Vonroad Tajfun 50 4T - jednou jede, pak zase ne

Technické problémy s čínskými skútry do objemu 50ccm (včetně).

Vonroad Tajfun 50 4T - jednou jede, pak zase ne

Příspěvekod Sylvano » 08 črc 2013, 17:35

Rad bych pozadal o pomoc, protoze moje amaterske zkusenosti jsou u konce:

Mam cinskou metlu Vonroad Tajfun 50 4t, motor ten samej co vsude (jestli se nemylim 139qmb), a dela tohle:
Nastartuji, chyta bez problemu, pak jede bez problemu nakou dobu - bejvavalo to i 20 km, pak to zacalo jakoby chcipat, dusilo se, ale nikdy nechciplo, jen netahalo rychlejc jak nakejch 35kmh. Kdyz si to pak odpocinulo, pak to zase nakou dobu slo.
Problem je ale ten, ze ted uz to zacina blbnout po par kilometrech, pak to jede svejch 35...

Dalsi divnost je, ze ac to nema zadny restrikce, ktere bych nasel, nejcasteji vytahne takovejch 45 tachometrovejch. Jenomze nekdy, z nicehonic to jede tachometrovejch 70 . Jenomze pak dojde naka stopka nebo semafor, pribrzdim a pak zase jede jenom 45... A kdyz se mu zlibi zase 70. Nenasel jsem zadnou souvislost z polohou plynu, pocasim, datumem atp.

Proto se ptam zdejsich mistru cinskeho umeni :
kdyz to jede i tech 70 kmh s mymi 110kg, dedukuji ze restrikce fakt nejsou zadne. Ale proc to pak nejede vzdy tech 70???
Proc prestava po par kilometrech z nicehonic tahat?

Ja vim, je to srot, ale kdyby jel spolehlive, pouzival bych ho mnohem vic...Na to moje mestsky jezdeni mi plne postacuje.

Predem diky za napady!
Sylvano

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 5
Registrován: 08 črc 2013, 17:15
Skútr / moto: Vonroad Tajfun 50 4T, nebo taky Metla Nimbus 50
Tuning / úpravy: Zadne

Re: Jednou jede, pak zase ne...co s tim? Babo rad...139qmb

Příspěvekod fapeko » 08 črc 2013, 19:12

Koukni na sytič jestli se ti dovírá po zahřáti , nebo ho vytahni a kounki na něj jestli se pohybuje v lanku . Pokud máš elektricky sytič tak ho vytáhni a napoj na baterku a uvidíš jestli se otvíra po 5 min.
Pokud na tom motoru je rekuperace vzduchu tak to vše vytrhej a zbylé díry zaslep (je to tam na ho*vno)
Koukni na koleno jestli nemá taky nějakou boční trubku navařenou , pokud tam je tak ji uřež zároven s kolenem a zavař.
Koukni do výfuku jestli tam něco neštěrká (urvaná přepážka) nebo jestli v koleně nemáš nějaké zůžení.
Jakto budeš vše mít tak koukni na varec ,řemen, válečky atd. Pokud válečky mají nějakou plošku tak je vyměn za nové .
Naposledy upravil fapeko dne 08 črc 2013, 19:25, celkově upraveno 1
Gilera Nexus 500i.e r.v.2007,M-72 r.v.1952,JAWA 350/360 stavba choper,ČZ 125T,ČZ150C,
JAWA 250/353
fapeko

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 103
Registrován: 30 dub 2012, 22:53
Bydliště: Hlučín
Skútr / moto: Gilera Nexus 500i.e r.v.2007,

Re: Jednou jede, pak zase ne...co s tim? Babo rad...139qmb

Příspěvekod ESO RIMER » 08 črc 2013, 19:24

no a taky se podívej jestli ti teče benzín do karburátoru-může být rozdrolená hadička ve vnitř od nádrže a neteče ti tam benzín,respektive někdy jo někdy ne. nebo podtlakový ventil od benzínu(prostě jestli ti tam teče benzín) :(
Bylo 2x Simson enduro ,Mz 150 ,Jaweta, Stadionek,Znen 50 (koupeno nové a po 1250 km prodáno),Yamaha majesty 250 r.v.2002 italka co dělala jenom radost, Yamaha majesty 400 r.v 2005 zotavená italka co věrně sloužila.BMW F 650GS
Uživatelský avatar
ESO RIMER

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 361
Registrován: 09 led 2009, 09:47
Bydliště: Česká Třebová
Skútr / moto: Yamaha X city 250 + Kawasaki Vesris SE 1000

Re: Jednou jede, pak zase ne...co s tim? Babo rad...139qmb

Příspěvekod fapeko » 08 črc 2013, 19:29

Ty hadičky všechny na těch čínach stoji za houby , doporučuji všechny vyměnit za kvalitní české odolné benzínům a olejům.
Čínu musíš pravidelně kontrolovat a zjištovat stav všeho jinak ti to někde zdechne a budeš tlačit
Gilera Nexus 500i.e r.v.2007,M-72 r.v.1952,JAWA 350/360 stavba choper,ČZ 125T,ČZ150C,
JAWA 250/353
fapeko

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 103
Registrován: 30 dub 2012, 22:53
Bydliště: Hlučín
Skútr / moto: Gilera Nexus 500i.e r.v.2007,

Re: Vonroad Tajfun 50 4T - jednou jede, pak zase ne

Příspěvekod Sylvano » 10 črc 2013, 06:48

Dik za rady, jak vidim je toho hodne co muze zpusobovat problemy, takze se na to vrhnu jen co me doktor pusti z postele, prave jsem celkem seriozne PN... V tom motoru je fakt spousta hadicek, ktere slouzi kdovi na co, jeste musim prijit na nejaky elegantni zpusob jak ty diry zaslepit, ty male jeste pudou lehce, jenomze jsou tam i takovy vetsi... Mozna tam nacpu nakej sroub se silikonem, at to tesni jak ma. Na podzim jsem kontroloval elektricky sytic, ten byl ale v poradku...
Sylvano

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 5
Registrován: 08 črc 2013, 17:15
Skútr / moto: Vonroad Tajfun 50 4T, nebo taky Metla Nimbus 50
Tuning / úpravy: Zadne

Re: Vonroad Tajfun 50 4T - jednou jede, pak zase ne

Příspěvekod fapeko » 10 črc 2013, 10:24

My jsme se s tím trapili rok než jsme vychitali všechny neduhy a ted už je klid . Prvně jsme zrušili tu rekuperaci vzduchu , potom jsme museli vyměnit všechny zbývajicí hadičky za kvalitni,potom to koleno a nakonec katalyzator. Jo a ještě řemen a válečky byli po 700km na šrot :D Ted ma najete cca 8000kč a zatim vše OK
Gilera Nexus 500i.e r.v.2007,M-72 r.v.1952,JAWA 350/360 stavba choper,ČZ 125T,ČZ150C,
JAWA 250/353
fapeko

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 103
Registrován: 30 dub 2012, 22:53
Bydliště: Hlučín
Skútr / moto: Gilera Nexus 500i.e r.v.2007,

Re: Vonroad Tajfun 50 4T - jednou jede, pak zase ne

Příspěvekod Sylvano » 14 srp 2013, 16:17

Tak uz to zase jede, vymenil jsem valecky ve variatoru (predtim 8g ted 7g), ty stare byli trochu otlucene, nastavil jsem karbec, vymenil ventilky v rafcich (ty puvodni meli strasne porezni gumu a nedrzeli spravny tlak v pneu a pak to nejelo do max.rychlosti/prilis velky valivy odpor pneu) a ted uz to "jede jak ma/umi".

Jeste prijit na to, proc pri rozbehu po pridani plynu nejdriv stoupnou otacky, pak poklesnou temer na volnobeh (ale nedusi se to, alepson nic neni slyset, jen ten pokles otacek jako bych povolil rukojet) a pak uz se to rozjede, dela to pri kazdym rozjezdu kdyz je motor zahraty... Naky napady? (Zjistil jsem, ze tohle "zdechani" pri rozjezdu zavisi od volnobeznych otacek, cim nizsi, tim je to horsi, asi budu muset vymenit pruzinky ve spojce aby byl zaber az ve vyssich otackach a upravit volnobeh)

Upraveno: pri vymene palivoveho filtru jsem jeste zjistil, ze podtlakovy ventil to uz ma temer za sebou (temer nic z nej neteklo, ted tam mam nahradni z Keeway ARN125), takze jsem ho spolu s filtrem vymenil. Taky jsem sehnal lehci valecky, ted tam mam 3x7g a 3x5,1g, teprve ted to jede!!! Tachometrovejch 55-60 je tam furt! (nojo, tachometr promeruje o +5km/h, mereno GPS). Jen nechapu proc mi technik ve "znackovym servisu Vonroad" tvrdil, ze bych tam mel dat valecky tezsi, prej jini tam davaji az 10gramove... A pak ze jim to nejede...

Nechapu proc to ti cinani nemohou udelat radne jiz ve fabrice? To je takovy problem??? Na druhe strane, ted mam alespon dobry pocit ze jsem to opravil (az do dalsi poruchy, ktera jistojiste nastane :-)

25.8. edit:
No jo, volejte mne Sybilla... Skutr vydrzel bez poruchy presne 2 dny... Ted pro zmenu odesla elektrika, to si tak sednu, otocim klickem, brzda, starter...a nic. Neco slabe puklo jako kdyz prdne pojistka, ale ta je v poradku, baterka take... Jeste nebyl cas zmerit vo co gou, nejde starter, blinkry, proste vse co jde z baterky. Mozna spinaci skrinka? Uvidime...

Jak ja bych menil... :?

Mam takove tuseni ze do budoucna bude velmi vyhledavany odbor mechanik cinskych stroju a zarizeni, ti budou tahat 24ky...
Naposledy upravil KYBLOS dne 25 srp 2013, 12:15, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Sylvano

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 5
Registrován: 08 črc 2013, 17:15
Skútr / moto: Vonroad Tajfun 50 4T, nebo taky Metla Nimbus 50
Tuning / úpravy: Zadne

Re: Vonroad Tajfun 50 4T - jednou jede, pak zase ne

Příspěvekod Luca_69 » 25 srp 2013, 08:10

A říkáme to pořád nekupujte čínu .. a co myslíte, "je to marný, je to marný, je to marný". :mrgreen:
Obrázek
Honda Deuaville 700V (2008)
Průměrná spotřeba je zatím 5,1 l/100 km
Uživatelský avatar
Luca_69

1500+
 
Reputace: 149
Příspěvky: 2145
Registrován: 02 zář 2007, 01:02
Bydliště: Dolní Počernice (Praha)
Skútr / moto: Honda Deauville (2008)
Tuning / úpravy: jezdím

Re: Vonroad Tajfun 50 4T - jednou jede, pak zase ne

Příspěvekod Tajfun Lada » 02 říj 2014, 16:32

Nekupujte čínu, nekupujte a oni kupují a kupují :P
Tajfun Lada

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2
Registrován: 02 říj 2014, 16:28


Zpět na Do 50ccm

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků