých rozjezdových otáček jsem furt přidával plyn a zvuk stroje byl +- stejný.

Čím to může být?

děkuji
Kláda

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 52
Registrován: 27 lis 2014, 11:53
Skútr / moto: Peugeot -vivacity 50 (2002)

Jak sundat spojku

Příspěvekod Kláda » 21 lis 2019, 14:10

Zdravím a prosím o radu.
Jak sundám na Peugeot Vivacity spojku? Prý se na to prodává nějaký klíč. Jde takový nástroj udělat doma na kolenu? Např.tak, jak se dá udělat piston stopper(ten jsem si udělal ze staré svíčky).

děkuji za info
Kláda

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 52
Registrován: 27 lis 2014, 11:53
Skútr / moto: Peugeot -vivacity 50 (2002)

Re: Jak sundat spojku

Příspěvekod josuk » 21 lis 2019, 14:18

Myslíš z hřídele sundat? Buď rázovým povolovakem nebo něco sikovne vrazit do díry ve zvonu..
Na rozebrání spojky držet něčím spojku po obvodu a povolit tu velkou plochou matku.. pružina se dá udržet rukama nebo kolenem kór u 50ccm
Kymco XCT 400 ABS (2016): Obrázek
X-max 250 ABS (2012): Obrázek
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 459
Příspěvky: 1025
Registrován: 14 pro 2012, 09:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: X Max na citygrip WINTER a Xciting na Diablo Rosso
Tuning / úpravy: reflexní nálepky a deka

Re: Jak sundat spojku

Příspěvekod HonzaR » 21 lis 2019, 15:12

Zkus klíč na olejové filtry.
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1500+
 
Reputace: 155
Příspěvky: 1503
Registrován: 15 srp 2011, 10:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Honda X-ADV750
Tuning / úpravy: není potřeba

Re: Jak sundat spojku

Příspěvekod Kláda » 21 lis 2019, 17:22

zkusil jsem klíč na ty filtry, ale řetěz by to chtělo o pár oček delší. Zítra ho nadstavím.... ale díky za radu
Kláda

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 52
Registrován: 27 lis 2014, 11:53
Skútr / moto: Peugeot -vivacity 50 (2002)

Dr.Pulley pro padesátku?

Příspěvekod Kláda » 22 lis 2019, 08:48

Zdravím ve spolek
Potřebuji nový variator, řemen, válečky, pružinu spojky(nikdy neměněna a najeto má 30000km).
Starý variator nemám origiánl, ale Malossi. Nevím, co mi kdysi v servise vše vyměnili, když mi odblokovali omezení rychlosti. Vím jen, že jsem dostal původní variator v sáčku. Konkrétní typ jsem už nedokázal zjistit.

Tak si pročítám forum a narazil jsem na "válečky" dr.pulley. Ty hranaté. Zkusil jsem hledat i na anglicky psaných forech, na stránkách dr.pulley, ale moc z toho chytrý nejsem. Tyto "hranečky"(válcovité tedy nejsou, ale hranaté ano :d ) se tu začaly řešit kolem r.2010.
Jak jste s nimi spokojeni po takové době?
Píše se, že dochází ke snížení otáček při max.rychlosti. Dochází k reálnému snížení spotřeby?
Vyplatí se to do 50ky?
Neodchází s těmito hranečkami k opotřebeníjiné části skútru rychleji?

děkuji
Kláda

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 52
Registrován: 27 lis 2014, 11:53
Skútr / moto: Peugeot -vivacity 50 (2002)

Re: Jak sundat spojku

Příspěvekod HonzaR » 22 lis 2019, 09:25

Já měl na mysli tento, či podobný:

big_396-625.jpg


Existuje i na větší průměry s protiskluzovým povrchem na té pásovině. Kupoval jsem to kdysi ve scootlandu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
z ho*na bič neupleteš...
Uživatelský avatar
HonzaR

1500+
 
Reputace: 155
Příspěvky: 1503
Registrován: 15 srp 2011, 10:07
Bydliště: Praha 16
Skútr / moto: Honda X-ADV750
Tuning / úpravy: není potřeba

Re: Peugeot Vivacity 50

Příspěvekod Kláda » 22 lis 2019, 12:54

Udělal jsem si takový přípravek na sundání spojky. Pokud má někdo zájem si to taky vyrobit, tak jsem použil 40cm zemnícího pásku 30x5mm. Do něho jsem vyvrtal otvor 19mm, aby se vlezl i na přírubu matky(18,5mm). Přiložil jsem tento pás na tu matku, odměřil jsem vzdálenost díry(+-) na zvonu, zanesl jsem to na pásovinu. A vyvrtal jsem otvor 12mm. Postupně vzestupně vrtáky 3-12mm. Doma jsem měl šroub 12mm a dlouhý 40mm. Abych ho nemusel řezat, tak jsem ho zkrátil matkou tak, aby zbývající část i s pásovinou měla 11mm, protože toto se vleze do zvonu a zarazí o pakny. To je vše. Pásovina se zarazí o zem, blokne zvon.
Má to ale jednu vadu na kráse. Pásovina má 5mm tloušťky. Příruba matky tak 1-2mm, tzn, že pásovina zasahuje do matky tak 3-4mm. Jestliže má výšku nějakých 8mm, tak cca polovina je ta pásovina . Pokud se použije obyč.klíč, tak je skoro jisté, že se matka ohobluje. Proto důrazně doporučuji očko klíč/trhák, nebo ořech. A směrem dolů opatrně tlačit a zvyšovat tlak na klíč a zároveň ho chtít pořád držet co nejvíce kolmo k matce, aby se neměl tendenci žvýknout. Následně důrazně doporučuji vyměnit matku za novou, jelikož i tak budou hrany matky v místě klíče trochu ojeté.
Díru 19mm jsem zvětšil rašplí na kov(takový váleček 12mm tlustý). Docela to šlo, neboť pásovina je vcelku měkká -dá se v ruce ohýbat.Asi taky zdejší zajímá, jak dlouho jsem to dělal. Necelé 3h. Nutno ovšem dodat, že bez návodu a vše jsem tak nějak neustále promýšlel, proměřoval a váhal. Kdybych to dělal podruhé, tak cca 60-90min. Nejvíce mě zdrželo to vybrušování tou rašplí(frézkou).
Pokud jste někdo tady kolem Ovy, F-M, a chtěl to půjčit, tak napište.

-- 22 lis 2019, 20:50 --

Mohu se zeptat, co soudíte o tomto stavu? Je to na odpis, nebo je to běžné odření?
děkuji
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Kláda

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 52
Registrován: 27 lis 2014, 11:53
Skútr / moto: Peugeot -vivacity 50 (2002)

Re: Peugeot Vivacity 50

Příspěvekod Kláda » 24 lis 2019, 09:19

Mohu se zeptat ještě na další otázku?

Jestliže ideální průběh otáček je ten, že po najetí na určité otáčky by měly zůstat stejné, rychlost narůstá a pak v závěru by měly otáčky zase narůst, aby se docílilo ještě dalšího zvýšení rychlosti, pak....
Jestliže slábnutím zadní pružiny dochází ke špatnému poměrování s hmotností válečků, pak mě napadlo, proč tedy nesnižovat jen hmotnost válečků, aby se nemusela měnit zadní pružina a přitom docházelo k tomu efektu, že jsou otáčky po většinu rychlosti stejné.

Šlo by toho efektu takto udělat?
Kláda

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 52
Registrován: 27 lis 2014, 11:53
Skútr / moto: Peugeot -vivacity 50 (2002)

Re: Peugeot Vivacity 50

Příspěvekod JardaB » 24 lis 2019, 11:55

Nesmí docházet k prokluzu řemene. Pokud děláš takové laborace od oka bez kontroly na motorové brzdě, tak asi spíše uškodíš a zamotáš se do toho. Klidně to můžeš zkusit a uvidíš. Záleží kolik času a energie chceš takovému hraní věnovat. Obecně by kombinace hmotnosti válečků a síly kontrastní pružiny měla být spíše směrem k lehčím válečkům a slabší pružině.
JardaB
(Stadion 11; Babetta 210; Kymco Downtown 125i ABS) ... Kymco New Downtown 350i ABS - Givi V56N MAXIA 4;
Tábor; http://www.buchtik.eu ; buchtik@post.cz
Uživatelský avatar
JardaB

750+
 
Reputace: 152
Příspěvky: 839
Registrován: 17 črc 2015, 13:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách :-)

Re: Peugeot Vivacity 50

Příspěvekod Kláda » 24 lis 2019, 12:46

A právě to mám na mysli. Používáním kontr.pružina slábne. Tím špatně vrací řemen na horní okraj. Takže tím, že se sníží váha válečků, tak se uleví pružině a ta může vracet řemen do horní polohy.

Co se týče času a energie, které chci tomu věnovat, tak obecně chci mít nějaké zájmy. Teď to je zájem si ten skútr servisovat sám. Svůj zájem si vybírám podle toho, abych spojil příjemné(něco se učit) s užitečným(nyní potřeba dát do kupy stroj). Skútr mám výhradně jako přibližovadlo(požitek z jízdy už není tak silný, jako kdysi). A výrazně hledím na náklady s tím spojené. Stroj má svoje nalítané a začínám do něho sypat a sypat. Bude třeba zadní tlumič,přední tlumiče přetěsnit, kdoví kdy výbrus+gufera+ložiska, výfuk je rezavý, stojan natřet. Čelisti zadní brzdy jsou taky původní. Teď řeším varoš,kontra pružinu, brzy bude třeba nové pakny bo je to už jakési skoro zhoblované, sytič je dead, baterie je dead. Žárovky jsou původní-kdy odejdou ty? Stroj mám od novoty, nechci ho prodávat, ale taky nechci do něho sypat více, než musím. A servisy jsou drahé jak sviňa. Každou stovku, kterou vím, že na něj vydám, zvažuji, jestli nebude lepší ji nechat na stroj nový. Co se mi podaří ušetřit na servisu, opravit díly svépomoci, nebo si vyrobit nějaké nástroje sám, tak prodlužuji tomu stroji život :)

-- 24 lis 2019, 20:35 --

Chtěl bych poprosit ještě o jedno posouzení.

Našel jsem původní variator. Má najetých těch prvních 500km. A vypadá rozhodně lépe uvnitř, než ten Malossi, co tam mám teď. Originál má o něco málo menší průměr polořemenice. Nenašel jsem ovšem tu trubičku, po které polořemeníce klouže. Pasuje tam ovšem ta, co tam mám včil od Malossi a nemá vůli. Obávám se, jestli není náhodou delší. Pokud je delší než ta originál, co se může stát, když bude rychlost na max.? Může řemen vyletět z variatoru?

(počítám s tím, že originál poskytne nižší výkon. O ten ale moc nestojím. I s tímto varošem skútr lítal jak ďas. Ovšem do max.49km/h. Nicméně bylo cítit, že by klidně rychlost zvyšoval. Rozhodně do 55, což by mi stačilo. Já moc nespěchám. Technik mi kdysi řekl, že s tím Malossi to bude žrát více. A žere to teď nejméně o půl litru více. Takže s tím původním bych mohl mít spotřebu nižší. )

děkuji
Kláda

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 52
Registrován: 27 lis 2014, 11:53
Skútr / moto: Peugeot -vivacity 50 (2002)

Re: Peugeot Vivacity 50

Příspěvekod Kláda » 25 lis 2019, 13:13

Heh, mohu poprosit ještě o jedno posouzení?

Zadní kolo je nasazeno na x-hranu. Na něm se točí. Nicméně když ho sundám a zkusím s tím ložiskem zatočit, tak s ním nezatočím. Je to ložisko přidřené? Nebo je to běžné, že to v tom kole jde z tuha?

děkuji
Kláda

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 52
Registrován: 27 lis 2014, 11:53
Skútr / moto: Peugeot -vivacity 50 (2002)

Re: Peugeot Vivacity 50

Příspěvekod josuk » 25 lis 2019, 13:50

dobrá otázka ;-)
od spojkového zvonu je na zadní kolo převod dopomala.. takže tipuju, že normální průměrný člověk osou zadního kola jen tak holou rukou nehne.. ;-)
Kymco XCT 400 ABS (2016): Obrázek
X-max 250 ABS (2012): Obrázek
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 459
Příspěvky: 1025
Registrován: 14 pro 2012, 09:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: X Max na citygrip WINTER a Xciting na Diablo Rosso
Tuning / úpravy: reflexní nálepky a deka

Re: Peugeot Vivacity 50

Příspěvekod Kláda » 25 lis 2019, 14:22

Pochopil bych, že když je kolo nasazeno, že s ním nezatočím řekněme v nějakém převodu v převodovce.. Ovšem pokud je kolo sundané, tak pak by neměl být v ložisku(středu) kola žádný další převod,ne?

Když je skútr na stojanu a točím zvonem spojky či prostě celou spojkou, tak se prostě zadní kolo točí. Když kolo sundám z osy, tak to ložisko by mělo být volné(otáčivé), ne? Proč by ložisko(zadní kolo) kladlo motoru(jako celku) odpor? Bohužel, teď nezjistím, jestli se ložisko(střed) nadměrně zahřívá. Mám rozdělaný motor. Kolo, když se točí, nepíská nikdy. Pouze slyším takové šuchlání, jako když se něco o něco lehce otírá. Nevím, odkud to jde. jde to z míst středu kola, ale tam je převodovka, brzdový buben a i ložisko.
Kláda

50+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 52
Registrován: 27 lis 2014, 11:53
Skútr / moto: Peugeot -vivacity 50 (2002)

Další

Zpět na 50ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 2 návštevníků