Aprilia Leonardo 250

Diskuze o skútrech větších objemů.

Re: Aprilia Leonardo 250

Příspěvekod TUNER » 25 črc 2013, 21:01

Žere to méně než vykuněná sedmdesátka co )))) Taky jsem si min víkend cestou do Písku na závody držel pohodové tempo 90-100 mimo a obce tak 60-70 dle tacha a spotřeba 3,09..... Ještě zkus porovnat o kolik ti proměřuje načítání kilometrů. Mě to na 100 kilometrech přičte asi tak o 5 km víc,přesnou hodnotu už si nepamatuju,ale tak nějak to bylo +/- kilometr.

Jo a kdyby jsi náááhodou chtěl origo výfuk na Leoše,tak mi tady jeden zůstal ))
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Aprilia Leonardo 250

Příspěvekod Mr.Voza » 26 črc 2013, 15:38

jj, spotreba je super - i kdyz na spotrebu nejezdim, je potesujici aspon to, ze nemusim tak casto lizt do nadrze :) SRko me s Malossi Sportem 70ccm a streetovym vejfukem zralo 3,5-4, kdyz jsem nasadil ladak S6 Pro Replica, tak spotreba 4-4,5 a ted kdyz mam valec S6 StreetRace, kterej je o neco ostrejsi proti Malossi Sportu, tak to s ladakem zere kolem 6l :lol: a nejede to ani z daleka tak, jako Leos, kterej jezdi za 3-3,5l :lol: Premejslim, jestli vubec na SRku budu jeste nekdy jezdit - asi uz jsem z toho vyrost :lol:

Vejfuk zatim nepotrebuju, jenom ho asi casem striknu - ma povrchove orezly koleno. Kdybych ho ale nekdy v budoucnu potreboval a nahodou by jsi ho jeste mel, jaka by byla cca cena?

Jeste dotazek - k cemu je u Leose ta hadicka, ktera vede ze zadni casti airboxu dolu k plastovymu krytu varia? Uz kdyz jsem to kupaval, tak ta kadicka nedrzela na krytu varia, protoze ten cep, na kterym byla asi puvodne nasazena byl z krytu varia ulomenej a hadicka od airboxu jenom visela dolu... no a nedavno jsem ztratil i ten zbytek hadicky - u airboxu se uklepala a zbyl me tam jenom cca 1cm hadicky nasazenej na airboxu :lol: Jakou tam ma funkci? Je tam vubec k necemu? Zaslepit? Nebo jenom natahnout novou a uchytit ji nekde pod variem, aby volne nevisela? Je to nejakej odvod treba na zkondenzovanou vodu, nebo co to je? Jinak me nenapada proc by tam mela bejt.

13.8. edit:
Mám další dotazek - olej. Potřeboval bych trochu dolejt, co Leoše mám (cca 600km), párkrát jsem olej kontroloval - OK - neubejvá. Problém je, že jsem byl ze Scarabea (motor Piaggio 500) zvyklej, že se hladina kontroluje se zašroubovanou měrkou. Teď jsem ale zjistil, že u Leoše se kontroluje s vyšroubovanou měrkou. Zkontroloval jsem teda hladinu tak, jak se má a zjistil jsem, že mám kousek nad spodní rysku. Co tam ale dolejt? Předchozí majitel říkal, že tam vždycky lil to, co je v manuálu. A manuál říka tohle - cituji:

Engine oil (recommended): Agip SUPERBIKE 4, SAE 5W - 40.
Agip 4T Formula Racing
Or alternatively branded oils with equivalent or better performance than CCMC G-4, A.P.I. SG


Ve specifikacích oleje se nevyznám. Můžu tam nalejt cokoliv, co má na flašce napsáno 5W-40? Nebo je potřeba něco konkrétního?
Naposledy upravil KYBLOS dne 13 srp 2013, 16:11, celkově upraveno 1
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Aprilia Leonardo 250

Příspěvekod TUNER » 13 srp 2013, 13:00

Dodrž normu API ale koukam že tam je SG,což je celkem stará norma kterou dneska splňuje většina olejů. Dnes jsou běžnější a novější/vyší normy SH - SJ - SL - SM které tam múžeš bez obav nalejt. Teplotní třídu nech klidně těch 5W-40.
O olejích se tady taky vedou debaty a protože skútr nemá spojku v olejové lázni,nepotřeuje další extra specifikace. Proto tam můžeš nalejt i olej co se leje do auta....ale raději to psát nebudu,protože budou akorát zase vznikat dohady.... :mrgreen:
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Aprilia Leonardo 250

Příspěvekod Mr.Voza » 14 srp 2013, 12:54

Tak jsem si dneska zajel do Mountfieldu pro 3 lahvinky tohohle v akci - cena myslím super :mrgreen:
http://www.mountfield.cz/olej-mogul-rac ... M1048.html

6.9. edit:
Tak se mě dneska rozsvítila kontrolka oleje, takže budu měnit. Než se do toho pustím, tak se chci zeptat - kde že najdu to sítko, který je místo olejovýho filtru a který by se s výměnou oleje mělo čistit?
Naposledy upravil KYBLOS dne 09 říj 2013, 09:09, celkově upraveno 2
Důvod: Sloučeny dva příspěvky pod sebou
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Aprilia Leonardo 250

Příspěvekod TUNER » 06 zář 2013, 20:02

Až vyndáš šroub,tak na tebe bafne.

http://www.easyparts.nl/showdrawing/122 ... _pump.html
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Aprilia Leonardo 250

Příspěvekod Mr.Voza » 09 říj 2013, 07:59

Když jsem Leoše kupoval, tak mě k němu prodejce dal takový to hnusný vysoký plexi, že ho jinak vyhodí - že s tím Leoše kdysi koupil, párkrát se o něj za jízdy praštil do blembáku, tak ho sundal... Bylo hnusný, velký, poškrábaný a navíc v jednom místě prasklý a slepovaný nějakou pryskyřicí, nebo čím... tak jsem ho s úsměvem hodil do kufru auta, že ho vyhodím sám, nebo ho někomu daruju za odvoz... No a když uz jsem si dal tu práci, že jsem ho dopravil až do garáže, tak jsem ho ze srandy zkusil minulej tejden nasadit na skůtra, jak to s tím bude vypadat a jak se s tím bude jezdit... No a vypadá to s tím vskutku monstrózně... plexi je to tohle - svoje fotky ještě nemám: http://www.tipmoto.com/motorky/aprilia/ ... 00-kc.html - akorát má ještě ochranu před větrem na ruce... během první cca 2km projíždky jsem se o něj asi 5x praštil do blembáku :lol: ale musím ríct, že jsem si to s tím, že ho někomu daruju hned rozmyslel - nechám si ho a sundám ho až na jaře :) Perfektně to chrání před větrem, člověk se za to celej výborně schová, je za tím krásný teplíčko - do chladnějšího počasí úplně výborný - až jsem byl překvapenej... Jel jsem s tím ráno ve 2 stupních do práce - sice jenom cca 2km, ale úplně v pohodě - i v letních nezateplenejch rukavicích... Akorát jeden poznatek - když na mě nefouká a neslyším kolem blembáku pořádnej fičák větru, tak mě ta jízda tolik nebaví - prostě si tu jízdu tolik neužiju, jako bez toho plexi :? Máte to někdo taky tak, nebo jsem divnej? :lol:

edit: Jo a včerá jsem tankoval po první nádrži vyjetý s tímhle plexi a spotřeba šla nahoru o cca 0,5l/100km :? Moc aerodynamickej tvar to nemá, no... :lol:
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Aprilia Leonardo 250

Příspěvekod TUNER » 09 říj 2013, 11:44

Ono jestli to spíš neni tím jak se nám po ránu ochladilo. Jezdim pořád stejně a v létě jsem jezdil o nějakou tu decku méně a teď mi ručka na teploměru skoro ani nevyleze do půlky kde značí provozní teplotu. Taky už jsem půlku chladiče zakryl kartonem a je to lepší,tak uvidíme co na to spotřeba )))
Jinak mega plexi jsem na Leonardu taky měl,vlastně jsem to s ním kupoval a po první projížďce šlo hned dolu,vypadalo to příšerně,nehledě na to jak jsi psal ty rány do přilby jak to je veliký )))) Určitě za tim nefoukalo jako za tim co mam teď,ale nejsem primadona,aby mi vadil lehkej vánek kolem přilby :D
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Aprilia Leonardo 250

Příspěvekod Mr.Voza » 09 říj 2013, 12:55

To chladnější počasí má taky určitě na spotřebu vliv, ale zase myslím ne tak velkej... Jak jsem psal, že jsem na tom jel ve 2 stupních, tak to bylo jenom asi 2x, jinak jezdím jenom když je teplo na projížďky... Větší podíl na tý spotřebě má určitě to plexi - ono to je i znát, že ve vyšších rychlostech už to vkůli většímu odporu vzduchu nemá takovou sílu, jako to mělo bez plexi... mě taky nevadí vítr kolem přilby, však jsem psal, že bez pořádnýho fičáku kolem blembáku si tu jízdu tolik neužiju... ale prostě se mě líbí, jak je za tím člověk celej hezky schovanej a je za tím teplíčko i v chladnějším počasí - na ruce, na hlavu, na tělo, všude... když jsem jel v těch 2 stupních a jen tak na zkoušku jsem zkusil vytáhnout ruku, nebo hlavu s pootevřeným blembákem mimo to velký plexi, tak jsem si nedokázal představit, že bych v tý kose jel bez něj... to bych snad šel radši pěšky :lol:
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Aprilia Leonardo 250

Příspěvekod Muay » 25 bře 2014, 21:17

Ahoj, nejde mi tachometr... Nevím co s tím a jestli to zvladnu sam...díky.
Muay

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 7
Registrován: 25 bře 2014, 20:52
Skútr / moto: aprilia Leonardo 250
Tuning / úpravy: netřeba

Re: Aprilia Leonardo 250

Příspěvekod Mr.Voza » 26 bře 2014, 08:35

Zkontroluj, jestli nemáš prasklej náhon tachometru - to je ten bowden, co vede od předního kola k budíku tachometru. Pak jsou další možnosti vadnej budík tachometru, nebo vadnej ten šnek, co je u předního kola.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Aprilia Leonardo 250

Příspěvekod Muay » 26 bře 2014, 10:36

Díky kouknu na to, jo a zvládne to totální lempl? :-) A ten bovden zkontroluju kde? Pod budikem, nebo u kola...musimmrozebrat přístrojovou?
Muay

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 7
Registrován: 25 bře 2014, 20:52
Skútr / moto: aprilia Leonardo 250
Tuning / úpravy: netřeba

Re: Aprilia Leonardo 250

Příspěvekod TUNER » 26 bře 2014, 13:25

Ne,totální lempl to nezvládne. Napřed se na to koukni a pak se ptej...
Můj mazel je Škoda 130 - 1,8 T..........ostatní je druhořadý...:-D

Malaguti MAX 250ObrázekPiaggio X9 500ObrázekT-MaxObrázek
Uživatelský avatar
TUNER

2500+
 
Reputace: 202
Příspěvky: 3747
Registrován: 02 říj 2006, 21:36
Bydliště: Plzeň
Skútr / moto: Malaguti F12 50 + 250 - T-Max
Tuning / úpravy: F-12 50 - závoďák na okruhy - Phantom MAX do práce - T-Max pro radost :)

Re: Aprilia Leonardo 250

Příspěvekod Mr.Voza » 01 dub 2014, 14:39

Ahoj všem majitelům Leonarda 250. Mám tenhle skůtr asi od půlky minulýho roku a ze začátku jsem měl dost problémy se startama po delší odstávce - 2-3 dny a víc. Jak jsem se dočet tady na fóru i jinde na internetu, je to u tohohle skůtra normální a je to způsobený tím, že je nádrž níž, než karbec a při delší odstávce benzín "spadne" dolů do nádrže - není to závada, ale vlastnost.

Po 2-3 dnech stání jsem musel třeba 20-30 vteřin točit startérem, než ta potvora chytla. O tomhle chování Leonarda jsem ale věděl už před koupí a s tím, že se to takhle chová jsem do toho šel. Pak jsem ale náhodou někde na netu narazil na radu jednoho majitele Leonarda 250, jak těm špatnejm startům předejít - vyzkoušeno a funguje to. Tak se o ten poznatek chci podělit i tady, abych tím třeba v budoucnu ušetřil baterky, startéry a nervy dalším majitelům Leoše 250.

Po delším stání příjdu ke skůru, 2x-3x otočím plynem do full a zpět a pak teprve startuju. Motor hned chytne a hned chcípne, pak zase 2x-3x plyn a zase start, zase chytne a buď už drží, nebo zase chcípne, když chcípne, zase 2x-3x plyn a zase start a pak už většinou nechcípne a po cca minutě se běh motoru ustálí a můžu jet. Mrtě moc tím šetřím baterku a startér, v porovnání s těma startama před tím. Membránový karburátory moc neznám, ale co jsem o tom mluvil s kámošem servisákem, tak tím otočením plynu se jednorázově dostane do sání trocha benzínu, tím se obohatí směs a proto to chytne hned prakticky na brnk, místo toho, abych 20-30 vteřin tejral baterku a startér.
Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP
Uživatelský avatar
Mr.Voza

1000+
 
Reputace: 48
Příspěvky: 1271
Registrován: 05 říj 2011, 21:13
Bydliště: Chrudim
Skútr / moto: Aprilia SR50 tuned, Aprilia Leonardo 250 serie
Tuning / úpravy: Aprilia SR50, Motor Minarelli Horizontal, Klika MFC Racing, Válec Malossi Sport 70ccm, Lauf S6 Pro Replica, Karbec DO19mm BE, klapky MFC Racing, Vário Malossi Multivar, Řemen Polini, Spojka S6 Torque control + Zvon WingCooler, Vodní pumpa S6 SSP

Re: Aprilia Leonardo 250

Příspěvekod Muay » 10 dub 2014, 09:45

Zdravim všechny, potřebuju poradit...na leonardu (99) se mi furt dokola praská výfuk. Leo jsem koupil nedávno, takže neznam historii. Zavařím to projedu se a praskne vedle, a potom to same znovu. Nevím proč to vždy praskne někde a co s tím. Kov vypada velmi zachovale jinak, není shnilý...díky za odpověd. :(
Muay

5+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 7
Registrován: 25 bře 2014, 20:52
Skútr / moto: aprilia Leonardo 250
Tuning / úpravy: netřeba

Re: Aprilia Leonardo 250

Příspěvekod luk07 » 10 dub 2014, 09:51

Ahoj,

mám problém s Aprilií Leonardo 250. Motorka přestala startovat, ale to tak, že když sepnu klíček a zmáčknu startér,
tak vůbec nezačne startovat. Baterie je dobrá. Mám takový zbastlený přepínač světel, když motorka startovala, tak když jsem
otočil klíčkem do polohy 1, tak se mi rozsvítilo přední světlo, ale ted už nesvítí. Zkoušel jsem proměřovat elektriku na spínačku proud jde. Kde by mohl být problém? Startér? Sartovací relé?Spínací skříňka? Nebo třeba spínač brzdového světla?

A ještě dotaz, kde na skůtru najdu kill-switch.
luk07

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 27 zář 2010, 19:25

PředchozíDalší

Zpět na 150-250ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků