Derbi Predator LC 50 2T

Diskuze o skútrech s nejmenším objemem, včetně kitových strojů.

Derbi Predator LC 50 2T

Příspěvekod kralda » 03 bře 2014, 16:27

Takže, Predátor je doma. Manželka na něj sedla a první co z ní vypadlo bylo - Není to nějaké velké. :P Protože byl nepojízdný nastala fáze zjišťování příčiny. Odšrouboval jsem klapkový blok a zjistil že je v motorovém prostoru voda. Abych to zkrátil. Nastalo rozpůlení motoru a sčítání škod. Ve zkratce - myslím že uletěla lopatka na vodní pumpě, nasledně se trhl řemínek pohonu pumpy, přehřátí motoru, fouklo těsnění pod hlavou a nakonec to vytlačilo gufero na klice. Díly mám objednané. Už jen čekám až to dojde a poskládám to. Snad to bude manželce jezdit.
Jen mě šoklo jaké jsou problémy se sháněním náhradních dílů na motoy Derbi.
Tolik v kostce.
Další info a snad i foto dodám, až zjistím jak. Jestli někdo neví jak vypadá rozkuchany predátor, můžu ho ještě blejsknout a připíchnout sem. :P :roll: :shock:
Zatím se mějte.
Naposledy upravil KYBLOS dne 03 bře 2014, 23:01, celkově upraveno 1
Důvod: Přesunuto do správné sekce, protože již nejde o rady před nákupem skútru.
Uživatelský avatar
kralda

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 11
Registrován: 27 úno 2014, 14:55
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Derbi Predator LC 50 (2T) r.v.2000

Re: Derbi Predator LC 50 2T

Příspěvekod jsb » 03 bře 2014, 19:43

No tak se přemísti do kategorie skůtry do 50ccm a možeš dat nějaké ty fotky. Moc rád bych viděl jak vypadá skůtr když je rozebraný/ a možná nejen já/ :D :D :D :D :D
jsb

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 16
Registrován: 21 led 2013, 23:57
Bydliště: 12km JV od LUHAČOVIC
Skútr / moto: Italjet Formula LC 50

Re: Derbi Predator LC 50 2T

Příspěvekod TUNER » 03 bře 2014, 21:19

To už ti ale psal pan.smith v sekci - Rady před nákupem skútru, že na motory Derbi může být problem něco sehnat. Přece jen nejsou tak rozšířené jako Piaggio a Minarelli motory,na které seženeš díky jejich rozšířenosti všechno jak nové,tak použité. ;-)
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Derbi Predator LC 50 2T

Příspěvekod kralda » 04 bře 2014, 17:24

Tak se mi to začíná pomalu scházet doma. Svíčku a ložisko pístního čepu už došlo. :lol: :lol: :lol: Teď ještě ten zbytek.
Kluci jak se sem dávají obrázky. Se mi to nějak nepovedlo. :(
Snad takhle. Smutný pohled. Heslo a login je jak jinak Derbi, Derbi
http://kralda75.rajce.net/Derbi
Uživatelský avatar
kralda

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 11
Registrován: 27 úno 2014, 14:55
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Derbi Predator LC 50 (2T) r.v.2000

Re: Derbi Predator LC 50 2T

Příspěvekod TUNER » 04 bře 2014, 20:34

Proč to dáváš na heslo ?

Když píšeš příspěvek klikneš na : příloha - procházet - "vybereš fotku z místa kde ji máš uloženou" - přiložit soubor. Fotka musí splňovat určité parametry,tak si ji před vložením uprav do potřebných rozměrů,velikostí atd....fotek můžeš vložit několik do jedné odpovědi.
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Derbi Predator LC 50 2T

Příspěvekod kralda » 05 bře 2014, 07:24

Jsem tak zvyklý dávat to na heslo. Zkoušel jsem i ten způsob jak popisuješ, ale nějak mi to nešlo. Asi ten formát. Polepším se. :wink:
Uživatelský avatar
kralda

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 11
Registrován: 27 úno 2014, 14:55
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Derbi Predator LC 50 (2T) r.v.2000

Re: Derbi Predator LC 50 2T

Příspěvekod jsb » 08 bře 2014, 23:16

Tak co Derbi, už to vrčí?
jsb

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 16
Registrován: 21 led 2013, 23:57
Bydliště: 12km JV od LUHAČOVIC
Skútr / moto: Italjet Formula LC 50

Re: Derbi Predator LC 50 2T

Příspěvekod kralda » 16 bře 2014, 08:55

Ahoj po dlouhé odmlce. Derbi už sice vrčí, ale mám problém s prvním startem. Vždycky se to potvora zachlastá. Nevím jestli je to ovlivněno snímačem teploty na hlavě motoru. Je urazené a ještě mi nedošlo. Po sepnutí klíčku začne vrčet ventilátor na chladiči. Buď je čidlo na chladiči taky špatné a nebo jsou spolu ty dvě čidla (chladič - hlava) nějak propojené. Pak si motor může myslet že je teplý a nesepne sytič. Myslím, že se proto zachlastává. Pokud se mi to podaří nastartovat, další teplý start je v pohodě, na drcnutí.
Asi počkám až na ten snímač a pak to zkusím znovu, nebudu to víc trápit.
A nebo to může být způsobeno nefunkčním podtlakovým ventilem na nádrži. Je tam přidělaný kohoutek jak na pincka. Možná že i tady bude chyba. Už jsem objednal nový podtlakáč.
ps: máte někdo schéma variátoru? Mám tři podložky stejné síly, ale nevím přesně kde byly dané.

18.3. edit:
No a teď jsem z toho celej tumpachovej. Pátral jsem po čidle na chladiči, ale žádné jsem nenašel. Za to na mě vypadl ventilátor, který podle mě tam nemá co dělat, protože tam nemá na čem držet. Buď není original a nebo ho tam někdo dodělal. Jako že asi jo, protože je na něm napsáno sdělano na Taiwaně. Kluci má mít Derbi, nebo i jiný vodou chlazený skútr dvě čidla na teplotu, popřípadě ventilátor? Motor Derbi má čidlo teploty na hlavě motoru, jiné jsem zatím nenašel.
Jo a motor už startuje jako Pája. Vyměnil jsem ten podtlakový kohoutek. Aspoň nějaký dílčí úspěch.
Naposledy upravil KYBLOS dne 19 bře 2014, 15:35, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Uživatelský avatar
kralda

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 11
Registrován: 27 úno 2014, 14:55
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Derbi Predator LC 50 (2T) r.v.2000

Re: Derbi Predator LC 50 2T

Příspěvekod jsb » 18 bře 2014, 22:56

Italjet ventilátor nemá. Chladič cca 200x220mm a žádné trubkové hady jako jsem viděl na Derbi.
jsb

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 16
Registrován: 21 led 2013, 23:57
Bydliště: 12km JV od LUHAČOVIC
Skútr / moto: Italjet Formula LC 50

Re: Derbi Predator LC 50 2T

Příspěvekod TUNER » 19 bře 2014, 11:27

Čidlo bývá jak sám píšeš jen v hlavě. Na chladiči není a ventilátor padesátky taky nemívají. Takže pokud na tebe vypadnul,je to tam dobastlený. Ventilátor se hodí do města kdy se jede pomalu a motor se tolik nechladí - není dostatečný průtok vzduchu přes chladič,na jízdu mimo město je zbytečnej.
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Derbi Predator LC 50 2T

Příspěvekod kralda » 20 bře 2014, 17:24

Tak nějak jsem si to myslel, ale rozhodil mě maník v obchodě, když jsem sháněl čidlo teploty. Ptal se kde ho mám, jestli na chladiči a nebo na hlavě. Jen ten ventilátor přepojím na vypinač. Tankuje mě, že zapíná spolu s klíčem. Na druhou stranu je tady nebezpečí, že na něj manželka, nedej bože dcera zapomene a nezapne ho když bude třeba. :roll: :evil: :roll: Bude muset proběhnout školení. :idea:
Uživatelský avatar
kralda

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 11
Registrován: 27 úno 2014, 14:55
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Derbi Predator LC 50 (2T) r.v.2000

Re: Derbi Predator LC 50 2T

Příspěvekod Děčko » 20 bře 2014, 20:59

pokud s tim bude jezdit zenska plati pravidlo cim jednodussi tim lepsi pro vsechny :)
jinak pokud s tim nebude jezdit couracky v kolonach po meste asi bych to neresil sam mam taky vodnika 50 2t a problemy
s chlazenim nemam a je to jen naporem vzduchu
pokud ti ten ventilator neda spat navrhuju dodelat ventilator na spinani cidlem co zadelas do "T" kusu podle prumeru hadice a cidla aby to spinalo jako v aute az pri urcity teplote
Uživatelský avatar
Děčko

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 12
Registrován: 04 srp 2013, 14:19
Bydliště: Pardubice
Skútr / moto: Crogen RS
Tuning / úpravy: zatím nic, mám to na ježdění do práce

Re: Derbi Predator LC 50 2T

Příspěvekod kralda » 24 bře 2014, 17:36

Pánové, ventilátor je teď ten nejmenší problém. Než jsem sehnal řemínek k pumpě, Derbič vrčel a jezdil. Od doby co jsem ho tam dal, nechce pracovat. Furt se mi zdá jako by se tlačila voda do válce. 3x rozpůlené,3x vyměněna tesnění (všechna), přerovnané dosedací plochy. Jsem z toho zoufalý. Jak moc je pravděpodobné že bude prasklá hlava, válec, nebo snad kartr? Kolik může to mrňavé čerpadýlko tlakovat. Už nevím jak dál. :( :( :( :cry: :cry: :cry:
Uživatelský avatar
kralda

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 11
Registrován: 27 úno 2014, 14:55
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Derbi Predator LC 50 (2T) r.v.2000

Re: Derbi Predator LC 50 2T

Příspěvekod jsb » 25 bře 2014, 00:10

Čerpadlo ti vodu nikam krom chladiče nenatlačí, tlak 0,0nic. Když to vrčelo před tím půlením tak to musí zase. Nemáš třeba prohozené hadičky benzín a podtlak????
jsb

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 16
Registrován: 21 led 2013, 23:57
Bydliště: 12km JV od LUHAČOVIC
Skútr / moto: Italjet Formula LC 50

Re: Derbi Predator LC 50 2T

Příspěvekod kralda » 25 bře 2014, 08:06

Hadičky přehozené nejsou. Zcela určitě. No a to čerpadlo honí vodu přes válec a hlavu. Dejme tomu, že je to dokonale přetěsnené. Jak pravděpodobné je, že by bylo něco prasklé a teklo to tama. Jinak si to nedokážu vysvětlit. Když jsem našel vodu v motoru poprvé, byla i v karburátoru. Může se dostat z motoru do karburátoru?
Musím říct, že jsem nádrž vypustil a dal nový benzín. Je možné že se tam někde kapka vody schovala a jak jsem nalil nový benzín, tak se ta kapka vykutálela. Zkusím to ještě jednou vyměnit (benzín), ale popravdě nemyslím si, že to pomůže. Prostě past vedle pasti.
26.3.2014
Tak jsem to opět rozpůlil. Dělám to už za půl hodiny 8) . Před rozpůlením jsem ještě změřil tlak ve válci a co myslíte? No, neměl ho tam. Nevím proč. Nové gufera, motor přetěsněný. Nechápu co se mohlo, nebo co jsem já udělal špatně. Zítra beru přeměřit kliku a změřit válec. Má vliv na tlak ve válci klapkový blok?
30.3.2014
Predátor konečně ,lítá. Dnes jsme na první dálkové trase. Asi kilometr do práce. Musel jsem to přece vyzkoušet, než na to posadím manželku. Má sice ještě pár drobných mušek, ale snad už bude zase normálně jezdit a ty myšky vychytáme. Jo a abych neodbočoval. Víte v čem byla chyba? Tomu se dá jen těžko uvěřit. Nakonec jsme ji našli mezi Predátorem a nářadím. :oops: :oops: :oops: Ano byl jsem to jááááá! Pomohl mi s tím můj kolega a další člen tohoto fóra JSB, za což mu tímto děkuju. Moc.
Uživatelský avatar
kralda

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 11
Registrován: 27 úno 2014, 14:55
Bydliště: Bojkovice
Skútr / moto: Derbi Predator LC 50 (2T) r.v.2000

Další

Zpět na 50ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků