Přetryskování Piaggio 250 4T

Diskuze o skútrech větších objemů.

Přetryskování Piaggio 250 4T

Příspěvekod miroslav.petras » 01 srp 2016, 00:14

Ahoj všem,
tak snad mi nyní někdo relevatně poradí.
Chystám se do úpravy vzduchu a montáže laděného výfuku na skútr Malaguti Phanthom MAX 250, je to 4T 250ccm, který je v mnoha skútrech.
1/ hlavní tryska je 100 , kolik bych měl dát po úpravě a motáží výše uvedených věcí? ( Co si matně pamatuji mělo by to být cca o 15% větší)
2/ volnoběžnou trysku mám také namotovat větší nebo nechat původní? je tam 38.

Co se týká úprav, filt bude Malossi otevřený a výfuk Akrapovič, který je z motocyklu 250 ccm.

Děkuji za případné rady a tipy.
miroslav.petras

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 18
Registrován: 24 čer 2011, 14:40
Skútr / moto: CPI GTR50
Tuning / úpravy: Klika MHR, Kit 70cc Airsal,Výfuk Metrakit, Varec Polini High speed, Karburator Delorto 21" , KN Filter = 17 PS, vyhozený mixer a další zbytečnosti...

Re: Přetryskování Piaggio 250 4T

Příspěvekod miroslav.petras » 02 srp 2016, 18:18

Mimojiné, nyní jsem chtěl po pár prodejcích, renomovaných aby mi zjistili dle typu karburátoru trysku a nikdo mi nebyl schopen pomoci.... :-(
Kdyby jste někdo věděl jaká je tam hlavní tryska, mám na mysli rozměry, průměr závitu atd. , tak prosím dejte vedět!
Typ karburátoru je Keihin CVEK 30 , ve všech piaggio motorech 250 ccm 4T
miroslav.petras

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 18
Registrován: 24 čer 2011, 14:40
Skútr / moto: CPI GTR50
Tuning / úpravy: Klika MHR, Kit 70cc Airsal,Výfuk Metrakit, Varec Polini High speed, Karburator Delorto 21" , KN Filter = 17 PS, vyhozený mixer a další zbytečnosti...

Re: Přetryskování Piaggio 250 4T

Příspěvekod TUNER » 08 srp 2016, 07:10

Čeho tou výměnou dílů chceš dosáhnout ? Jediné co získáš bude hluk,vyší spotřeba,nestabilní chování motoru a rychlejší opotřebení dílů......
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Přetryskování Piaggio 250 4T

Příspěvekod miroslav.petras » 08 srp 2016, 17:00

Dosáhnu změny reakce motoru, ušetřím váhu, zlepším design.
Neřeším spotřebu, hluk mám rád a opotřební motoru nevím co máš na mysli, když vezmu v potaz že filtrace bude řádně a pravidelně čištěna, tak mě nic jiného nenapadá proč by se měl opotřebit motor.
To je tak jako by jsi řekl, že jakýkoliv laďený výfuk zničí motor....to asi snad ne...
Nestabilní chování, proč? není to 2T a karburátor zůstane stejný, pouze se použije jiná tryska.
To už mám také pořešeno, zde bohužel od nikoho rada nepřišla, tak jsem to konzultoval v scooter-tuningu.
miroslav.petras

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 18
Registrován: 24 čer 2011, 14:40
Skútr / moto: CPI GTR50
Tuning / úpravy: Klika MHR, Kit 70cc Airsal,Výfuk Metrakit, Varec Polini High speed, Karburator Delorto 21" , KN Filter = 17 PS, vyhozený mixer a další zbytečnosti...

Re: Přetryskování Piaggio 250 4T

Příspěvekod roxman » 08 srp 2016, 17:47

Zajímavá reakce na úpravu od někoho, kdo má jako nick: TUNER :))
Obrázek JET 4 125
Uživatelský avatar
roxman

100+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 221
Registrován: 25 úno 2012, 18:29
Bydliště: Topolná
Skútr / moto: SYM Jet 4 125

Re: Přetryskování Piaggio 250 4T

Příspěvekod RADEK_SL » 08 srp 2016, 18:57

Zvýšit výkon u 4T se mu nepovede. Rámusu a větší spotřeby jo, na to reagoval TUNER. Krom vzhledu je to bezpředmětná úprava :idea:
Minulost: Stadion S22,Jawa50/555,Jawa50/21,ČZ175/487,Jawa250/559,Jawa350/354,ČZ250/471,Honda CH125 Spacy,Suzuki Sixteen125,Yamaha X-Max250
Uživatelský avatar
RADEK_SL

500+
 
Reputace: 772
Příspěvky: 713
Registrován: 25 srp 2010, 12:49
Bydliště: Slaný
Skútr / moto: Korádo 216, Yamaha Neos 50 2T a Honda SW-T 400 ABS

Re: Přetryskování Piaggio 250 4T

Příspěvekod roxman » 08 srp 2016, 19:11

Když se někomu líbí zvuk laďáku, tak nevidím důvod, proč to někomu vymlouvat :)
Obrázek JET 4 125
Uživatelský avatar
roxman

100+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 221
Registrován: 25 úno 2012, 18:29
Bydliště: Topolná
Skútr / moto: SYM Jet 4 125

Re: Přetryskování Piaggio 250 4T

Příspěvekod RADEK_SL » 08 srp 2016, 21:53

Proti výfuku co na skútra patří (homologace) nic nemám. Pasovat tam něco, co bylo kdysi na nějaké 250ce je blbost. To je jenom můj názor 8)
Minulost: Stadion S22,Jawa50/555,Jawa50/21,ČZ175/487,Jawa250/559,Jawa350/354,ČZ250/471,Honda CH125 Spacy,Suzuki Sixteen125,Yamaha X-Max250
Uživatelský avatar
RADEK_SL

500+
 
Reputace: 772
Příspěvky: 713
Registrován: 25 srp 2010, 12:49
Bydliště: Slaný
Skútr / moto: Korádo 216, Yamaha Neos 50 2T a Honda SW-T 400 ABS

Re: Přetryskování Piaggio 250 4T

Příspěvekod miroslav.petras » 08 srp 2016, 22:36

Pánové berte to tak, že někdo to má jako vášeň a koníček a někdo zase jako prostředek např. pro přejezdy do práce nebo na cestování.
Měl jsem motorek,skůtrú za život dost, také jsem závodil v mx a xc, kde jsou laďěné výkuky a rámus samozřejmostí, vždy tedy s povolenou hlučností.
Jak jistě víte, tak zrovna u 4T, jsou možné a nejrychlejší úpravy jsou: výfuk, vzduch, tryska-jehla (dynojet set, apd.), řídící jednotka, konče možná ostrou vačkou a změnou kompresního poměru, což už je nesmysl a na úkor životnosti ventilů a vent. pružin (mimojiné Malossi nabízí kit s ostrou vačkou...)Takže asi něco dělají spatně např. v Malossi, protože stejnak tím nic nedocílíš ?!?!?
Co se týká pasování výfuku který je značkový a na stejný obsah:tak se někdy zajímejte jak se výfuky vyrábí a zjistíte, že se používají typyzované díly ( např. koncovky) a zbytek je o delce svodu, palivové mapě atd.
Mě šlo o to, zda zde někdo má zkušenosti v této záležitosti a podělí se o ně, zbytek názorů jestli dělám něco špatně mi jsou úplně fuk.
Taky nikomu nepíšu, jeee ty jsi blbec, že máš na skutru vyšší plexi nebo kufr :-) :-)
miroslav.petras

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 18
Registrován: 24 čer 2011, 14:40
Skútr / moto: CPI GTR50
Tuning / úpravy: Klika MHR, Kit 70cc Airsal,Výfuk Metrakit, Varec Polini High speed, Karburator Delorto 21" , KN Filter = 17 PS, vyhozený mixer a další zbytečnosti...

Re: Přetryskování Piaggio 250 4T

Příspěvekod TUNER » 09 srp 2016, 06:14

Samozřejmě ti nikdo nemůže zakázat namontovat si co chceš ;-) Jen mi nepřijde adekvátní zisk výkonu v jednotkách procent (výfuk,tryska,sání) vynaloženým prostředkům. Samozřejmě pokud se bavíme o ostré vačce,úprava hlavy,komprese,kanálů,ventilů atd,je zisk výkonu vyší,zdaleka ale ne odpovídající vynaloženým prostředkům. Váha dolu u výfuku je super a to je jediné proč bych s jiným i souhlasil,ale mě kravál vadí,proto raději vozím těžkou,ale tichou seriovku. Ladění 2T je jiný level a tam se dosahují úplně jiné nárůsty výkonu ne v jednotkách,ale desítkách až stovkách procent navíc,tam to smysl má. :wink:
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Přetryskování Piaggio 250 4T

Příspěvekod BacaNR » 10 srp 2016, 22:26

Cau nenechaj sa odradit, mam malaguti madison rs250 , ten isty motor co mas ty aj ten isty karburator cvek 30 so 100kou hlavnou tryskou. Ladak leo vince 4 road tam mam nahodeny asi treti rok , jazdim zasadne bez DB killera aby to pekne hučalo a karburator som nijak neupravoval ani som nic neriesil vsetko bez problemov :) Mne vadilo ze seriovy vyfuk som vobec nepocul a toto ma krasny mohutny zvuk parada
BacaNR

100+
 
Reputace: 8
Příspěvky: 105
Registrován: 12 čer 2013, 21:59
Skútr / moto: Tmax 500i,Malaguti madison RS250 ,Keeway matrix 70

Re: Přetryskování Piaggio 250 4T

Příspěvekod miroslav.petras » 10 srp 2016, 23:32

Tak výfuk už tam je ;-) máš pravdu je toho hodně společného s Madisonem, ještě mě trápí zadní tlumiče, nemohu je nikde sehnat.. :-(
miroslav.petras

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 18
Registrován: 24 čer 2011, 14:40
Skútr / moto: CPI GTR50
Tuning / úpravy: Klika MHR, Kit 70cc Airsal,Výfuk Metrakit, Varec Polini High speed, Karburator Delorto 21" , KN Filter = 17 PS, vyhozený mixer a další zbytečnosti...


Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků

cron