CPI Popcorn 2T 50 - volnoběh

Technické problémy s čínskými skútry do objemu 50ccm (včetně).

CPI Popcorn 2T 50 - volnoběh

Příspěvekod Mitja » 27 dub 2014, 19:28

Ahojte,

mám problém se svým CPI Popcorn (dvoutakt, 50 ccm, karburátor Mikuni), postupně se problém v rámci let zhoršoval, až to dospělo do tohoto stavu:

Když ho chci nakopnout, tak dlouho nechytá, přičemž z odpadové hadičky z karbece kape benzín. Pak chytne a 30 sekund chvilemi rychleji a chvilemi pomaleji motor jede. Pak chcipne a prakticky nejde nakopnout, musim pockat 10 minut a pak jde nakopnout normálně ale opět se opakuje 30 sekund běhu motoru a samovolné chcípnutí.

Co jsem dnes ověřil: Svíčka jiskru háže, benzín teče (podtlakový ventil u nádrže funguje OK), hadičky těsní, karburátor jsem propláchl, airbox netěsnil ale teď už těsní (chování se nezměnilo, jen jde nakopnout dříve), elektrika vypadá v pořádku. Benzín je čerstvý.

Kluci, standardně se hrabu jen v autech, takže pokud je problém v nastavení karburátoru, tak mi prosím poraďte kde co nastavit. Můj osobní tip je automatický sytič, ale nevím jak to odzkoušet...?
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 , Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 ,
CPI Popcorn, 50 ccm, '03
Uživatelský avatar
Mitja

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 261
Registrován: 16 úno 2009, 12:51
Bydliště: Ostrava / Studénka
Skútr / moto: CPI Popcorn 50ccm, '03
Tuning / úpravy: rovne koleno, omezovac pryc, vetsi tryska

Re: CPI Popcorn 2T 50 - volnoběh

Příspěvekod TUNER » 27 dub 2014, 19:45

Aut sytič - návod je na scootlandu. Nejlépe však vyměnit za manuální. Klapky jsou OK ? Pokud teče benzin z přepadové hadičky,tak ti nejspíš nezavírá plovák přívod paliva. Možná stačí jen nastavit hladinu či zkontrolovat/vyměnit uzavírací jehlový ventil přívodu paliva.
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: CPI Popcorn 2T 50 - volnoběh

Příspěvekod Mitja » 28 dub 2014, 08:32

Ahoj, na klapku mrknu, ale kdyz jsem dal ruku na sani, tak to vzduch pulsoval dovnitr a i ven. Tak to asi rozeberu a vycistim, diky za tip. Kdyby byla ta klapka sekla, tak nastartuju nebo to vubec nepujde?

Jinak sytic teda vymenim, mozna predelam na manual.

Chapu spravne, ze pokud vyndam sytic ven a zacpu tu dirku, tak pokud je vse v poradku, tak bych mel normalne nastartovat a melo by to drzet otacky?
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 , Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 ,
CPI Popcorn, 50 ccm, '03
Uživatelský avatar
Mitja

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 261
Registrován: 16 úno 2009, 12:51
Bydliště: Ostrava / Studénka
Skútr / moto: CPI Popcorn 50ccm, '03
Tuning / úpravy: rovne koleno, omezovac pryc, vetsi tryska

Re: CPI Popcorn 2T 50 - volnoběh

Příspěvekod TUNER » 28 dub 2014, 09:26

Nevím jakou klapkáu máš na mysli,ale já se bavil o klapkách v motoru,neboli jazýčkový ventil... Když je vyndáš,tak musí těsnit,nesmí tam být mezi domkem a klapkou mezera.
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: CPI Popcorn 2T 50 - volnoběh

Příspěvekod Mitja » 28 dub 2014, 12:54

Ju, myslim ty klapky co brani zpetnemu chodu vzduchu. Tim ze dělám jen na autech tak mam trochu problém to správně popsat.

Ted jsem to ještě probral s kolegou a už vím co kde hledat. Díky moc, ozvu se az to vše vyčistím, rozchodim a ověřím. Takže rozchodit plovák, vyčistit celý karbec, vyčistit klapky a zkontrolovat všechny možné netěsnosti.

9.5. edit:
Takze vse je udelano. Jedine dve vadne casti co jsem nasel byly netesny airbox a vadny automaticky sytic. Aktualne je vse sestaveno jen sytic jeste neni v provozu, ten mam rozebrany abych s nim mohl zkusmo pohybovat "alá manuální".

Ale ted mam problem. Kdyz rucne zasunu trn sytice do tela, tak bez problému nastartuju a skutr jde krasne za plynem. Po par minutach jak se ohreje tak zacne pri pridani plynu naopak chcipat. Vysunu tedy trn sytice z tela, skutr drzi volnobeh bez problemu, ale pokud pridam plyn tak se dusi a chcipne.

Prosim, kde je problem? Se sroubky na karburatoru jsem nijak nehybal... otazka zni, mel bych? Nebo kde muzu mit jeste problem? Jde o to zadušení se pri pridani plynu.
Naposledy upravil KYBLOS dne 12 kvě 2014, 08:45, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 , Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 ,
CPI Popcorn, 50 ccm, '03
Uživatelský avatar
Mitja

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 261
Registrován: 16 úno 2009, 12:51
Bydliště: Ostrava / Studénka
Skútr / moto: CPI Popcorn 50ccm, '03
Tuning / úpravy: rovne koleno, omezovac pryc, vetsi tryska

Re: CPI Popcorn 2T 50 - volnoběh

Příspěvekod TUNER » 09 kvě 2014, 21:40

Nastav karburátor do základního nastavení případně jemně dolaď. Tryska je opravdu vyčištěná ? Chce to karburátor rozebrat a pořádně profoukat kanálky,trysky...
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: CPI Popcorn 2T 50 - volnoběh

Příspěvekod Mitja » 10 kvě 2014, 08:09

Karburátor jsem měl rozebraný, ale kanálky jsem nefoukal, jen jsem ho celý propral v lihu :| . Vypadal jak nový, netknutý... myslíš, ze by tam mohl být problém?

Za studena to taha krasne, jakmile se ohreje tak se pri pridani zadusi.

Uz studuju ladeni karburatoru, odpoledne se do toho pustim, ale nechci to pokazit.

12:09 edit:
Takze, karburator je stale nastavenim ve stavu v jakem ujel psolednich 3 tis. km, do nastaveni jsem tedy zatim nerypal. Ale co jsem nastudoval, tak temi sroubky stejne poladim jen a pouze volnobeh, ni?

Rozdelal jsem ho a profoukl jsem kompresorem vsechno co slo. Vysledek je takovy, ze skutr drzi bez problemu volnobeh, pri otoceni plynu ccca do 1/3 jde za plynem ale pri vetsim otoceni plynu se dusi a chcipne.

Uz nevim :-/...
Naposledy upravil KYBLOS dne 12 kvě 2014, 08:45, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 , Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 ,
CPI Popcorn, 50 ccm, '03
Uživatelský avatar
Mitja

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 261
Registrován: 16 úno 2009, 12:51
Bydliště: Ostrava / Studénka
Skútr / moto: CPI Popcorn 50ccm, '03
Tuning / úpravy: rovne koleno, omezovac pryc, vetsi tryska

Re: CPI Popcorn 2T 50 - volnoběh

Příspěvekod TUNER » 10 kvě 2014, 13:50

Jeden šroubek je na volnoběh a druhý na bohatost. Zkoušel jsi hýbat s jehlou ? V jaké je pozici ? Jak velká tryska tam je ? Problem bude opravdu nejspíš jen ve správném poměru vzduch/benzin. Zkusil bych jiné trysky,jiný karbec..... Je to kompletní seriovej skútr bez úprav předpokládam.
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: CPI Popcorn 2T 50 - volnoběh

Příspěvekod Dědek64 » 10 kvě 2014, 18:28

Dotáhni vzduchový šroubek úplně,ale jemně a potom ho povol o 1 a 1/2 otáčky když bude po přidání bez reakce tak mírně dotáhni až na nejvyšší otáčky volnoběhu.Potom otáčky stáhni šroubkem co je na šoupátko.Nepomůže-li to tak vyčistit karbec.Příčin to může být více vadné gufera tarokování elektriky ap.Je to těžké takto přesně říci v čem je chyba.
Dědek64

250+
 
Reputace: 7
Příspěvky: 284
Registrován: 06 lis 2013, 17:41
Skútr / moto: Mors

Re: CPI Popcorn 2T 50 - volnoběh

Příspěvekod Mitja » 05 čer 2014, 19:08

Takze, vzduchovy sroubek byl originalne nastaven presne tak jak popisujes.

Vse jsem delal na ohratem motoru: Kdyz jsem ten sroubek zatahl zcela dolu, chovani skutru bylo takove ze sel za plynem a rubal ale pouze do poloviny otoceni plynove rukojeti. Pokud jsem dal zcela plny plyn, skutr klidne z nejvyssich otacek plynule chcipl - chovani zcela jako kdybych vypnul klicek zapalovani, proste to vubec ale vubec nepalilo. Přri jakemkoli jinem nastaveni vzdusniku bylo chovani jen horsi, nesel treba vubec za plynem.

Po jednom takovemto pokusu: velke otacky -> plny plyn -> plynule chcipnuti, jsem vyndal svicku a mela cernou barvu a byla trosku mokra.
Foto zde: http://postimg.org/image/6uq93i5u9/

Taky jsem zkousel vymenit svicku -> nepomohlo. Vypojit na kratky okamzik privod oleje -> na prvni pohled pomohlo, ale na druhy to bylo stejne. Snazil jsem se zmerit jake napeti se indukuje na zapalovaci civce -> pri plnem plynu (jak skutr chcipal) napeti mizelo postupne pekne rovnomerne -> svicka pravdepodobne dostavala spravne impulsy. Zkoušel jsem různé nastavení vysunutí jehly -> žadné nebylo lepší než to co mám teď.

Kucí, nevím co s tím :( ... nový karbec?
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 , Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 ,
CPI Popcorn, 50 ccm, '03
Uživatelský avatar
Mitja

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 261
Registrován: 16 úno 2009, 12:51
Bydliště: Ostrava / Studénka
Skútr / moto: CPI Popcorn 50ccm, '03
Tuning / úpravy: rovne koleno, omezovac pryc, vetsi tryska

Re: CPI Popcorn 2T 50 - volnoběh

Příspěvekod PROOF » 06 čer 2014, 16:04

Zkus vyměnit gufera na klice. :wink:
Uživatelský avatar
PROOF

250+
 
Reputace: -1
Příspěvky: 295
Registrován: 20 črc 2009, 10:44
Skútr / moto: CPI Oliver
Tuning / úpravy: Odblokován, řemen Malossi X-Kevlar,výfuk Leo Vince TT,variátor Malossi Multivar

Re: CPI Popcorn 2T 50 - volnoběh

Příspěvekod Mitja » 08 čer 2014, 14:48

Kdyz zcela zasroubuju vzduchovy sroubek na karburatoru, tak to pri polovine plynu jde krasne do otacek. Pri plnem to ale uz vubec nepali a kdyz drzim v kuse plny, tak to zcela chcipne => ani když se při tom plném plynu samovolně snižují otáčky až do chcípnutí, tak to ani neškytne, není tam ani náznak exploze směsi.

Jsi si jistý těmi gufery? Rád se do toho pustím, ale chtěl bych vědět, že jdu správným směrem.
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 , Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 ,
CPI Popcorn, 50 ccm, '03
Uživatelský avatar
Mitja

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 261
Registrován: 16 úno 2009, 12:51
Bydliště: Ostrava / Studénka
Skútr / moto: CPI Popcorn 50ccm, '03
Tuning / úpravy: rovne koleno, omezovac pryc, vetsi tryska

Re: CPI Popcorn 2T 50 - volnoběh

Příspěvekod PROOF » 09 čer 2014, 15:10

No těmi gufery si samozřejmě jistý nejsem ale je to jeden z horkých kandidátů na možnou příčinu tvých problémů. Kolik máš najeto ?
Uživatelský avatar
PROOF

250+
 
Reputace: -1
Příspěvky: 295
Registrován: 20 črc 2009, 10:44
Skútr / moto: CPI Oliver
Tuning / úpravy: Odblokován, řemen Malossi X-Kevlar,výfuk Leo Vince TT,variátor Malossi Multivar

Re: CPI Popcorn 2T 50 - volnoběh

Příspěvekod Mitja » 09 čer 2014, 18:24

Najeto je pouhých 6 tis. km. Problém se zhoršoval postupně během dvou let, kdy už skůtr moc nejezdil... až se dostal až do tohoto stavu.
Peugeot 205, 1.1i (44kw), color line, '91 , Renault Megane II sedan, 1.4 16V (72kw), sportway, '09 ,
CPI Popcorn, 50 ccm, '03
Uživatelský avatar
Mitja

250+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 261
Registrován: 16 úno 2009, 12:51
Bydliště: Ostrava / Studénka
Skútr / moto: CPI Popcorn 50ccm, '03
Tuning / úpravy: rovne koleno, omezovac pryc, vetsi tryska

Re: CPI Popcorn 2T 50 - volnoběh

Příspěvekod PROOF » 09 čer 2014, 22:53

No 6000 km není sice moc ale věř že by jsi nebyl první komu při relativně malém počtu najetých km odešli gufera. Být tebou tak je vyměním. Není to velká investice (cca. 100 kč ) a vzhledem k tomu co všechno jsi už prověřil je dost velká šance že v tom bude problém. Měl jsem u svého CPI dost podobný problém a byli to gufera. Že by mohlo o gufera jít naznačuje i postupné zhoršování problému. :wink:
Uživatelský avatar
PROOF

250+
 
Reputace: -1
Příspěvky: 295
Registrován: 20 črc 2009, 10:44
Skútr / moto: CPI Oliver
Tuning / úpravy: Odblokován, řemen Malossi X-Kevlar,výfuk Leo Vince TT,variátor Malossi Multivar

Další

Zpět na Do 50ccm

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků