Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Diskuze o skútrech větších objemů.

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod JardaB » 05 srp 2019, 18:00

A co myslíš ty ??
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1671
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod eddie29 » 19 srp 2019, 20:10

Hosi, jak mate velky kufry? Zacal jsem vic jezdit nakupovat a uz mi podsedlak prestava stacit.
Co jsem pochopil, tak jsou dva typy uchyceni a obrazky jsou na eshopech zavadejici pro rocniky 2016, jeden je misto operek bez vrtani a druhej je klasika na zadni tlumice + vrtani, jestli se nepletu?
Plotnu potom kupuju podle kufru a vsechny sedi na origo drzak?
Bylo F15 TUNED,Teď už jenom DERBI GP1 a F12
Uživatelský avatar
eddie29

250+
 
Reputace: 18
Příspěvky: 291
Registrován: 01 lis 2010, 15:39
Skútr / moto: Bylo F15,F12/derbi gp1 125/teď Ymah fz8 a Xmax250

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod MaraLit » 22 srp 2019, 12:57

MaraLit píše:Zdravím všechny,

mám problém se svým X-MAXem 250 (rok 2006) a nikde jsem bohužel podobný nenašel. Najednou ze dne na den přestal startovat ve studeném stavu. Vyměnil jsem svíčku, vyměnil jsem automatický sytič. A stále nic. Prostě když se pokusím nastartovat, zapnu zapalování, čerpadlo natlačí benzín (to je slyšet). Dám start, motor naskočí tak na půl vteřiny a ihned zhasne. To vše se děje při teplotách pod 10°C. Jakmile je nad tuto hranici, motor normálně naskočí. A také pak jede úplně normálně, žádný pokles výkonu, prostě v pohodě. Dočetl jsme se zde, že při špatných startech může být problém i s čerpadlem. Ale to je normálně slyšet, že funguje. Když to při staru protočím déle s plným plynem, tak je cítit benzín. A navíc když je teplo, tak to jede normálně (jak jsem psal). Odčerpal jsem z nádrže skoro všechen benzín, nalil tam nový V-Power + aditivum na čištění palivové soustavy a projel jsem to delší vzdálenost. Druhý den ráno, když bylo 5°C, zase nic...

Už jsem z toho úplně zoufalý! Řeším to už třetí týden a vůbec nevím, co s tím. Hledal jsem na fórech a tento typ chování jsem nikde nenašel. Proto ze zkouším obrátit sem, jestli byste mi neporadili. Já jej používám denně na cestu do práce a proto bych to rád už vyřešil. Psal jsem i do značkového servisu v Praze a tam mi vůbec neporadili, že neví.

Díky předem za každou radu!

Mára


Zdravím,

před časem jsem sem psal výše uvedenou žádost o radu. Díky všem, kteří mi odpověděli, ale tak nějak jsem postupoval stejně, jak jste psali. Mezitím jsem tedy udělal:

1. nechal vyčistit ultrazvukem karburátor
2. vyměnil jsem přírubu mezi karburátorem a airboxem, která byla prasklá
3. vyměnil svíčku
4. vyměnil zapalovací cívku včetně VN kabelu a fajfky
5. dal na karburátor originál systič (na to jsem hodně spoléhal)
6. pokud to šlo, jezdil jsem na 98 - 100 oktanový benzín, abych to vše ještě pročistil

Jak bylo teplo, tak vše bylo v pohodě. Motorka normálně startovala. Teď se ráno ochladilo a problém se zase objevil. :-( Tak už nevím, co dál. Máte někdo nápad? Nějaká elektronika, snímač zapalování, ...? Už fakt nevím, co zkontrolovat.
Motorka stojí venku pod střechou, takže není v uzavřené garáži. Teď se problém objevil, když bylo ráno 14°C, ale bylo po nočním dešti. Tedy nižší teplota a vysoká vlhkost. Motorku jsem nastartoval, běžela na krásný volnoběh tak 5 vteřin a pak to shaslo. Druhý start to jen blaflo. Třetí start to běželo tak 3 vteřiny a konec. Až čtvrtý start se to rozběhlo normálně.
Dnes ráno bylo 10°C. První start to blaflo tak dvě vteřiny a chcíplo. Druhý start už to chytlo na vteřinu a konec. Tak jsem dělal několik startů a nic. Vím, že se to nemá, ale zkusil jsem start pod plynem a to už mělo snahu naskočit. Třeba se to dusilo 5 až vteřin, ale točilo se to. To už se začínal motor zahřívat (teploměr poskočil tak o půl centimetru) a přesto to nechtělo chytnout bez plynu. Pak se mi to s plynem podařilo následně natočit tím stylem, že se to asi 10 vteřin dusilo a pak se to rozběhlo normálně. To že se to dusilo chápu - pod plynem start je špatně a poměry směsi byly špatné. Ale tím jsem myslím ověřil, že to po startu tu jiskru dává, když to blafe. Fakt už nevím, co kde změřit... Jinak jak jsem psal - motorka jede normálně, táhne pěkně, nikde nic neklepe... Ale ten start!!! Jestli máte ještě nějaký nápad, sem s ním.

Díky!

Mára
MaraLit

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 12
Registrován: 02 dub 2019, 10:51
Skútr / moto: Yamaha X-MAX 250

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod josuk » 22 srp 2019, 15:09

svíčka je jaká? NGK musí být. A po uchlastání (s plynem) se svíčka dá rychle zničit.
Dal bych v první řadě spolehlivou novou svíčku, potom bych vyměnil čerpadlo v nádrži a pak bych teda naplánoval generálku motoru s kontrolou ventilů a dekarbonizací motoru a výfuku..
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 591
Příspěvky: 1411
Registrován: 14 pro 2012, 10:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: zimní X Max 250 a Honda ADV 350
Tuning / úpravy: na zimu deka a zimní gumy

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod srnka1010 » 22 srp 2019, 20:18

Keď si vymenil prasknutú prírubu,nadstavil si znovu karburátor?Akú farbu mala sviečka?Odskúšal si funkčnosť sytiča?Skús štart so sprejom do airboxu.Ak ti to chytí,tak ti nejde dobre sytič,alebo nedáv dobre benzín.Pozri palivové hadičky,či nemáš popraskané a nepadá benzín, a v akom stave je palivový filter,ak ho tam máš.
Uživatelský avatar
srnka1010

750+
 
Reputace: 163
Příspěvky: 852
Registrován: 18 čer 2016, 20:37
Bydliště: Voderady
Skútr / moto: yamaha majesty 250 r.v 2000 / Honda Transalp 600

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod MaraLit » 26 srp 2019, 09:42

srnka1010 píše:Keď si vymenil prasknutú prírubu,nadstavil si znovu karburátor?Akú farbu mala sviečka?Odskúšal si funkčnosť sytiča?Skús štart so sprejom do airboxu.Ak ti to chytí,tak ti nejde dobre sytič,alebo nedáv dobre benzín.Pozri palivové hadičky,či nemáš popraskané a nepadá benzín, a v akom stave je palivový filter,ak ho tam máš.


Ano, karburátor jsem nechal vyčistit a pak i seřídit. Mám tam svíčku NGK DR8EA. Je nová a vypálená do bílé až světle šedivé barvy. To je myslím v pořádku. Sytič tam mám nový originál Yamaha. Zkoušel jsem i start s tím sprejem a to už nechytlo vůbec (ani to nemělo snahu chytnout a to jsem tam stříknul nejdříve málo, pak i více a nic). Kontroloval jsem hadičky na benzín a vše je OK. Benzín tam jde, protože pak to jede normálně. Zkoušel jsem i pod plným plynem jet delší vzdálenost, abych vyzkoušel, jestli čerpadlo dává dost benzínu a jelo to bez problémů s žádným cukáním motoru. Takže čerpadlo je také v pořádku. O víkendu jsem to startoval na 4 pokusy a to bylo venku 23°C. Dnes ráno jsem jen cvrnknul a hned to napoprvé chytlo. Nevyzpytatelné chování...
MaraLit

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 12
Registrován: 02 dub 2019, 10:51
Skútr / moto: Yamaha X-MAX 250

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod crhy_ » 26 srp 2019, 10:34

Bílá, nebo světle šedá svíce = příliš chudá směs.
Má být hnědá.
Takže něco je na karbeci špatně, nebo paliv. čerpadlo (jeho filtr)
Uživatelský avatar
crhy_

250+
 
Reputace: 414
Příspěvky: 250
Registrován: 27 bře 2019, 12:00
Bydliště: Potkáme se u Roudnice
Skútr / moto: Honda Sh 300i, Yamaha Neos 2t

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod srnka1010 » 26 srp 2019, 10:51

Skús si dať premerať stator zapaľovania.
Uživatelský avatar
srnka1010

750+
 
Reputace: 163
Příspěvky: 852
Registrován: 18 čer 2016, 20:37
Bydliště: Voderady
Skútr / moto: yamaha majesty 250 r.v 2000 / Honda Transalp 600

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod MaraLit » 26 srp 2019, 12:04

crhy_ píše:Bílá, nebo světle šedá svíce = příliš chudá směs.
Má být hnědá.
Takže něco je na karbeci špatně, nebo paliv. čerpadlo (jeho filtr)


Svíčka vypadá takto - nakonec koukám, že nějaká ta hnědá tam je:
http://imgworld.cz/s3/qSK8XIArQ6.jpg
MaraLit

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 12
Registrován: 02 dub 2019, 10:51
Skútr / moto: Yamaha X-MAX 250

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod josuk » 26 srp 2019, 14:01

psals, žes vyměnil svíčku.. ale takhle nevypadá nová svíčka. Elektrody jsou sice ještě hranaté, i když nějak obouchané, ale to černý co je okolo a na závitu to vypadá jako několikrát uchlastaná NGK
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 591
Příspěvky: 1411
Registrován: 14 pro 2012, 10:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: zimní X Max 250 a Honda ADV 350
Tuning / úpravy: na zimu deka a zimní gumy

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod MaraLit » 26 srp 2019, 14:35

josuk píše:psals, žes vyměnil svíčku.. ale takhle nevypadá nová svíčka. Elektrody jsou sice ještě hranaté, i když nějak obouchané, ale to černý co je okolo a na závitu to vypadá jako několikrát uchlastaná NGK


Ta svíčku tam mám cca. 3 měsíce. A ano, jak to nestartovalo, tak se uchlastala. Ale mám strach, že když koupím novou, tak za chvíli dopadne stejně...
MaraLit

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 12
Registrován: 02 dub 2019, 10:51
Skútr / moto: Yamaha X-MAX 250

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod josuk » 26 srp 2019, 15:26

To bych skoro řekl že ta moje dpr8ea vypadá po 20000km líp.. a startovala dobře..ti ji pošlu snad..ObrázekObrázek
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 591
Příspěvky: 1411
Registrován: 14 pro 2012, 10:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: zimní X Max 250 a Honda ADV 350
Tuning / úpravy: na zimu deka a zimní gumy

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod srnka1010 » 26 srp 2019, 18:53

Tak si kup ešte novú sviečku a uvidíš.Nieje to zas tak moc peňazí.Stane sa že odídu v dvojvalci aj obe sviečky naraz.Potom si daj zmerať ten stator.
Uživatelský avatar
srnka1010

750+
 
Reputace: 163
Příspěvky: 852
Registrován: 18 čer 2016, 20:37
Bydliště: Voderady
Skútr / moto: yamaha majesty 250 r.v 2000 / Honda Transalp 600

Re: Yamaha X-max 250 - jsou tu nějací majitelé?

Příspěvekod MaraLit » 29 srp 2019, 14:38

srnka1010 píše:Tak si kup ešte novú sviečku a uvidíš.Nieje to zas tak moc peňazí.Stane sa že odídu v dvojvalci aj obe sviečky naraz.Potom si daj zmerať ten stator.


OK, díky! Zkusím tam dát novou svíčku. A nevíš, co kde bych měl na tom statoru změřit? Existuje někde nějaký servisní list (postup), kde by byly vypsány hodnoty, které by se měly naměřit a najakých místech? Myslím, že tohle bych si pak dokázal změřit sám - mám elektroniku jako koníčka, takže i nějaké ty měřáky mám. Nebo je na to potřeba nějakých speciálních přístrojů?
MaraLit

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 12
Registrován: 02 dub 2019, 10:51
Skútr / moto: Yamaha X-MAX 250

PříspěvekTento příspěvek již byl smazán kým josuk v 03 zář 2019, 15:14.

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků