Jak se projeví otočení píst ve valci?

Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.

Jak se projeví otočení píst ve valci?

Příspěvekod V&V » 03 črc 2019, 20:12

Zdravím, zajímalo by mě jak se projevuje opačně namontováný píst ve válci?
V&V

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 6
Registrován: 29 čer 2019, 15:52
Skútr / moto: skutr

Re: Jak se projeví otočení píst ve valci?

Příspěvekod srnka1010 » 03 črc 2019, 20:29

Ak nemá rôzne vybrania na ventily a nestretne sa s ventilom, tak nijak.
Uživatelský avatar
srnka1010

500+
 
Reputace: 148
Příspěvky: 676
Registrován: 18 čer 2016, 19:37
Bydliště: Voderady
Skútr / moto: yamaha majesty 250 r.v 2000

Re: Jak se projeví otočení píst ve valci?

Příspěvekod RADEK_SL » 03 črc 2019, 22:06

U dvoutaktu bude běhat zámek pístního kroužku v místech kde jsou kanálky. Bude to cvakat, cinkat...
Stadion S22, Jawa 50/555, Jawa 50/21, ČZ 175/487, Jawa 250/559, Jawa 350/354, ČZ 250/471, Honda CH125 Spacy, Suzuki Sixteen 125, Yamaha X-Max 250.
Uživatelský avatar
RADEK_SL

500+
 
Reputace: 643
Příspěvky: 544
Registrován: 25 srp 2010, 11:49
Bydliště: Slaný
Skútr / moto: Babettu 210 ­­­a gauč na kolech Hondu SW-T 400 ABS
Tuning / úpravy: Na Babettě 12tý výbrus, karbec Dellorto a nákupní košík, na SW-T Givi AF a tři zásuvky :-D

Re: Jak se projeví otočení píst ve valci?

Příspěvekod scarabeo500 » 04 črc 2019, 09:37

U dvoutaktu je to kvůli kanálkům ve válci asi dost velká chyba. Kroužek asi praskne....
Uživatelský avatar
scarabeo500

250+
 
Reputace: 17
Příspěvky: 262
Registrován: 09 dub 2015, 06:08
Bydliště: okr. Třebíč
Skútr / moto: Scarabeo 500

Re: Jak se projeví otočení píst ve valci?

Příspěvekod julio » 04 črc 2019, 10:09

U dvojdobého motora je to problém - ako písal kolega vyššie, zámok piestneho krúžku bude behať cez otvor preplachového kanála. V krátkej dobe praskne a poškriabe vložku a poškodí piest.
U štvordobého motora to je o trošku menší problém. Môže prísť k stretnutiu sacieho ventilu o piest - aj keď má piest vybrania na ventily, sací ventil je väčší ako výfukový. Ďalej sa to môže prejaviť zvýšenou hlučnosťou motora ako aj väčším zohrievaním motora. Problém je v tom, že diera na piestny čap nie je vyvŕtaná presne v osi piestu, na moderných motoroch je vždy 1-2 mm mimo osi. Je to tak z dôvodu zmenšenia radiálnych tlakov piestu na valec pri expanzii.
Každý piest má na dne vyrazenú šipku, ktorá ukazuje smer otáčania kluky a podla toho sa má namontovať. Ak šipku nemá, tak je úplne jedno, ako ho namontuješ.
Najlepší tuning je dobrý technický stav.
julio

10+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 18
Registrován: 28 srp 2018, 15:36
Bydliště: Bratislava
Skútr / moto: PCX125
Tuning / úpravy: velké plexi, kufor


Zpět na 50ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků