Aprilia Leonardo 250 - údržba

Diskuze o skútrech větších objemů.

Příspěvekod Dopi » 19 lis 2007, 14:23

A že i při třech stupních pod nulou, je po jízdě plášť zadního kola výrazně teplý, to je taky normální? Včera jsem to projížděl, a pak jsem si všiml, že od zadního kola jde pára, tak jsem zkusil plášť rukou a byl skoro horký. Předpokládám, že na ráfku bych ruku neudržel, ale nezkoušel jsem to.
Moje vozítka: Skútr & Mazda 626 kombi 2.0i r.v.1992
Když je hnusně nebo zima, tak jezdím mazdou.
Uživatelský avatar
Dopi

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 318
Registrován: 27 říj 2007, 20:33
Bydliště: Mor.Třebová
Skútr / moto: Suzuki AN 400 Burgman, rv 2001

Příspěvekod Marios » 19 lis 2007, 17:15

Tak to jsi měl zkusit ten ráfek a pak se teprve pozná od čeho to je ;)
Člen Scooter Clubu NM
Marios

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 2420
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Hodonín
Skútr / moto: YAMAHA T MAX
Tuning / úpravy: Vše Origginál

Příspěvekod Dopi » 19 lis 2007, 17:30

Ten jsem bohužel nezkusil a v nejbližší době výjezd neplánuju, docela jsem na tom vymrzl. Proto se ptám, jestli je to normální jev a jestli se vám zadní kolo při jízdě ohřívá taky, protože když se kolo tolik ohřívá v mrazu, tak co bude dělat v létě, při delší jízdě. Může se to tolik ohřívat od motoru, výfuku nebo od variátoru? Nevím co jiného by tam mohlo vytvářet teplo, zadní brzdu jsem skoro nepoužíval.
Moje vozítka: Skútr & Mazda 626 kombi 2.0i r.v.1992
Když je hnusně nebo zima, tak jezdím mazdou.
Uživatelský avatar
Dopi

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 318
Registrován: 27 říj 2007, 20:33
Bydliště: Mor.Třebová
Skútr / moto: Suzuki AN 400 Burgman, rv 2001

Příspěvekod Gullwing » 19 lis 2007, 21:08

Gumy se zahřívaj běžně, je to stlačováním vzduchu v pneumatice a třením té samotné gumy. Něco přidá asi i výfuk a motor.
Specielně ve dvou. Můžeš zkusit jestli ti nepřibržďuje zadní brzda ale ty tam máš kotouč tak tím to asi nebude.
No pak už jen ložisko nebo varec ale to se mi nezdá. Chce to ošahat odkud to jde - kde je to nejteplejší.
Uživatelský avatar
Gullwing

1500+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1659
Registrován: 24 dub 2007, 14:21
Bydliště: Praha 6
Skútr / moto: Suzuki B400 K8

Příspěvekod Dopi » 19 lis 2007, 21:37

Dík, trochu jsi mě uklidnil. Fakt jsme jeli ve dvou. Jestli na to bude zítra ještě počasí, tak to pro jistotu zkusím projet sám, hlavně to pak pořádně ošahám a budu vědět víc.

20.11. edit:
Tak to bylo asi tou jízdou ve dvou. Dnes jsem to projel sám a plášť byl po jízdě jen mírně vlažný, jinak všechno studené.
Naposledy upravil KYBLOS dne 11 srp 2013, 18:39, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Moje vozítka: Skútr & Mazda 626 kombi 2.0i r.v.1992
Když je hnusně nebo zima, tak jezdím mazdou.
Uživatelský avatar
Dopi

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 318
Registrován: 27 říj 2007, 20:33
Bydliště: Mor.Třebová
Skútr / moto: Suzuki AN 400 Burgman, rv 2001

Příspěvekod ohka » 26 lis 2007, 22:39

Dobré téma, tak to mě ještě nenapadlo po jízdě osahat kde co hřeje. jen skutříka pohladím po světlech a pádím do tepla :D
Zastavte svět, chci vystoupit !
mobil: 608 804 300 , 608 465 787
Uživatelský avatar
ohka

1000+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Albrechtičky
Skútr / moto: MBK Skyliner 250

Příspěvekod Dopi » 26 lis 2007, 22:53

To já zase rád osahám kde co :-)
Moje vozítka: Skútr & Mazda 626 kombi 2.0i r.v.1992
Když je hnusně nebo zima, tak jezdím mazdou.
Uživatelský avatar
Dopi

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 318
Registrován: 27 říj 2007, 20:33
Bydliště: Mor.Třebová
Skútr / moto: Suzuki AN 400 Burgman, rv 2001

Příspěvekod ohka » 26 lis 2007, 23:08

tak to pozor, aby se nespálil :o ;) :D
Naposledy upravil KYBLOS dne 11 srp 2013, 18:39, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
Zastavte svět, chci vystoupit !
mobil: 608 804 300 , 608 465 787
Uživatelský avatar
ohka

1000+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1324
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Albrechtičky
Skútr / moto: MBK Skyliner 250

Příspěvekod Dopi » 02 pro 2007, 19:15

Dnes v podvečer jsem provětral skútr a jízdu jsem zakončil u benzínky, tak jsem si při té příležitosti zkontroloval tlak v pneumatikách. V přední jsem měl 1,5, dofoukl jsem na 1,9, vzadu mě čekal šok: ručička tlakoměru se ani nehnula. Tak jsem zjistil, že jsem najezdil cca 200km na prázdném zadním kole! Dofoukl jsem na 2,0 a to jsem koukal, jak se zlepšila akcelerace i jízdní vlastnosti :D
Teď jen musím doufat, že jsem gumu nezničil a příležitostně zkontrolovat jestli neuchází. Vyskytl se i další problém, začala mi svítit kontrolka oleje, ten jsem přitom kontroloval nedávno a bylo ho tam dost. Teď jsem ho zatím zkontrolovat nemohl, jestli tam stále je, nepustil mě k měrce horký výfuk.
Tak už jsem to zkontroloval a oleje je tam dost :thinking:
Naposledy upravil Dopi dne 02 pro 2007, 20:26, celkově upraveno 1
Moje vozítka: Skútr & Mazda 626 kombi 2.0i r.v.1992
Když je hnusně nebo zima, tak jezdím mazdou.
Uživatelský avatar
Dopi

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 318
Registrován: 27 říj 2007, 20:33
Bydliště: Mor.Třebová
Skútr / moto: Suzuki AN 400 Burgman, rv 2001

Příspěvekod Fispe » 02 pro 2007, 21:14

Tak už také víš proč se ti ta zadní guma tolik hřála. U podhuštěné je daleko větší tření a ve dvou to bylo ještě markantnější. Musíš častějc foukat B)
Naposledy upravil KYBLOS dne 11 srp 2013, 18:39, celkově upraveno 1
Důvod: Citace posledního příspěvku
602 242 282
Uživatelský avatar
Fispe

500+
 
Reputace: 10
Příspěvky: 603
Registrován: 25 lis 2007, 21:28
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Kymco Super 8/125 a pak ještě taková Černá Mrcha

Příspěvekod petrzet » 02 pro 2007, 23:44

[quote=Dopi]Dnes v podvečer jsem provětral skútr a jízdu jsem zakončil u benzínky, tak jsem si při té příležitosti zkontroloval tlak v pneumatikách. V přední jsem měl 1,5, dofoukl jsem na 1,9, vzadu mě čekal šok: ručička tlakoměru se ani nehnula. Tak jsem zjistil, že jsem najezdil cca 200km na prázdném zadním kole! Dofoukl jsem na 2,0 a to jsem koukal, jak se zlepšila akcelerace i jízdní vlastnosti :D
Teď jen musím doufat, že jsem gumu nezničil a příležitostně zkontrolovat jestli neuchází. Vyskytl se i další problém, začala mi svítit kontrolka oleje, ten jsem přitom kontroloval nedávno a bylo ho tam dost. Teď jsem ho zatím zkontrolovat nemohl, jestli tam stále je, nepustil mě k měrce horký výfuk.
Tak už jsem to zkontroloval a oleje je tam dost :thinking:[/quote]

Pokud se ti rozsvitila kontrolka oleje tak ti to signalizuje vymenu,olej se meni po trech tacech a pritom se resetuje kontrolka oleje a ta se rozsviti pri ujeti trech tisic automaticky
A sem zpet u Hondy :D
muj tydlifen: 776626010
Uživatelský avatar
petrzet

750+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 849
Registrován: 02 říj 2006, 21:36

Příspěvekod Dopi » 02 pro 2007, 23:58

Sakra, myslel jsem že budu olej měnit až na jaře před hlavní sezónou. Můžu do jara občas vyjet s rozsvícenou kontrolkou, nebo to hrozí průšvihem? Dá se ta kontrolka zhasnout, aniž by se musel měnit olej, ať se mi pořád netlemí do očí? :D

Stejně jsou ty skutry ale super stroje, když se dá jezdit i na prázdných kolech. Ono se do nich stejně moc vzduchu asi nevejde. Ještě že je to bezdušák, živě si umím představit, jak se ta zadní guma pootáčela na ráfku, když jsem testoval rychlé starty z místa :o
Moje vozítka: Skútr & Mazda 626 kombi 2.0i r.v.1992
Když je hnusně nebo zima, tak jezdím mazdou.
Uživatelský avatar
Dopi

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 318
Registrován: 27 říj 2007, 20:33
Bydliště: Mor.Třebová
Skútr / moto: Suzuki AN 400 Burgman, rv 2001

Příspěvekod petrzet » 03 pro 2007, 11:29

zalezi kolik toho chces najet,olej bude dobry ale mej na pameti ze je tam jen sitko a ne filtr,tudiz olej bude zaneradeny ruznym bordelem z motoru,jinak tam moc oleje neni tak ho radeji vymen ale poradne proplachni sitko,kontrolka se resetuje rucne ale u leose nevim kde,na yamaze je to takovy cudlik jako na reset dennich kilometru na tachometru
A sem zpet u Hondy :D
muj tydlifen: 776626010
Uživatelský avatar
petrzet

750+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 849
Registrován: 02 říj 2006, 21:36

Příspěvekod Mach.002 » 03 pro 2007, 15:23

Já mám r.2002 ST a to resetovací tlačítko mám pod sedlem u baterky. ;) ;
[i]Telefon:737 971 755 ICQ:232-145-320 GPS-49°50'6.400"N, 18°21'9.371"E-SOS
Mach.002

250+
 
Reputace: 2
Příspěvky: 292
Registrován: 10 kvě 2007, 19:06
Bydliště: Ostrava
Skútr / moto: BMW K 1200 GT
Tuning / úpravy: ??????

Příspěvekod Dopi » 03 pro 2007, 21:11

Díky, tak ho teda vyměním, beztak budu muset asi během sezóny měnit znovu, 3000 km mi asi do další zimy stačit nebude.
Moje vozítka: Skútr & Mazda 626 kombi 2.0i r.v.1992
Když je hnusně nebo zima, tak jezdím mazdou.
Uživatelský avatar
Dopi

250+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 318
Registrován: 27 říj 2007, 20:33
Bydliště: Mor.Třebová
Skútr / moto: Suzuki AN 400 Burgman, rv 2001

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků