i. Utahovacie momenty Nm Piaggio group

Diskuze o skútrech větších objemů.

i. Utahovacie momenty Nm Piaggio group

Příspěvekod JRM66 » 03 dub 2016, 21:36

Borci potreboval by som zistiť zo 100% istotou uťahovacie momenty k motoru Quasar 250-300 a to konkretne hlavný šrob vačkovej hriadele M6 ten čo je na šesťhranný kľuč č.8 a potom ten čo je hned vedľa na vyvažovačké alebo čo to je tiež taktiež M6 ale už na imbusovu hlavičku, tušim že je to 5-ka. Ostatne momenty som zo servisneho manualu pochopil ale u týchto dvoch šrobou nie som si isty, nerad by som si niečo po.....! Dakujem :wink:
MOTO: BMW R 850R.95tkm, teraz 105tkm Piaggio Liberty 125 m.02 Maslová metla. cca. 45tkm teraz cca.65tkm Beverly 250 RST-ie 04 silver Italka.kauf.27tkm, aktuál 50tkm Dalšie BV250-300ie Tourer čierna z CZ teraz už white pearl 566. Viva Piaggio! BV 350 ST
JRM66

500+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 725
Registrován: 08 říj 2015, 17:22
Bydliště: Totalitna EU. v panelaku zatiaľ
Skútr / moto: BV RST 250ie BV-300 Tourer BV-350 ST
Tuning / úpravy: Vymenena pôvodna brzdova kvapalina!

Re: i. Utahovacie momenty Nm Piaggio group

Příspěvekod josuk » 04 dub 2016, 07:40

a kolik je v manuálu?
Ono to nemusí být vždycky úplně přesně na jednotky Nm, ta čísla (třeba 51 Nm, 39 Nm..) totiž vznikají převodem z kilopondů na metr a platí pro nové resp. dokonalé čisté závity. Z jednotlivých Nm bych si hlavu nedělal, stejně ty běžné momentové klíče ani takovou přesnost nemají.
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 504
Příspěvky: 1155
Registrován: 14 pro 2012, 09:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Yamaha X Max 250 a Kymco Xciting 400
Tuning / úpravy: reflexní nálepky a deka

Re: i. Utahovacie momenty Nm Piaggio group

Příspěvekod JRM66 » 04 dub 2016, 07:58

U jednej šroby je to 6-8.5 Nm a u druhej zase 5-6 Nm. U väčšich momentov je nejaka tolerancia tolerovatelna a ale u tých malych asi moc nie. Mimochodom na malé momenty od 6 po 30Nm mám certifikovaný momenťak. Konkrétne šroby držia reťazové kolo na vačkovke, kde by pripadny kiks bol o hoooodne deštruktivnejší ako v prípade bočného vika kde to nieje až tak dôležite! :wink:
MOTO: BMW R 850R.95tkm, teraz 105tkm Piaggio Liberty 125 m.02 Maslová metla. cca. 45tkm teraz cca.65tkm Beverly 250 RST-ie 04 silver Italka.kauf.27tkm, aktuál 50tkm Dalšie BV250-300ie Tourer čierna z CZ teraz už white pearl 566. Viva Piaggio! BV 350 ST
JRM66

500+
 
Reputace: 74
Příspěvky: 725
Registrován: 08 říj 2015, 17:22
Bydliště: Totalitna EU. v panelaku zatiaľ
Skútr / moto: BV RST 250ie BV-300 Tourer BV-350 ST
Tuning / úpravy: Vymenena pôvodna brzdova kvapalina!

Re: i. Utahovacie momenty Nm Piaggio group

Příspěvekod josuk » 04 dub 2016, 10:13

(tolerance je docela velká plus mínus 10 a skoro 20%), jsou to hodně malé momenty, takže spíš než přesný moment je asi důležité nestrhnout závity (!) a zároveň utáhnout co nejvíc...tzn. hlavně s citem .. úplně přesné hodnoty bych neřešil..
Uživatelský avatar
josuk

1000+
 
Reputace: 504
Příspěvky: 1155
Registrován: 14 pro 2012, 09:38
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Yamaha X Max 250 a Kymco Xciting 400
Tuning / úpravy: reflexní nálepky a deka


Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník