Díra ve výkonu Aerox 50 - vyřešeno

Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.

Díra ve výkonu Aerox 50 - vyřešeno

Příspěvekod mira58 » 27 bře 2019, 16:49

Zdravím přátelé, pořivezl jsem si Aeroxe téměř v sérii v žalostným stavu a začal jsem ho dávat dokupy (vše bylo rozladěné, příp. zničené)... Bohužel mě teď trápí díra ve výkonu mezi 30-50km/h a už nevím co s tím.. Rozjezdy jsou super, pak poklesnou otáčky (jako by se začal dusit) a po překročení 50km/h vystřelí a jede až k 80. Problém je o to horší do kopce.


Karburátor je 12mm Dellorto PBHN - původní tryska 86 - snižoval jsem až na 62, protože směs byla bohatá - nejoptimálnější byla cca 75. Jehlu jsem posouval, ale výrazná změna neproběhla. Pouze pri spuštění níž byla směs chudá. Vzduchový filtr vyčištěn.
Výfuk byl puůvodně prasklý/pomačkaný Gianelli NXR - vyměněno za opravený LeoVince Touring.
Variátor série, bez většího opotřebení, vodítka dobrý - válečky 4,5g (nebál bych se 4,75). Polořemenice taky nevydřená.
Spojku jsem dával i se zvonem z CPI, bílá kontra Malossi, zelené pružinky polini (středně tvrdé). Spojkou by to být nemělo, zkoušel jsem i druhou se žlutou kontrastkou a žlutými pružinkami od Malossi, díra přetrvávala.
Řemen je nový - Dayco 16,5x747mm - jako origo.
Svíčka je nová NGK BR8HS, odtrh 0,6

Díky za tipy/rady! Míra
Naposledy upravil mira58 dne 04 dub 2019, 20:58, celkově upraveno 1
meglio pazzo che perfettino del cazzo
mira58

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 8
Registrován: 01 zář 2017, 20:25
Skútr / moto: CPI Oliver Sport 70 LC
Tuning / úpravy: komplet - čistě pro zábavu

Re: Díra ve výkonu Aerox 50

Příspěvekod JardaB » 27 bře 2019, 19:29

Popis problému je hezký, ale neplyne z něj zda je problém karburátoru nebo naladění variátoru. Z chodu motoru by jsi to měl cítit podle vývoje otáček motoru během zrychlování. Nastavení variátoru bych "okopíroval" podle továrního z jiného variátoru ve stejné kubatuře (ty sice píšeš variátor série, ale není zcela jasné zda kontra a válečky jsou seriových hodnot).

Pokud by to bylo vinou karburátoru - tak se jedná o přechodovou oblast, u všech těch trysek a vzdušníků záleží i na ojeblé hraně otvoru.

http://studentka.sms.cz/index.php?P_id_kategorie=7630&P_soubor=%2Fstudent%2Findex.php%3Fakce%3Dprehled%26ptyp%3D%26cat%3D85%26idp%3D%26detail%3D1%26id%3D3788%26view%3D1%26url_back%3D

http://www.sinz.cz/archiv/docs/si-2005-01-24-37.pdf

Níže si nejsem jist zda je to podobné tvému modelu ... snad z toho něco vyčteš:
http://www.jawa-50.cz/wp-content/uploads/2017/11/Dellorto-motorcycle-carburetor-tuning-guide.pdf
http://www.jawa-50.cz/wp-content/uploads/2017/11/Dellorto-carburatori-a-guide-1.1-manual.pdf
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1671
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Díra ve výkonu Aerox 50

Příspěvekod TUNER » 29 bře 2019, 22:58

Škoda že nepíšeš z kama si......mam chuť se zase v něčem povrtat a trochu to poladit......Každopádně bych začal karburátorem. 12 mm je špatně na čemkoliv,je to restrikce. Kup 17,5 mm manuál a pak teprve začni ladit. ;-)
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Díra ve výkonu Aerox 50

Příspěvekod mira58 » 30 bře 2019, 21:40

JardaB: Vario origo s 4,5g válečky (vyzkoušeny lehčí i těžší), pružinky zelené polini - středně tvrdé, kontra bílá malossi - standard, origo roměry řemenu. Takže ano, je to naladěný jako série s lehčíma válečkama kvůlu fuku.. Problém bude v karbci, jen už nemůžu přijít na to kde. Dnes jsem ho nastavoval podle servisního manuálu i podle citu (dokonce jsem zkusil i random setupy z netu) - nic. (už jsem něco odladil, tak základní seřízení snad zvládnu :) Bude to určitě nějaká prkotina) Ale díky za odkazy, zkusím ještě pročíst - třeba jsem něco přehlídl. btw. jen jsem nepochopil, cos myslel tím "ojeblá hrana otvoru" :)

TUNER: Zdavím, Tebe si pamatuju ještě z dob ST fóra :)) Jsem z Liberce, takže trochu z ruky. S 12mm karburátorem souhlas, ale na ladění mám jinej kousek, tohle jsem chtěl jen jako přibližovadlo po městě, tak do toho nechci zbytečně sypat peníze.

Zajímavý je, že jsem vrátil ten původní fuk a díra přetrvává.. už mě napadají i blbosti jako malá vůle mezi variatorem a čepem nebo vymezovací podložky.. zkusím a uvidím
meglio pazzo che perfettino del cazzo
mira58

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 8
Registrován: 01 zář 2017, 20:25
Skútr / moto: CPI Oliver Sport 70 LC
Tuning / úpravy: komplet - čistě pro zábavu

Re: Díra ve výkonu Aerox 50

Příspěvekod JardaB » 31 bře 2019, 09:01

Stačí, když někdo v nějaké otvoru šťourá něčím nebo necitlivě manipuluje a na původní hraně je malá ploška ... poškození, zakulacení, jiný tvar. Nevím jak to popsat - stržená hranka. Obrázek by byl lepší.

A zkusit vyčištění ultrazvukem ....
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1671
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Díra ve výkonu Aerox 50

Příspěvekod mira58 » 01 dub 2019, 10:01

Jasný, už chápu. Poškození jsem nikde nezaznamenal. Včera jsem pokračoval v ladění.. výměna příruby ke klapkám - začínala puchřet. (Po vyzkoušení mě radost přešla, protože problém pokračoval). Nicméně jsem se posunul o kus dál - problém je opravdu směsí a nastává při zpomalení a náslendné snaze o zrychlení (Např dojedu ke křižovatce, ale nezastavím a chci zrychlit) nebo do prudšího kopce. V tu chvíli je směs bohatá a proto skutr netáhne. Zajímavý je, že když zastavím a rozjedu se, propad sice nastane, ale je snazší ho překonat.
Možná je to kravina, ale zkontroluju ještě hladinu/plovák. Při vysoký hladině se prý může směs obohatit v celým spektru - což by odpovídalo. (Jen mi je divný, že by se to rozhodilo samo od sebe)
meglio pazzo che perfettino del cazzo
mira58

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 8
Registrován: 01 zář 2017, 20:25
Skútr / moto: CPI Oliver Sport 70 LC
Tuning / úpravy: komplet - čistě pro zábavu

Re: Díra ve výkonu Aerox 50 - vyřešeno

Příspěvekod mira58 » 04 dub 2019, 21:06

Problém vyřešen! Můj odhad byl úplně mimo.. pokračoval jsem v ladění karburátoru, ale po vyčerpání všech nápadů (plovák byl ok, jde o monolitý díl - hladina je pevná), jsem zkusil poslední nápad - vyměnit variátor a ejhle. Díra zmizela. Shodou okolností jsem zjistil, že podobný problém mají další dva známí, takže pokud máte najeto okolo 20k km a máte problém s dírou ve výkonu. Tzn. jedu do křižovatky, přibrzdím, ale nezastavím a chci zrychlit - skútr nejede nebo dokonce zpomaluje (jediná možnost je zastavit a rozjet se) - varec je KO. To i přes to, že na něm nejsou viditelné známky opotřebení. Díky všem za ochotu, třeba to tu někomu ještě pomůže.
meglio pazzo che perfettino del cazzo
mira58

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 8
Registrován: 01 zář 2017, 20:25
Skútr / moto: CPI Oliver Sport 70 LC
Tuning / úpravy: komplet - čistě pro zábavu

Re: Díra ve výkonu Aerox 50 - vyřešeno

Příspěvekod karavanista » 04 dub 2019, 22:21

Variátor série, bez většího opotřebení, vodítka dobrý - válečky 4,5g (nebál bych se 4,75). Polořemenice taky nevydřená.....Vlastni chybu člověk lehce přehlédne..
Zrovna proháním PCX,občas starou yamahu Cygnus a Simson 80ccm je ve stadiu renovace...k tomu ještě čínská 4kolka.. http://www.naskutru.estranky.cz/
Uživatelský avatar
karavanista

50+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 65
Registrován: 01 úno 2017, 22:13
Bydliště: Vysočina-Hliníkové město
Skútr / moto: yamaha cygnus R 125 r.v. 2000,simson SR,Honda PCX
Tuning / úpravy: Simon 80ccm.PCX bez uprav..zatim.


Zpět na 50ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků