Kterou padesátku do 50 tisíc?

Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

Příspěvekod Jimmy » 02 kvě 2010, 09:13

Až ti to otevřou, tak maximální otáčky poklesnou, protože variátor bude mít těžší převod a na takovou rychlost aby točil 13 000ot/min nebude mít motor výkon.
Mě to až do 85km/h točí 8500ot/min a pak teprve začínají otáčky narůstat. Při maximálně mnou dosažené rychlosti 95km/h se motor točil asi 10 000ot/min.
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 295
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

Příspěvekod mpik » 02 kvě 2010, 14:17

Gilera Runner: jaký je rozdíl mezi purejetem a tím druhým typem? Nebo je těch Giler Runnerů padesátek víc?
mpik

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 11
Registrován: 26 dub 2010, 15:25

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

Příspěvekod wictor » 02 kvě 2010, 14:33

Chce to jen trochu hledat: viewtopic.php?f=2&t=3375 :wink: :P
Uživatelský avatar
wictor

Moderátor
 
Reputace: 43
Příspěvky: 3782
Registrován: 16 črc 2009, 21:00
Bydliště: Praha
Skútr / moto: HONDA SW-T 400

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

Příspěvekod mpik » 03 kvě 2010, 07:30

wictor píše:Chce to jen trochu hledat: viewtopic.php?f=2&t=3375 :wink: :P

Díky, pročetl jsem. Pochopil jsem, že jsou dvě verze, ale to je asi tak vše. Která je tedy lepší?
mpik

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 11
Registrován: 26 dub 2010, 15:25

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

Příspěvekod Antonín » 03 kvě 2010, 08:55

Jimmy dík za vysvětlení s těma otáčkama ;-).
Antonín

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 13
Registrován: 30 dub 2010, 13:46
Skútr / moto: Gilera SP 50

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

Příspěvekod foky » 03 kvě 2010, 11:29

mpik píše:Která je tedy lepší?



Lepší jsou obě. Každá na něco jiného. PureJet (stříkačka) má vyšší výkon než SP (karburátor). Pro úpravy a opravy je to ale méně vhodný motor, než ten s karburátorem. Karburátor se dá vyladit za podstatně menší peníz, než stříkačka. PureJet si kupujou většinou lidé, který s tím skůtrem na dlouho nechtěj mít "starosti" a nechtěj to ladit, nezajímá je honění maximálních rychlostí. Karburátorovou verzi umí vyladit kde kdo za pár korun.
| Life is better with MY KTM | Žijte naplno...tenhle kolotoč jede jenom jednu jízdu...
Uživatelský avatar
foky

2500+
 
Reputace: 176
Příspěvky: 4039
Registrován: 08 dub 2010, 08:38
Bydliště: Praha - nejlepší město v ČR
Skútr / moto: KTM 1090 Adventure

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

Příspěvekod mpik » 03 kvě 2010, 13:55

OK, pojďme to vzít podrobněji ať se v tom vyznám :-)

Jaký je standardní NELAĎENÝ výkon u SP a jaký u Purejet? Je to poznat i pokud je výkon omezen dle zákona pro 50 ccm skútry? Kolik to jezdí?

A nyní s "poladěním". Jak se změní výkon? Jaké úpravy je třeba udělat a kolik budou stát? Je ono "poladění" odstranění oné zákonné restrikce?

Nemíchám dohromady dvě věci? Mluvíme o tuningu pokud jen odstraním omezení výkonu motoru?
mpik

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 11
Registrován: 26 dub 2010, 15:25

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

Příspěvekod MisaKacenka » 03 kvě 2010, 14:20

Presne, michas japka a hrusky :)

Otevreni (=odstraneni restirikci) je pouze odstraneni cehosi, co tam je od vyroby, aby vse splnovalo zakon. Zejmena konstrukcni rychlost.
Tuning jsou dalsi veci, ktere ti zvedaji vykon => 70ccm valec, klika, varec, spojka, remen, vetsi karbec...atd, atd...
Ladit je vyhodnejsi a levnejsi karbec, ptz je to starsi technika, jednodussi - vykony ladenych 50ccm jsou ruzne - zalezi na setupu (tj. valec, vejfuk, variator, valecky, kontrastka,...) proste a jednodusse, jak to vsechno spolu nejlepe chodi - vymacknes z toho nejvic.

Strikacka ma asi o tretinu vetsi vykon v zakladu oproti karburatoru. Rychlosti strikacky uz tu nekdo psal, kolem 90km/h (real) po otevreni.
Ladenej karbec bude litat asi kolem 100km/h, mozna i vic...ale je to strasne malej objem na tuhle rychlost, takze nepocitej, ze to vydrzi 20tis km...proste ten motor budes hrozne honit.

Vysledne cenove a pro normalni pouziti se mi zda jako lepsi varianta strikacka.
Ptz ladenou karburatorovou verzi musis opravdu doma dlouuuho a dlouuuho odladovat, aby se z toho vymacklo maximum. A nechat to na servisu? To tam nechas pulku prasatka.
Uživatelský avatar
MisaKacenka

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2022
Registrován: 25 říj 2009, 22:42
Bydliště: Pardubice - Sweetcow
Skútr / moto: Suzuki GSF 600 Bandit
Tuning / úpravy: Kufr Kappa 42l, Scorpion exhaust, 12V socket, GPS TomTom, zvysene plexi, bile stobo, vystrazne blinkry, sirena, PTT zastavba pro PMR :)

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

Příspěvekod r_b » 03 kvě 2010, 14:39

Ahoj, Runner 50 karburator rv 2009 jsem mel. Po odstraneni restrikci bez tunningu s moji malickosti (70 kg) jezdil po rovine dle GPS 72-80 dle pocasi, vetru a nalady:) Vetsinou to bylo tech cca 75 GPS (tachometr promeroval o 8 km/h)
Uživatelský avatar
r_b

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 27
Registrován: 09 zář 2007, 11:34
Bydliště: Roztoky u Prahy
Skútr / moto: Kymco People S200i

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

Příspěvekod Jimmy » 03 kvě 2010, 14:41

Purejet má v sérii 6 koní a SP verze 4,5 koně. PureJet dosahuje maximálního výkonu o cca 500 otáček výše. Obojí v zablokovaném stavu jezdí 45km//h (na tachometru 55).

Zrychlení 0 až 30 metrů je 5,5 s u PureJet a 6,2s u SP verze (pro zajímavost 200ccm verze to dá za 4,2s).

Stříkačku lze odblokovat. Odblokování znamená sundat zadní blatník, sundat kryt variátoru a z variátoru vyndat opravdu hodně široký distanční kroužek, to je vše. V servisu je práce na 5 minut, nebo na 10 minut, když se budou hodně loudat. Je nutné to udělat v servisu, protože doma asi nikdo nemá pneumatický klíč aby povolil matku na variátoru rázem (zablokovat zde válec piston stopperem údajně nelze, nezkoušel jsem). Pak to bude po rovině jezdit cca 80km/h.

U kaburátorové verze se krom variátoru ještě musí uříznout a zavařit slepá ramena u výfuku a pak poladit kaburátor.

Pokud se u karburátorové verze pouze odstraní restrikce ve variátoru, tak to bude mít stále jen těch 4,5 koně a bude to IMHO jezdit o 5-10 km/h pomaleji než PureJet. Pokud se upraví výfuk a poladí se k tomu karburátor, tak výkon bude IMHO stejný, ale při větší spotřebě. A pokud se začne měnit výfuk, karburátor atd, tak výkon může být klidně i dvojnásobý než PureJet, ale spotřeba klidně i vícenásobná ;-).
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 295
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

Příspěvekod Neos50 » 03 kvě 2010, 15:40

Antonín píše:chlazení vodou je určitě výhodou při stání ve městě v rozpáleném létě. přeju dobrý pořízení ;-)

vzduchem chlazenej motor nepřehřeješ stánim v koloně spíš ho podchladíš a to i v horkym léťě
Uživatelský avatar
Neos50

500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 618
Registrován: 20 lis 2007, 19:24
Skútr / moto: Piaggio Sfera 50 RST
Tuning / úpravy: Malossi multivar,Karbec Naraku 17,5 tvrdší spojkový pružinky,výfuk teprve bude :-D

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

Příspěvekod mpik » 04 kvě 2010, 20:48

Ted jsem zjistil, ze na Motoprestige.cz je karburatorovej Runner za skoro sedesat tisic a ze tam PJ verze neni. A tak jsem patral po netu po cene za PJ a nasel jsem za 68.000, coz je vcelku darda. Ja pocital vazne tak tech PADESAT...
A co srovnani Runner PJ versus Piaggio NRG po "otevreni"?
mpik

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 11
Registrován: 26 dub 2010, 15:25

Re: 50 ccm kolem 50 tisíc

Příspěvekod Jimmy » 04 kvě 2010, 22:31

mpik píše:Ted jsem zjistil, ze na Motoprestige.cz je karburatorovej Runner za skoro sedesat tisic a ze tam PJ verze neni.

Na Motoprestige.cz model PureJet je , ale není prezentován jako speciální model, ale jen jako varianta z SP, viz poznámka dole Model PureJet - 69 900,- Kč
Zontes 310M Obrázek, dříve Runner 50 Purejet, Runner ST200
Uživatelský avatar
Jimmy

250+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 295
Registrován: 28 bře 2010, 00:20
Skútr / moto: Zontes 310M/ Dříve Gilera Runner Purejet 50/ST 200

Malá hračka pro velkého kluka

Příspěvekod prcek80 » 09 kvě 2010, 13:24

Ahoj dráždiči malých kubatur, jako totální fanda a blázen do všeho co vrčí sem se po letech rozhodl vrátit na 2 kola. Problém je, že od dob co jsem jezdil bez ŘP se ledacos změnilo a tak jsem omezen ŘP A1 s dodatkem 150 (50 ccm) (ŘP sem dělal extra na malý motocikl v roce 1995 :D)
Dalším a zásadnějším faktorem je to, že jsem prostorově trochu blbě řešenej :twisted:
Obracím se na Vás s dotazem, zda je vůbec něco v katergorii 50ccm co by uvezlo 110 kg (když pojedu sám, žena na to asi nevleze :-D jinak by to bylo 180kg a to asi nepojede nic) a do čeho se poskládá mých drobných 202 cm :D
Trasa by měla být po malém městě a okolí, sem tam asi i do práce cca 35km.
Líbí se mi Derbi GP1 http://www.cagiva.cz/detail_motocykly/derbi_gp_1_50
Chci nový skutřík, kotouče vpředu i vzadu a vodníka, pokud to pojede cca 90km/h budu spokojen.
Povede se mi vrátit z5 do jedné stopy? :shock:
Důvody proč se nekoukám po větším je prostý, neumím se udržet na uzdě a za mlada sem měl několik crashů, z kterých mám pár hezkých památek, proto se nepídím po papírech a velké motorce, manželka by to nerozdejchala, viděla mě jednou na Yamaze FZ6 a stačilo jí to :twisted: krom toho je to nákladnější a rodina potřebuje taky peníze :-)
Děkuji moc za názory a rady

edit: téma sloučeno. Nezakládej duplicitní témata. Díky wictor
prcek80

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 6
Registrován: 09 kvě 2010, 10:22
Bydliště: Ivančice

Re: Malá hračka pro velkého kluka

Příspěvekod MisaKacenka » 09 kvě 2010, 13:37

GP1 je moc pekna masina, sportovne resena...vykonove na tom bude jako jedna z nejlepsich ve sve kategorii.

Kolik do toho chces investovat? Pokud i tech 70koliku, tak bych se kouknul po nejake Strikacce - Aprilia SR50R/Factory, Gillera Runner PureJet...atd :) Tam by problem s vykonem nemel byt.
Uživatelský avatar
MisaKacenka

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2022
Registrován: 25 říj 2009, 22:42
Bydliště: Pardubice - Sweetcow
Skútr / moto: Suzuki GSF 600 Bandit
Tuning / úpravy: Kufr Kappa 42l, Scorpion exhaust, 12V socket, GPS TomTom, zvysene plexi, bile stobo, vystrazne blinkry, sirena, PTT zastavba pro PMR :)

PředchozíDalší

Zpět na 50ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků