Peugeot Satelis 125

Diskuze o skútrech většího objemu.

Re: Peugeot Satelis 125

Příspěvekod mhi » 07 dub 2019, 19:49

Kdyz uz jsme u tech kapalin, co davate do FD4/5/6 motoru za chladici kapalinu a jak ji redite? V manualu jsem to nejak nenasel.

Protoze to co v motoru bylo byla hruza, vymenil jsem za zbytek obycejne G11 ( http://www.petrol.cz/aktuality/archiv/2 ... y-928.aspx ), predpokladam, ze chybu jsem neudelal.

Jeste by mne zajimal palivovy filtr, ten by po 20k km asi taky zaslouzilo vymenit, mate nekdo vhodny tip na jiny typ nez prodava predrazene Peugeot aby to pasovalo do te objimky ? Do jineho skutru jsem strcil ALCO SP-2058 za nejakych 50 Kc (je to taky do strikacky, nejake stare BMW) a vypada to zatim OK (rozmerove do Satelisu ale asi nepujde). U levnejsich plastovych typu FF009 (https://www.heureka.cz/?h%5Bfraze%5D=Pa ... LCO+FF-009 ) si nejsem jist, zda snesou tlak paliva a neroztrhnou se (dle specifikace jsou do karburatoru, i kdyz vypadaji podobne jako to co mam v Satelisu).
mhi

25+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 44
Registrován: 15 úno 2019, 16:14
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Peug JetForce 125, Satelis 125, Simson SR50

Re: Peugeot Satelis 125

Příspěvekod Chong » 08 dub 2019, 07:32

Koukám MHI že Ty tu budeš asi jeden z mála zdejších co se sám věnuje servisu a údržbě. Palec nahoru :) . Můžeš sem pak napsat jak jsi to vyřešil? Rád bych posloužil, ale tohle jsem ještě neřešil, nicméně bych už taky měl. Jak jsi na tom se studenými starty? Mě to koktá každou chvíli a nemůžu na to přijít, ikdyž pravdou je že jsem se tomu ještě zgruntu nevěnoval, ale pažout musel dát letos v zimě přednost dokonce třem jinejm motorkám :)
PS s chladící kapalinou taky neporadím, moje kolena už nesnesou zimu, tak nemám potřebu provozovat motor v mrazu a jezdím jen na destilku. Bordel bude rez z litinového válce a předchozí majitelé co jezdili na vodu z kohoutku. Mám to taky tak...
Chong

25+
 
Reputace: 10
Příspěvky: 26
Registrován: 13 zář 2016, 11:54
Bydliště: Úvaly
Skútr / moto: Geopolis 125, Jawa 350 automatic, Jawa 23 Mustang
Tuning / úpravy: ne

Re: Peugeot Satelis 125

Příspěvekod Jido007 » 08 dub 2019, 09:28

Zdravím Vás, prosím Vás o info. Včera jsem zakoupil Peugeot Satelis 125 4 V a nemůžu sehnat český návod. Děkuji za odpověď.
Jido007

0+
 
Reputace: 0
Příspěvky: 1
Registrován: 08 dub 2019, 08:22
Skútr / moto: skůtr

Re: Peugeot Satelis 125

Příspěvekod mhi » 08 dub 2019, 14:22

Chong píše: Můžeš sem pak napsat jak jsi to vyřešil? Rád bych posloužil, ale tohle jsem ještě neřešil, nicméně bych už taky měl. Jak jsi na tom se studenými starty?


Zatim nemam pocit, ze bych mel neco skutecne vyresene. U mne se to ma tak, ze jsem v lednu koupil jeden skutr (JetForce 125 2003 motor FD5) abych se neco naucil o rizeni motoru; pac tam chybely dily, pristal mi doma jeste nepojizdny Satelis 125 2008 (motor FD6, proti FD5 to je 4V a ma lambdu + par drobnosti jinak). Oba mi uz vrci a vypada to docela nadejne, ted' me ceka zlikvidovat korozi a cele poradne poskladat dohromady aby to nemelo vule. Jak to skladam aby to bylo co nejlevnejsi tak to docela trva.

Oba motory mi startuji studene naprosto perfektne na drc. JetForce ma akorat nejak moc bohatou smes a ulilo mi to jednou svicku. Pro tvorbu smesi je dulezite mit vsechno perfektne tesne od skrtici klapky dal + funkcni vstrik. Aby to chytlo, je nutna dobra zapalovaci civka + fajfka + svicka (vse na vyzkouseni stoji par korun). Doporucuji jako prvni krok vse od airboxu az po valec rozebrat a dusledne vycistit (samozrejme cistit bez vstriku!).

Jestli je chyba v tvorbe smesi nebo zapalovani obvykle zjistuji tak, ze odpojim vstrik a striknu do sani ether (brzdovy cistic) a zastartuji - kdyz to chytne hned, zapalovani je OK. Duvodu muze byt jeste tisic dalsich, ale tato diagnostika se dela velmi rychle, snadno, a temer bez nastroju.

Bacha na cistou destilku, nemrznouci smes krome zabranovani koroze a usazovani jeste maze cerpadlo ...
mhi

25+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 44
Registrován: 15 úno 2019, 16:14
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Peug JetForce 125, Satelis 125, Simson SR50

Re: Peugeot Satelis 125

Příspěvekod JardaB » 08 dub 2019, 19:35

Jido007 píše:Zdravím Vás, prosím Vás o info. Včera jsem zakoupil Peugeot Satelis 125 4 V a nemůžu sehnat český návod. Děkuji za odpověď.

===
Co myslíš tím: Peugeot Satelis 125 4 V ... jakože 4-ventil ? Kde jsi hledal ? Proč nehledáš anglický, když není český ?
Hledal jsi na Googlu zadáním řetězce "Peugeot Satelis 125 user guide" ? Nebo dtto příručka ? Já našel český i slovenský na Motorkářích .
JardaB
Kymco New Downtown 350i
Maledictus piscis in tertia aqua.
Uživatelský avatar
JardaB

1500+
 
Reputace: 237
Příspěvky: 1668
Registrován: 17 črc 2015, 14:17
Bydliště: Tábor
Skútr / moto: Kymco Downtown 350
Tuning / úpravy: deflektor z Číny, USB na řidítkách, Maxia 56

Re: Peugeot Satelis 125

Příspěvekod Chong » 09 dub 2019, 08:57

mhi píše:
Chong píše: Můžeš sem pak napsat jak jsi to vyřešil? Rád bych posloužil, ale tohle jsem ještě neřešil, nicméně bych už taky měl. Jak jsi na tom se studenými starty?

...

Jestli je chyba v tvorbe smesi nebo zapalovani obvykle zjistuji tak, ze odpojim vstrik a striknu do sani ether (brzdovy cistic) a zastartuji - kdyz to chytne hned, zapalovani je OK. Duvodu muze byt jeste tisic dalsich, ale tato diagnostika se dela velmi rychle, snadno, a temer bez nastroju.

Bacha na cistou destilku, nemrznouci smes krome zabranovani koroze a usazovani jeste maze cerpadlo ...


TO MHI: Kdepak tohle s netěsnostma nemá nic společného (prošel jsem). Trpí tím hodně FDx motorů. Někdo tu v minulosti nabídnul řešení že prý to dělá konektor CPU jednotky. No moc se mi to věřit nechce. Ono to po staru pár sekund běží jak má a pak se náhle začne dusit. Podle mě je v SW část, která jede podle nějaké "studené" mapy, protože lambda není nažhavená a jak to přepne na lambdu, tak to začne zlobit. Úplně trpím jak dostává startér zabrat. Klidně tři a více startů než se to ohřeje abych mohl odjet. Ale zase nemyslím že by to nutně měla být lambda. Napadlo mě že by se stejně mohla chovat benzinová pumpa v kombinaci s palivovým filtrem.. proto ta moje minulá poznámka že o tom uvažuju :) . Jo k tvým opravám motorů.. včera jsem náhodou zjistil že SCOOTLAND nabízí různé velikosti pístů... to otevírá dveře klasickému repasu válec-píst. Posledně když jsem měl otevřenej motor jsem si všimnul že mám volnej pístní čep v pístu, sice ne nějak dramatick volnejy, ale nad výměnou pístu uvažuju. Ale jestli nabízej i různé průměry, tak bych to klidně spojil s výbrusem. Potíž je, že netuším jak moc těsnej píst ve válci má být. Nemyslím že to bylo v servisním manuálu :) . Koukal jsem že jsi taky fanda malých kubatur :)
Chong

25+
 
Reputace: 10
Příspěvky: 26
Registrován: 13 zář 2016, 11:54
Bydliště: Úvaly
Skútr / moto: Geopolis 125, Jawa 350 automatic, Jawa 23 Mustang
Tuning / úpravy: ne

Re: Peugeot Satelis 125

Příspěvekod srnka1010 » 09 dub 2019, 10:17

K tomu výbrusu môžem pridať vlastnú skúsenosť.Výbrus mi robil starší pán,asi už dôchodca.Povedal že mi tam nechal 1 desatinku vôle.Bolo to na 250ke, priemer piesta 69,9. Valec položil na rovnú podložku,a dal medzi valec a piest kúsok novinového papiera a piest sa ani nepohol.Keď papier vybral piest pomaly klesal dolu.U rôznych priemeroch môže byt aj rôzna vôľa.To by mal dobrý majster vedieť.
Uživatelský avatar
srnka1010

750+
 
Reputace: 163
Příspěvky: 852
Registrován: 18 čer 2016, 20:37
Bydliště: Voderady
Skútr / moto: yamaha majesty 250 r.v 2000 / Honda Transalp 600

Re: Peugeot Satelis 125

Příspěvekod mhi » 09 dub 2019, 13:29

Ja bud' FD5 i FD6 nenastartuju vubec (asi padly tlak paliva, viz nize), nebo to uz potom spolehlvive drzi.

ad konektor, to by se myslim projevilo zejmena pri pozadovanem vysokem vykonu.

SW to muze byt, pokud nekdo mate z toho Synerjectu/Philipsu dump flashky, velmi rad provedu reverse engineering. Nicmene pro spatny chod staci vadny teplotni snimac.

Palivove cerpadlo mam nove z CN (na JetForcovi i na Satelisu, to byl prave jeden z duvodu nefunkcnosti). Vycistil bych urcite nadrz a sitko + regulator tlaku, byl tam bordel.

Lambda obvykle funguje az se to zahreje a jen v okamzicich, kdy se nemeni provozni podminky (tzn. tahle useky). V merenych hodnotach by to melo byt videt, jestli bezi open nebo closed loop (nejsem si ted' uplne jist, jestli to ta jednotka takhle ma). Navic JetForce nema lambdu a Satelisacka jednotka v nem s chybami funguje (akorat nespusti cerpadlo, to nesmim zapomenout proklemovat rucne a pak nadava na vyhrev lambda sondy).

Kdyztak mam diagnostiku, tak neni problem zjistit co se ECU nelibi (muzou tam byt zapsane chyby i kdyz nesviti kontrolka, u mne to tak alespon bylo).

Vybrus delaji obvykle tak, ze se koupi pist a pak se brousi presne na nej, brusic vi jak to udelat. Otazka je, jestli ma smysl brousit vic nez je nutne (tzn. dat nejmensi mozny pist aby slo zabrousit do valcoveho tvaru a nebyla to siska). Na Babettach mi nekolikrat pomohlo jen vymenit pistni krouzky, po zajeti dostal motor i bez vybrusu vykon. Ale moc koser to neni, kazdopadne to nema nic spolecneho s nemoznosti nastartovat, jen s lenosti motoru.
mhi

25+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 44
Registrován: 15 úno 2019, 16:14
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Peug JetForce 125, Satelis 125, Simson SR50

Re: Peugeot Satelis 125

Příspěvekod Chong » 09 dub 2019, 14:01

MHI: Tebe mi seslalo samo nebe :-D . Už dva roky pokukuju po internu kde sehnat IMMO nebo ECU abych si na něj spáchal interfejs na přečtení. Nechce se mi experimentovat totiž na svém. Ale vždycky za to chtěli raketu, nebo to bylo z polska kde nemám takovou důvěru. Potřebuju si krom toho kuckání za studena vyřešit master klíč a i rezervní (tedy načíst jejich HEX kód)... protože v době nákupu peugeota moderními vymoženostmi motorek nepolíbenej jsem netušil, jak moc potřebuju master klíč :-) . Jo a dík za tip s tou pumpou. Už jsem přemejšlel že půjdu koupit nějakej tlakoměr, abych si zkusil naměřit tlak palivového okruhu. Ale moc se mi nechtělo koupit věc na jedno použití... K těm pístům... jediný co mi z té nabídky nebylo jasné, zda mají i kroužky. Ono je totiž otázka zda tím nemysleli jen tříděné písty, nebo i výbrusové.
Chong

25+
 
Reputace: 10
Příspěvky: 26
Registrován: 13 zář 2016, 11:54
Bydliště: Úvaly
Skútr / moto: Geopolis 125, Jawa 350 automatic, Jawa 23 Mustang
Tuning / úpravy: ne

Re: Peugeot Satelis 125

Příspěvekod mhi » 09 dub 2019, 14:28

Jeste mne napadlo, ze se tam kalibruje skrtici klapka, treba ji vidi jako pootevrenou a pak to logicky nedrzi volnobeh. Cerpadlo mam jedno nahradni na vyzkouseni.

Kod master klice precist jeste neumim, ale zapracuji na tom :-). Je tam varianta immobilizeru kdy mezi ECU a IMMO jednotkou plave kod, nekde v nejakem Fiatu jsem to uz videl, tak mrknu jestli se ze vzorku da dopocitat SYNC (=master key ID). Jinak pomoci ASW se to cte/zapisuje primo do motorovky, kdyby nekdo mel pristup k ASW, tak jejich postup umim odposlechnout.

Delat si vlastni diagnostiku neni cesta, je tam seed-key (tez challenge-response, securityAccess 0x27 dle ISO14230), bez ktereho ECU nevraci myslim zadna data. Algoritmus neni uplne trivialni a ze vzorku se na nej neda prijit (resp. je nutne obrovske mnozstvi vzorku), nicmene ready to use reseni je (bez adapteru na ten peugeotacky 6pin) zde: http://www.obdtester.cz/ficom-eculist/peugeot_moto
mhi

25+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 44
Registrován: 15 úno 2019, 16:14
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Peug JetForce 125, Satelis 125, Simson SR50

Re: Peugeot Satelis 125

Příspěvekod Chong » 09 dub 2019, 19:12

No zase tak do hloubky jsem se o to zajímat nechtěl abych dělal reverzní inženýring na kódy v ECU, nebo IMMO. Mě zajímal spíše interfejs K-LINE x USB. To si jsem schopnej poměrně snadno vyrobit, plus se SW od immo-tools.it bych to dal. Potíž je že si nelajsnu testovat rozhraní K-LINE na své motorce,když nevím zda je to zapojené správně. Nikde jsem prostě nenašel hlášku "zkusil jsem to na IMMO C.01 od magneti-marelli a běhalo to v pořádku", nebo že to rozhraní K-LINE má být se specifickým integráčem zapojeným podle katalogu. Podle mě tam můžou bejt dost odchylky od "normy". Ale přečíst si chyby by bylo fajne :) . Prostě se v tom chci hrabat jen jak je nejvýše nutné. Jako víc energie bych spíš věnoval zápisu na RFID klíče, ale i tak bych raději použil nějakou konstrukci z webu než vymejšlet vymyšlené podle datalistu RFIDu na R/W. Ono je taky potíž že tudy je cesta k prolamování imobilizerů a tak nevím jak moc jsou profesionální klíčaři ochotní naprogramovat klíč podle útržku papíru s HEX kódem :) . Ale jestli nemáš nic proti, tak bych se zanedluho ozval.
Chong

25+
 
Reputace: 10
Příspěvky: 26
Registrován: 13 zář 2016, 11:54
Bydliště: Úvaly
Skútr / moto: Geopolis 125, Jawa 350 automatic, Jawa 23 Mustang
Tuning / úpravy: ne

Re: Peugeot Satelis 125

Příspěvekod obiwanken » 09 dub 2019, 21:02

Satelis som predal asi pred rokom, ale tiež som mal nejaké drobné starosti. Za studena sem tam sekal. Bola to "fajka" sviečky. Keď som zohnal originál tak som tu starú rozbil a odpor vnej totálne zaoxidovaný. Takto som prežil celú sezónu a uložil ho na zimu. Nemám garáž tak mašina bola pod prístreškom spolu s autom a na nabýjačke v zimnom režime. Celú zimu som sa snažil skútra raz do týždňa preštartovať. Časom začal ťažšie štartovať. Kúpil som aj iridiovú sviečku no nepomohlo. Sviečka bola stále zaliata benzínom. Kúpil som aj tlakomer na odmeranie kompresie, tam chyba nebola. Tlačil niečo cez 160. Potom som kúpil regulátor tlaku paliva. Výmena znovu nepomohla. Nakoniec som kúpil tlakomer na meranie tlaku paliva. Čerpadlo tlačilo cca 300kPa. Podľa servisnej/dielenskej príručky má byť 350kPa. Veľa ľudí má presviedčalo že "TO" to robiť nemôže. Ale už to mohlo byť len čerpadlo alebo vstrek.
Kúpiť čerpadlo približnej velkosti na Aliexprese vyšlo asi do 30€. Keď som čerpadlo vymenil motorka hneď začala chytať na šupu.
A to pri starom čerpadle sa zdalo že vstrek "rozprašuje" normálne keď bol vonku a skúšal som štartovať. Dokonca pri štartovaní nepomohol ani štartovací sprej. Možno voda v palive dala na frak čerpadlu alebo niečo iné, už neviem. Ale nový majiteľ stále jazdí a nemá žiadne problémy.
obiwanken

10+
 
Reputace: 1
Příspěvky: 17
Registrován: 05 dub 2017, 19:41
Skútr / moto: Peugeot Satelis 125

Re: Peugeot Satelis 125

Příspěvekod mhi » 09 dub 2019, 21:06

"zkusil jsem to na IMMO 006 od magneti-marelli a běhalo to v pořádku"
"zkusil jsem to na ECM Synerject od Philipsu a běhalo to v pořádku"
:-)

Zapojeni ISO9141 K-Line je velmi jednoduche, tam neni co resit, da se to udelat pomoci IC driveru nebo 2 tranzistoru, ale mozna jednodussi je koupit cinsky "KKL" kabel (ISO9141 na USB). A ano, bude to fungovat (tam bude varianta s temi tranzistory + odporova delicka). Predpokladam, ze ta Philipsacka ECU to ma osetrene nejakym obvodem zcela dokonale, ale jedina dulezita vec tam je nezkratovat K-Line natvrdo na +12V, zbytek by to vzdy melo prezit, maximalne to neprezije to KKLko. Ano, funguje to. Nicmene dostavame se uz mimo tematicky ramec skutrfora.

Transpondery se dneska bezne klonuji, na to jsou programatory, netreba nic vymyslet. Pripadne sehnat transponder z jineho klice a naprogramovat postupem http://www.diagwiki.com/italian-motorcycles-immobilizer
mhi

25+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 44
Registrován: 15 úno 2019, 16:14
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Peug JetForce 125, Satelis 125, Simson SR50

Re: Peugeot Satelis 125

Příspěvekod Chong » 10 dub 2019, 09:34

MHI - člověče ty jsi úplná studnice informací :) Supr, dík za info, pokud nebudeš mít nic proti, rád se ozvu.
Chong

25+
 
Reputace: 10
Příspěvky: 26
Registrován: 13 zář 2016, 11:54
Bydliště: Úvaly
Skútr / moto: Geopolis 125, Jawa 350 automatic, Jawa 23 Mustang
Tuning / úpravy: ne

Re: Peugeot Satelis 125

Příspěvekod mhi » 10 dub 2019, 12:43

Diagnostika mne "zivi", bylo by smutne takove veci nevedet - ale jinak jsem nic uzitecneho neporadil, to jsou takove bezne znalosti, kazdy automechanik toho vi 10x tolik co ja o motorech.

Drobna odbocka (jestli to nekoho zajima, muzeme pokracovat v oddelenem tematu), JetForce jsem koupil abych se naucil vlastni elektronikou ridit ten motor. Delal jsem neco podobneho na 2takt, ale tam se ridi jen predstih a to neni tak zajimave jako kdyz ma clovek vsechno elektronicke: https://www.youtube.com/watch?v=88dVUCwOvas ; no a protoze JetForce byl nakonec predelavka na karburator (kupoval jsem bez toho abych moto videl), dostal kamarada Satelise "na organy" (toho jsem taky kupoval jako zajice v pytli).

Napada mne jeste otazka, mam trosku zpozdeni nabehu otacek kdyz vezmu za plyn. Tezko to popsat, chova se to jak jedna z verzi HTPckovych Fabii :), ale to je spis pocitove. Udelal jsem graf (na stojanku). Taky to mate tak? Mozna to je u Satelise proste normalni ...
satmer3 Screenshot_2019-04-10_17-15-46.png

Objevila se mi tam nove zavada P0505, chyba volnobezneho ventilu, ale ta za to predpokladam nemuze (dela to i po smazani)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
mhi

25+
 
Reputace: 3
Příspěvky: 44
Registrován: 15 úno 2019, 16:14
Bydliště: Praha
Skútr / moto: Peug JetForce 125, Satelis 125, Simson SR50

PředchozíDalší

Zpět na 100-125ccm skútry

 
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků