Piaggio Vespa GT 200

Diskuze o skútrech větších objemů.

Piaggio Vespa GT 200

Příspěvekod VESPAGT200 » 10 úno 2011, 14:17

Vzhledem k tomu že jsem v žádném fóru nenašel nic o tomto stroji tak ho zakládám ať si můžem povyměňovat zkušenosti apod... Mám VESPU GT 200 rv 2003 a jsem s ní velice spokojen. Jede neskutečně dobře a to i když mám 105kg vítězím na semaforech skoro vždy :o). Problém mám s tím, že mi hážou řidítka, tak se teď po výměně pneu a tlumiče chystám na ložiska v kole.... bude to dřina ale snad to pomůže, jelikož mají vůli. Termostat při zkoušce otvírá, ale aby se ručička teploměru dostala na půlku musím jet tak půl hodiny v koloně což budu taky řešit. Mám tam velký plexi a je to super, i v dešti jsem skoro v suchu :o) a hlavně nemůsím mít brýle a nefouká mi di xichtu. Jo a prosil bych o doporučení nejlepšího oleje... Tak doufám že se tu nějaký vespař ozve. Díky Vojta
VESPAGT200

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 18
Registrován: 07 úno 2011, 13:11
Bydliště: Praha Žižkov- Jarov
Skútr / moto: PIAGGIO VESPA GT 200 rv2003
Tuning / úpravy: jako s fabriky

Re: PIAGGIO VESPA GT 200

Příspěvekod wochomurka » 10 úno 2011, 14:54

Olej klasika do Piaggio motorů 5W40 specifikace API SJ, nebo SL. V manuálu je Selenia HI Scooter 4t 5w40, jinak můžeš použít např. Castrol Act-Evo scooter 5w40, Motul Scooter 4t 5w40, Repsol Moto Scooter 4T 5W40, AGIP CITY HI TEC 4T 5w40 a podobně. Záleží na tobě co tam dáš, pokud to plní specifikaci, danou výrobcem, je to jedno. Agip a Selenia mají certigikaci Piaggio group. Olejovej filtr sem zatím nejlevněji našel Hiflo v Elitu. Do převodovky normoš 80w90 převyšující API GL 3, já jezdím Mogul transmision 80w90H za 140kč litr. Jinak mrkni sem http://www.vespa.cz/chat/ . Motor GT 200 je shodnej s ostatníma Piaggio dvoustovkama a motory LEADER LC (125/180ccm), takže vše, co se tu o nich probírá platí i pro tvou Vespu.
BMW R45 45000km (celkem 98000km)
Suzuki DR 350 28000km (celkem 35000km)
antikrist Yuki Speedy 50 - 4500km
Gilera Runner SP 50 v hustým tuzingu - 4900km
lesní víla Vespa ET4 125 - 14800km (celkem 30800km)
Piaggio Beverly 500 - 11000km (celkem 39000km)
Uživatelský avatar
wochomurka

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 547
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Republika Březhrad
Skútr / moto: Beverlyna 500
Tuning / úpravy: Origo boční kufry, nějaký cetky a tlumiče od Malossi

Re: PIAGGIO VESPA GT 200

Příspěvekod keto » 10 úno 2011, 18:18

Co se týče toho kmitání řidítek tak se koukni i na řízení,ložiska nebo jestli není volné,ono skůtry na to trpí, ikdyž je vše vpořádku,někdy stačí nějaká nedokonalost na pneumatice.
Uživatelský avatar
keto

1000+
 
Reputace: 70
Příspěvky: 1141
Registrován: 24 zář 2010, 07:45
Bydliště: Ludgeřovice
Skútr / moto: Forza 350, NC 700X, SH 300i, Aprilia Scarabeo 200i

Re: PIAGGIO VESPA GT 200

Příspěvekod VESPAGT200 » 12 úno 2011, 17:30

Pánové mnohokrát děkuji za rady. Dnes jsem rozhodil to přední kolo... no síla,v ložiskách byla sice sprostě natlačená nová vezelína, ale ta stará by se dala strouhat. asi to zažilo v minulosti krušné chvilky. Jinak jsem začal s přípravou na sezonu a zjistil jsem, že mi v nejmenovaném servisu v Praze nalili do motoru místo 1l oleje cca 1,5l jelikož jsem po roce vypustil 1,3 l a asi třikrát čistil filtr sání do půlky napuštěný tímto olejem. Takže ponaučení.... pokud nemusím nikdy to nedám do servisu a budu se s tím raději je.at sám.
VESPAGT200

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 18
Registrován: 07 úno 2011, 13:11
Bydliště: Praha Žižkov- Jarov
Skútr / moto: PIAGGIO VESPA GT 200 rv2003
Tuning / úpravy: jako s fabriky

Re: PIAGGIO VESPA GT 200

Příspěvekod VESPAGT200 » 26 dub 2011, 09:23

Hážou vám řidítka? Házeli mi asi rok, měnil jsem přední tlumič, pneu, upravoval tlak v pneu a beze změny, včera jsem to rozhodil a dotáhl jsem ložisko řízení a super... jako nový....
VESPAGT200

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 18
Registrován: 07 úno 2011, 13:11
Bydliště: Praha Žižkov- Jarov
Skútr / moto: PIAGGIO VESPA GT 200 rv2003
Tuning / úpravy: jako s fabriky

Re: PIAGGIO VESPA GT 200

Příspěvekod wochomurka » 26 dub 2011, 09:27

jojo, ten letmáč je na tohle citlivka. Bohužel někdy se musí vyměnit komplet krk i s miskama, protože se to povoluje a nejde to seřídit.
BMW R45 45000km (celkem 98000km)
Suzuki DR 350 28000km (celkem 35000km)
antikrist Yuki Speedy 50 - 4500km
Gilera Runner SP 50 v hustým tuzingu - 4900km
lesní víla Vespa ET4 125 - 14800km (celkem 30800km)
Piaggio Beverly 500 - 11000km (celkem 39000km)
Uživatelský avatar
wochomurka

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 547
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Republika Březhrad
Skútr / moto: Beverlyna 500
Tuning / úpravy: Origo boční kufry, nějaký cetky a tlumiče od Malossi

Re: PIAGGIO VESPA GT 200

Příspěvekod ERka5 » 19 kvě 2011, 06:59

Jen ten pražský servis jmenuj aby ostatní věděli komu se vyhnout. Já sem měl úplně stejný problém, motor házel do sání olej jak zběsilý, vylil sem ho cca litr a čtvrt ze stejného motoru akorát na X9...
Fascinuje mě blbost toho servisáka, když má hned vedle nalévacího otvoru na bloku napsáno 1000ccm 5W40. To by snad měl zvládnout i ret.... z pomocné školy nalít správné množství :?
Naposledy upravil KYBLOS dne 26 bře 2013, 17:14, celkově upraveno 1
Důvod: Úprava neslušných výrazů
Michal
Piaggio X9 200 EVOLUTION
Kawasaki ER5 '03
Uživatelský avatar
ERka5

100+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 120
Registrován: 30 črc 2010, 18:38
Skútr / moto: Piaggio X9 200 Evolution ´03

Re: PIAGGIO VESPA GT 200

Příspěvekod wochomurka » 19 kvě 2011, 08:40

Já jsem nedávno měnil olej v převodovce na jednom nejmenovaném stroji (ne můj :wink: ) a olej tam byl narvanej až po vpusť. Povolil jsem měrku a vyteklo na mě asi dvě deci horkýho oleje. Taky ho tam dával nějakej ret..... servisák, kterýmu ryska na měrce nic neříká. Mám ale pocit, že to co píšou na bloku motoru je objem oleje bez olejového filtru. Když měníš olejovej filtr, tak si u svýho motoru připočti asi +- decku. U svý exVespy jsem dával na rysku necelých 1,2L oleje.
Naposledy upravil KYBLOS dne 26 bře 2013, 17:13, celkově upraveno 1
Důvod: Úprava neslušných výrazů
BMW R45 45000km (celkem 98000km)
Suzuki DR 350 28000km (celkem 35000km)
antikrist Yuki Speedy 50 - 4500km
Gilera Runner SP 50 v hustým tuzingu - 4900km
lesní víla Vespa ET4 125 - 14800km (celkem 30800km)
Piaggio Beverly 500 - 11000km (celkem 39000km)
Uživatelský avatar
wochomurka

500+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 547
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Republika Březhrad
Skútr / moto: Beverlyna 500
Tuning / úpravy: Origo boční kufry, nějaký cetky a tlumiče od Malossi

Re: PIAGGIO VESPA GT 200

Příspěvekod Jamaeim » 21 čer 2011, 18:37

Koupil jsem si GT 200, rok výroby 2005, dotaženou z Itálie a musim říct, že jsem maximálně spokojenej. Jezdí fakt skvěle, výkon je hodně slušnej a navíc je to krásnej skůtr. Najeto má 24 tis, tak doufám, že ještě hodně vydrží.. Byl pravidelně servisovanej po 5 tis a je ve skvělym stavu, tak se toho nebojim..
Jamaeim

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 06 čer 2011, 22:18
Skútr / moto: Vespa 200 GT

Re: PIAGGIO VESPA GT 200

Příspěvekod Hochmalik » 30 črc 2011, 23:58

VESPAGT200 píše:Hážou vám řidítka? Házeli mi asi rok, měnil jsem přední tlumič, pneu, upravoval tlak v pneu a beze změny, včera jsem to rozhodil a dotáhl jsem ložisko řízení a super... jako nový....


Jak už jsem tu někde psal a nechával si radit, na začátku roku jsem si pořídil stejnou mašinu GT 200L rv2003 (je úžasné že jsem jenom kousek od tebe pod kopcem na Palmovce ;) tak doufám že se budeme potkávat) a řešim úplně stejnou situaci jako tu popisuješ. Už od začátku mi dost hážou řidítka.
Měl jsem tam velké plexi tak jsem si myslel že je to tím ale i když jsem ho sundal tak to sice bylo o něco lepší ale rozhodně ne úplně v pořádku. Zkrátka když sundám ruce z řidítek tak se řízení pěkně rozvlní a musím se jich urychleně zase chytnout. Mohl bys mi prosímtě nějak popsat jak se ti podařilo dotáhnou to ložisko řízení (jak se k němu dostat a co je na to potřeba) Díky moc za pomoc Vítek
Hochmalik

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 5
Registrován: 13 led 2011, 00:26
Skútr / moto: Zatím žádné v budoucnu VESPA

Re: PIAGGIO VESPA GT 200

Příspěvekod VESPAGT200 » 31 srp 2011, 13:05

Hochmalik píše:
VESPAGT200 píše:Hážou vám řidítka? Házeli mi asi rok, měnil jsem přední tlumič, pneu, upravoval tlak v pneu a beze změny, včera jsem to rozhodil a dotáhl jsem ložisko řízení a super... jako nový....


Jak už jsem tu někde psal a nechával si radit, na začátku roku jsem si pořídil stejnou mašinu GT 200L rv2003 (je úžasné že jsem jenom kousek od tebe pod kopcem na Palmovce ;) tak doufám že se budeme potkávat) a řešim úplně stejnou situaci jako tu popisuješ. Už od začátku mi dost hážou řidítka.
Měl jsem tam velké plexi tak jsem si myslel že je to tím ale i když jsem ho sundal tak to sice bylo o něco lepší ale rozhodně ne úplně v pořádku. Zkrátka když sundám ruce z řidítek tak se řízení pěkně rozvlní a musím se jich urychleně zase chytnout. Mohl bys mi prosímtě nějak popsat jak se ti podařilo dotáhnou to ložisko řízení (jak se k němu dostat a co je na to potřeba) Díky moc za pomoc Vítek



No je to docela dřina, ale jak to budeš dělat po druhé tak to je tak za 10 min. (v servise 1800Kč co jsem se ptal) co si pamatuju: sundat plexi, odstrojit plast kolem řidítek, přední schránku včetně okolního plastu no, odpojit náhon tachometru a pak vyšroubovat čep u řidítek, řidítka odehnout a jsi u ložiska no a to jsem namazal a dotáhl velkýma kleštěma a hotovo. Jinak omlouvám se mechanikům že musí číst takový paskvil ale lépe to popsat neumím.
VESPAGT200

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 18
Registrován: 07 úno 2011, 13:11
Bydliště: Praha Žižkov- Jarov
Skútr / moto: PIAGGIO VESPA GT 200 rv2003
Tuning / úpravy: jako s fabriky

Re: PIAGGIO VESPA GT 200 Startování

Příspěvekod VESPAGT200 » 31 srp 2011, 15:26

Tak nyní řeším další problém, když skůtr den stojí, tak musím min. 6 - 15 vteřin točit motorem než to chytne. Myslel jsem že bude někde netěsnost v podtlakových hadicích, ale všechny jsem překontroloval a pro jistotu přidal objímky a beze změny. Zřejmě něco v karburátoru. Napadá vás něco? Díky
VESPAGT200

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 18
Registrován: 07 úno 2011, 13:11
Bydliště: Praha Žižkov- Jarov
Skútr / moto: PIAGGIO VESPA GT 200 rv2003
Tuning / úpravy: jako s fabriky

Re: PIAGGIO VESPA GT 200

Příspěvekod VESPAGT200 » 02 zář 2011, 11:03

VESPAGT200 píše:
Hochmalik píše:
VESPAGT200 píše:Hážou vám řidítka? Házeli mi asi rok, měnil jsem přední tlumič, pneu, upravoval tlak v pneu a beze změny, včera jsem to rozhodil a dotáhl jsem ložisko řízení a super... jako nový....


Jak už jsem tu někde psal a nechával si radit, na začátku roku jsem si pořídil stejnou mašinu GT 200L rv2003 (je úžasné že jsem jenom kousek od tebe pod kopcem na Palmovce ;) tak doufám že se budeme potkávat) a řešim úplně stejnou situaci jako tu popisuješ. Už od začátku mi dost hážou řidítka.
Měl jsem tam velké plexi tak jsem si myslel že je to tím ale i když jsem ho sundal tak to sice bylo o něco lepší ale rozhodně ne úplně v pořádku. Zkrátka když sundám ruce z řidítek tak se řízení pěkně rozvlní a musím se jich urychleně zase chytnout. Mohl bys mi prosímtě nějak popsat jak se ti podařilo dotáhnou to ložisko řízení (jak se k němu dostat a co je na to potřeba) Díky moc za pomoc Vítek



No a pro názornost koukni na: "odkazy na videa oprav, aneb jak na to" a budeš mít jasno.
VESPAGT200

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 18
Registrován: 07 úno 2011, 13:11
Bydliště: Praha Žižkov- Jarov
Skútr / moto: PIAGGIO VESPA GT 200 rv2003
Tuning / úpravy: jako s fabriky

Re: PIAGGIO VESPA GT 200

Příspěvekod Hochmalik » 12 zář 2011, 23:52

Díky moc za pomoc a rady. Určitě se na to podívám (jenom si nejsem jist zda to všechno zvládnu). Můžete poslat link na ty údržbová videa. Thanx Vítek
Hochmalik

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 5
Registrován: 13 led 2011, 00:26
Skútr / moto: Zatím žádné v budoucnu VESPA

Re: PIAGGIO VESPA GT 200

Příspěvekod VESPAGT200 » 27 črc 2012, 09:43

Vyvažovat kola na skůtru...? Že se to nedělá...? že to není potřeba když to jezdí tak do 120km/h...? díky Hamletovi hamletovygumy.cz jsem sehnal pneu za super cenu a ještě byl velmi ochotný to hodit na vyvažovačku (na moji žádost, jelikož se pořád vrací problém s kmitáním řidítek) a najednou bylo jasno, nevím v jakých je to jednotkách, ale ukázalo se, že na jednom kole 60 a na druhém 40 což je podle mě fakt dost jízda je zase o něco jistější.
VESPAGT200

10+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 18
Registrován: 07 úno 2011, 13:11
Bydliště: Praha Žižkov- Jarov
Skútr / moto: PIAGGIO VESPA GT 200 rv2003
Tuning / úpravy: jako s fabriky

Další

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků