Piaggio X8 125ccm

Diskuze o skútrech většího objemu.

Re: Piaggio X8 125ccm

Příspěvekod barby.II » 02 zář 2016, 11:55

Volnoběh fakt nevím kolik mám, na skútru nemám otáčkoměr. Sytič jsem si objednal nový, měl by mi přijít v pondělí, nejpozději v úterý. Jaký jehlový ventilek máš na mysli a kde ho najdu? Kdyby se dalo někde stáhnout schéma karburátoru s českým popisem, bylo by to super. Nevíte někdo kde to stáhnout, či to náhodou někdo nemáte?

-- 2. 9. 2016 12:14 --

Jinak dnešní zkušenost, risknul jsem jet do práce na skútru. Ráno naskočil motor na první cvrnknutí a hned se rozjel, ujel jsem 1,5 km. Pak jsem zastavil na křižovatce a zdechnul. Znovu jsem nastartoval po cca 10 minutách a rozjel se. Pokud jsem neklesl s rychlostí pod 40 km/h, tak to jakžtakž jelo. Do práce to mám 35 km, takže jsem docela zariskoval, jel jsem ve 4 ráno. Motor má divný zvuk, takhle to fakt nikdy předtím nedělalo. Cesta z práce: Zase na první cvrnknutí naskočil motor a hned se zase bez plynu rozjel, jel cca 7 km do Týna, kde jsem musel zastavit na křižovatce, kde mi to zdechlo. Na druhý pokus naskočil a zase se sám rozjel, po cca 15 km jel jsem zrovna 90 km/h se začal motor dusit, rychlost klesla na 60 a víc to za boha nejelo, dusilo se to a střílel výfuk. Po ujetí dalších pár km mi to znova na křižovatce chcíplo a nechtělo nastartovat. Posledních 10 km to bylo jak na houpačce, chvilku to jelo jak mělo, pak se zase ztratil výkon a klesla rychlost. Byl jsem vůbec rád, že jsem dojel domů. Máme tu ve městě dva chlapy, kteří opravují motorky. Jeden mi řekl, že skútry nedělá a k tomu druhému to nedám. K tomu jsem si dal před třema rokama skútra, aby mi vyměnil na přední vidlici gufera a olej...no a ten blb mi rozlámal plasty, ulomil spoustu plastových příchytů a nakonec jsem zjistil, že mi tam nechal ta stará gufera a vyměnil jenom olej, takže mi po necelém měsíci vidlice zase začala téct.
barby.II

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 41
Registrován: 13 čer 2013, 17:32
Skútr / moto: piaggio x8 125

Re: Piaggio X8 125ccm

Příspěvekod srnka1010 » 02 zář 2016, 15:24

Skús nastaviť bohatosť zmesi v karburátore.Keď máš čiernu a mokrú sviečku a striela do výfuku, tak máš velmi bohatú zmes. Vymenil si prírubu cez ktorú salo viacej vzduchu.Teraz má vzduchu menej a zmenil sa pomer paliva. Pri nižšej rýchlosti nestíha spáliť tolko benzínu.Keď ti to naskočí na brnk,tak to musí ísť.Ochudobni zmes,prípadne skús aj inú sviečku.Je chvila roboty a nič to nestojí.
Uživatelský avatar
srnka1010

750+
 
Reputace: 154
Příspěvky: 750
Registrován: 18 čer 2016, 19:37
Bydliště: Voderady
Skútr / moto: yamaha majesty 250 r.v 2000

Re: Piaggio X8 125ccm

Příspěvekod barby.II » 02 zář 2016, 15:54

OK, jak ochudím tu směs? Jediné co vím, kde je šroub na seřízení volnoběhu a ten absolutně ted na nic nereaguje...můžu ho úplně povolit či zatočit a pořád se to chová stejně.
barby.II

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 41
Registrován: 13 čer 2013, 17:32
Skútr / moto: piaggio x8 125

Re: Piaggio X8 125ccm

Příspěvekod srnka1010 » 02 zář 2016, 16:48

Na karburátore je ešte jedna tryska.Ja mám iný karbec, ale mala by byť niekde na boku asi pod sytičom. Googlil som no neviem to nájsť podľa foto.Mala by to byť zapustená skrutka z boku,alebo na vrchu karbecu.Keď ju nájdeš dá sa s ňou točiť do oboch strán. Natoč,jemne ju dotiahni na doraz a potom povoľ o 1,5 až 2 otáčky.Chvílu počkaj a mal by sa zmeniť chod motora.Potom postupne uberaj volnobežné otáčky. Ak ti to nebude skapínať nechaj ho zohriať a potom To trochu dolaď aby to malo čo najlepší chod a po pridaní plynu musí dobre reagovať.Nesmie ho dusiť, ani strielat do výfuku.Doťahovaním ochudobnuješ zmes a povolovaním ju obohacuješ.Na 4takt radšej troška bohatejšiuSnáď som to popísal dobre a na nič nezabudol.Pomôct by mohli tí čo majú tento skuter,ale nemal by byť velký probém nájsť tú trysku
Uživatelský avatar
srnka1010

750+
 
Reputace: 154
Příspěvky: 750
Registrován: 18 čer 2016, 19:37
Bydliště: Voderady
Skútr / moto: yamaha majesty 250 r.v 2000

Re: Piaggio X8 125ccm

Příspěvekod barby.II » 04 zář 2016, 14:22

Díky za radu, bohužel to nepomohlo, vůbec to na změny nereaguje. Ten šroubek jsem asi našel, je na karburátoru kousek od příruby motoru, kterou jsem měnil. Níž je pak ještě jeden, ten když jsem povolil, začal zněho vytékat benzín. Předpokládám, že to bude nějaký odvzdušnovací šroub na benzín?! Jak jsem se v tom hrabal a zkoušel startovat, zjistil jsem možná důvod proč mi to nefunguje jak má. Na těle automatického sytiče jsou po celém obvodu těla takové dva zářezy a v tom jednom je zacvaknutá ocelová objímka se šroubkem, kterým se uchycuje ke karburátoru. Ta přepážka mezi těma dvěma zářezy se rozpadla, jakmile nastartuji, motor se začne klepat a ten sytič se prostě v tom loži karburátoru vyklá. No a při jízdě ta jehla, která se po zahřátí vysouvá, neplní svůj účel jak má. Mohlo by to být tím? Ten sytič mám už objednaný z minulého týdne a má mi dorazit v pondělí, maximálně do úterka. Jakmile ho vyměním, vyzkouším seřídit a pak se uvidí, zda to bylo tím či ne?
barby.II

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 41
Registrován: 13 čer 2013, 17:32
Skútr / moto: piaggio x8 125

Re: Piaggio X8 125ccm

Příspěvekod srnka1010 » 04 zář 2016, 14:39

Mohlo by to byť aj tým. Sytič tam má pevne držať aby dobre zavrel po zohriatí prívod paliva. Ak sa vysunie tak zostáva stále otvorený.Keď ti príde sytič ,tak po montáži uvidíš.Daj vedieť ako to dopadlo.
Uživatelský avatar
srnka1010

750+
 
Reputace: 154
Příspěvky: 750
Registrován: 18 čer 2016, 19:37
Bydliště: Voderady
Skútr / moto: yamaha majesty 250 r.v 2000

Re: Piaggio X8 125ccm

Příspěvekod barby.II » 04 zář 2016, 18:30

Proto mi taky možná stoupla pomalu o litr ta spotřeba, protože skútr jede stále jakoby za studena. Jasný, až mi dorazí nový sytič a vyměním ho, dám ti vědět jak to dopadlo.

-- 5. 9. 2016 18:13 --

Tak sytič jsem dneska vyměnil, skútr nastartuje hned a už se nerozjede, tak jak mi to dělalo před tím(to je pozitivní). Nechal jsem zahřát motor, pak jsem zkusil přidat plyn a zdechlo to. Zkoušel jsem naštelovat šroubkem vzduchu bohatost, ale žádná odezva. Dal jsem 1, 1 1/2, 2 i 2 1/2 otáčky a chová se to pořád stejně, jakmile přidám plyn, chcípne to.
barby.II

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 41
Registrován: 13 čer 2013, 17:32
Skútr / moto: piaggio x8 125

Re: Piaggio X8 125ccm

Příspěvekod srnka1010 » 05 zář 2016, 23:49

Najprv skús veľmi pomaly pridávať plyn.Ak by to išlo,tak by bolo niečo s akceleračnou pumpičkou.To je taká tenká tyčka na rohu karburátora pri držiaku plynového lanka.Trčí z gumenej prachovky.Pridáva palivo páčkou od klapky pri pridaní plynu.Nie som si scela istý či to bude tým,ale slúži na dostreknutie paliva pri rýchlejšom pridaní plynu.Ak nemá dost paliva tak zdochne.Skús ju pár krát postláčať,či sa nejak neucpala,alebo ju vyber a vyčisti.Nie som nejaký odborník na karburátory a moje vedomosti sú v tomto obmedzené.Ak chceš presnejšie vidieť princíp tej pumpičky,tak si pozri moje príspevky dozadu,riešili sme prachovku s kolohnátom a on tam dal foto i s popisom.Zatiaľ ma nenapadá nič iné prečo by to po pridaní malo zdochnúť.
Uživatelský avatar
srnka1010

750+
 
Reputace: 154
Příspěvky: 750
Registrován: 18 čer 2016, 19:37
Bydliště: Voderady
Skútr / moto: yamaha majesty 250 r.v 2000

Re: Piaggio X8 125ccm

Příspěvekod barby.II » 06 zář 2016, 18:44

Zdárek, tak jsi měl pravdu, je to tou akcelerační pumpičkou. Hledal jsem jí a podle tvého návodu i našel. Když jsem zkusil přidat plyn, tak to perko od lanka jí zamáčklo jen cca milimetr a dál to nešlo. Ke všemu se pumpička nevracela zpět do původní polohy. Tak jsem jí prostříkal Konkorem a snažil si jí rozhýbat, což se mi částečně i podařilo. Ještě to není ono, ale už se dá se skútrem i jezdit. Jen musím plyn cca dvě vteřiny podržet, pak to zareaguje a rozjedu se. Za jízdy to už je bezproblému, vše funguje, plyn reaguje. Rozjel jsem to naplno, pustil plyn a výfuk už nestřílí. Uvidím teda zítra, jestli to nebude ještě lepší...hlavní je, že se našel díky tobě ten zádrhel a ted se na to můžu zaměřit, takže díky
barby.II

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 41
Registrován: 13 čer 2013, 17:32
Skútr / moto: piaggio x8 125

Re: Piaggio X8 125ccm

Příspěvekod srnka1010 » 06 zář 2016, 20:51

Som rád,že som trochu pomohol.Tak nech to fičí.Treba sa voziť pokiaľ to ide.
Uživatelský avatar
srnka1010

750+
 
Reputace: 154
Příspěvky: 750
Registrován: 18 čer 2016, 19:37
Bydliště: Voderady
Skútr / moto: yamaha majesty 250 r.v 2000

Re: Piaggio X8 125ccm

Příspěvekod barby.II » 07 zář 2016, 15:48

To máš svatou pravdu, jezdit je třeba, dokud to počasí dovolí. Dneska jsem to risknul do práce, tam a zpět 70 km. Jelo to minimálně o 100% lépe než posledně, jen když mi rychlost klesala pod 40km/h, začal mi zase střílet výfuk. Cestou z práce jsem to zkoušel vzdušníkem na karburátoru vyladit, ale moc se nedařilo. Jdu ted do garáže a zkusím vyndat tu akcelerační pumpičku a pročistit jí a pořádně rozhýbat, pak se uvidí...zatím zdar
barby.II

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 41
Registrován: 13 čer 2013, 17:32
Skútr / moto: piaggio x8 125

Re: Piaggio X8 125ccm

Příspěvekod srnka1010 » 08 zář 2016, 09:14

Keď ti akceleračná pumpička nefachčí jak má,tak to proste nedoladíš.Najskôr asi zostáva zatlačená,alebo sa neskoro vracia a potom ti to dáva moc benzínu,ktorý vyletí výfukom.
Uživatelský avatar
srnka1010

750+
 
Reputace: 154
Příspěvky: 750
Registrován: 18 čer 2016, 19:37
Bydliště: Voderady
Skútr / moto: yamaha majesty 250 r.v 2000

Re: Piaggio X8 125ccm

Příspěvekod barby.II » 13 zář 2016, 05:39

Tak stále nejezdím, už mě to začíná pěkně štvát. Ráno jsem chtěl jet a nenastartoval mi. Včera odpoledne po práci jsem změřil baterku (12,2 V), tak jsem jí dal na nabíječku, kdy měla po nabití 12,8 V. Už za půl hodiny klesla na 12,5 V po necelých 2 hodinách zase 12,2V. Baterku mám 2 1/2 roku, zřejmě tedy už má nejlepší dobu za sebou? Jak dlouho by měla baterka vydržet? A to jí přes zimu mám pěkně v suchu a teplu a každý měsíc jí dobíjím.
barby.II

25+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 41
Registrován: 13 čer 2013, 17:32
Skútr / moto: piaggio x8 125

Re: Piaggio X8 125ccm

Příspěvekod JardaB » 13 zář 2016, 05:54

http://www.skutrforum.cz/technicke-problemy-se-skutry-f9/shrnuti-provozu-a-udrzby-akumulatoru-or-baterii-t12630.html

Vypadá to, že máš pravdu. Kolik by měla vydržet to nemusíš zkoumat - tobě to vyšlo takto. Závisí to na mnoha faktorech, které nemusíme vyjmenovávat. To měsíční nabíjení bylo určitě plus - za jak dlouho bylo nabití dokončeno (obvykle) ?
JardaB
(Stadion 11; Babetta 210; Kymco Downtown 125i ABS) ... Kymco New Downtown 350i ABS - Givi V56N MAXIA 4;
Tábor; http://www.buchtik.eu ; buchtik@post.cz
Uživatelský avatar
JardaB

750+
 
Reputace: 159
Příspěvky: 889
Registrován: 17 črc 2015, 13:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Piaggio X8 125ccm

Příspěvekod srnka1010 » 13 zář 2016, 18:21

To máš tak,niekedy je rok blbec a kafre sa jedno za druhým.V zime som chcel meniť iba pakne spojky,pribudla kontrastná pružina,pružiny spojky,teraz mi začala slziť predná vidla,aj termostat mi nezaviera.A čo som už tento rok na skutri porobil.Čistá pokladnička. Baterku mám už tretí rok,čo som kúpil skutra.Jak je stará, sama ukáže.Je lepšie kúpiť kvalitnejšiu. Čo som kupil pred tým na čínu,vydržala 1a1/2 roka.No niekedy si nepomôžeš-čím sa viac staráš- tým je to horšie.
Uživatelský avatar
srnka1010

750+
 
Reputace: 154
Příspěvky: 750
Registrován: 18 čer 2016, 19:37
Bydliště: Voderady
Skútr / moto: yamaha majesty 250 r.v 2000

PředchozíDalší

Zpět na 100-125ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 11 návštevníků